geef haar een banaan en dat helpt echt. tamer heeft ook wel eens een diarree dag en dan geef ik hem 2 bananen en het is over. En veel laten drinken elke poepluier is ongeveer een halve glas vocht dat een baby verliest.
Lieve meiden Bij deze wil ik jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling toe wensen. En alle goeds voor 2008! En dat de nieuwgeboren kindjes maar snel thuis in hun eigen bedje mogen liggen! Liefs Petra Roxanna Charissa en Danischa
@petra: natuurlijk wens ik jou ook hetzelfde! Dat geldt natuurlijk voor alle meiden hier. Iedereen een hele fijne jaarwisseling en natuurlijk een gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar! En hopelijk zijn alle kleintjes snel thuis bij papa en mama waar ze horen. We zaten hier thuis net te denken, dat zo'n jaar toch echt snel voorbij gaat. Vorig jaar liep ik nog met mijn dikke buik en een maand later werd ik ineens moeder. Een jaar waarin we veel hebben meegemaakt en daarom hoop ik ook dat ik eindelijk alles eens achter me kan laten, maar goed dat heeft nog zijn tijd nodig... @Layla: Bedankt voor de tip, ik ga haar straks banaan geven. Ik heb wel de dokter even gebeld en die heeft me ORS geadviseerd. Verder moest ik Nova goed in de gaten houden en met een dag of 10 moet het dan wel over zijn. Ben benieuwd..... maar goed nu is er weer wat bijgekomen. Door die vele poepluiers heeft ze nu dus luieruitslag op haar billen en haar ..... Dus dat is ook weer zo zielig. Maar goed we smeren met sudocreme en we nemen ORS dus hopelijk si het snel over! Ook hier at Nova met 4,5 maand al een fruithapje.... Ze smakte zoveel dus heb ik een fruithapje gegeven. Niet veel maar een paar hapjes maar ze at het op en wilde zelfs nog meer dan die paar hapjes. Iedere kind is anders, gewoon kijken wat je kind wilt hebben en dat dan geven..... Nou meiden een fijne avond en tot in het nieuwe jaar! Liefs Shir
Waarin slapen jullie kids, pyama of gewone kleding? boxpakje, maar ook wel eens gewoon lekker in een slob broek met truitje. * Hoeveel dekentjes gebruiken jullie? ik 1 deken en wikkel ze soms in een flanellen luier. * Wat dragen jullie kids overdag? gewone kleertjes. romper en broek en truitje. *Wies kindje slaapt al in een ledikant? meteen in eigen ledikant gelegd. * Hoelang laten jullie jullie kids huilen als je al een fles hebben gehad en al gedronken hebben en ze hebben wat aandacht gehad? ik probeer geen speen te gebruiken. waarom weet ik niet. zit een beetje in mijn eigen opvoeding. leg hand op haar hoofd, speeldoosje aan, liedje zingen. over haar buikje aaien. soms even op de buik leggen en over haar rug aaien. en dan wanneer ze slapen zacht omdraaien. ik til ze alleen op als het lijkt op krampjes. * Wanneer mogen de kids in een wipstoel? ik geloof er in dat als ze zo klein zijn slapen het beste s en teveel prikkels niet goed is. dus ik wacht nog even tot ze 4 kilo zijn ofzo. * Op hoeveel graden staat jullie verwaromh thuis? De verwarming staat op 22 graden maar boven is het altijd een stuk warmer. * Hoevaak gaan jullie met de kids naar buiten? Wat hebben ze aan? dekentjes? kruik? ik mag van de dokter nog niet naar buiten tot onze eerste poli afspraak, alleen voor ziekenuis bezoeken. 3 jan hebben we eerste afspraak. naar het ziekenhuis in de auto doe ik ze jas aan en wikkeldoek in de maxicosi.[/quote] enne fruithapje, jeetje ze drinken pas net. maar ja ze hadden ook pas over 2 wkeen geboren moeten worden
Wens jullie ook allemaal een mega goed 2008! @ mj Hihi lijkt me wel wijs iets anders geven dan alleen melk.
