Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi meiden,

Ik wou jullie even zeggen dat het definitief is dat Jamelia morgen naar Zwolle gaat.
    Alles is geregeld dus wij hebben morgen een feestje.

Alvast bedankt voor al jullie steun. Wij zien weer een klein lichtpuntje aan het eind van de tunnel.

Liefs

2. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @angel4life

Wij weten allemaal hoe lang die tunnel is. Nu lijkt het eindeloos, maar ik weet nog hoe snel het ging toen Dean werd overgeplaatst van Utrecht naar Apeldoorn. Echt waar, voor je het weet heb je je meisje thuis! Hoe zwaar is ze nu?

Echt waar je zult zien dat alles goed komt. Weliswaar heel langzaam en misschien met terugvallen. Dean heeft in Apeldoorn een infectie gehad en dat was heel heftig, antibiotica infuus, zuurstof en alles...echt erg! Maar die kleintjes kunnen echt zó veel hebben daar ga je nog van staan te kijken! Hij was zo genezen en toen mocht ie naar huis :D

3. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

geweldig weer een stapje dichter bij huis..en vergeet niet een stapje heen en soms 2 stapjes terug...
    zo is het bij prematuurtjes dus schrik er niet van..
    Het komt allemaal goed en het lange lange wachten wordt ook voor jullie beloond.
    geniet van elkaar :)

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden

Danischa en ikzelf liggen sinds afgelopen woensdag in het ziekenhuis.
    Danischa was aan het uitdrogen.

Ze zijn met diverse onderzoekjes bezig.
    Rota en Adeno? heeft ze in elkgeval niet.

Nu gaan ze plasje opkweek zetten, en als we ontlastingkrijgen dan word dat ook op kweek gezet.

Zo dra ik meer weet probeer ik hier weer teposten.
    Deze pc wil niet altijd doen watik wil.

Groetjes Petra

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ angel

Gefeliciteerd!
    Echt ben met Thunder eens.. lijkt zo langggggg maar gaat ook zo snel.
    Als ik terug kijk denk ik wow was zo voor bij.

@ petra

Sterkte meis!
    Hopelijk vinden ze snel wat het is.
    Dikke knuffel

6. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @Petra

Jeetje wat erg! Arme Danischa :(:(:(
    Laat je ons weten hoe het verder gaat?

7. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@ PetraK,

Arme Danischa. heel veel sterkte en laat ons meer weten!

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

DAMES IK MOET MAANDAGW EER AAN HETW ERK BOEHAHHAAAAAAAAAAAA*snik*

9. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik moet ook aan het werk zsm. Maar de kinderarts vind het verstandiger dat Dean nog even 2 maandjes niet naar een crèche gaat. Reactie sociale dienst: "Dan passen je ouders toch op?!"
    Ja hoor, die werken zelf ook GVD...ben echt kwaad nu!

10. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb even jullie advies nodig! Dean staat nu (met toestemming van de KA) op 6 voedingen van 100cc. En dat doet hij goed, hij meld zich netjes om de 4 uur. Maar hij heeft steeds nog zo'n honger! Hij blijft huilen na de voeding, ik heb alles al geprobeerd, in slaap wiegen, fopspeentje, maar hij blijft huilen en happen. Het is me duidelijk dat hij niet gewoon zuigbehoefte heeft maar echt nog honger. Voeding ophogen was niet nodig volgens de KA, "gewoon laten huilen" was het advies. Maar ik vind dat zo zielig!

Dan nog iets; sinds 2 dagen heeft hij harde ontlasting, echt keuteltjes zegmaar. Ik heb hem "geholpen" door even te temperaturen en zijn buikje met warme olie te masseren, en toen kwam er wel een lading harde poep uit met wat zachte er achteraan. Maar nu heeft hij weer harde ontlasting! Het is wel normaal van kleur net als anders. Dit is toch niet normaal?

11. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Harde ontlasting kunnen ze hebben, zeker met flesvoeding. Verder krijgt je mannetje toch ook ijzer? Daar kunnen ze ook hardere ontlasting van krijgen. Buikje masseren helpt wel, iets meer water in de fles doen kan helpen en als het echt te lang duurt en hij er veel last van heeft dan even naar de huisarts, hij kan je dan ook wat geven. Wat de voeding betreft zou ik echt m'n eigen gevoel volgen. Je kindje moet 150cc per kg lichaamsgewicht binnen krijgen (om te groeien), 130 cc voor voldoende vocht, en maximaal 180cc per kg. Patrick had ook altijd honger en wij zijn meer gaan geven, we zitten nu rond het maximum van 180 cc per kg, soms ietje hoger en daar doet hij het goed op. Overleg anders eens met het consultatiebureau.

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ malaika

Hoe zwaar is patrick?

Want britt heeft ook nog steeds honger.
    We zitten nu op 2 voedingen van 130cc en 3 van 160cc waarvan 1 met rijsterbloem...
    Als ik uit ga van 150cc x 4,5 kilo zit ze er 75 cc over heen.

@ thunder

Hier helpt het om 10cc meer water te geven als het wat harder is.

@ all

Britt niest groene snot en klinkt beetje verkouden... huilt ook in eens om niks :(
    Kan ik het toch gewoon eerst aan kijken?
    Ze drinkt haar flessen nog helemaal leeg.
    Maar ben wel erg bezorgd!

13. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hallo dames,

Jayda heeft heerlijk geslapen van 20 uur tot 6 uur sochtends. Om 23 uur ff wakker gemaakt ze drink slapend haar fles en hup weer dr wieg in!
    Vandaag mn laatste dag thuis en ik vind het zooooooooo moeilijk!

Ik heb dit al klaar staan voor de gastouder;

* Fles plus voeding voor de hele dag verdeeld in potjes (ben bang dat ze een fout maakt dus ik bereid het voor)
    * 2 setjes kleding, slabbertjes
    * lievelingsknffel en speen
    * 1 pak luiers
    * 1 pak doekjes
    * zinkzalf
    * deken en hydrofiele luier voor als ze spuugt
    * doekje met mijn geur erin
    * wiepsltoel
    * speelkleed
    *digitale camera

Verder heb ik;
    * schrift met belangrijke afspraken, telefoonnrs van mij, mn werk, mn man, mn ouders, de husiarts en het ziekenhuis en de naam van de artsen

Afspraken;
    * de tijden van voeding
    * spelen in de box, wakker in bed leggen om te slapen, elke keer verwisselen van houding
    * niet in slaap wiegen
    * bij koorts rond 38,5 graden gelijk mij bellen
    * Bij het niet willend rinken, niet dwingen en later aanbieden
    * geen vaste voeding uitproberen ivm allergieen
    * zou leuk zijn elke dag een stukje voor mij op te schrijven...

Ben ik iets vergeten?

Mag ik jullie verder vragen wat is jullie dagschema, ik heb het wel over de voeding.
    Ik geef Jay 6 x 120 cc om;
    6-9-12-15-18 en 21 uur.
    Als ze slecht heeft gedrinken dan ook om 23 uur.

14. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@ Moon,

Als Britt geen koorts heeft en ze drinkt goed en ze heeft natte luiers dan is er niks om ej zorgen te maken.
    Ga wel naar de apotheek en haal zoutoplossing. Voor elke voeding druppelen.
    Als alles daar zo verstopt raakt heeft ze grote kans op oorontsteking.

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ jufffie

Denk dat je alles hebt ;)

8.00 130cc
    12.00 130 cc
    16.00 160cc
    20.00 160 cc
    24.00 160 cc

Okay sja ben erg bezorgd.. heb zelf voorhoofd en bijholte ontsteking :(

16. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Moon, Patrick weegt tegen de 4500gr en wij gaan uit van de 180cc per kg, kun je rustig doen. Wij mogen helaas nog geen rijstebloem gebruiken van het cb. Als ik jou hoeveelheden zie mag ze nog wel meer hebben.
    Wat het snotteren betreft goed in de gaten houden of je meisje koorts krijgt, als het boven de 38 komt dan meteen bij eeen arts aan de bel trekken. Zo is het ons verteld. Verder met zoutoplossing sprayen, bedje een beetje schuin zetten en stomen in de douche. Eventueel een doorgesneden ui naast het bedje zetten en smeren met Luuf baby.

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    :oops: euhm ik weet ook niet of ik dat mag geven.
    Ik doe het gewoon.
    We mogen wel vanaf 4 maanden met groenten en fruit beginnen.
    Okay dan ga ik haar meer geven.
    Op de verpakking staat 150cc x 5 voedingen.

18. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ach, een hongerig kind is ook niets, je kunt het toch proberen en als je merkt dat ze dan wel tevreden is dan is het goed. De consultatiebureau-arts was heel tevreden dat Patrick zoveel dronk.

19. Niet meer actief

Petra: Heel veel beterschap daar.

Ons meisje is in Zwolle.
    Alleen hadden we meteen een gesprek met de arts daar en daar werden we een beetje kwaad om.
    Hij begon namelijk meteen al overlijden en stekker eruit trekken terwijl hij ons meisje amper had gezien...
    Volgens hem moest de beademing er binnen 2 weken af zijn anders zouden ze haar niet meer helpen... dus wij werden behoorlijk kwaad.
    We hebben meteen met Groningen gebeld, en zij zeggen dat de arts hier helemaal geen reden kan hebben om zulke uitspraken te doen.

Gelukkig kregen we vandaag wel beter nieuws. De beademing was weer omlaag en de zuurstof was nog maar 25%.
    Ook krijgt ze "pufjes" voor de longentjes, maar hebben ze verder niet uitgelegd. Alleen dat als dit niet werkt dat ze dan pretnison krijgt, en als dat ook niet blijkt te werken dat ze dan maar even euthanasie plegen...
    Zover laten wij het niet komen, want mochten ze haar in Zwolle niet willen helpen, dan gaat ze mooi terug naar Groningen.

Sorry voor de hele klaagmuur, maar ik vraag me af of jullie ook wel eens zulke nare berichten hebben gekregen terwijl er eigenlijk niks aan de hand was... Vind niet dat ze dat zomaar even mogen zeggen als er geen reden voor is.
    Of zie ik dat nou verkeerd?

Liefs

20. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ angel4life: wat een raar verhaal! daar snap ik echt niks van... Tuurlijk moeten ze je de perspectieven en risico's vertellen enzo, maar een beetje rekening houden met de kersverse ouders en hun gevoelens is geen overodige luxe als neonatoloog of kinderarts!...

Deel Deze Pagina