Ik leef met jullie mee angel4life... begrijp jullie woede, en machteloosheid! ik vind zelf ook ze er alles aan moetden doen zo'n kleintje te redden het is wel allemaal heel makkelijk gezegt ze moet het zelf doen! Maar als ik je banner zo bekijk is het wel een heel sterk meisje! dus dat is wel een goed teken hoor want ze heeft al een hoop doorstaan en ze blijft vechten, hoop gauw voor jullie ze beter is en eindelijk mee naar huis mag.
Ja een hoop doorstaan heeft ze zeker al. We hopen ook echt dat dit het laatste probleem is, want elke keer als het een is opgelost begint het ander weer. Ik zet zo even nieuwe foto van haar in mijn album voor de liefhebbers. Ben nu gewoon even te trots om de foto's geheim te houden. Liefs
@ angel Wat een mooi meisje. Ze ziet er best flink uit zo. Heel veel sterkte meissie. @ all Alles was goed ;D Hart ruisje was geen hart ruisje maar een (slag)ader van of naar de long die nog een beetje smal was maar dat gaat vanzelf over. (als ik het goed begrepen heb hihi) Dus niks om zorgen over te maken. En verder doet ze het goed... Moeten nog beter werken aan haar voorkeurszijde... maar ja britt is best eigenwijs en draai heel snel weer terug.
@angel4life mooi meisje hebben jullie zeg! ik hoop echt dat die medicijnen in 1x werken dan en dat er geen nieuwe problemen volgen.. ze heeft in ieder geval al beweze dat ze een hele sterke meid is! @moon super fijn zeg dat alles goed is ik zou er indd ook niet aan moeten denken dat fergie weer een nagje terug zou moeten maar gelukkig dat je meissie helemaal gezond is dan.. @ all fergie is vanaf gister lekker thuis super spannend allemaal.. ik heb gekozen om geen verlate kraamzorg te nemen omdat we eig zoveel in het ziekenhuis ook geleerd hebben! het was gister nog even de vraag of ze mee mocht omdat ze net die dag niet zo goed gedronken had maar nu ze thuis is drinkt ze gelukkig harstikke goed al d'r flesjes leeg.. in het ziekenhuis was ze vaak overdag heel slaperig en s'nachts onrustig dat het ik vanacht ook gemerkt ze kreeg om 11 uur d'r laatste voeding en zou dan pas 5 uur weer mogen maar vanaf half 3 was ze aan het huilen en onwijs aan het zuigen op d'r speentje dus ik heb haar toen een klein beetje voeding gegeven en daarna heeft ze een uurtje geslapen en heb ik half 4 de rest gegeven.. ik weet denk niet dat het verstandig is dit elke aaf te gaan doen omdat ik d'r dan uit dr ritme haal maar ik krege d'r echt niet kalm heeft misschien iemand een tip wat ik kan uitproberen?
Trost moet natuurlijk zijn trots Hier doen ze trouwens niet standaard naderhand nog een echo van de hersentjes maken. Sam heeft ze in het ziekenhuis wel meerdere malen gehad, maar daarna niet meer (gelukkig). luuus, lekker hoor dat je meisje thuis is. Het is soms echt een weg zoeken met de voeding. Sam is best wel snel haar eigen eetritme gaan aanleren, en dat leek al snel niet meer op dat van het ziekenhuis.
is het niet erg als je teveel afwijkt van het ritme dat je mee heb gerkegen uit het ziekenhuis... wat voor ritme hebben jullie met 7 voedingen?
@ luuus Fijn dat ze thuis is! Gefeliciteerd! Je mag een half uur er voor of een half uur er na afwijken.
thnx moon...! ik heb trouwens nog een vraagje als ze gaat slapen leg ik dr op de zij met een rolletje in d'r rug hoe ons dat geleerd is in het ziekenhuis.. maar ze draaid zich telkens alweer zelf op de rug en ik had begrepen dat dat gevaarlijk ik ga nu echt om de paar minuten nog kijken of ze goed ligt vind het dood eng iemand een tip hoe ze op d'r zij kan blijven liggen?
