angel4life, straks leer je alles in het ziekenhuis. maak je geen zorgen. badjes flesjes alles ga je straks zelf doen. ik had zelfs geen behoefte meer an kraamzorg h&m heeft ook leuke premature pakjes
@angel4life Je leert idd alles al in het ziekenhuis. Ik had ook geen recht op uitgestelde kraamzorg maar via het ziekenhuis geregeld gekregen dat de wijkverpleegkundige een paar keer langs zou komen. Dingen die je dan nog niet weet of twijfelt, kun je altijd met haar bespreken. Ik heb haar eigenlijk niet echt nodig gehad; in het ziekenhuis had ik alless al geleerd!
Hallo allemaal, Mijn mannetje is nu al een tijdje thuis en we hebben het er maar druk mee. Martijn is met 32 wkn geboren na een spontane gedeeltelijke placenta loslating. Dat was behoorlijk schrikken. Hij hoefde gelukkig niet naar de NICU, maar heeft wel in de couveuse gelegen aan de infant flow. Na twee weken mocht hij in een gewoon bedje en vanaf toen mocht hij kleertjes aan. Ik had toen maatje 44 van Prenatal en dat paste goed. Van de verpleegkundigen hebben we toen geleerd hoe we hem moesten verschonen, aan- en uitkleden, wegen, in bad doen etc. Gelukkig had ik wel recht op 20 uur couveuse nazorg, heel luxe. En daar was ik toch wel erg blij mee. Ik voelde me nog zo zwak na de operatie en dat geheen en weer naar het ziekenhuis. Het is wel fijn om een beetje verzorgd te worden en ook om alles nog een keer na te lopen. Ook is de wijkverpleegkundige nog twee keer bij ons thuis geweest. Martijn mocht nog niet naar het consultatieburo omdat hij te licht was om echt mee naar buiten te gaan. Meestal mag je het ziekenhuis ook altijd bellen als je vragen hebt hoor angel4life, dat hebben wij ook een aantal keer gedaan. groeten, Annemarie
Oh dat is wel fijn om te horen. Voelde me gister beetje afgescheept omdat ze zeiden van: op het badje en bedje na moeten jullie de rest zelf maar uitzoeken. Wist dus niet dat ons in het ziekenhuis ook dingen geleerd werden. Valt nu toch weer even een stukje van mijn schouders af. En ja, als ik het echt niet red dan bel ik de vk of kraamzorg ook wel. Lijkt me toch niet dat ze niet via de tel wat informatie geven.
he meiden ik leerde heel erg veel in het ziekenhuis. Aankleden, badje verschonen ect. Ik meost wel kraamzorg nemen omdat tamer nog neit goed aan de borst dronk. Maar ik heb haar na 2 dagen naar huis gestuurd want ik had haar echt niet nodig. Ik was al gedeeltelijk opgeknapt en ik deed alles zelf. De wijkverpleegkundige is niet geweest bij ons en de verloskundige ook niet. Wat ik wel raar vond.
@ gwendolyne: bekende kleertjes! Wat een schatje zeg! Had ook geen recht meer op kraamzorg. Vragen die ik heb stel ik aan wijkverpleegkundige van consultatiebureau. Die is al 1 keer langs geweest en komt vanmiddag weer. Of ik stel ze aan de vk of verpleegkundige van Synagis (prik om kans op RS te verkleinen). Of ik bel het ziekenhuis gewoon, of mn moeder natuurlijk !
Ey meiden, Morgen krijgt Btje een MRI scan en zie er als een berg tegen op. Ze geven haar ook een sonde en ze moet een nachtje blijven. Loop al de hele dag met tranen in m'n ogen.
jeetje.. sterkte! maar heb ik wat gemist? waarom gaat ze door de mri..? ben er zelf 2 weken geleden doorheen geweest, bleeh... sterkte meid!
