Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ja die kleine met dat korte haar was er even toen Jamelia binnen werdt gebracht. Ik denk geef netjes een hand maar daar wou ze niks van weten, ja goed dan niet.
    Nee Jamelia ligt als je binnenkomt helemaal achterin de hoek, aan de rechterkant.
    Ja dat is ook wel zo, maar denk dat het voor ons ook even wennen is, aangezien we van groningen al een hoop weten dat hier gewoon doorgaat.
    Jamelia heeft 4 dagen de lange tube gehad hier, en sinds gister hele lichte beademing met tube tot aan haar keel.
    In groningen lag ze aan de Cpep, maar dat ging niet helemaal lekker omdat haar neusje kapot was en er een zwelling zat in haar longen.

2. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo dames,

Jeetje als je er even niet bent geweest dan staat het hier weer vol geschreven. Heb nog niet alles gelezen. Maar dat ga ik vrijdag zeker even doen.

ik had vorige week een zware week gehad. De hele week fliste alles van vorig jaar weer door mijn hoofd. Elke dag dacht ik: Oh wat deed ik vorig jaar eigenlijk?' Pff werd er een beetje druk van in mijn koppie...... Maar was ook met de voorbereidingen bezig van Nova's eerst verjaardag.... Taarten bestellen, alles versieren, traktatie's maken, feestmuts maken (en nog goed gelukt ook!). Och het was zo leuk al die voorpret. En op de dag zelf..... GEWELDIG! Zoveel visite gehad, alles op film gezet, veel foto's. Kleine Nova heeft ook erg genoten. Van 's ochtends half 11 tot 's avonds half 10 visite gehad. Nova wel gewoon in haar ritme gehouden anders was het in de avond niet goed.... Maar ze heeft tussendoor lekker geslapen. We hebben de taart voor haar neus gezet.... Je had haar moeten zien. Ze had gewoon al 260 eurries opgehaald. We hadden geld gevraagd, ze had wel kadootjes gehad hoor!
    De dag heeft veel indruk op haar gemaakt maar zeker ook op mij.... Pas nu merk ik dat ik er nog steeds niet klaar mee ben maar dat ik wel een heel eind op weg ben. Mijn meissie is nu al 1 jaar maar ik herinner de bevalling als de dag van gister..........

Liefs Shir

3. Niet meer actief

Fijn dat het zo leuk is geweest... Nu zie toch maar dat Wonderen nogsteeds bestaan.
    Sorry krijg er beetje traantjes van in me ogen :)

De bevalling is hier nog niet zo lang geleden, maar ik zie het ook nogsteeds elke dag voorbij flitsen.
    Hoop dat nooit meer mee te maken... Helaas zijn we er nog lang niet.

Vandaag wel weer redelijk/goed nieuws gehad.
    Artsen zijn erg tevreden, gaat nu beter dan ooit tevoren.
    Ze heeft ook nog maar 22% zuurstof...
    Alleen het blijft even afwachten of ze dit vol houdt want het medicijn was nog niet uitgewerkt.
    Helaas is ons meisje wel 40 gram afgevallen, maar dat komt omdat ze nu meer energie verbruikt. Daarom wordt de voeding nu bijgesteld.
    Verder schrok ik me dood... Was bij haar, deed de couveuse open en ineens begon ze helemaal te schokken... Ik helemaal in paniek... bleek het gewoon de hik te zijn...

Liefs

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie meisje, Angel4life. Ben echt blij voor je!

@ all

Ik ben weer terug. Ben 3 daagjes op een ander adres geweest ivm mijn veiligheid en vooral die van Deantje. Wie meer wil weten kan PB'en.

5. Niet meer actief

Och meid, kan me voorstellen dat het een drama moet zijn, al weet ik niet waar het over gaat, maar op een ander adres zitten doe je niet voor de lol.

