vast liedje wat je door de ziekenhuisperiode heen hielp

Discussie in 'Prematuur' gestart door angelbaby, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Zit net naar van de vorst zoekt sterren te kijken en Jeroen van Koningsbrugge te kijken en hij verteld dat hij een te vroeg geboren kindje heeft. Ook verteld hij dat hij met naar huis rijden een liedje hoorde waarop hij ineens begon te huilen. Wat hem bij bleef voor die periode.

Wij hadden ook zo'n nummer. Ik had net een cd van John Legend en mijn vriend draaide steeds "this time" als hij 's nachts naar huis reed. Dat zijn we eigenlijk blijven doen (die cd zit nu nog in de auto) en is echt een liedje geworden wat ons aan die periode herinnert.

Hebben jullie ook een liedje wat je echt aan die periode doet denken?

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Anouk - 3 days in a row

De dag dat we het ziekenhuis uitreden en we onze dochter daar achter moesten laten had mijn man deze cd in de auto aanstaan. Bij dit nummer heb ik ontzettend zitten huilen en nu iedere keer als ik het hoor moet ik daaraan terugdenken en krijg ik weer tranen in mijn ogen en dat gevoel van toen terug. Helemaal als ik dan ook nog ik de auto zit.

Ik heb dat stukje van het programma ook gezien en herkende dat gevoel zo goed!

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Niet uit die periode, maar als ik 'Wires' van Athlete hoor moet ik wel erg aan die periode denken. Het vertaalt zo mijn gevoel van de eerste dagen...

YouTube - Athlete - Wires

4. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    We're OK van Venice. mijn oma is gestorven tijdens de zwangerschap van onze zoon en dit liedje past er helemaal bij kan het nog steeds niet zonder droge oren helemaal afluisteren.

6. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Op de OK, toen onze meid met 34 weken zwangerschap was gehaald, en ik lag te wachten tot ze me ophaalden om naar onze dochter te gaan draaiden ze: Goo Goo Dolls- Iris. Van dit nummer kreeg ik op de een of andere manier altijd kippenvel. Ik brak dan ook toen ik plots dit nummer op de OK hoorde...
    YouTube - Goo Goo Dolls - Iris (Video)

7. soesje1986

soesje1986 Actief lid

17 apr 2009
    309
    0
    0
    ik hoorde het nummer Zij van Marco borsato toen ik de dag nadat ik mijn meisje moest achterlaten (ze is met 35 weken geboren) naar het ziekenhuis reed, moest er om huilen omdat de tekst erg sloeg op mijn kleine meisje omdat ze al zoveel expressie in haar gezicht had. Zo zwart als ze boos is en blauwer dan blauw als ze lacht. je kon dat echt al bij haar zien.

Elke rit heen en terug heb ik het nummer geluisterd.
    Het heeft me erg geholpen.

Liefs Soesje

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik vind momenteel het liedje Vlinder van marco borsato erg mooi. Slam fm helpt ook erg goed als ik uit het ziekenhuis naar huis rijdt, dat overschreeuwt mijn emoties wat.
    Bij de eerste moest ik vaak denken aan het liedje Opzij opzij opzij van Herman van Veen, omdat we het ontzettend druk hadden (achteraf nu met 3 kinderen: waarmee eigenlijk;):))

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Voor mij is dat "Dochters" van Marco Borsato. Was net een hit toen onze dochter geboren werd. En ze was zo mooi ....

"en wat staat de tijd haar goed!"

Ik denk dat veel ouders kippenvel krijgen bij dit nummer, maar bij mij stromen de tranen al over m'n wangen als ik er alleen maar over schrijf (zoals nu).

Ons meisje is overigens niet prematuur, maar heeft wel op de NICU gelegen, omdat ze een hersenbloeding heeft gehad rond de geboorte.

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    'Dat komt door jou' van Guus Meeuwis.... begin nog steeds spontaan te huilen als ik het hoor ;)

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Voor mij zijn dat er eigenlijk 3:

- Yann Tiersen - comptine d'un autre ete l'apres midi (dat liedje draaien ze nu bij de rabobank reclame, dus elke keer kippenvel)
    - Colplay - Lost (die zette ik dan keihard aan en dan meebleren)
    - Athlete - Wires (maar die hoorde ik pas na de ziekenhuisperiode, maar vond hem zo aangrijpend mooi en toepasselijk)

12. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Bruno Mars, Just the way you are...

Toen we van het ziekenhuis wegreden en mijn meisje daar nog lag. Een klein stipje in dat grote gebouw maar mijn alles....

pff wat een moeilijke tijd was dat!

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wat "leuk" om jullie liedjes te lezen. Toch ook wel mooi, zo'n speciaal liedje.

Deel Deze Pagina