wij hebben de muziek gedraaid die ik heel veel geluisterd heb toen ik zwanger was van neo en geloof het of niet na 3 dagen de muziek bij hem zagen we al verbetering!
mag ik mij nog aansluiten? ik ben bevallen op mijn verjaardag 21/12/2007 op 36 weken maar mijn zoontje zijn leven was in gevaar en moest dringend ter wereld komen namelijk mijn fenotype van bloedgroep was aan het stijgen en vergiftigde mijn zoontje zijn bloed,daarom moest hij dringend geboren worden. momenteel ligt hij bij de prematuren,eerst kwam hij in de couveuse en blauwe lamp,gisteren in warmte bedje en afwisselend lamp en vandaag enkel nog warmte bedje 8) stoere bink niet hij was bij de geboorte 2230 gram en 49 cm maar nu weegt hij nog 2070 gr maar hij eet heel goed,gelukkig maar ohja mijn zoontje heet Kyento en heb nog 4 dochters die ook te vroeg geboren zijn maar nooit bij de prematuren werd opgenomen. gisteren mocht ik het ziekenhuis verlaten,met een heel zwaar hart maar moest toch de sfeer van kerst hoog houden voor de meiden. vandaag had ik gelukkig mijn mama als babysit zo kon ik toch mijn ventje knuffelen en voeden. ikzelf heet christiane en mijn vriend rudy. onze dochters heten sabrina,rebeccca,cassandra en angelina. als er nog vragen zijn,stel ze maar gerust
thunder angel,ook voor jou prettige feestdagen. heb een paard bladzijden terug gelezen ewel amai wat jij moet doorstaan. niet te geloven gewoon,sterkte meis x heb heel veel respect voor jou.
Welkom Chipie.. Gefeliciteerd met je zoontje! @all Zijn beetje aan het uitproberen met britt haar voedingen. Ze kwam zelf telkens pas na 3,5/4 uur. Dus proberen nu 6 voedingen van 100cc per keer (drinkt ze netjes op) Ze slaapt beter en is meer wakker.
Ik ben ook aan het googlen met devoedingen. Ze hoort 7 keer 70cc te krijgen, maar ik geef dr sinds een week 80 en sinds 2 dagen 90. Ze drikt het netjes op en zit nu op 7 voedingen per dag. Ze maakt me wel in de nacht tegen 3/4 uur wakker en sochtend vroeg weer! Wanneer slaapt ze door? pfffffff! verder sttaat mn deur hier elke dag open want iedereen wil opeens op kraamvisite komen ivm feestdagen is ook iedereen vrij! Hartstikke leuk maar is ook vermoeiend en frustrerend als ze aan jayda komen!
Hier komt Patrick nog 8 keer voor een voeding, maar sinds gisteren begint hij meer te drinken. Net heeft hij een fles van 100 weggeklokt. We hebben het ziekenhuis even gebeld wat hij max mag hebben. Hij moet min. 100 en mag max 600 per dag drinken bij zijn gewicht. Nu gaan we proberen ongeveer 80 per voeding te laten drinken en dan voor de nacht proberen we 100, hopelijk slaapt hij dan eindelijk wel eens door.
@ jufffie Door slapen is hier ook nog ver te zoeken hoor. Ons schema is nu zo. Half 6 Half 10 Half 2 Half 6 Half 10 Half 2 Dus helaas nog steeds gebroken nachten. Hier begint kraamvisite in januari. @ malaika Het is 150ml op 1 kilo. Kan je het zelf ook heel makkelijk uitrekenen. Maar je moet ook gewoon op je gevoel af gaan en kijken naar Patrick of ie er wel voldoende aan heeft. Britt heeft nooit voldoende aan wat de kinderarts zei en in het boekje van cb staat tussen de 0 en 2 maanden 75 tot 110, ook wel van 150ml per kilo maar dat het per kind kan verschillen. Dus hou het cb aan, liggen sowieso 1 maand achter kwa voeding. Omdat ze nog maar op 75ml zat per voeding en van 2 tot 3 maanden was al 6 voedingen en vanaf 110 ml.
Wij hebben thuis bijna geen kraamvisite meer gehad, dit heb ik ook echt als pijnlijk ervaren. Maar er zijn stiekem best wel wat mensen mee naar het ziekenhuis geweest, maar het echte kraamvisite met beschuit en muisjes etc..... hopelijk mag ik dat in mei wel meemaken!
Hoop het ook voor je meis. Zou wel geweldig zijn als je het nu wel allemaal mag ervaren zoals het normaal gaat.
