spanning neemt toe.....

Discussie in 'Prematuur' gestart door MaryWoods, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hi meiden,

ben vandaag 29 weken en 4 dagen... Over 2 weken en 1 dag zit ik op de termijn dat ik beviel van mn eerste. De spanning begint toe te nemen; kan weinig hebben en bij het minste of geringste maak ik me zorgen... Niet echt gezellig voor mn man en mn zoon, maar ja.
    Mn man is super druk op zijn werk en heeft toevallig de komende weken ook in de weekenden wat sociale verplichtingen waar hij het niet kan maken om onderuit te komen. Voel me er dus af en toe een beetje alleen in staan. Ik heb dat wel al voorzichtig gebracht naar mn man, maar ja die zit ook een beetje in een spagaat... ;)
    Hij heeft er ook een rotvast vertrouwen in dat in minimaal de 36/37 weken ga halen ;)

Ga dit weekend maar voor de zekerheid een vluchttasje maken en kijken wat voor laatste dingetjes ik nodig heb voor de bevalling....

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik herken je gevoel zo! Ben met 34+2 bevallen van de eerste. Nu sinds 2 week met rust thuis ivm bloedverlies en harde buiken.
    Die 34 weken komen heeeel dichtbij en raak er lichtelijk van in de stress. Hoewel ik ook al mega blij ben dat de kleine jongen nu nog gewoon in mijn buik zit.
    Mijn vriend zegt ook: 'dat het bij de eerste zo gegaan is wil toch niet zeggen dat deze dan ook geboren wordt?' Neeheee, dat weet ik wel maar toch..
    Hij heeft volgende week een vrijgezellenfeest van een vriend en wil dan wel gewoon gaan drinken, ik maak me er nu al zorgen over dat er dan iets met mij gebeurt. Dat is natuurlijk onzin, maar gevoel en verstand spreken elkaar erg tegen op het moment;)

3. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    kom dan maar veel kletsen op het forum. Mary, je bent al over een heel belangrijke termijn heen.. neem het stapje voor stapje.. straks word die kleine gehaald met 42 wkn.. ;)

4. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Begrijpelijk dat je gespannen bent. Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt dat en dat je voorbij de 37 weken gaat komen.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Thanx meiden!

@maja: pfft wat een spanning, bloedverlies en harde buiken... Doe je rustig aan dan? Mijn man gaat over twee weken nog een weekendje zeilen met vrienden, ik vrees dat dat ook niet zonder alcohol zal zijn en ook nog eens helemaal in Friesland....

@ mj: tsja dat zou wat zijn, als ik over tijd zou lopen, hihi Al moeten ze me rollen op het einde, alles beter dan prematuur bevallen...!

@ malaika: dat hoop ik ook! ik zou zo trots zijn op mezelf!

mj en malaika: willen jullie nog meer kinderen, of....?

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik heb het ook hoor en zit in hetzelfde schuitje als jij
    over 3 weken zit ik op 31 wkn 5 dgn de termijn van mijn oudste zoontje

en het ergste is nog . we krijgen nog een verbouwing thuis
    nieuwe slaapkamer, keuken, kantoor

dus deze ukkepuk moet nog wel een week of 8 blijven zitten

ik zal meeduimen voor je dat jouw ukkepuk ook blijft zitten

spinnekop

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heel herkenbaar, bij mijn eerste wist ik ook dat het een prematuurtje zou worden dus heb de hele zwangerschap in de rats gezeten tot 27 wk, en toen tot 33 weken omdat dat de termijn was waarop mijn zus bevallen was, en toen beviel ik ook! Ik denk dat je raar staat te kijken als je dik over de termijn van de eerste heen gaat, misschien net zo'n gevoel als je je uitgerekende datum zo ver overschrijdt ;) Succes ermee!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, lijkt me ook heel spannend zeg!

9. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    MW, hihi ja.. maar mijn meiden zijn met clomid en wil niet meer in de mmm. dus moet een 'cadeautje'worden..maar het gekke is dat ik nu niet bang ben voor een prematuur.. geef de schuld aan het tweeling zijn.. lekker dom waarschijnlijk.. denk als ik ooit zwanger raak, dat is dan wel ga stressen..

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Mary; Heel begrijpelijk dat je in spanning zit. Hopelijk komt de voorspelling van M28 uit en loop je straks voorbij de 40 weken!! Ik zal voor je duimen!!

@M28; Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ben daarom ook niet echt bang om weer zwanger te raken. Het is het risico van een 2-lingzwangerschap. Maar misschien is dat inderdaad wel naïef... ;)

11. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg

Hoi Mary, wij zijn bezig voor een tweede. Heel eng en spannend natuurlijk als ik weer zwanger zou zijn, maar ik krijg nu al goede begeleiding en onderzoeken. Mijn bloeddruk is ook eindelijk (na drie jaar) onder controle met medicatie. Hierdoor ga ik al beter een nieuwe zwangerschap in dan de vorige keer. Dit weekend heb ik m'n nod.

12. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hoi meide

Hier ook de eerste met 33,2 weken geboren, maar nu zoals je ziet veel verder;) het kan echt wel, ik zat ook steeds met dat termijn in me hoofd alles klaar en zo, maar zo duurt het wel erg lang:(

kop op gaat goed komen:D

13. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    mamma chan, wat was jouw reden van vroeg geboorte

malaika.. spannend meid... ik duim voor je

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Oh ja, ik kan me voorstellen dat je er flink door in de stress schiet. Ik zou ook wel erg zenuwachtig worden als ik weer richting die termijn loop.

@mamachan: kijk eens aan, inmiddels ook de 37 weken al over! Wow!

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ malaika spannend!!!

@mj: ik hoop dan op een onverwacht cadeautje voor je ;)
    tweelingzwangerschap is idd toch wel heel anders. Kan me wel voorstellen dat je er zo in staat.

@Mammachan: jeeeh! de 37 gepasseerd!

vandaag laatste cervixlengte meting gehad en alles is goed! en nu maar wachten en mn meissie zo lang mogelijk binnen houden!

16. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    oooh een emissie.. koningsgezin.. wat leuk..
    gaat lukken meid.. en onthoud meiden zijn veel sterker ;)

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    jaaah! ben ook heel blij met een meid! ten eerste omdat ze sterker zijn en vroeggeboortes komen iets minder voor bij meiden, maar ook omdat ik dan lekker kan tutten straks! ;)
    Ben al helemaal los op het roze (en rood) gegaan! ;)

18. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Mijn reden was( denk ik zelf) een blaasontsetking die je bijna niet voelt in de zwa schap, daar zijn de wee en van op gang gekomen..

Nu werd ik daar extra op gecontroleerd;)
    Ja het wachten duurt wel erg lang nu;)

zal toch wel niet meer zo lang duren??

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oh wat herkenbaar!! mijn gyn had gezegd, max 30 weken. nou, daar ging ik dus van uit en heb 8 weken overtijd gelopen ;)
    wel lekker dat je de 37 iig gehaald hebt, het duurt echt niet lang meer nu!

maar ook aan de andere dames die nog niet zo ver zijn, ook dat gevoel herken ik maar al te goed!
    heb wel eens gelezen dat 2e later komt dan eerste, in mijn geval klopte dat ook (met bijna 5 weken verschil!), en hoop dat het voor jullie ook geld. het kan namelijk echt meiden! sterkte allemaal!

20. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Ja he , net zegt ze tegen me

ik kan als ik goed me best doe bij het hoofdje:$ wat betekend dat nou weer..

Bij een tweede kan ontsluiting en verweking gelijk opgaan he?

Deel Deze Pagina