oooh wat fijn om te lezen dat er weer kindjes naar huis zijn, en dat het goed gaat. Kan zelf ook haast niet meer wachten maargoed, dat gaat nog een hele tijd duren werd mij vanmiddag gezegd. De ductus van ons meisje was weer eens opengegaan en ze denken niet dat het nog dicht te krijgen is met medicatie, aangezien dat vaker is geprobeerd. Nu moet ze misschien geopereerd worden, en ik ben daar zooo ontzettend bang voor. Van het weekend zouden de artsen gaan overleggen over wat ze gaan doen, dus het blijft hier weer in spanning zitten en hopen dat de operatie nog even wordt uitgesteld. Voor de rest gaat het prima, ze krijgt weer meer voeding (6x 11 cc) en ze is weer wat aangekomen. Alle slangen (behalve beademing) zijn weg omdat ze die niet meer nodig had en daar zijn wij natuurlijk ontzettend trots om. Maandag gaan we haar weer lekker verzorgen, tenzij ze aankomende week geopereerd wordt, dan gaan we op de dag van de operatie omdat we dan toch wel in de buurt willen zijn. Fijne avond allemaal Liefs
het is een operatie die hele veel gebeurd. bij akeesh is hij wonderbaarlijk alsnog zelf dicht gegaan. de doktoren en zusters waren wel verbaasd, maar het kan
@jufffie, hier een volgende poging http://www.hollanddoc.nl/ En dan bij on demand archief, het heet "als we het zouden weten" (dit lukt mij echte niet, anders even zoeken bij uitzending gemist op de titel) hoop dat het lukt
Nu al op zes voedingen? Zulke kleintjes gaan toch meestal eerst aan de drip? (24uurs voeding per sonde) Dean heeft heel lang aan de drip gezeten, dat is toen langzaam afgebouwd naar eerst 12, toen 10 en toen 8 voedingen. Toen hij zelf begon te drinken ging hij naar 7 voedingen.
*weg* (wil geen onrust veroorzaken) @Juffie Ik ga zo die documentaire even bekijken Je moet wel ontzettend trots op Jayda zijn!
Hai meid, Dat ben ik absoluut en ze is echt mijn oogappeltje We hebben ontzettend geluk gehad! Ik kijk toch maar niet naar de documentaire. Is te vroeg ervoor. heb de link wel opgeslagen! Hoest met jou en je kleine Dean (hele mooie naam en zo heet mn neefje)
Met Deantje is alles ook goed! Alleen sinds 2 nachtjes houdt hij me 's nachts wakker met honger Ik geef hem nu dus ook nachtvoeding, terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Maar ik ga hem niet hongerend, happend en huilend in z'n bedje laten liggen! Verder groeit hij goed, ook nu hij geen Nenatal Start van Nutrilon maar gewoon Nutrilon 1 krijgt. Er zijn trouwens nieuwe fotootjes van hem in mijn album
Wat een lieverdje is hij zeg! heeft hij eczeem op zn gezichtje? Sind skort ben ik gestopt met nachtvoeding nu ze af en toe doorslaapt. Maar je kan hem gerust zn flesje geven als ie zich meldt.
Ja hij heeft wat uitslag op z'n gezichtje Het was eerst veel erger, door die Nenatal Start die hij kreeg (vieze dikmaakvoeding) Nu hij gewoon op Nutrilon 1 zit, is het al een stuk minder Hopelijk is het over een paar daagjes weg!
Hoezo is nenatal start vieze dikmaak voeding? Thomas krijgt nu potjes 'prematuros' van Nutricia en gaat als dat op is (binnenkort) over op nenatal start namelijk...