@daphne ik gun het je ook van harte dat je dit keer alles mag meemaken "zoals het hoort". Kan me voorstellen dat je baalde, ik heb mijn kraamtijd ook overgeslagen en ik denk met ons vele prematuur mama's. Gelukkig komt mijn familie zeer regelmatig naar het ziekenhuis met leuke kleertjes voor Jesse-Dean (en ik had al zoveel gekocht, zijn kastje puilt nu echt uit ) Dus is het toch steeds weer een beetje feest. @ juffie Kan me wel voorstellen dat je gefrustreerd raakt als ze aan Jayda komen. Sommige mensen vergeten dat prematuren nog steeds niet voldragen baby's zijn, al zijn ze thuis. Ik merk het ook hoor, Jesse-Dean ligt nu op de HC en er zijn best wel veel mensen die hem willen aanraken en vasthouden enzo, terwijl hij net weer aan het opknappen is!
@all Hoe was jullie kerst? (met of zonder kindjes thuis). Ik heb voor het eerst sinds weken echt veel gegeten, ze moesten me gisteren bijna naar het ziekenhuis rollen om m'n zoon op te zoeken Heb dus een groot deel van de kerstdaagjes bij hem doorgebracht en gisteren heeft ie z'n eerste badje gehad en heb ik hem aangekleed in mooie nieuwe kleertjes maatje 40 als kerstcadeutje Ik zit te twijfelen of ik het nieuwe jaar ook bij hem zal gaan vieren. Ik voel me schuldig als ik daar niet 12 uur sta, want ik moet m;n mannetje natuurlijk gewoon het nieuwe jaar in zien gaan! Wat zouden jullie doen?
@Thunder, ik wilde dat vorig jaar ook. Wilde heel graag om 24 uur in het ziekenhuis zijn. Uiteindelijk heeft mijn man me overgehaald om gewoon thuis te blijven. De kleine merkt er helemaal niets van, die hoort nog niet eens het vuurwerk. En uiteindelijk was ik dus echt om 24 uur een partij aan het janken, volgens mij heb ik nog nooit zo hard gejankt Denk eerlijk gezegd dat als ik alleen was geweest dat ik wel naar het ziekenhuis was geweest om 24 uur.
Het was onze eerste kerst met zijn 3en en dat hebben we ook met 3en gevierd. Heerlijk! Geen verplichtingen en mezelf in 3en te moeten splitsen (mijn ouders zijn gescheiden). 2e kerstdag wel bij mijn pa gaan eten etc etc.... Het was heel gezellig en ons meissie vond het heel erg leuk met alle kerstballen..... @Thunder: Ik zou gewoon voor jezelf wat leuks doen en eventueel toch in de nacht even gaan kijken. Jesse Dean weet en merkt er toch niets van. Ik vind het trouwens erg kanp van je hoor, zo alleenstaande moeder van een te vroeggeboren mannetje, petje af! @Daphne: Ook ik heb geen kraamtijd gehad. Al mijn visite kwam ook in het ziekenhuis. Heb daar nog steeds moeite mee en hoop het wel een keer mee te maken zoals andere moeders dat mee maken. Of alleen het moment van bevalling en dat ze dan je kindje op de borst leggen....... Maar goed wie weet komt die tijd ooit nog! En ik hoop dat jij dat ook mee gaat maken deze keer! Nou dames nog wat nieuws: Mijn vriend was afgelopen donderdag en vrijdag voor het eerst met de kleine helemaal alleen thuis. Ik zag er best tegen op en moet zeggen dat hij dat ook had! Waarom zullen jullie je wel afvragen? Nou omdat hij anders ook altijd alles moet vragen over voeding en slapen etc etc. En als ze maar niet heel de dag jengelig is want dan gaat hij een oppas zoeken........ Maar het tegendeel is bewezen.............. Ze hebben het de afgelopen 2 dagen erg leuk met z'n 2en gehad en er is bij mij op mijn werk niet een keer de telefoon gegaan om te vragen hoe of wat! Trots als een pauw ben ik op mijn 2 skattie's..... Moet wel zeggen Nova is een beetje mama's kindje. Papa is namelijk verzekeringsagent dus eigenlijk altijd bezig en dan komt het toch vaak op mama nee he? Hoe zit dat eigenlijk bij julie? Mijn vriend vind het nl leuker als Nova dadelijk praat en loopt zodat hij weet wat er met haar is of wat ze bedoelt.... Ben benieuwd hoe dat bij jullie is!? Enuh nog 1 vraagje en dan hou ik tch echt op met typen! Hoeveel slapen jullie kleintjes? Nova slaapt nl heel veel, 2 uur op en 2 uur slaap. Nou ben weer even bijgekletst.... Ga weer verder!
