goede morgen dames.. onze kleine man is afgelopen woensdag geopereerd aan zijn penis..hij had een webbed penis,lichte kromming en aan 1 kant een gesplete voorhuid.. dit allen is nu gefixt MAAR.. het is zo opgezwollen dat alleen maar erna kijken me beroerd maakt.. hij wil ook niet alleen slapen en als hij wakker in zijn bed wordt dan breekt de paniek uit.. ik weet dus niet of het nu pijn,of paniek aanvallen zijn .. het is in iedergeval een hele rare huil die hij nu heeft, dit doet hij soms ook als hij wakker is.. dan zou je denken dat het pijn is maar hij draait de volgende minuut zich gewoon voor de helft om zodat hij er op ligt.. ik vind het zo moelijk om hem te kunnen lezen.. heeft iemand hier ervaring mee?? hij heeft sinds woe avond om de 8u 180mg paracetamol maar vraag me af wat het nu eigenlijk doet daarom heb ik hem om 8u vanmorgen niet gegeven om te zien hoe hij erop reageerd (is dit heel gemeen ? doe ik hieraan goed of zou ik hem preventief moeten geven??? het amc geeft me ook weer verschillende signale de een zegt afbouwen de ander door blijven geven....
Lastig is dat he. Mijn oudste is vorig jaar ook aan zijn piemeltje geopereerd en ik kreeg plaatsvervangend pijn als ik ernaar keek; zo dik en blauw. Ik heb echt een volle week paracetamol gegeven 3xdaags. Verder hadden wij een verdovende creme gekregen die je op een gaasje kon smeren en dan op het piemeltje, en dan luier eroverheen. Dat was voor de eerste drie dagen. De eerste nachten gaven wij ook brufen drank erbij. Mijn zoontje was ook erg bang als hij moest plassen, echt drama's. Na een week werd het langzaam beter. Hij moest ook elke dag onder de douche, de wond spoelen, dat verlichtte wel wat. Ik zou wel goed pijnstilling geven, of even overleggen met de arts. Veel sterkte, josie
Oh ja, ook zo lekker genant: Als ik mijn zoontje ging verschonen (en het raam op zijn kamertje stond open), riep hij gillend: "Nee mama, niet aan mijn piemel!!". Heel fijn, valt me mee dat de politie niet op de stoep heeft gestaan....
Hoi Ciaransmummy, woensdag is nog maar kort geleden, best kans dat hij er pijn aan heeft. het zal ook wel jeuken aangezien het geneest. Ik denk niet dat hij begrijpt dat het pijnlijk is omdat hij erop ligt, Het actie- reactie inzicht is er wel (bijv als hij gaat huilen geef jij hem de fles) maar nog bij alles. Er zit natuurlijk wel een dikke luier omheen. ik weet eigenlijk niet precies meer wat wijzelf gedaan hebben bij Ons Kleintje toen hij geopereerd werd (liesbreuk mei 2009) volgens mij de eerste drie dagen 3 maal daags 120 mg paracetamol en daarna kijken wat hij aangeeft. Ik vind 180 mg wel veel hoor. volgens mij is 3 maal daags 120 mg toegestaan voor die leeftijd. maar ik zou denk ik wel gaan afbouwen omdat pijnstillers in zijn algemeenheid verslavend zijn en hij daar niet aan moet wennen. Dus nee niet gemeen succes en beterschap voor Ciaran
och wat zielig voor je ventje. Hopelijk knap hij snel op. Geef hem maar een dikke knuffel van mij! Als je het advies kreeg om 3x daags bijv paracatemol te geven zou k dat wel doen. Als je het namelijk zoveel keer per dag geeft bouw je een soort spiegeling op. Het is natuurlijk nog maar zo kort geleden dat hij geopeerd is. Ik denk dat ik nog een dag of 2 a 3 daar mee door was gegaan en dan tegen die tijd even kijken hoe het gaat en of er nog steeds zo'n erge zwelling is. Nogmaals beterschap voor je mannetje
L. is twee keer geopereerd, 1x met 6 mnd en 1x met 12 mnd. En die met 12 mnd heeft echt wel indruk gemaakt op haar hoor! Dus ook verdrietig en huilen en nachtmerries en best wel paniek als ze 's nacht wakker werd, terwijl ze geen pijn meer had. Gewoon lekker een tijdje paracetamol blijven gebruiken en op een gegeven moment de tijden ertussen iets oprekken, en sta er niet van te kijken als hij nog een tijdje huilerig en schrikachtig blijft, het heeft waarschijnlijk behoorlijk veel indruk gemaakt.
oh ik denk dat ik nu een fout heb gemaakt want ik hem geen paracetamol meer gegeven omdat hij panisch werd vd zetpillen... hij heeft gister nacht redelijk geslapen totdat ik die zetpil er in deed.. dus hebben we besloten om te zien hoe lang hij zonder kon iom het ziekenhuis.. pas om 1600 gister heb ik 120mg gegeven vannacht is hij een paar x wakker geworden maar meer om zijn speen dan echt in paniek (5x vind ik wel veel nog hoor).. ik geef hem bij de volgende schone broek nog 1x 120mg en dan tegen de avond... dan zitten er wel heel wat uren tussen en verwacht hij het ook niet..hoop ik.. het is nog steeds 2 vingers dik maar zijn balletjes worden nu geel dus dat gaat de goede kant op.. wij mochten hem niet douchen alleen nat/droog wassen dus met doekjes.. maar hij gaat morgen/dinsdag wel even onder de douche hoor dan is het bijna 1wk geleden dan moet het wel kunnen.. ik hoop echt dat hij vannacht nog minder wakker wordt want dan gaan we de goede kant op.. josie.. hahah ik kwam niet meer bij wat genant.. dat heb je als ze wat ouder zijn en geopereerd worden gelukkig snapt mijn kleine man dat nog niet... jada: dat was voor de eerste 3 dagen daarna laten ze je eigenlijk maar stikken...dan is het weer voor de huisarts en die is voor zo min mogelijk paracetamol...
oh wat lief dat je dat vraagt.. stukken beter hij heeft al 2 dagen geen paracetamol meer en zijn piemeltje is flink geslonken... ziet er veel beter uit hij kan al wat langer zitten en draait soms per ongeluk op zijn buik en draait dan weer snel terug want dat doet nog best veel pijn hoor... maar het gaat echt veel beter met hem
Wat fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat. Is niet niks natuurlijk voor zo'n klein popje. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude. Knuffel voor hem!