Ja met Jamelia gaat het goed/redelijk.
    Ze is afgelopen week gelukkig weer aangekomen, en weegt nu 1105 gram.
    Ook is geprobeerd de cpep met korte slangetjes aan te sluiten maar dat kon ze helaas niet langer dan 1 dag vol houden, dus nu heeft ze toch weer een tube tot in de keel.
    Het probleem met de tube is, is dat Jamelia steeds met haar hoofd draait en dan de tube eruit trekt.
    Ik zou vandaag naar Zwolle gaan, maar heb de griep te pakken en lijkt me niet verstandig om te gaan nu, wil natuurlijk die kindjes daar niet aansteken.

Liefs

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    1105 gram alweer? Jamelia gaat als een speer! (en 't rijmt nog ook :))

Super meis! Ik vond zelf dat het vanaf 1400 gram echt snel ging, dus moet je straks eens opletten hoe het gaat. O enne...je hebt PB!

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hey Ladies,

Wow jullie wondertjes doen het goed! Angel4life, verstandig hoor dat je niet gaat. Die kleintjes zijn zo vatbaar! beterschap!

Thunder, super dat je er weer bent..! Vond het wel naar ineens die vijandige berichtjes! Hopelijk gaat het nu beter met je en voel je je "veiliger"!

Hier gaat alles ook nog steeds prima gelukkig. Meneer loopt alweer tegen de 5 maanden aan en is druk met de schade inhalen! Hij groeit als kool en zijn ontwikkeling gaat echt met sprongen.. erg leuk! Heb nu echt het gevoel dat ik contact met hem heb.. lachen, verhalen vertellen, spelen, etc. Ben blij als het voorjaar is en het grootste gevaar qua infecties is geweken en ik lekker kan gaan pronken met mijn knappe kerel(s)!
    Hier nog een fotootje van ons saampies!

Op zijn site staan ook nog leuke filmpjes voor de geïnteresseerden!

8. Niet meer actief

Hoi meiden
    Weer even het laatste nieuws...

Met Jamelia gaat het goed... gelukkig.
    Ze is in 2 dagen 75 gram aangekomen en weegt nu 1180 gram.
    Verder hebben ze vandaag de beademing er weer uitgehaald krijgt ze nu de cpep weer, en tot nu toe doet ze het beter dan zaterdag.
    Verder is er een echo van het hoofdje gemaakt, en alles is hersteld van de hersenbloeding, er is nog geen schade te zien.
    Woensdag wordt er een longfoto gemaakt om te kijken hoe de longen er nu uitzien.

Verder hadden ze nog bloed geprikt voor het ijzer en alles, maar dat was allemaal goed dus ze heeft nog geen bloedtransfusie nodig.

Liefs

p.s 2 nieuwe foto's in het album

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier ben ik ook weer is.
    Ben erg druk en ze is erg verkouden geweest.
    Was eerst erg bang voor RS maar volgens de huisarts was het dat niet.
    Nu zit ze al 2dagen in een sprongetje.. pff ze is echt niet te genieten zeg.
    Heb m'n handen vol aan haar.
    Zondag heeft ze voor het eerst een mega lach vertoond.
    http://nl.youtube.com/watch?v=o5sugbzGKNw
    Verder is ze druk met spelen hihi echt zo schattig.
    Net is ze gewogen voor haar prikje voor het rs-virus.
    Ze was vorige maand 4210gr en nu 5300 gr
    Dus groeit als kool... Ging/gaat het bij jullie ook zo hard?
    Ze groeit elke maand 1 kilo 8)

10. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ja, Patrick gaat ook vrij hard. Hij groeit ook tussen de 800gr en een kg per maand.

Wel vervelend van die verkoudheid. Waaraan merk jij dat ze in een sprongetje zit, behalve dat ze niet te genieten is?

11. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hallo,

Gister zijn we naar LUMC geweest voor een MRi-scan.
    Eng joh. ik moest dr achterlaten en ze werd gehesen in een operatoehemd en hup weer aan de monitor. Was wel ff slikken!

Ze weegt nu 4600 gram! Ze blijft een kleintje maar groeit wel!

