Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha, dacht dat je het over Dean had met dat lieve vent :)
    Nu snap ik dat 't over J. gaat. Hij is inderdaad heel erg lief en attent, altijd geweest ook! :D

Ja Dean knapte ook op van die bloedtransfusie, al was hij daarvoor niet ziek of zwak ofzo. Gewoon nog net iets blozender.

2. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    En over Britt: wat een fantastisch mooi en lief meisje is dat zeg! En ze word ook een beetje bol haha :D Schattig vind ik dat!
    Wat voor kleur hebben haar ogen nou? Bruin?

3. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja raar is dat dan hè...ik ben soms bang dat ik op een dag op de HC binnenwandel en dat Dean dan naar huis mag ineens :( (bij wijze van spreken dan hè) Daar zou ik nu absoluut niet klaar voor zijn! Tuurlijk wil ik m'n schatje zo snel mogelijk thuis, maar echt niet onder de 5 pond! Dat zou ik doodeng vinden in de zin van, als er iets gebeurd ofzo, ziekte bijvoorbeeld.

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ thunder

Hihi ze begint echt bol te worden.
    Eerst zat er echt geen vet op haar beentjes en als je ze nu ziet :confused:
    Ze heeft blauwe oogjes.

Hihi ja over J...

Ik ken je gevoel ik was ook mega zenuwachtig en had echt zoiets van wat als ze nu thuis komt?!
    En toen liep het helemaal mis met de kraamzorg en moest ik alles alleen doen.
    Maar dat red je dan ook wel hoor!

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben vandaag heel de dag buiten geweest met Jayda. Eerst boodschappen gedaan want mn man komt morgenavond weer in NL aan en ga wat lekkers koken!
    Thuis aangekomen en snel alle boodschappen in de koelkast en voorraadkast ingeslagen.

Mijn ma kwam langs en we gingen op pad naar de stad.
    Jayda heeft van oma een gouden armbandje gekregen met naam. lief he!
    Verder kwamen we mn nicht tegen en die heeft lieve schoentjes, witte bolero en een lief jurkje van de H&M voor jayda gekocht!
    Ik heb nog een pakje van hema voor dr gekocht en die kan ze morgen aantrekken. Een truitje met een joggingsbroek. Morgen maak ik een foto van!
    Verderben ik naar de prenatal geweest en heb een matraje gekocht voor de box voor 40 euro. Wie heeft die ook? Eerst een matras en daarna pas een boxkleed!
    Mijn ma heeft ook een wipstoel voor Jay gekocht!

Ik zit met een paar vragen;
    * Waarin slapen jullie kids, pyama of gewone kleding?
    Jayda slaapt in een pyama alleen heeft ze wel elke keer sokjes aan. Jullie kids ook?
    * Hoeveel dekentjes gebruiken jullie? Ik 2!
    * Wat dragen jullie kids overdag?
    Jayda een romper zonder mouwen, trui en broek en sokjes. Dus geen lagen! Is dat te weinig?
    *Wies kindje slaapt al in een ledikant? jayda slaapt nog steeds in een wieg!
    * Hoelang laten jullie jullie kids huilen als je al een fles hebben gehad en al gedronken hebben en ze hebben wat aandacht gehad?
    Jayda huilt dan aan een stuk door en ik laat dr. Maar die trula kan echt een uur lang huilen tot ze in slaap valt. met pijn in mijn hart moet ik dat aanhoren maar ze hebben egzegd in het ziekenhuis kijkt uit want anders wil ze elke keer opgepakt worden.
    Ze is vooral onrustig als ze in slaap moet vallen. Ze huilt als hetw are zichzelf in slaap! Ze zuigt ook zooooooooooo krachtig en fanatiek op dr speen!
    * Wanneer mogen de kids in een wipstoel? Jayda is nog te klein ervoor!
    * Op hoeveel graden staat jullie verwaromh thuis? woonkamer en slaapkamer?
    In onze hele huis staat de verwarming op 22 graden!
    * Hoevaak gaan jullie met de kids naar buiten? Wat hebben ze aan? dekentjes? kruik?
    Jayda gaat paar 1 keer per week ofzo naar buiten. Ik vind het te koud voor dr. verder ben ik ook niet vaak buiten te vinden.
    Sinds Jayda thuis is ben ik alleen maar thuis te bekennen. Heerlijk!
    Jayda dragat dan een jasje met mouden, muts sjaal.
    Als ze in de maxocosi zit dan komt er nog een deken op dr lijfje dan pas de voetenzak. En als ze in een wagenbak slaapt dan gebruik in 1 laken met 1 wiegdeken. 1 keer heb ik maar een kruik meevervoerd!

