Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hey meiden

Ik had hier ook al een baby-receptenboekje liggen (al ben ik daar natuurlijk veel te vroeg mee) maar denk dat ons meisje tegen die tijd ook zelfgemaakt fruit krijgt.
    Lijkt mij veel beter omdat je zelf weet wat erin zit en geen conserveermiddelen en anders.
    Maargoed, heb zelf altijd hekel aan spul in potjes dus zit bij mij gewoon tussen de oren.

Laatste nieuws van ons meisje:
    De hersenpinnen zijn eruit gehaald omdat ze geen stuipjes meer heeft en blijkbaar ook geen last meer van een hersenbloeding.
    Ze krijgt elke dag iets meer voeding en dat gaat heel goed.
    Ook heeft ze nu uit zichzelf meer ontlasting, dus ze heeft minder klysma's nodig.
    En de artsen zeiden vanmiddag nog dat ze ontzettend tevreden waren.
    Morgen kijgen we de uitslag van de echo die gemaakt is van de ductus, en als die ook goed is mag ze misschien alsnog naar Zwolle.
    Wouden ze eerst niet doen omdat het een probleem zou zijn met de beademing, maargoed... ook artsen kunnen van gedachten veranderen.
    Het gaat in ieder geval weer de goede kant op de laatste paar dagen en daar zijn wij ontzettend blij om.

Ook heb ik even een foto op haar website gezet. Jullie kunnen pbén voor het adres, aangezien wij niet willen dat iedereen het zomaar even kan zien.
    Ze ligt daar aan de beademing en me vriend vond het al niet geweldig dat die foto erop staat, maar heb hem kunnen overtuigen dat nog niemand van die website weet en dus heeft hij er geen probleem mee nu.

Liefs

p.s. Wat zouden jullie doen als een familie-lid ongevraagd een foto van jou kindje op internet zet?
    Mijn schoonzus heeft dat gedaan en ik ben er niet zo blij mee... maar durf er niet zoveel van te zeggen omdat ik bang ben voor ruzie.

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ben wel nieuwsgierig!

Nou meis zou er gewoon wat van zeggen dat je dat niet wilt hebben.
    Is toch jou kindje!

3. Niet meer actief

Ze had hem vorige week verwijderd nadat ik gebeld had dat we het niet zo op prijs stelden, en toen kreeg ik al de wind van voren... En heb weinig energie om daar nu weer over te beginnen aangezien hij er nu weer staat.

Had d'r een berichtje gestuurd dat ik het leuk vind dat ze zo blij is met d'r nichtje, maar dat niet iedereen hoeft te zien hoe ze aan de beademing ligt en even later kreeg me vriend een berichtje dat "dat stomme wijf" d'r bek moest houden en dat ze zelf wel bepaald welke foto's ze op internet zet.
    *zucht*

Misschien heb ik morgen wel weer genoeg energie om d'r te bellen, maar kan het nu even niet opbrengen.
    En me vriend zegt: Je hebt hem zelf ook op internet staan dus je kan het haar niet verbieden...
    Maargoed, hij staat op haar eigen website die bijna niemand heeft en niet op hyves of wat dan ook...

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Dat is niet leuk van haar en erg onvolwassen.
    Zou me er proberen niet te druk over te maken.
    Je meisje heeft je heel hard nodig en die voelt ook spanningen van jou aan.

5. Niet meer actief

Daarom.
    Ons meisje gaat voor.
    Gelukkig mogen we morgen weer naar haar toe.
    Kunnen we haar verzorgen, kan haast niet wachten...

Liefs

6. mama2801

mama2801 Niet meer actief

Nou ik zou er toch wat van zeggen hoor!
    Hoe trots ze ook is het is jullie kindje en niet die van haar!
    Je kan ook zeggen ik vind het niet zo fijn je die foto erop zet waar ze aan al die toeters en bellen ligt, en vragen of ze hem er af haalt en zeggen (als je dit wel wilt...) dat ze als ze van de toeters en bellen er af is wel een leuke foto erop mag zetten, als je dit zelf wilt natuurlijk! het is jullie kindje!