12. Niet meer actief

Dat zal er best wel eng uit hebben gezien, vooral omdat je het eerder mee hebt gemaakt toen het niet goed ging.
    Was de MRI wel goed? Ik hoop het wel, maar kan er niks over vinden.
    Wel fijn dat ze goed groeit.

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ malaika

Sja dat ze huilt om niks.. meer krijsen en heel erg in zich zelf is.
    En ze slaapt ook anders dan normaal.
    Ze is nu al sinds 9 uur wakker en gisteren om 8 uur.
    Terwijl ze anders nog heerlijk ligt te slapen.
    En als het over is is het een heel ander kindje.

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Pff moet het even kwijt.
    M'n oma denkt telkens alleen aan zich zelf.
    We waren ergens op bezoek net en zegt ze dat ze had overgegeven en uit de buurt van Britt zou blijven.
    Maar toen stond ik met haar en in eens zit ze met haar vingers aan Britt haar mond.
    En zeg ik dat moet je niet doen want je voelt je toch niet lekker?
    Zegt ze dat ze niks mankeerd en zich prima voelt.
    Even later tijdens de koffie zegt ze dat ze volop beroerd is al de hele tijd en denkt dat ze griep heeft.
    Ten eerst vind ik het al niks dat andere mensen aan haar mondje gaan zitten.. want hebben ze niks aan te zoeken.
    En ten tweede snap ik niet dat als je weet dat het een vatbaar kindje is dat je gaat liegen over dat je ziek bent omdat je haar zo graag wilt aan raken of vast houden.
    Als ik me niet lekker voel dan geef ik haar ook geen kusjes.. en was ik m'n handen heel goed enz enz.
    Maar weet niet zo goed hoe ik het haar moet uitleggen want volgens mij luisterd ze voor geen meter :evil:

15. Niet meer actief

Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt.
    Ik zou het ook niet prettig vinden.
    Ben zelf een week niet naar ons meisje toegeweest omdat ik bang ben dat ik haar aan zou steken.

Ik denk dat je het gewoon steeds moet blijven zeggen, al is dat moelijk.
    Als je er niks van zegt krop je het alleen maar op, en voor je het weet ontplof je.
    Vind best dat mensen rekening kunnen houden met het feit dat je kindje erg vatbaar is, en dat ze moeten respecteren dat jij niet wil dat ze met hun "vieze" handen aan haar zitten.

Liefs

16. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ze moet heel gauw met haar vingers van haar af blijven. :oops: .ik zou ook er g erg boos zijn. Ik ben nu nog steeds super voorzichtig met chedella en er zijn maar weinig mensen die haar vasthouden hoor..
    ik zou zeker zeggen dat je er niet van gediendt bent en dat jij er alles aan doet om haar niet ziek te laten worden en dat zij gewoon met haar vingers in haar mondje zit!
    het is jou kind zij kan enkel toekijken want het is jou regels..
    succes ermee hoor xxxxxxxxxxxx

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Bij m'n nichtje doet ze het ook.
    M'n pa en ma passen daar 3 dagen op en op Britt een halve dag.
    En m'n pa gaat ook al er iets van zeggen.
    Want ze doet ook heel wild, maakte hun wakker, pakt ze zomaar uit de box enz enz... Die baalt al als ie haar ziet aan komen :oops:
    Ik was maandag ofzo in de supermarkt kwam ze er ook aan.
    Maakt Britt wakker die huilen en loopt zo weg met m'n wagen.
    M'n moeder keek al zo van blijf rustig.
    Dus zei.. hier met die wagen want ik ben m'n boodschappen aan het in laden.
    Zegt een oud collega van me Oma's! ik zei wat, word je niet goed van 8)

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik zou er ook wat van zeggen hoor! straks zit jij met de gebakken peren.. ik ben er ook heel streng mee..

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ga ik ook zkr doen.
    Alleen ben nog al een flap uit.. dus komen soms verkeerde dingen uit hihi

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    moon dit moet je niet toelaten hoor. gelukkig gaat je vader iets ervan zeggen.

Deel Deze Pagina