Hallo allemaal, Ik heb al een hele tijd niets meer van me laten horen. Ben erg druk geweest met van alles en nog wat. We zijn druk met alles regelen voor de verhuizing... Ik lees wel steeds mee hoor! @ Moon; ik leef helemaal met je mee, wat balen dat ze terug moet. Mag je ook in het ziekenhuis blijven slapen? Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat! Ik zal aan jullie denken morgen, krijg er gewoon buikpijn van als ik bedenk dat Lynn zo even terug moet. Ook al weet je dat het niet ernstig is... @ Thunder; wat fijn dat je je manneke thuis hebt tegenwoordig. Echt een lieffie om te zien op de foto's. Wat vervelend al dat gedoe met je ex. Ik hoop dat hij nu hij verhuist is je met rust laat! @Angel4life; ze laten je niet zwemmen, en als je het gevoel wel krijgt geef het dan duidelijk aan. Er zijn echt veel mogelijkheden om ondersteuning te krijgen! Veel succes de komende tijd! @ all, fijn om te lezen dat het allemaal rustig door gaat! Met Lynn gaat het goed, ze heeft de afgelopen dagen wel echt huil/zeur dagen gehad. Vandaag was ze weer gezellig en sliep ze ook weer rustig in haar eigen bedje! Ze wilde de afgelopen nachten ook echt neit in haar eigen bed, dan huilde ze alleen maar. Doorslapen doet ze nog steeds niet. Ze komt gelukkig nog maar 1 keer per nacht. We hopen dat ze langzaam wat meer gaat drinken overdag zodat ze de nachtvoeding over kan gaan slaan. Hoeveel dronken/drinken jullie kleintjes nu? Lynn weegt 4200gr en drinkt +/- 6 x 110. Met hoeveel weken begonnen jullie kleintjes te lachen? Lynn laat sinds een paar dagen af en toe een stralende lach zien; Genieten! Hebben jullie een vast bed ritueel? We proberen dat er nu toch in te krijgen bij haar. Om 7 uur na de fles naar bed met knuffel en muziekje. (als ze huilt troost ik haar nu in bed, ze blijft wel liggen en dit gaat goed sinds een paar dagen) Om 11 uur na de laatste voeding gaat ze in een kort bad (advies CB) in de hoop dat ze extra moe wordt en de nacht langzaam door gaat slapen. Doet ze nog echt niet maar hoop dat het snel gaat komen. Foppen jullie kids? Lynn maar af en toe, ze heeft er soms ineens heel veel behoefte aan en soms vliegt het ding echt uit d'r wieg. Pff, veel vragen weer... Groetjes, Mayke
@ mayke Thnx... ja mag wel in het ziekenhuis blijven slapen maar ga thuis slapen heb erg last van heimwee. 5 voedingen.. 3 van 130 en 2 van 160 Lachen doet ze sinds een paar dagen echt met der mond heel wijd open hihi. Ja om half 8 in bad, pyamaatje aan dan de fles... nog even beneden en dan naar bed en lees ik voor ja ik lees voor hahaha dan rolt ze sneller in slaap Britt wil geen fopje meer
Och wat vervelend dat je kleintje een dag terug moet. Kan me voorstellen hoe erg het is na alles wat er is gebeurd. Heb je je kind eindelijk thuis en dan moet ze weer terug. Verschrikkelijk. Ik wou even een beetje goed nieuws met jullie delen. Had vanavond het ziekenhuis aan de telefoon en bleek dat ze aan het afbouwen zijn met de beademing en dat het super gaat. Ze hebben niet gezegd hoeveel ze nu krijgt alleen dat het een stuk minder was als voor de operatie. Ook willen ze vandaag of morgen kijken of het nog meer omlaag kan zodat ze zo snel mogelijk overgeplaatst kan worden. Verder is ons meisje bijna van de morfine af (had ze vanwege die operatie) en ze blijkt nog geen pijn aan te geven dus dat is ook goed nieuws. Weltrusten allemaal Liefs
@Britt, ooo, wat naar voor je zeg! Gelukkig is het maar 1 dagje! Maar ik kan me voorstellen dat alles nu weer naar boven komt of niet? @Angel4life Dat is goed nieuws! En denk erom, op de uitgerekende datum EIS ik dat je hier komt vertellen dat die kleine van je naar huis mag!