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    sorry hoor, maar ik zou pissig zijn. het is jouw kind en jij bepaald wie en hoe mensen haar zien. zou het ook zeggen.

ben wel benieuwd naar je website, mag ik het adres?
    en gelukkig gaat het goed met je meisje.

8. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
  9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ja ja hier ben ik dan eindelijk..ik ben sonya en ben met 28, 4 dagen bevallen van een dochtertje..
    zie heel mijn verhaal bij onze website.
    Nu is ze al 8 maanden oud en er is niets meer te zien dan ze een prematuur van 1250 gram is.
    We zijn pas op controle geweest en ze weegt nu ruim 7 kilo en het schijnt dat prematuurtjes hier een jaar over mogen doen :)
    Dus ligt ze al ruim op de middenlijn!
    Verder las ik over fruit.
    Wij mochten de eerste weken alleen maar peer geven.
    hier schijnen ze de minste alergiesche reactie op te krijgen.
    Nu eet ze alles. wij maken het wel zelf en ze vind het heerlijk.

10. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
  11. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Ohhhhhhhhhhhhhhhh wat een skattig ventje!
    Echt lief! Leuk gedaan ook zo'n filmpje...
    Wees er maar trots op, knap mannetje!

12. luuus

luuus Niet meer actief

superrr zeg zo'n filmpjee! mooi kindje hebben jullie!

@thunderangel
    ik voel me ook niet schuldig over het niet meer kolven het is gewoon teveel ook naar het ziekenhuis heen en weer en om de 2 uur kolven... ik las trouwens een paar pagina's terug dat jij weinig trek had om te eten.. heb jij dit nog steeds? ik heb het zelf namelijk ook sinds ik uit het ziekenhuis ben krijg ik echt amper wat naar binnen en zit ik na paar happe al vol het is niet dat ik niet wil eten want vind mezelf helemaal niet te dik ofzo vind juist dat ik best snel me oude figuurtje terug begin te krjige....

13. Niet meer actief

Hoi Allemaal

Over dat eten kan ik meepraten, heb er laatste dagen ook helemaal geen zin in.
    Na een half bord zit ik ook hartstikke vol, terwijl ik normaal zo'n 2 borden eet.
    Het is niet dat ik denk dat ik dik ben, want er mogen nog best paar kilo's bij hier.

Leuk filmpje van je ventje zeg... wat schattig.

Gister hele dag bij Jamelia geweest, was echt geweldig. Kon wel janken toen we weer moesten gaan.
    We hebben d'r een schone luier gegeven en getemperatuurd.
    Daarna hebben we haar gewassen en ze had ons goed te pakken.
    Toen we nieuwe luier om wouden doen begon ze uit zichzelf te poepen en alles zat onder.

Daarna mocht ik voor het eerst buidelen. Ooh wat is dat heerlijk.
    Ze lag rustig te slapen en te kwijlen, en de beademing had ze ineens niet meer nodig.
    Toen ze terug moest de couveuse in wou ze niet meer zelf ademen dus is ze weer aan de beademing gelegd.

In principe gaat ze goed vooruit. Het enige probleem was nog de beademing omdat Jamelia het niet toe laat dat het wordt afgebouwd.
    Ze hebben gister een longfoto gemaakt om te kijken of er iets mis is, maar als alles goed is willen ze gewoon gaan afbouwen.

Ook houden ze vanaf gister een dagboekje bij met foto's en tekst, vond ik wel erg lief.

Moest trouwens nog lachen. De vader van mijn vriend was mee, en die beloofde haar een kroontje zodra ze uit het ziekenhuis mocht, en ineens deed ze haar oogjes open alsof ze zeggen wou: daar hou ik je aan.
    Echt geweldig.

