Dan kan ie trouwens flink allimentatie gaan betalen, hoewel ik persoonlijk geen cent van hem zou aannemen al is het voor Dean. Mijn sollicitatieplicht is trouwens weer ingegaan, zwangerschapsverlof voorbij. Dat verlof gaat dus niet in op de uitgerekende datum maar vanaf de datum dat je bevallen bent. En dan vergeten ze ff voor het gemak dat ik mijn kindje niet thuis had maar elke dag ziekenhuis in, ziekenhuis uit ging, 2 soms zelfs 3x per dag. Lekker dan! Dean is net thuis en ik moet alweer aan het werk. En dat terwijl ik gewoon hoopte dat hij lekker aan me kon hechten en ik aan hem. Tijd om te genieten is er dus niet, van het CWI moet ik het liefst maandag al weer aan het werk. Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook heel enthousiast was om te gaan werken, heb ik ook gemeld bij het CWI de dag voordat Dean thuiskwam. Maar nu hij thuis is zie ik er enorm tegen op! En daarnaast is er ook een wachtlijst voor het KDV en kan Dean daar pas 1 maart terecht. Mijn ouders werken allebei en aan een wildvreemde oppas vertrouw ik hem echt niet zomaar toe! Weten jullie of ze mijn uitkering zomaar kunnen stoppen als ik niet gelijk werk heb?
Heb je het over een WW uitkering? Zo ja, ligt eraan tot wanneer je daar recht op hebt. Tis idd asociaal de manier waarop ze met mensen omgaan, erg jammer dat ze niet naar je persoonlijke situatie kijken, wat dat betreft is het altijd zo krom geweest ..Maaree..hoe gaat het met jou persoonlijk? Al bijgekomen van je zware bevalling? Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk? Want tis niet zomaar ff iets wat je hebt meegemaakt he. Dus ik zou dan zoiets hebben van..fuck off met die hele sollicitatieplicht..ik gade ziektewet in! Kijk, ik ben van mening dat als iemand kan werken dat ie dat ook zeker moet doen maar er zijn uitzonderingen. Ze kunnen bijvoorbeeld van jou niet verwachten (doen ze natuurlijk wel maar ik vind t persoonlijk belachelijk)) dat je én al 100% hersteld bent én dat je je kindje, die zo'n rotte start heeft gehad en dus ook nog moet bijkomen, maar aan zn lot overlaat. Is toch alleen maar logisch dat jullie ALLEBEI moeten bijkomen? Dus ik zou zeggen..meid ga de ziektewet in! Je hebt waarschijnlijk ook al genoeg belastingcenten betaald voor mensen die hier ook in zitten en het misschien minder nodig hebben dan jij?
@thunderangel: ik ben ook niet meteen gaan werken hoor. Nova was net 3 weken thusi en dan zou ik haar alweer weg moeten brengen. en daarbij was ik echt nog niet toe aan werken. Ik ben ook iom mijn werkgever in de zietewet gegaan. En onder begeleiding van een arboarts ben ik het werk weer op gaan bouwen naar 3 dagen in de week. Eind maart was Nova thuis en half september ben ik weer voor 3 hele dagen begonnen. Dat was best zwaar maar uiteindelijk wel erg fijn om ook ergens anders mee bezig te zijn dan allleen Nova. Nu vind ik het wel steeds moeilijker worden om te gaan werken, nu ze wat meer gaat doen ben ik bang dat ik het ga missen. Je moet gewoon doen waar je je het beste bij voelt als je denkt dat je weer aan het werk kan moet je dat gewoon doen en anders gewoon de ziektewet in.... Arboarts en dergelijke begrijpen dat echt wel hoor, ik had gelukkig een vrouwelijke arts
ik heb met mijn ka afgesproken dat ze minimaal 4 kilo moeten zijn voor de creche, misschien kan je dat bespreken en dan soort zorgverlof krijgen. mijn verlof stopt volgende week, maar ga nog echt niet werken. nova wat zei jij tegen de arbo arts
@Thunder, je had je ook meteen ziek kunnen melden bij het CWI/UWV. Ik zit nu nog in de ziektewet en heb ook geen werk! En dat je kindje in het ziekenhuis heeft gelegen, dat boeit ze niet.. maar je bent in de ziekte wet omdat je nog herstellende bent, en dat lukt niet in die tijd als je op en neer naar het ziekenhuis moet. En omdat je lichaam echt een klap heeft gehad door de HELLP heeft je lichaam ook tijd nodig om te herstellen.
