Ik wil heel even inbreken omdat ik graag jullie mening wil. Ik ben ook een premature mama. Mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren, dus "officieel" nog geen 2 maanden. vandaag ben ik naar t ziekenhuis geweest voor nacontrole omdat hij 2 weken in t ziekenhuis heeft gelegen. na wat testen, ging ze kijken hoe hij reageert op de omg. e.d. hij reageert vond ze te weinig. de ene keer kijkt en volgt hij ons wel, maar de andere x totaal niet. zijn flesje herkent hij ook nog niet. hoe snel was dat bij jullie? begin me zorgen te maken omdat we nu over 2 weken terug moeten komen en anders worden doorgestuurd naar de oogarts...
Hallo allemaal mijn tweeling joey en lindsey zijn geboren na een zwangerschap van 35 weken en 5 dagen. Op 28 mei 2007 zijn ze geboren. Het gaat nu supergoed met ze, alleen heeft joey last van een brommetje op zijn borst en krijgt nu voor een week ventolin. Hij is zo verkouden echt zielig. Alles gaat verder prima en eten goed slapen goed en ze zijn niet vervelend of wat dan ook ben een gelukkige tweelingmoeder
Hallo allemaal mijn tweeling joey en lindsey zijn geboren na een zwangerschap van 35 weken en 5 dagen. Op 28 mei 2007 zijn ze geboren. Het gaat nu supergoed met ze, alleen heeft joey last van een brommetje op zijn borst en krijgt nu voor een week ventolin. Hij is zo verkouden echt zielig. Alles gaat verder prima en eten goed slapen goed en ze zijn niet vervelend of wat dan ook ben een gelukkige tweelingmoeder
dames ik ben zover als mogelijk is bij met de lijst.' Zoals ik al had gemeld, aanvulling via pb (de lijst betaat inmiddels uit 3! tabbladen) http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... WnMXjofqDw Voor de nieuwe dames, hierin staat indien bekend wat de mama's en kindjes hebben meegemaakt in het ziekenhuis. Zo kan je mensen indien gewenst ook pb'en als je ervaringen wilt delen. Groetjes Daphne
@ missym Sja.. britt doet het al wel. Maar een speeltje volgt ze weer niet.. maar mij weer wel. Zou me er niet te druk over maken hoor.. de ene is sneller dan de andere.
hallo iedereen.. ik was voor tijdens mijn zwangerschap actief op dit forum en wil me nu ook voorstelle in dit topic zodat ik gezellig mee kan kletsen ik heb nog niet alles terug gelezen maar wel een begin gemaakt dr is al erg veel geschreve zo te zien.. ik zal mezelf ff voorstelle ik ben lucia en werkte fulltime op een kinderdagverblijf na me verlof ga ik parttime werken.. ik zal even mijn verhaal vertellen het begin van me zwangerschap is prima verlopen ik had echt werkelijk nergens last van niet misselijk niks.. met 29 weken kwam ik ineens heel veel aan en nam ik veel vocht op ik weet uiteindelijk niet of dit wat met alles te maken heeft gehad.. ik werd ook ziek overgeven en last van me darmen ( om het netjes te zeggen.. ) toen heb ik sóchtend de spoedlijn van de cerloskundige gebeld omdat ik me echt niet goed voelde en d8 dat er wat mis was zei had me nagekeken en zei dat het waarschijnlijk gewoon een buikgriepje was en ging weer weg.. het ging daarna ook wel weer over.. met 30 weken kreeg ik helemaal uit het niets een epileptische aanval het enige wat ik daar nog van weet is dat heel me lichaam begon te trillen en ik in elkaar zakte vanaf daar is het een zwart gat.. me vriend heeft meteen 112 gebeld en in werd met spoed naar het ziekenhuis gebr8 daar kwam ik snel weer bij en schijn ik gewoon met iedereen gepraat te hebben ong 2 uur na die eerste aanval kreeg ik weer een heftige epileptische aanval en daarna kwam ik weer bij en kreeg ik de laatste waarbij besloten werd dat ik met spoed een keizersnee kreeg.. mijn meisie is 10-12 om 5:25 geboren.. zelf werd ik in slaap gehouden op de ic op zondag is ze geboren en dinsdag kwam ik bij enik kan me pas vanaf don herinneren wat er gebeurd is ik kwam vol onbegrip bij en snapte niks van alles geen kind meer in me buik enzo woensdag heb ik me meissie heel even mogen zien naast me bed hier weet ik spijtig genoeg weinig meer van.. don werd ik overgeplaats naar de kraamafdeling en kon ik zelf naar haar toe.. daarna was ik vrij snel uit het ziekenhuis zon was ik thuis... met fergie (zo heet ze) is het vanaf het begin heel goped gegaan het is een heel pittig meisie en heeft eig maar een paar uurtjes aan de beademing gelegen toen ze geboren werd woog ze 1170 maar ze deed alles gelukkig meteen zelf en is helemaal gezond ze kwam snel aan per dag en weegt nu een maandje later alweer 1835 ik ben echt super trots op haar hoe zei zich erdoorheen gevochten heeft! we zijn nu sinds een weekje begonnen met een flesje te geven als wij gaan buidelen met dr (2x p dag) en dat drinkt ze ook helemaal op.. vandaag kreeg ik te horen dat ze morgen uit de couveuse mag en ik een warmte bedje mag.. je merkt echt dat ze met grote stappen vooruit gaat ik hoop dat de aankomende weeken snel voorbij gaan en ik dr lekker mee mag nemen naar huis..! heen en weer naar het ziekenhuis de hele dag is echt uitputtend en ik wil dr lekker in me eigen omgeving hebben zonder dat er allemaal mensen om je heen druk bezig zijn... uiteindelijk bleek ik het HELLPsyndroom met preeclampsie gehad te hebben... lang verhaal geworden uiteindelijk maar ik kom hier lekker meekletsen.. erg leuk dat er ook een forum is voor prematuur mama's!