hoe snel konden jullie naar de 6 voedingen op een dag. ik geef nu de laatste voeding rond 12 uur a 1 uur. maar ze komen echt 4 uur later alweer.. zit op zo'n 7X70 op een dag. hoe snel drinken jullie kinderen
Hoi hoi, Onze kerst was best. Kerstavond bij m'n schoonvader.. is britt erg verwend. 1ste thuis gebleven en heel even naar mijn ouders geweest. 2de bank hangen @ shirley Hihi klinkt precies als mijn man... die lijkt het ook veel leuker als ze praat enz. @ slapen Euhmm veeeel hihi... ze slaapt nu zo'n 4 uur over dag door en 5 uur snachts. En als ze op is is het voor de fles en rolt ze tijdens soms in slaap. En vaak is ze sávonds heel lang wakker. @ mj Wij zitten sinds vorige week op 6 flessen. Ze kwam zelf later (geven op verzoek) Moeten van cb binnenkort over op 5 voedingen. Ze drinkt nu 6 x 110., Hoe snel? 1e keer kwartier andere x 30 min.
Jesse-Dean is ook van de week voor het eerst in bad geweest, hij vond het heerlijk! En eergisteren heeft hij zijn eerste flesje gehad, en hij dronk zo 25cc weg! Hij is nu eindelijk van de dripvoeding (24uurs voeding) af, hij krijgt nu gewoon 12 voedingen en binnenkort gaan ze naar 10 of 8, weet ik even niet meer zeker. Hij weegt vandaag trouwens precies 2000 gram, da's een mijlpaal hè of niet dan? Gisteren kwam J. een kijkje nemen bij Dean. (Voor degenen die het niet weten, J. was de andere mogelijk vader van Dean, maar intussen hebben we zekerheid dat dit niet het geval is, en de papa gewoon mijn ex is!) Hij had een mooi rompertje gekocht dat hij precies paste, en een 2 hele kleine mutsjes die hij helaas niet paste! Hij was helemaal ontroerd door Deantje terwijl het zijn eigen kindje niet eens is! Daarna heeft hij me meegenomen naar een restaurant en hebben we heerlijk gegeten! Hij vond dat ik er maar eens uit moest en ook tijd voor mezelf moest nemen tussen de ziekenhuisbezoeken door. Vond het zo lief van hem, zo attent! Ook gaf hij te kennen er altijd te willen zijn voor mij en Dean, als een van ons beiden ooit iets nodig heeft. Hij heeft zelf ook 2 kindjes uit zijn huwelijk (hij is inmiddels al geruime tijd gescheiden) en ook daar gaat hij fantastisch mee om! Hij wil graag een relatie met mij, maar snapt dat ik daar nu absoluut niet klaar voor ben door de geboorte van Dean. Hij zei mij de tijd te willen geven zolang ik nodig heb, en als ik zou besluiten niets met hem te willen relationeel, dat hij altijd een goede vriend zou willen blijven. Ook heeft hij een enveloppe aangeboden met een niet nader te noemen geldbedrag erin, maar die heb ik niet aangenomen (had het wel kunnen gebruiken hoor, maar dat doe ik gewoon niet, ik kan dat niet aannemen). Nou dat was 't nieuws. En bij jullie?
Vandaag te horen gekregen dat Deantje morgen in een wieg (gewoon bedje eigenlijk dat op een ledikantje lijkt met van die glazen zijkanten) mag! Dus niet eerst een warmtebedje, gewoon gelijk de wieg in. Natuurlijk ben ik superblij dat het zo goed gaat, ik ben hartstikke trots op mijn mannetje! Maar ik voel me ook zo...tja, dit klinkt heel raar maar ik heb het gevoel dat het allemaal zo snel gaat ineens. Eerst zit hij aan de dripvoeding (24uurs voeding via maagsonde) en nu drinkt hij al uit een flesje! (ja hij krijgt ook nog steeds voeding via zijn sonde hoor) En morgen in een wieg, terwijl hij vorige week nog heel ziek geweest is...het gaat me allemaal veel te snel. Eerst wekenlang geen progressie, voeding liep niet goed door, infectie, gisteren bloedtransfusie (50cc) gehad...vanwege een HB lager dan 6 (schijnt veel vaker voor te komen bij prematuren). En dan nu ineens alle progressie in 1x. Ik heb het idee dat we stapjes overslaan! Dit klinkt zo stom hè, weet ik ook wel...Want nu lijkt het net alsof ik niet blij ben dat het zo goed gaat. Maar dat ben ik dus wel! Herkent iemand dit?
Sam heeft ook wel een aantal bloedtransfusies gehad hoor... sommige dingen worden zo "vanzelfsprekend" terwijl het dat echt niet is. En Sam ging overdag in de wieg, en 's avonds kwamen we, was ineens de monitor uit. Dat was ook heeeeel erg gek.
@ thunder Klinkt als een hele lieve vent. Britt heeft ook bloed transfusie gehad. Ze knapte daar echt super van op. @ all Heb foto''s van haar in m'album.