Jullie ook allemaal een super nieuwjaar! Hier een begrafenisstemming op oudejaarsdag. Vanmiddag politie aan de deur die persé binnen wilden komen en allerlei vragen stelden (neen, was geen verdachte overigens!) die weer oude wonden opentrokken en afschuwelijke herinneringen en gevoelens hebben losgemaakt bij mij. Wil er verder niet op in gaan sorry, ben er echt overstuur van! Gelukkig ga ik vanavond lekker lang naar Dean en daar blijf ik ook tot na twaalven!
Iedereen een mooie jaarwisseling gehad? Ik ben bij Dean geweest! 10 uur werd ik opgehaald door 2 andere ouders die normaal ook altijd met de bus gaan, maar een auto hadden geleend van iemand (na 8 uur reden geen bussen meer). Rond 1 uur wilden we terug gaan, maar de mist was te dik, er was nog geen 3 meter zicht! Dus dat werd slapen in het ziekenhuis...kut begin van het nieuwe jaar! Al zo lang in het ziekenhuis gelegen en dan de eerste nacht van het nieuwe jaar daar wéér blijven! Nu natuurlijk niet ziek ofzo, maar toch die sfeer weer..enige voordeel was dat ik 's ochtends Dean heb kunnen zien wakker worden (en horen ) en meteen met hem aan de slag kon qua verzorging! En tja slapen doe je niet in het ZH, dus nu al ruim 27 uur wakker!
vind jullie nu pas. Heb mijn verhaal hier al neergezet. Maar ben dus bevallen met 32 weken, 4 dagen van Mika. Hij woog 2014 gram en ze schatten hem 45 cm. Inmiddels weegt hij 4280 gram en is hij 55 cm. Hij heeft 5 weken in het ziekenhuis gelegen en is nu iets meer dan 2 maandjes thuis. Het is een echte schat! Hij is overdag alleen erg onrustig, veel huilen! Heb begrepen dat dat "normaal" is bij premature baby's. herkennen jullie dit? Sinds een week "baker ik hem in" en dat helpt enorm! Net de jaarwisseling gehad, erg mooi moment met zo'n klein kereltje! Iedereen de beste wensen trouwens!
@Gwendolyne: Als eerste van harte gefeliciteerd met je zoontje...... Wat je schrijft over het vele huilen herken ik absoluut niet! Mijn meissie is inmiddels 11 maanden maar zij heeft echt zo weinig gehuild. Ik ken haar echt alleen lachend. Maar misschien heeft iemand anders die ervaring wel. Ik had er nog nooit vangehoord dat het bij pranturen hoort dat vele huilen. Iemand anders wel? Hier heeft Nova nog een beetje diarree. Heb haar banaan gegeven en ORS en die banaan heeft toch echt wel geholpen denk ik. Layla bedankt voor de tip! Hier een fijne jaarwisseling gehad. Voor de eerste keer gewoon thuis. En ook nieuwjaars dag is voor ons rustig verlopen. Wij zijn altijd van die feestbeesten met zulke dagen. Nog nooit hebben wij thuis oud op nieuw gevierd en met nieuwjaarsdag gingen we ok altijd stappen, ook toen ik zwanger was..... Heerlijk met mijn mannetje en meissie en vrienden het nieuwe jaar ingeluid! En vandaag eens niet uit geweest maar ook lekker op visite en bij opa en oma's..... Toch ook wel weer lekker maar het stappen heb ik wel een beetje gemist.... En jullie? Jullie nog wat leuks gedaan? Allemaal een gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar! Liefs Shir
Gelukkig nieuwjaar! Nee ken huilen ook niet alleen bij honger. En soms als ze in haar bedje moet maar dat is meer van aandacht en heel even. Wij zijn bij m'n schoonzus geweest. En Britt had met bewondering en grote ogen naar buiten zitten staren. Ze was wel de hele nacht van slag. Dus mama heeft niet best geslapen
he meiden @ Shir Geen dank. Bananen is erg goed tegen diarree. Wonder middelen. Daarom mag je over het algemeen maar 1 banaan per dag anders ga je verstoppen. Gaaf haar morgen en over morgen een banaan en het is over. Laat haar lekker veel drinken.Kaakjes en beschuit wil ook wel helpen. Wij zijn gisteren rond half 6 naar vrienden gegaan. Zij hebben een dochtertje dat 1 mnd oduer is dan tamer. Ze hebben lekker gespeeld. We hebben lekker gegeten, films gekeken en vuurwerk afgestoken. De kinderen lagen lekker te slapen en rond half 3 waren we thuis. Ik herken eigenlijk niet dat tamer veel huilde. hij huilde alleen als hij honger had. En hij had reflux en daar door hilde hij ook.