Luus, de rillingen lopen over mijn rug bij het lezen van je verhaal. Wat heb je veel moeten doormaken, en wat ben ik blij dat je meisje het goed doet! Mijn verhaal is vergelijkbaar met het jouwe...alleen heb ik geen insult gehad, wel op het randje maar daarvoor kreeg ik een infuus met magnesiumsulfaat. Achteraf gezien waren er wel dingen waarbij de alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen. Vanaf week 26 ineens weer heftig overgeven, terwijl dat vanaf 15 weken helemaal gestopt was. Met 24 weken begon ik flink vocht vast te houden en regelmatig had ik in dezelfde periode soms dat mijn handen heftig begonnen te trillen en ik ze niet stil kon houden! Ook mijn benen voelden trillerig/onrustig...veel nachtzweten, overgeven...allemaal tekenen aan de wand! Ik heb mijn hele zwangerschap al het gevoel gehad dat de kleine te vroeg zou komen en dat er iets niet goed zat. Toen ik met een positieve test in mijn handen stond zei ik al tegen mijn moeder, dat het kindje wel zou komen (ongepland) maar dat ik bang was voor zwangerschapsvergiftiging en allerlei andere enge complicaties die je kunt krijgen tijdens je zwangerschap. Kan niet zeggen dat ik van mijn zwangerschap genoten heb! Maar van Jesse-Dean (ik noem hem Dean omdat mensen "Jesse" maar op zijn Nederlands blijven uitspreken terwijl het op z'n Amerikaans moet!) geniet ik nu nog elke dag! Ben zo trots op hem... En dat ben jij ook op je meisje natuurlijk! Schiet lekker op in gewicht zeg! Wat krijgt ze voor voeding? Nenatal Start van Nutrilon? Dat krijgt Dean namelijk wel en dat moet hij tot 3 kilo blijven drinken!
@ThunderAngel ik heb een beetje terug zitten te lezen en zag indd ook al dat onze situaties zo ongeveer vergelijkbaar zijn.. dat trillerigge heb ik ook vaker gehad in mn zwangerschap daarvoor ben ik ook een paar keer bij de verloskundige geweest omdat me lichaam niet meer stopte met trillen maar er werd gezegd dat het erbij hoorde... ik denk ook dat als dingen eerder beter onderzocht werden dat het dan misschien het een en ander had kunnen voorkomen.. maaja schieten we nu niks meer mee op ik probeer gewoon vooruit te kijken en ben mega happy dat em meisie het zo goed doet! leuke naam zeg jesse-dean is ook erg orgineel dat uitspreek probleem merk ik ook fergie is ook een amerikaanse naam maar sommigen spreken het echt zo nederlands uit dat het echt niet klinkt.. blijven verbeteren.. tot nu toe heeft fergie borstvoeding gehad maar daar ben ik nou mee gestopt omdat het niet meer liep volgens mij gaan ze nu ook over naar Nenatal Start van Nutrilon.. gaat alles goed met dean? wat is zijn lengte en gewicht nu? @all ze gaan vandaag de voedingen van fergie veranderen 8 x 35ml ik ben heel benieuwd of dit goed gaat omdat ze in het begin moeite had met het verteren van dr voedingen.. kreeg ook te horen dat ze dat ze ma omdat ze dan 35 weken is uit de couveuse mag en in een warmtebedje mag.... echt super die kleine sprongetjes telkens vooruit.. ik heb trouwens nog een vraagje ik kreeg aangeboden om met een kinderpsygoloog te gaan praten.. ik weet niet echt wat ik hiervan kan verwachten en twijfel of ik het wel moet doen.. misschien mensen hier die ervanring hebben met zo iemand?
Wat een mooi meisje zeg. En wat een verhaal pffff. Sja ik ben 1x naar de maatschappelijkhulp geweest en daarna niet meer vond het maar niks.
Luuus ik zie dat je uit Den haag komt. Waar ben ej bevallen? In Den haag of in het LUMC? Waar ligt fergie? Jkz?
Ja is echt bol! Ja prima, daar ook? Sorry dat ik laatst niks zei op msn maar marco had vakantie en zat telkens op de pc. En die drukt alles wat iedereen zei via msn telkens weg
ik heb in delft mijn keizersnee gehad in het reinier de graaf ziekenhuis daarna is ze naar leidnen gebracht daar is ze 1 dagje gebleven en weer terug gekomen naar delft waar ze nu nog ligt
wil nog even kwijt heel veel respect voor jullie te hebben. Vangelis heeft maar 2 weken in het ziekenhuis gelegen, en dat was echt hel, heb echt bewondering dat jullie je zo goed staande weten te houden.
@Luus Wauw! Wat is Fergie een prachtig meisje zeg! Echt helemaal geweldig, mag je méér dan trots op zijn! Zó mooi en dapper! Heerlijk hè die stapjes vooruit! En voel je niet schuldig over de borstvoeding! Ik heb heel intensief gekolfd en het is niet op gang gekomen! Ook heb ik de neusdruppels geprobeerd die de toeschietreflex bevorderen. Haalde ook helemaal niets uit! En nu hij Nenatal Start krijgt groeit ie als kool. Vanochtend: 47cm en 2560 gram!