@ luuus Ja tussen der benen door. Ik denk dat als je een topic opent en je vraagt hoe de kindjes slapen dat iedereen ze op de rug hebben liggen met hoofdje opzij. Ik vind echt vreemd dat ze niet op haar rug mag slapen. Ik zou het anders als ik jou was nog is na vragen.
wat apart joh in het ziekenhuis moesten wij haar ook op dr zij leggen hebben we van meerdere verzorgsters gehoord.. vind het wel een beetjke raar dat ze mij dat vertellen terwijl ik nu al vanmeerdere hoor dat op de zij juist gevaarlijk is..:S thnx voor je tip moon!
ik ga indd even ene topic openen ben wel nieuwsgierig geworden nu of ik de enige ben die dit meegekregen heeft van het ziekenhuis
Hallo dames... hier ook iemand die sinds vorige week woensdag een mamma is van een prematuurtje... ze is geboren met 34 w en 4 d ... ze was 44cm en woog 2545 gr.. momenteel verblijft ze nog steeds in het ziekenhuis, inmiddels is ze uit de couveuse en van de monitor af... het gaat nu alleen nog om het eten, na een halve voeding van de borst is ze erg moe en krijgt dus ook nog sondevoeding. hier in het ziekenhuis laten ze haar ook op de rug slapen en dan met hoofdje naar de zijkant gelegd! gr. jollie
hey jollie gefeliciteerd met je dochtertje! ben blij voor je dat je meissie het zo goed doet.. ze is ook nog erg jong om zelf alles te drinken maar ze kunnen ineens het licht gaan zien.... ik hoop voor je dat ze lekker snel met jullie mee naar huis mag..
toen tamer nog aan de monitor lag , werd hij wel eens op zijn buik gelegd. Hij was toch aan de monitor en als er iets mis ging konden ze dat gelijk zien. In het ziekehuis ging ze de baby´s bij elke verschoning op een andere zij leggen. Om een voorkeurshouding te voorkomen. Daarna toen tamer thuis kwam, liet ik hem bijna altijd op zijn zij liggen om te voorkomen dat hij een voorkeurshouding kreeg. Ik legde hem om zijn zij en dan een kruik of een opgerolde handdoek in zijn rug. Tamer sliep zo heel lekker. Ondanks dat ik dat deed krijg hij toch een ligte vorkeurshouding. Ik liet tamer wel vaak op zijn buik liggen in de box. In bed zelf lag hij nooit hoe ik hem zelf in bed legde. tamer was altijd al een bewegelijke baby. Tamer ging altijd naar boven in zijn bed. En kwam ook vaak bloot te liggen zonder zijn dekentje. Rond 6 mnd ging tamer draaien en ging van zelf op zijn zij liggen.
@ jollie Gefeliciteerd met je dochtertje! Britt zag pas met 36 weken het licht dat ze drinken moest. Hoop dat je meisje snel het licht ziet en lekker met papa en mama naar huis mag.. @ layla Hihihi wij vinden britt ook telkens onder de dekens vandaan gekropen Eerst dacht ik dat mijn man haar niet goed te dekte hahaha maar was niet zo
Haai! Ook ik ben mama van een te vroeg geboren kindje. Lune is geboren met 34+2 weken. Na precies 2 weken mocht ze naar huis. Ook bij haar was het drinken een 'probleem' en idd ineens zag ze het licht en mocht toen ook na 3 dagen naar huis. Nu is ze thuis en het is geweldig! Maar ook wennen. Ben nog erg onzeker wat wel en niet kan en vooral met haar voeding. Ik ben steeds bang dat ze te weinig krijgt en ben gewoon een beetje nerveus voor elke fles of die wel leeg gaat. Toch drinkt ze super en krijgt zelfs meer dan nodig is. Hoop dat die onzekerheid snel weggaat. Ook heeft Lune haar dag en nachtritme door elkaar. 's Nachts is ze wakker en huilt ze als ze honger heeft en overdag moet ik haar vaak wakker maken voor de fles. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dat andersom is