Hey meiden Ik weet niet hoe dat zit met die voedingen hoor... Eerst kreeg ze hele dag door via sonde... Afgelopen week kreeg ze 6 a 7 x per dag 11 cc... En vandaag hadden ze het erover dat ze nu 12x per dag 11 cc krijgt. Ik weet verder niet hoe het zit, alleen wat ze ons vertellen. Ik maak me wel een beetje zorgen over die mogelijke operatie, maar hoop dat de arts me dat morgen even piekfijn gaat uitleggen. Verder gaat het redelijk, ze heeft vandaag 14 ml bloed gekregen omdat ze vanmorgen in elkaar zakte en dat bleek bloedarmoede te zijn. Gelukkig zijn er verder geen infecties gevonden dus het gaat nogsteeds de goede kant op. Liefs
@mj Oh meid, wat naar voor je Je hebt hier niets aan, maar ik denk aan je! Neem wel voldoende je rust hè. Wat mij enorm helpt is in de vooravond even tussen 2 voedingen door gaan rusten op bed (of proberen te slapen), want dan slapen je meiden ook! @Angel4life 6 a 7x per dag kan niet meid, dat hebben ze je gewoon verkeerd uitgelegd. Of jij hebt het verkeerd verstaan/begrepen, wat makkelijk kan aangezien je zóveel informatie in één keer krijgt. Is ook heel moeilijk te verwerken allemaal want je hoort zoveel nieuwe dingen waarvan je soms niet eens weet wat het betekent. Je moet gewoon blijven vragen, het is jouw kind en je hebt er recht op. Als je iets niet snapt vraag het opnieuw! Desnoods in "normale mensentaal" Had ik in het begin ook moeite mee, maar je wilt toch weten hoe het zit, wat de prognoses zijn etc! Dean heeft ook een bloedtransfusie gehad in het ziekenhuis, ook een te laag HB. Zulke kleintjes mogen nog geen ijzer hè, dus dan geven ze gewoon een beetje extra bloed. Het klinkt heel eng, vond ik tenminste, maar het is eigenlijk een kleinigheid wat bij heel veel prematuren voorkomt. Want pas als ze 6 weken oud zijn mogen ze ijzer krijgen, voor die tijd niet. Dean is nu thuis maar krijgt nog steeds ijzer 2x per dag. Een operatie is inderdaad hartstikke eng, maar je moet maar zo denken, ze vechten voor je kleine meid. En zij zelf doet natuurlijk het meeste werk hè Laat je in ieder geval goed informeren. Schrijf vragen die in de tussentijd in je opkomen gewoon op en stel ze een volgende keer. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en kracht!
thx thunderangel. tussen de voedingen door heb ik zo weinig tijd, moet ik kolven en met 2 meiden ben ik wel 1.5 uur bezig. dus 1.5 uur later is zowat al de volgende voeding. over ijzer is pas bij 36 weken is mij verteld. en idd mijn meiden hebben ook een aantal transfusies gehad, knappen ze snel van op
Mj ik heb al gereageerd bij clomid. Maar denk je niet dat het beter is te gaan stoppen met bv? Dat kolven kan ook heel veel van je vragen... flesje en dan ook nog is kolven.
Bloedtransfusies, de eerste keer schrok ik enorm, en daarna begon ook dat weer "normaal" te worden. Je weet dat het kan gebeuren en dat ze er zo goed van opknappen. Ergens wel raar dat zulke ingrijpende dingen gewoon "normaal" worden. Mj, je moet doorgaan met kolven zolang je het volhoudt. Maar dan wel reeel gezien volhoudt, je bent ook nog zelf een eigen persoon en je leeft niet alleen maar voor de tweeling. Ik ben gestopt met 6 mnd, en daarvoor was ik echt al aan het minderen, ik kolfde bijvoorbeeld maar 5 keer en later 4x. En zo ben ik gaan afbouwen tot niets meer. Je krijgt dan ineens zoveel extra tijd erbij, dat vond ik toch wel prettig. En ik had maar 1 kindje om te voeden, laat staan dat het er twee waren dan had ik een klein probleem gehad denk ik. Voor mij ook een reden om als de tweede ook te vroeg komt om niet te gaan kolven/bv te gaan geven.
dat zit mij ook vaak dwars dat je zo verkeerd beeld van realiteit hebt. een bloedtransfusie was soms net als een vitaminepil,zo normaal. emani heeft zelfs morfine gehad. die kleintjes hebben al meer gehad en meegemaakt dan dat ik en de meeste mensen in hun leven zullen meemaken. vanaf hoeveel weken kregen jullie kinderen fruit, gecorrigeerde leeftijd
tamer kreeg fruit en rijstebloempap rond 3mnd (vanaf de geboorte, 5 weken te vreog geboren) Een maand later kreeg hij groente.
wij moesten beginnen met peer. daar krijgen ze nl geen allergie van. ze kreeg het bij de 4 maanden zoiets ze was er ook erg aantoe..ook met de groente al vroeg begonnen terwijl ze toch 11 weken te vroeg was geboren, maar ze had duidelijk niet genoeg aan alleen fles
pukkeltjes en rode vlekjes in gezicht..hier ook geregelt wat erg erg goed helpt is gewoon vaseline opsmeren en binnen een paar dagen is het weg!
Hier heb ik ook kennis laten maken met pap, groente. fruit wacht ik nog ff ermee! Pap krijgt ze in de fles nu sinds een week elke ochtend. En groente krijgt ze om de dag een paar lepeltjes. Ze vind het heerlijk!
De neonatoloog van jayda vertelde mij dat je vanaf 4 maanden mag kennismaken met rijstebloem, groente en fruit. Het liefst zelfgemaken, want daar zit geen koemelk-stof erin! Ik laat dr alleen proeven en niete cht halve potjes eten...