Jayda krijgt die ook 12-2. Maar ze hoeft geen nachtje te slapen en krijgt ook geen sonde. Ze zal wat in slaap gebracht worden en zodra ze wakker is en haar flesje opheeft mag ze naar huis.
Ja dat klopt maar ook als een kind hersenbleoding heeft gehad. jayda krijgt MRI en echo van dr bolletje!
Thunder: Ik hoop dat het inderdaad zo is. Het liefst nog een weekje eerder, maar daar hebben wij helaas niks over te zeggen. Is dat zo dat alle kindjes een MRI krijgen na een hersenbloeding? Onze heeft het ook gehad en daarna een echo gemaakt en arts zei dat het aan het herstellen was. Maar sinds wanneer kunnen hersenen zichzelf herstellen? Zal zo het ziekenhuis even bellen, hopenlijk meer goed nieuws. Ze zouden binnenkort Zwolle bellen voor een plekje dus hoop daar nu iets over te horen. Liefs
Even snel bericht. Alles was goed gegaan en ben nu even thuis. Vanmorgen starte de auto van me pa niet. Dus moest me ma hals over kop met haar auto. Waren we bijna te laat. Snel sonde er in en nog een flesje. Toen is ze mee gegaan en hebben wij wat gegeten. En nu ligt ze haar roesje uit te slapen dus ben ik met me ma weer naar huis gegaan omdat anders marco vanavond niet kan komen. Dus ga ik zo weer met mar er heen. En dan morgen de uitslag en krijgt ze nog een echo maar waar van weet ik niet zal ook wel hoofdje of van hat hartje zijn. @ thunder Ja echt alles... zkr als je dan die kleintjes zit liggen en toen ze haar sonde in had had ik het echt mega moeilijk. @ jufffie Ja britt had ook hersenbloedinkje en krijgt morgen ook een echootje.. denk van het hoofdje.
@ Moon, Wat vreemd zeg dat ze een sonde krijgt. Waarom dan? En waarom overnachten... Ze moeten eens weten dat het een trauma voor ons is en dat ze het kind wel nara huis sturen als natuurlijk alles goed is. Jayda had een grote ehrsenbleoding en ze willen het heel geod bestuderen. Zelfs de neonatoloog hier in het kinderziekenhuis gata ernaartoe om het in te zien...
@ jufffie Ik heb het ook gezegd dat ik het zeer slechte tijd er voor vind. Ja ja dat begrepen ze wel een beetje. Ik zei ze is net thuis en dan moet je haar weer afstaan. Ja maar u mag blijven slapen.. sja wat heb ik daar nu aan mag toch niet bij haar op de kamer. Sonde is voor als ze te slaperig was om te drinken.. hij was er net al weer uit. En overnachten omdat ze tot morgen aan de monitor moet om te kijken of ze geen saturatie dalingen krijgt. Marco die zat er zo op te letten die zei : als ze maar geen dalingen krijgt anders mag ze niet naar huis hahahah en ook al heeft ze er wel 1 mag ze morgen gewoon naar huis.. maar die was weer helemaal terug bij de tijd dat we 3 dagen dip vrij moesten zijn hahah.
@moon: Jeetje wat erg zeg. Vind het beetje belachelijk dat het uitgerekend nu moet. Kan me voorstellen dat alle narigheid weer naar boven komt als je haar zo ziet liggen. Ik hoop dat alles goed is, en dat jullie haar morgen weer lekker in haar eigen bedje kunnen leggen. Met ons meisje gaat het iets minder vandaag (we hadden gister beetje te vroeg gejuicht denk ik) Ze had veel dipjes dus is er weer een foto gemaakt, en nu blijkt dat ze vocht in de longetjes heeft. Daar heeft ze vandaag 2x medcijnen voor gekregen, en verder willen ze er niks aan doen. Het is nu voor ons maar hopen dat die medicijnen werken en dat het vocht weggaat, aangezien ze het niet nogmaals willen proberen. Als de medicatie niet aansloeg dan zou Jamelia het zelf moeten doen, vind het beetje belachelijk dat ze dan niet iets anders proberen. We gaan zaterdag weer lekker dagje naar haar toe, en dan maandag ook weer. Liefs