thunder, ja mijn meiden krijgen het ook. vies spul en je krijgt het niet uit de kleertjes gewassen. en wat betreft je ex. hij heeft zijn kind toch niet eens erkend? ik zou toch eens een hartig woordje met hem gaan spreken. angel4life. ik ken het niet. en wat betreft die ebademing. het kan wel zijn dat ze in het begin adem haalde, maar adem halen is erg vermoeiend voor die ukkies.
@moon En hoe is het met mooie lieve Britt? @mj24 Inderdaad vies spul! Hoe geef jij het altijd? Ik moet 2x per dag 0,38ml geven. In een spuitje geef ik het, net voor de voeding. Het schijnt ook heel vies te smaken! En wat mijn ex betreft...tja, spreken met hem heeft echt geen zin. Ik heb hem niet lang na Dean's geboorte de kans gegeven zijn zoon te komen zien in het ziekenhuis. Belofte na belofte, maar uiteindelijk is hij nooit geweest! Eerder heeft hij al rondbazuint dat hij een dochter gekregen had (vaag toch?!) daarna dat hij op sterven lag, en nu dus weer het ontvoeringsgedoe...baal er echt stevig van!
Oja heb nog 2 nieuwe fotootjes van Dean in mn album gezet...hier is hij dus thuis! Er komen binnenkort meer maar mn upload programma (Adobe) is echt f*cked up...valt uit voor de foto's upgeload zijn!
thunder. lief jong heb je. ja voies spul. ik heb het geproefd, smaakt na roest. ik geef 2x daags 0,5 met een spuit in de wang zak. en dan spugen ze het uit, veeg ik met mijn vinger terug in hun mond, en dan zuigen ze het op. 30 min voor de voeding krijgen ze het.. hoef het gelukkig nogmaar tot eind van de maand te geven. plakkerig spul hoeveel voeding geef je en hoe vaak? en moon jij?
@ angel Britt lag eerst ook niet aan de beademing maar toen ging het toch niet zonder.. dus moest ze er wel aan. Ik heb haar daardoor ben bevallen om kwart over 2 en heb haar pas half 6 voor het eerst echt goed kunnen bekijken. @ thunder Wat een snoepie! Met mevrouwtje gaat het goed. Gisteren was ze 4200 gr of had ik dat al verteld? Vandaag zijn we foto's van haar laten maken. Zo gaaf! Paar in haar blootje met een roosje op haar plassertje hihi net als adam en eva En op een vachtje, in een mand, tegen een grote knuffel hond en in een koffer. Niet allemaal in haar blootje hoor want dat vind m'n man niks haha. Niemand hoeft zijn kleine meisje naakt te zien. Maar de fotograaf liet ze zien en zo schattig... hoop dat ze snel klaar zijn Verder is ze druk aan het oefenen met lachen en dingen aan raken en na doen. @ mj Britt krijgt nu 5 voedingen van 120ml + 4 schepjes en 1 voedingen van 150ml met 4 schepjes gewoon en 1 schepje forte. Alleen forte heb ik al paar x niet gegeven omdat ze daar zulke krampen van krijgt Soms heeft ze een dagje dat ze door slaapt en heeft ze 5 flessen en verdeel ik fles 6 over die 5.
@ thunder: Jeetje wat vervelend van je ex zeg. Misschien zou je de kinderbescherming om raad kunnen vragen, die maken dat soort dingen wel vaker mee. Weet niet of het werkt, maar is misschien te proberen. Zij zullen wel weten waar je eventueel wel terecht kunt. Wat ook kan helpen is een gesprek met de huisarts, die heeft daar ook wel wegen voor geloof ik. Hoop dat het snel wordt opgelost. Veel sterkte en geniet lekker van je knulletje thuis
thnx... kben ook echt heeel trots op dr.. fijn te horen dat jij je eetlust weer terug heb dan wacht ik ook nog ff af... ik eet nu echt alleen wat crackers op een dag kword echt zo misselijk als ik wat naders ga eten..:S misschien dat je ook afviel door dat fietsen indd is ook wel een hele inspanning elke dag.. en misschien dat stress er ook in mee speelt je ben dr toch de hele dag mee bezig met alles in je hoofd... ik hoop dat het niet lnag duurd voordat ze mee mag ze moet alleen nog alle voedingen zelf kunnen drinken dara had ze nog best moeite mee maar vanaf gisteren drinkt ze echt al haar voedingen ineens zelf alsof ze ineens door heeft hoe het moet.. dus ik hoop echt dat ze nou snel mee mag hebt echt helemaal gehad dat ziekenhuis heen en weer gesjees.. sinds waneer is jou zoontje thuis? hoe voelde het voor jou de eerste dagen thuis... ik denk dat ik de eerste dagen als ze thuis zou zijn toch met alles wel een beetje onzeker ben omdat je daar toch telkens iemand heb waarop je terug kan vallen... en wat fijn zeg dat dean niet onrustig is thuis zeggen ze tegen on ook indd dat dat kan.. slaapt en eet hij ook nog goed thuis? leuk dat je met hem ben wezen wandellen ze zeggen indd dat je dat de eerste week het beste niet kan doen maar dnek toch indd dat je soms meer naar je eigen gevoel moet luisteren dan naar die regeltjes allemaal... heb je zelf nou ook al echt een ritme of ist nog een beetje warrig en uitproberen allemaal.. kben wat nieuwsgierig maar ben zo nieuwsgierig hoe andere dat ervaren en hoe het daalijk bij mij zal gaan als ze thuis is... ik wou ook nog even kwijt dak het echt super van je vind dat je zo alles alleen doet ik ervaar zelf ook dat het toch echt wel zwaar is telkens naar het ziekenhuis enzo en ik kan dan me ei kwijt bij me vriend.. lijkt me echt pittig om alles alleen te moeten doen.. heb je wel beetje mensen die je helpen enzo ouders ofzo?