Pfffffffff wat een hoop vragen... Ik denk dat ik de helft ben vergeten!

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

tja ik heb niet alle vragen onthouden hoor sorry!
    ik heb chedella maar heel weinig laten huilen.. ik ging na 3 minuten al naar haar toe..ik haalde haar niet uit haar bedje maar legde mijn hand op haar hoofdje en streelde haar wangetjes.. ik zette het muziek doosje aan en deed eigelijk het zelfde als in de couveuse..
    zachtjes tegen haar praten maar niet oppakken.
    ik wilde haar laten merken dat ik er wel was en dat ze zich veilig voelde..
    dit is eigelijk 3 maanden zo door gegaan...
    toen was het huilen over.. nu ruim 7 maanden later..is ze een super makkelijke baby die heel erg snel gaat slapen.
    als ze dat niet doet..doe ik weer hetzelfed ritueel als in die tijd.
    Dit werkt bij haar prima...ze wil denk ik gewoon even weten of ik wr ben of zo..
    ook s, nachts werkt dit nog goed! ;)

Verder ga ik elke dag even met haar de frisse lucht in..ze slapen er goed van.
    ook kwa kleding doe ik hetzelfde aan kwa dikte als ik zelf en de verwarming staat hier op 23 graden..ben zelf een koukleum :p

Ze slaapt altijd in een pyjama zonder sokjes..

veel succes met je meisje :)

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik zit met een paar vragen;
    Ik verwissel met de voeding van half 7/7 uur haar gewone voor pyama.. en ze houdt haar sokjes aan in bed.
    * Hoeveel dekentjes gebruiken jullie?
    2 dekentjes
    Britt draagt hetzelfde als Jayda
    *Wies kindje slaapt al in een ledikant?
    Ze ligt overdag in haar hangmat omdat haar hoofdje een beetje aan 1 kant plat werd. En sávonds in haar bedje.
    * Hoelang laten jullie jullie kids huilen als je al een fles hebben gehad en al gedronken hebben en ze hebben wat aandacht gehad?
    Euhm daar hebben wij geen last van.
    * Wanneer mogen de kids in een wipstoel?
    Zet haar 1x per dag in haar wipstoeltje.
    Bij ons op 20 graden overdag en snachts op 18 graden.
    Ze heeft geen kruikje.

* Hoevaak gaan jullie met de kids naar buiten? Wat hebben ze aan? dekentjes? kruik?
    Ligt er aan of ik weg moet maar denk zo'n 3 x per week.
    Jasje, wantjes en muts op... 2 dekentjes en een lakentje.
    Nee geen kruikje dat vind ik gevaarlijk.
    Als het heel koud is een kersenpitzakje onder aan bij haar voetjes maar tussen de dekens in.

8. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Danischa slaapt nu in slaapzakje met enkel rompertje. Toen ze nog klein was in zo een kruippakje met voetjes onder een dekentje.
    Maar Danischa is van maart he, toen waren de temperaturen iets lekkerder :)

* Hoeveel dekentjes gebruiken jullie? Toen 1 dekentje. Nu dekbedje (ontaard ik weet ut)
    Danischa eigenlijk het zelfde. Maar nu draagt ze vaak een mallot.
    Toen ze dus klein was dus het zelfde zo een beetje. Toen het lekker warm was lag ze vaak enkel in dr rompertje in de wagen, met enkel een lakentje.

*Wies kindje slaapt al in een ledikant? Danischa heeft bij mij in de bak van de wagen gelegen snachts tot een maandje of 5, en daarna in dr bedje. Overdag probeerde ik haar zoveel mogelijk in haar bedje. Soms ook in de box
    Danischa huilde en huild nog steeds heel weinig. Sorry ze was en is gewoon een makkelijk kindje
    * Wanneer mogen de kids in een wipstoel? Ze mogen hier al vrij snel in hoor. 'optijdgeboren' mogen hier al vanaf dag 1 in , maar natuurlijk niet te lang.
    21graden Toen Danischa net thuis was, had ik bijna geen verwarming meer aan.
    Ik ging als ik me goed voelde toch wel dagelijks een uurtje naar buiten, lekker ingepakt in de wagen. Maar wederom Danischa was in een betere tijd geboren dan de meeste kindjes van jullie. En daarnaast speelt natuurlijk ook mee dat ik alleenstaand ben, en natuurlijk ook voor de boodschapjes enzo moet zorgen.

9. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Nova slaap in een pyama met een slaapzak en daarover een dekentje met laken... Ze is best een koukleum en word 's ochtends altijd wakker met koude handjes en voetjes.
    * Hoeveel dekentjes gebruiken jullie? Ik 2!
    Ik gebruik 1 dekentje met een lakentje want Nova heeft ook nog haar slaapzak.
    Nova draagt een romper met of zonder moouw een shirt/trui en een broek of rol met sokjes of een malloit.
    *Wies kindje slaapt al in een ledikant? Nova slaapt al vanaf het begin in een ledikant, heel klein mesnje in een ledikant! Zag er erg schattig uit.....
    * Hoelang laten jullie jullie kids huilen als je al een fles hebben gehad en al gedronken hebben en ze hebben wat aandacht gehad? Ik laat Nova ongeveer 15 minuten of iets langer of korter huilen maar dat heeft te maken dat madam een hele eigen wil heeft en als je denkt dat ze huilt maakt ze alleen zo'n geluid maar ik zie geen tranen en dan heeft ze me weer te pakken. Nova kan heel onrustig zijn als ze gaat slapen maar dat is iets van de laatste tijd. Als ik zie dat ze in haar ogen gaat wrijven dan leg ik haar meteen op bed en dan is het ook goed. Mocht ik nu wat langer wachten dan komt ze dus moeilijk in slaap en dan gaat ze huilen met of zonder tranen hihihih! Nova wilt trouwens geen speen... Heeft ze in het begin even gedaan maar ze spuugt het gewoon uit of houd haar mondje stijf dicht.... Nee, geen speen maar de puntjes van d eoren van haar knuffie die wil ze wel in de mond...

* Wanneer mogen de kids in een wipstoel? Ik weet niet hoe doud je moet zijn om in een wipstoel te mogen maar ik zette ze meestal een keer per dag in de wipstoel een half uur ofzo.
    In onze hele huis staat de verwarming op 21 graden!
    * Hoevaak gaan jullie met de kids naar buiten? Wat hebben ze aan? dekentjes? kruik? Ik ga elke dag met nova naar buiten, ook al regent het. regenkap paraplu en gaan wandelen. Ze heeft dan gewoon kleeertjes aan, jasje, muts, sjaal en wanten.....Ze zit al in een buggy dus ingepakt in een voetenzak.

Nou dat wren heel wat vragen maar ik hoop dat ik ze een beetje kon beantwoorden. Kijk iedereen doet het toch anders......
    Volg je gevoel!
    Succes !

liefs Shir

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land

Tamer slaapt in zijn pyama zonder sokken en in een slaapzak zonder mauwen.

ik heb 1 dekentje omdat hij al een slaapzak heeft.

tamer draagt gewoon zijn ondergoed zonder mouwen, malliot, joggingsbroek en trui of tshirt met lange mauwen en een trui zonder mouwen er overheen.

Tamer slaapt vanaf zijn geboorte in zijn ledikant.

Toen tamer nog klein was ging hij even in de box en dan legde ik hem in bed met zijn speen.

Tamer is met 34 weken geboren en ging met 37 weken naar huis en ik leg de hem gewoon in een wipstoeltje op de laagste stand (liggend) maar heel eventjes maar. 15 minuten ofzo.

* Op hoeveel graden staat jullie verwaromh thuis?

De verwarming staat op 20 graden maar boven is het altijd een stuk warmer.

Toen tamer nog klein was tot 2 mnd oud deed ik gewoon zijn kleding aan, sokjes soms schoentjes, jasje, dekentje en een kruik in de kinderwagen. Na 2 mnd haalde ik de kruik er uit.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier mijn antwoorden
    * Waarin slapen jullie kids, pyama of gewone kleding? Sam slaapt in een slaapzak met overdag alleen haar truitje nog aan, en 's avonds slaapt ze in de combisleeper in haar rompetje. Sokjes alleen overdag als ze erg koude voetjes heeft.
    In het begin sliep ze nog niet in slaapzak, gewoon in haar kleertjes onder lakentje dekentje.