Hallo allemaal! Iedereen de beste wensen en een heel gelukkig nieuwjaar! Ook wij zijn oud en nieuw weer doorgekomen. We hebben het lekker thuis gevierd met ons gezinnetje. We zijn pas verhuisd, dus wilden het graag in ons eigen buurtje meemaken. Helaas heel veel mist, dus veel vuurwerk heb ik niet gezien, wel gehoord. Ons mannetje heeft heerlijk doorgeslapen! Zo raar, want hij slaapt altijd heel licht (kan zijn deur van de kamer niet opendoen of hij zit rechtop in bed) en met die loeiharde knallen slaapt hij gewoon door....! Gwendolyne; ik herken het huilen wel hoor! Het heeft me heel onzeker gemaakt... In het ziekenhuis huilde hij bijna niet (nou ja, in ieder geval als wij erbij waren) en thuis was hij heel onrustig en heel veel aan het huilen. Ik dacht echt dat hij het niet goed had bij ons en liever in het ziekenhuis lag.... :S We hebben hem overdag in de wandelwagenbak laten slapen (in de woonkamer) en hem ingebakerd in een handdoek. Dan kon hij niet zo met zijn handjes slaan en toen ging het een stuk beter. Toen hij eenmaal te groot en te sterk werd voor de handdoek, ging het al zo'n stuk beter dat het niet meer nodig was. Vanaf die tijd (denk een maand of 4) deed ik hem 2 keer per dag op bed te slapen ('s ochtends en 's middags een keer) en de rest van de dag in de box met een fleecedekentje over hem heen. Dat was in het begin heel erg wennen, maar ook dat ging na een tijdje heel goed. Dat hij nu 2 maal in zijn eigen kamertje sliep, gaf mij zelf ook wat meer rust. Het blijft even uitproberen, maar het gaat vanzelf over hoor!
hey Minke, heel herkenbaar! ik heb hem nu dus in de inbakerdoek en die verricht echt wonderen! slapen doet hij sowieso alleen in zijn bedje. Na de voeding is hij altijd klaarwakker. Hou hem dan nog een uurtje eruit en dan leg ik hem (ingebakerd) terug. Nog even tegenstrubbelen en meneer is nu rustig. Maar vraag mee idd af hoe lang dat duurt, kan hem niet eeuwig inbakeren. wanneer werd hij bij jullie rustiger?
he meiden bakeren werkte ook heel goed bij tamer. Tamer was altijd al erg bewegelijk geweest en elke kaar zijn dekentje naar beneden ging en het koud kreeg. Dan bakerde ik hem en soms deed ik een klein dun spuug doekje over zijn oogjes en hij sliep de hele nacht door.
Mika is ook erg beweeglijk, dus die inbakerdoek is ideaal. daarnaast maak ik zijn bedje op als "matrozenbedje" dan kan hij niet meer het hele bed door.
ik merk bij akeesh dat ze het beste in haar kamertje slaapt. als ze moe is van bevoorbeeld een dag ziekenhuis huilt zehet meest. maar ik mag niet klagen hoor ze huilen alleen voor eten en bij krampjes
Hallo Allemaal Ik ben een nieuwe prematuur-mama Onze dochter Jamelia is 30-12-2007 geboren bij 25.3 weken. Ze ligt nu nog in het ziekenhuis in Groningen. Gelukkig is het een vechtertje en wij hopen hier allemaal dat ze het redt, al is ons gezegd dat haar overlevingskans 50% is. Lijkt me leuk om ook met jullie te kletsen Liefs Sharon