@luuus Ik herken zoveel in jouw verhaal! Met Dean was het precies hetzelfde. Hij kreeg 7 voedingen om de 3 uur. Idd 11 uur de laatste en 5 uur de eerste. En ja ook Dean is steeds wakker rond een uur of 2, 3. Ik geef hem dan gewoon een extra voeding. Op hoeveel cc staat Fergie nu? Dean stond op 65 toen hij thuis kwam maar in overleg heb ik het steeds wat opgehoogd. Nu zit hij op 80. Maar vannacht heeft hij doorgeslapen! Ik geef hem de voeding van 8 uur gewoon 10cc minder, en dan de voeding van 11 uur 20cc extra! Daarop slaapt hij dus heerlijk door tot 5 uur!
wat toevallig joh! ik herken ook heel veel in jou stukjes! fergie zit nu op 55 en don moeten we over naar 65 maar heb niet het idee dat dat problemen gaat geven want merk nu ook dat ze steeds meer honger krijgt.. hoe zwaar weegt dean nu? fergie woog don 2330.. ik heb fergie vanacht om half 3 ook een extra voeding gegeven maar dan maar 30cc vandaag heb ik nog even het ziekenhuis gebeld en ik mag haar ook een extra voeding gaan geven als ze s'nachts wakker word.. is wel beter want ik merkte dat ze vanacht veel rustiger werd na ide extra voeding en meteen weer lekker ging slapen..! ik dnke dat ik dat vanavond ook is ga proberen met die voending van 8 uur minder en 11 uur meer kijken of het op haar ook effect heeft zou wel mooi zijn..
is ook zo mj24 tis ook een beetje uitproberen soms nog wat onzekerheid maar denk dat dat in de loop der dagen wel minder gaat worden merk ik nu al..
@ luuus Ik laat haar nooit op haar zij slapen als ik er niet bij ben. Want britt die beweegd zoveel dat ik bang ben dat ze op haar buik beland. En heb geleerd dat ze op de rug moeten slapen en soms na het eten op de buik of zij even laten liggen.
in het ziekenhuis zeiden ze dat we haar absoluut niet op haar rug mochten laten slapen voor het geval dat ze eten opboert en dr in stikt.. ze moest op dr zei en pas als ze groter is mag ze op haar rug... soms krjig je zulke tegenstrijdige dingen te horen dan weet je echt niet meer wat nou zo is..
Ja moeilijk is dat he hihi. Ik kan je verder niet helpen want hier doen we als ze op haar zij ligt een handdoek achter haar rugje en tussen haar beentjes door maar rolt ze nog op haar rug.
@luuus Daarom moet je haar altijd uitgebreid laten boeren na het eten. En op de zij slapen...tja ik weet niet hoor! Dean rolt dan gemakkelijk op zijn buikje....sinds kort pas hoor. Ik leg hem altijd op zijn rug met zijn hoofdje opzij. Maarja, dat hoofdje gaat toch vaak weer hoe meneer het zelf wil Wat nou het beste is? Geen idee iig zeker niet op de buik! Wel als je erbij bent hoor...is goed voor de nekspieren!
ik heb ook geleerd dat je op je rug moet slapen. wel heb ik een grote zware knuffel gekregen. in de box leg ik ze op hun zij met de knuffel in hun rug, maar een rolletje van een handdoek werkt ook
ja dat doe ik ook met een rolletje in de rug ik heb niet het idee dat ze makkelijk naar dr buik kan doorrollen mara dat risico wil ik niet nemen natuurlijk wat apart dat ze in het ziekenhuis dan zeiden dat ze wel op dr zij moest en ABSOLUUT niet op dr rug op buik werd uitdrukkelijk gezegd maar ik kan dr dus vanavond op dr ruggetje laten slapenb met dr hoofd opzij?