thnx.. hoe gaat het nu met jou kindje.. ik heb er nog niet van gehoord schimmel in de longen.. weet je er nu wat meer over...? ik vind het wel raar dat ze je bellen om te zeggen dat ze schimmle hebben geconstateerd maar dat ze je niet willen zeggen hoe ze het gaan behandellen lijkt mij dat je als moeder wel het recht heb om dat te weten toch... ik snap wel wat je bedoeld dat je soms niet meer weet wat je moet beloven, ik word daar soms zel fook echt onzeker van dat de verzorgsters van fergie echt zo het tegenovergestelde van elkaar zeggen over dingen.. dan weet je ook niet meer wat zo is..
@mj24 Ik geef 7 voedingen van 65cc, maar merk vaak dat hij nog honger heeft. Daarom geef ik soms 40cc extra (over de hele dag dan hè) @moon Wat leuk zeg van die foto's! Schattig @Angel4Life Bedankt voor je raad, heb ik idd ook al aan gedacht, wie weet doe ik er iets mee @luusje Hij is sinds vrijdag thuis. Eerste dag was wel wat onwennig. De monitor was ook nog maar zo kort gestopt voordat hij thuis kwam! Veel getemperatuurt, kruikjes maken etc. Overbezorgd. Maar het is allemaal goed gekomen, zijn temp is meestal tussen de 36.8 en de 37.1, volgens mij wel okay.
gefeliciteerd thunder! Ik had het ook hoor met tamer. HIj was 2 dagen van de monitor af en hij mocht naar huis. dat was de enige reden dat hij wat langer moest blijven. Ik ging ook gewoon met hem naar buiten en ook met een kruik in het begin en goed aangekleed. Na ongeveer een maand heb ik de kruik er uit gehaald. En dat ging goed. Maak je geen zorgen, alles komt goed. Het is nog even wennen en als je iets neit weet mag je gewoon het ziekehuis bellen. Dat zeiden ze ook tegen mij maar ik had het niet nodig.
Ik lees hier precies mijn eigen gevoelens terug... ben dus niet de enige onzekere Miep... Thomas is met 31w en 5 dagen geboren en heeft 4,5 week in het ziekenhuis gelegen. Sinds afgelopen vrijdag is hij thuis en vind het nog steeds best spannend! Vraag me continu af of ik het wel goed doe en als Thomas een keer huilt (niet vaak trouwens) wil ik perse weten waarom of wat er aan de hand is... Maar ja, baby's huilen soms nu eenmaal... Temp goed houden vind ik het lastigst, want onze slaapkamer (waar het wiegje voorlopig staat) is echt een sauna. Met kruikjes en dekentjes is zijn temo goed (tussen 36.7 en 37.1), maar wij stikken van de hitte... !
he mary bij ons was de temp een paar dagen en ze hielden het al snel goed zelf. nu is het gewoon 22 graden in huis en leg ik ze in een molten onder normaal dekentje. zonder kruik. vanmiddag zijn ze weer voor rsv geprikt. en gewogen. emani is al 3840 en akeesh 3200 ben helemaal trots op de meiden dat ze zo goed groeien. merk ook dat ze steeds vaker tussen de voedingen wakker blijven. goed teken lijkt mij.
Wauw gaat goed mj! Ja dat is een goed teken, britt is vaak van 16:00 tot 22:00 wakker. Net haar 2de prikjes gehad... ze gilt even bij het in spuiten en daarna is ze stil. Ze was nu 4300gr en 54cm.
Mooi gewicht zeg Moon! Super! En dan te bedenken dat sommige baby's dat gewicht bij de geboorte hebben Is ook niet leuk, dan sla je een hele tijd van het "baby zijn" over!
Supernieuws mj! Dean slaapt onder een lakentje en dekentje, met rompertje met lange mouwen en een heel lekker zacht boxpakje. Ik baken hem in met een opgerolde molton, kruikje tegen de molton aan. En toch is zijn temp tussen de 36,7 en 37,1. Op onze kamer (we slapen gezellig samen ) is het 18 graden gemiddeld.
hoi dames ik ben vandaag met neo weer naar het cb geweest,ze waren dik te vreden over hem! en hij loopt nu kwa ontwikkeling goed gelijk met zijn leeftijd genootjes! De kinderarts was ook dik te vreden over hem, die zag het in het begin behoorlijk probleematisch in (dat was het oook wel) maar gelukkig alle schade nu in gehaald en hij begon vandaag ook nog een sop handen en knieen een klein stukje te kruipen ipv te teigeren ik natuurlijk blij gillen naar hem..hij keek mij aan of die wilde zeggen joh mam maak je niet zo druk joh dit is toch normaal :-s ben zo trots op me ventje!
Wanneer gingen jullie kindjes naar 6 voedingen? Dean krijgt nu 7x65cc, maar ik wil hem eigenlijk naar 6 voedingen doen.