Nu geen dekentjes meer, voor de slaapzakjes 1 dekentje, die wel dubbelgeslagen was.

Ligt er aan wat ik tegenkom, soms romper met lange mouw, soms met korte mouw. En dan ook trui en broek en sokjes (of maillotje met jurkje/rokje), dus ook hier geen laagjes. (je kan aan het nekje voelen of het te koud is)

Sam is na het ziekenhuis meteen in haar lelikantje gaan slapen. We mochten haar in de kinderwagenbak leggen als het nodig was, maar dat is nooit nodig geweest om te slapen. Ze sliep overdag ook veel in de box.

Sam huilde niet zo heel veel, maar ik liet haar nooit zo heel veel huilen. Ze mocht gewoon extra aandacht. Dat van het aandacht vragen dat doet ze eigenlijk pas sinds kort, en ik laat haar nu 's avonds wel eventjes huilen omdat het toch niet "echt" is. Maar ik laat haar dan max 20min huilen. Doe hier ook vooral datgene waar jij je goed bij voelt. Misschien heeft ze gewoon veel behoefte aan mama liefde....
    En het in slaap huilen dat doen veel kindjes. (Deed ze dat in het ziekenhuis ook?)

Sam had geen wipstoel, wij hebben zo'n schommel van fisher price, daar mocht ze al meteen in. Heel erg fijn, vooral op die huilmomenten dat ze een keer niet stil te krijgen was.

Hier op 20 graden als ie aangaat. Vaak staat ie niet eens aan, tot op het moment dat ik het koud krijg. Op Sam haar kamer stijgt de temperatuur naar gigantische hoogte als ik de verwarming op 22 graden zet (en dat gebeurd wel hoor als ik het koud heb) dus we moeten oppassen.

Wij gaan dagelijks met Sam naar buiten. Toen ze nog in de kinderwagenbak lag had ze een dekentje. Maar we zaten toen ook na de winter dus echt koud was het niet meer. Wel begonnen met een kruik erbij. Nu zit ze in de kinderwagen met jas aan, muts op en in voetenzak.

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wanneer lieten jullie ze kennis maken met fruit enz?

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    toen tamer 3 mnd oud was (vanaf zijn geboorte niet vanaf de uitgerekende datum) begon ik met fruitpotjes, groente potjes en rijstebloem. IN het begin maar kleine hapjes en heel weinig en met 5 mnd hele potjes.

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Mag dat dan al?

15. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Waw meid mijn dochter is vandaag 4 maanden oud en ze drinkt niete ens 90cc melk op.
    In hete cht is ze pas 1 maand oud!

Ik durf echt niet te beginnen met pap, groente en fruit!

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het ligt aan elke baby. Officieel pas bij 4 mnd maar tamer vond het lekker en zoveel kreeg hij niet.

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ jufffie

Gefeliciteerd met 4 maanden!
    Britt is vandaag 0 jaar oud ;)
    Britt drinkt nu 110cc.

@ layla

Heel klein beetje kan geen kwaad natuurlijk

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    bij 6mnd begonnen wij met fruit

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik gaf tamer ook niet veel in het begin. een paar hapjes. en later toen ik merkte dat hij steeds meer wilde en daar ook behoefte aan had gaf ik ook meer. en vooral de papflessen vond hij lekker. tamer krijgt nog steeds pap maar dan ´smorgens als hij rond 7 uur wakker wordt en dan haal ik hem uit bed en dan ga ik pap maken en hem geven met de lepel.

20. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Dames,

Nova heeft nu al voor de 3e dag diarree. Eerst nog maar een paar luieres en nu toch al zo;n 5-6 per dag.... Drinken doet ze niet zoveel, ik ga nu maar eens gauw de dokter bellen. En het ruikt ook 20 keer erger dan een gewone poepluier.... Verder is ze wel actief, lachen doet ze nog steeds veel en ze heeft geen koorts..... Ga toch maar even bellen voor de zekerheid. Echt zielig.....

Deel Deze Pagina