Liefs

14. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hey luusje, hoe is het met de kleine Fergie? Nogmaals, wat is dat meisje móói! Daar mag je rete trots op zijn :D
    Ik begin nu wel steeds meer trek in eten te krijgen, maar ik blijf afvallen. Soms eet ik nu best veel maar dan ben ik 2 dagen later toch weer een pond lichter. Misschien door al het op-en-neer gesjees :D Ik ga meestal met de fiets naar het ziekenhuis, en dat is een 2 uurtjes fietsen bij elkaar (half uur heen en half uur terug, dat 2x per dag). Ik kan natuurlijk ook wel met de bus, maar dat fietsen vind ik juist heerlijk om alles ff goed te overdenken.
    Jouw eetlust komt ook wel terug! Geloof me, een paar weekjes èt voila. En op die foto in je album heb je een heeeel mooi figuurtje hoor, allesbehalve dik!
    Ik voelde me in het begin zwaar rot over het kolven maar nu heb ik me erbij neergelegd. Ik heb gedaan wat ik kon en het ging niet.
    Maar geloof me; voordat je weet is alles voorbij en heb je je prinsesje thuis! Ik heb erg in angst geleefd, vooral toen Dean een zware infectie kreeg, maar die kleintjes juist kunnen heel veel hebben! Voor je het weet heb je je kindje thuis meid, nog ff doorbijten! (en de dag voordat ze naar huis mag duurt langer dan die hele ziekenhuisperiode van weken ;))

15. mama2801

mama2801 Niet meer actief

thunderangel

ik lees je bericht je nu pas!
    WAT SUPER JE ZOON EINDELIJK THUIS IS! GEFELICHITEERD MEID!
    ben zo blij voor je,kan je eindelijk echt volop gaan genieten

liefs mama2801

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ Thunder

Ey lieverd,

Hoe gaat het zo daar?
    Al een beetje gewend?

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    thunder, hoe is het thuis. red je het een beetje?

18. Niet meer actief

hoi meiden

Heeft iemand ervaring met schimmel in de longen van je kindje?
    Het ziekenhuis belde net dat ze een schimmel hadden gevonden in d'r longetjes, en ik weet eigenlijk niet zo goed of dat nou ernstig is.
    Ze wouden er verder namelijk niks over zeggen hoe dat behandeld ging worden of wat dan ook... al heb ik wel het woord antibiotica meegekregen.

Voor de rest doet ons meisje het super. Ze hebben het infuus en alles eruit gehaald omdat ze alles (op beademing na) zelf kan.
    Ze dachten gister dat de beademing zo slecht ging vanwege haar grootte, en nu zou het aan die schimmel liggen...
    Vond het van haar grote beetje onzin (begrijp me niet verkeerd) want ze kon de dag dat ze geboren is ook zelfstandig adem halen zonder verdere hulp.

pfff voel me net een zeur zo, maar vind het heel vervelend dat de een zus zegt en de ander zegt zo.
    Weet niet goed wat ik nu moet geloven.

Leuk meisje is Fergie zeg, echt een schatje.

Liefs

19. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja het gaat helemaal prima hier thuis. Op de afdeling hadden ze gezegd dat hij nog even zal moeten wennen aan de omgeving, maar hij paste zich direct aan! Hij huilt eigenlijk helemaal niet, alleen als ik met de voeding van 2 uur iets later ben begint hij hartverscheurend te krijsen :D Meestal doe ik hem dan even een fopje in tot ik klaar ben met het flesje klaarmaken.
    Ik ben ook al naar buiten geweest met hem in de kinderwagen! Hij vind het heerlijk! Ze raden het eigenlijk af de eerste week te doen, maarja met een extra kruikje en 2 dekentjes gaat het prima! Hij houdt zich goed op temperatuur. Wel krijgt hij nog Ferro (ijzerdrankje). Kregen jullie kindjes dat ook mee naar huis? Hij heeft vanwege een laag HB al een bloedtransfusie gehad in het ziekenhuis, ijzer mocht toen nog niet omdat dat pas vanaf 6 weken mag.

Verder hoor ik vanuit meerdere kanten dat mijn ex rondbazuint dat hij Dean wil ontvoeren naar het buitenland (hij heeft familie in Turkije, hij is overigens gewoon Nederlands hoor)
    Gezien zijn familie ben ik toch best wel bezorgd. Kan ik hierover iemand inlichten zonder mezelf direct in de problemen te brengen?

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ thunder

Nee heeft Britt niet gehad.

Hmz lekker is dat.. geen idee wie je dan moet inschakelen.

@ angel

Nope geen ervaring mee.
    Hebben ze ook verteld hoe dat er op komt?

Deel Deze Pagina