@ angel4life Bij Britt is hij nu ook dicht volgens de arts van cb. En als ik dan zeg weet je het zkr zegt ze de ene heeft betere oren dan de andere Zal het volgende week wel in wkz horen of ie dicht is. En zo niet dan gaan ze kijken hoe en wat. Wat raar Britt had eerst 24/12/10/8/7 en toen kwam ze thuis. @ thunder Denk dat het nog een beetje te vroeg is voor 6 voedingen hoor. Britt ging pas met 100ml/120ml over naar 6 voedingen. En dat gaf ze zelf aan. Weet dat het zwaar is zo vaak er uit in de nacht. Maar is nog wel het best voor je kindje. En anders overleggen met cb niet zomaar uit jezelf doen als de kleine het nog niet aan geeft. Hij moet 150ml per kilo krijgen. @ jufffie Ik ben er nog hihi. Alles is goed met Brittje en met jou mode popje
@Moon85 Ja dat schema had Dean ook van die voedingen. En met 7 voedingen kwam hij thuis. Heeft Britt lang aan de drip gezeten? Ik heb net even gebeld naar de neo en die vonden het goed als ik 75cc ging geven ipv 65. Hij blijft namelijk vreselijk hongerig na de fles, hij ligt dan echt te happen en is onrustig. Ik gaf hem dan een fopspeen, maar zodra ie doorheeft dat daar niets uitkomt begint meneertje boos te kreunen Ben trouwens net bijna flauwgevallen met Dean op mijn arm! Kon hem net op tijd in zijn wipstoeltje zetten en toen ben ik even weggeweest. Heb ik de afgelopen 3 dagen erg veel, gecombineerd met hele erge duizeligheid. Iemand een ideetje wat dit kan zijn?
Als ie honger heeft moet je gewoon wat meer gegeven. Ik moest btje 75cc geven en dat was niks want ze bleef huilen en ben gewoon uit mezelf telkens 5 a 10 cc omhoog gegaan. En het verteld op cb en die vonden het goed. Nu mag ze niet meer maar is paar weken goed gegaan maar ze heeft nu toch echt meer nodig. Dan doe ik er ook weer 10 bij. Het is mijn kind en ik zie wat ze nodig heeft. Ze hoeven mij dat echt niet te vertellen want dan komen ze zelf maar een dag in het gekrijs zitten Net of ik mezelf hoor. Toen Britt thuis kwam werd ik ook heel erg duizelig en misselijk. Dacht eerst dat ik zwanger was maar dat was het niet. Was gewoon alle spanning en m'n bloeddruk was een stukje lager dan normaal. Anders even bij de dokter je bloeddruk laten opmeten? En veel rusten want dat heb je echt nodig. Nu britt door slaapt ben ik helemaal kapot. Kan amper m'n bed uit komen Normaal heb je je kraam dagen en die zijn echt niet voor niks. En je word zo geleefd door alles.. ook als ze thuis zijn moet je verder en geef je niet toe en je vermoeidheid enz.
@Moon Ik ben al bij de dokter geweest voor de bloeddruk. Die was 125/65, dus netjes gelukkig Toen ik zwanger was was hij 190/100, maarja toen had ik het HELLP. Ben blij dat ik kennelijk toch weer hersteld ben Misschien idd alle spanningen. Aan vermoeidheid geef je idd niet toe als ze thuis komen. Ik blijf sowieso op tot de laatste voeding 's avonds (11.30u). Straks ga ik weer aan het werk en ben benieuwd hoe het dan gaat. Oja, heb leuk bericht gekregen Mijn ex is verhuist naar zo'n beetje de andere kant van het land. Ben ik even blij! Hiervoor heeft hij nog in vele andere steden gewoond, en steeds als het meneer te heet onder z'n voeten word vertrekt hij naar een andere stad. Zijn nieuwe (van hem zwangere) vriendin laat hij ook hier in Apeldoorn stikken. Lekker dan! Ik haat die gast echt ontzettend om wat hij allemaal geflikt heeft! Ik heb hem verdomme 4x de kans gegeven om bij Dean te komen kijken toen hij geboren was, en hij is keer op keer niet komen opdagen. Hij heeft ook nog een zoontje uit een eerdere relatie en daar is het precies zo gegaan. En híj was verdorie degene met een kinderwens! Ik ben blij dat hij opgerot is, en hoop dat hij wegblijft. Maar toch doet het nog steeds pijn als ik naar Dean kijk. Ik moet er gewoon van janken als ik eraan denk dat hij "geen" vader heeft, of in ieder geval een vader die geen flikker om hem geeft. Ik vervloek mezelf er soms om, al weet ik dat het beter is zo.