Wie ook baby met zuigbehoefte?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Birdie, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi allemaal,

Twas gisteravond dolle 'pret' hier, madam veel huilen en smakken met haar mondje. In het ziekenhuis hadden ze haar al af en toe een speen gegeven. Dacht dat dat goed was totdat mijn man zei dat dat helemaal niet goed is om te geven.

Hoe doen jullie dat? Geven jullie jullie kindje een speen of heb je andere manieren gevonden zodat hij/zij lekker gaat slapen?

Liefs,
    Jolanda

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Mijn zoontje heeft ook al vanaf zijn geboorte een hele grote zuigbehoefte. Hij krijgt borstvoeding, maar wij hebben uiteindelijk (ook op aanraden van de kraamverzorgster) wel een speentje gegeven. Hij heeft nooit last gehad van speen/tepelverwarring. Als je echt het idee hebt dat het geven van een speentje de oplossing is, dan kan je deze gewoon geven mijns inziens. Ik zou alleen de eerste paar weken als je een speentje geeft deze alleen na de voeding geven of om in slaap te komen, maar niet tegen voedingstijd om bijv de tijd wat te rekken. Dan kan het zijn dat ze doormiddel van het speentje in haar zuigbehoefte voldoet en niet meer wilt eten of dat je niet merkt dat ze eigenlijk honger heeft, maar als dit na een paar weken goed gaat, kan je het dan ook aan haar geven.

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Onze jongens hadden heeeeel veel zuigbehoefte. We hebben ze gewoon een speen gegeven hoor. Was in het begin wel vervelend, want toen konden ze hem nog niet goed in hun mondje houden. Daarom hebben we er een poppetje aan vastgemaakt (zie album). Die kun je tussen je kindje en de deken 'klemmen' en zo raken ze 'em minder snel kwijt. Ik zou er niet te moeilijk over doen hoor. Een speen is niet zo slecht. Het is zelfs wel goed voor de kaakontwikkeling. En baby's hebben nou eenmaal zuigbehoefte. Eventueel kun je, als je ook met de fles voedt, een speen gebruiken waarbij ze redelijk wat kracht moet zetten om te zuigen (niet té hard, want dan raakt ze uitgeput en krijgt ze de fles niet leeg). Dan heeft ze misschien daarna ook minder zuigbehoeft.
    Succes!

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Toen Ferry geboren was, was het eerste wat ze vroegen of we een speentje voor hem wilde kopen. Hij had er een behoefte aan en het hielp hem om te gaan met alles wat hij meemaakte. Hier ook geen speenverwarring gehad hoor.

5. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    hoi hoi,

Wij hebben ook vrij snel na de geboorte een speentje gegeven. Het gaf hem net een beetje extra troost om in slaap te vallen en rustig te worden.
    Dat ging bij ons prima.

Groetjes, Josie

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Birdie; Heb je al een speentje geprobeerd? Of gaat het slapen vanzelf alweer beter?

7. iep75

iep75 Lid

21 dec 2008
    35
    0
    0
    Eerste tijd geen speentje gegeven, maar ze zocht echt troost en wat om op te sabbelen. Nu krijgt ze regelmatig haar speentje als ze erg moe is en niet in slaap kan komen maakt het haar erg rustig. Wij maken er ook geen probleem van hoor. Op de NICU kregen we zelfs van de verpleging 2 prematuur speentjes voor haar zuigebehoefte. Succes. Oh ja je moet even "googlen" op speentjes, er zijn behoorlijk wat voordelen. Idd die kaak en mondspierontwikkeling.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

speen is beter dan duimzuigen. Als ze geen speen heeft gaat ze misschien op zoek naar haar vingers.. en die kun je later niet afpakken. En duimen zorgt ervoor dat boventanden naar voren gaan staan, de speen niet.
    ik zou dus lekker de speen geven, maar ervoor waken dat je rond de 2 jaar de speen wel gaat afbouwen.
    ps mijn kind wil de speen niet hebben, het is wat ik erover heb gelezen.

Deel Deze Pagina