Jollie en Maja: Van harte gefeliciteerd met jullie meiden en welkom! Maja; die onzekerheid is herkenbaar hoor! Probeer een beetje vertrouwen te hebben in jezelf en je kindje. Door de ziekenhuisperiode was ik zo gefixeerd op het groeien, dat ik me voor de voeding al druk maakte of hij wel genoeg zou krijgen. Ook ging ik ons zoontje elke dag wegen en bijhouden wat hij dronk... Toen ik daar mee ophield, werd ik steeds meer ontspannen en kon ik veel meer genieten van ons zoontje. Mj24; Zo wat een grote meiden al zeg! Over het slapen; Ik had JJ overdag veel in de box te slapen en dan lag ik hem gewoon op zijn buik. De eerste weken in het ziekenhuis lag hij ook altijd op zijn buik. Daar werd hij het meest rustig van. Toen hij naar een bedje ging, werd hij niet meer op zijn buik gelegd. Thuis deed ik hem dus in de box op de buik en in bed op zijn zij met handoekrollen tegen het omrollen. JJ spuugdeook veel, dus op de rug vond ik niet z'n fijn idee. Nu JJ alweer bijna anderhalf is slaapt hij nog steeds vaak op zijn buik. Ik leg hem op zijn rug in bed, maar na een paar minuten ligt hij al heerlijk op zijn buik te slapen! Groetjes Minke
@ maja82: die van ons is emt 31 w en 5 d geboren. Ook Thomas is af en toe de hele nacht wakker en aan t huilen en dan ligt ie overdag heel zoet te pitten! Maar een andere nacht slaapt ie dan tot de nachtvoeding en ook daarna weer zoet verder.... nog geen peil op te trekken dus... Voor de dames van wie hun kindje al thuis is: wanneer gingen jullie je kleine 'gewoon' overal mee naar toe nemen? Thomas is nu 2,5 week thuis en we hebben dit weekend hem mee naar buiten en de supermarkt genomen in de kinderwagen! Wereldreis! Ik merk dat ik er zelf heel erg aan toe ben om me gewoon weer buiten te kunnen begeven en minder afhankelijk te zijn van anderen (mn moeder doet nog steeds heel veel voor mij/ons)..
Wij gingen de dag nadat Patrick thuis was al lekker naar buiten. Frisse lucht is gezond, beter dan die vieze lucht binnenshuis. Lekker erop uit dus!
Goeiemorgen! Wij zijn ook de tweede dag heerlijk wezen wandelen. Maar toen JJ thuis kwam was het ook lekker nazomerweer. De kinderarts had gezegd dat we hem nu moesten behandelen als een normale baby, dus dat we alles mochten doen wat andere baby's ook deden. En van de verpleging kregen we de tip om hem zelfs zo nu en dan buiten te laten slapen, omdat frisse lucht heel goed is voor kleine baby's. Dat zou ik in januari niet zo gauw doen , maar lekker wandelen wel hoor! Ik vond het heerlijk en ging elke dag wel een blokje om. Minke
wij mochten de eerste weken zo min mogelijk naar buiten. pas nadat ze 3 kilo waren mochten we echt aan de wandel met ze. hangt er ook vanaf hoe goed ze hun temp kunnen houden
Nieuwe moeders: Gefeliciteerd! Ons meisje ligt in de couveuse ook vaak op haar buik en zij. Op de rug wordt ze heel onrustig volgens de verzorgers daar. Gelukkig gaat het weer beetje de goede kant op. De beademing wordt nogsteds afgebouwd en de zuurstof komt niet meer boven de 40% uit. Ook heeft ze minder last van dipjes en wordt ze erg beweeglijk. Ze is zelfs al een beetje geluid aan het produceren. Ook komt ze goed aan, ze weeg nu 1070 gram en volgens de artsen komt ze gemiddeld 20 gram per dag aan. Ze krijgt al echt van die spekbeentjes, zo schattig. Morgen gaan we weer naar haar toe en hebben we gesprek met de arts. We blijven natuurlijk hopen dat ze volgende week naar Zwolle mag. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs
Hetzelfde hier. Alleen werd bij ons de grens op 2.5 kg gesteld. Maar toen het zover was regende en waaide het alleen maar Ook was ikzelf nog niet voldoende hersteld. Nu gaan we elke dag lekker een rondje om
ik loop hier echt te klooien met de premax draagzak. baby bjorn zitzak is toch makkelijker. gebruikt iemand hier zo'n draagzak?
Mj je meiden zijn super mooi en schattig! Halfbloedjes he? Mooi hoor! Ben jij of je vriend donker? (en zo ja uit welk land) Ja sorry hoor lekker nieuwsgierig! Maar ze zijn ook zo mooi!
@ mary Ik mocht eigenlijk pas van af de uit gerekende datum 30 dec.. en ze was met 3 dec thuis. Maar na 1 weken hield ik het niet meer en ben gewoon op pad gegaan.