Hoihoi , Ook wij kunnen hier mee komen kletsen. Onze kerel is 3 weken en 2 dagen te vroeg geboren , dus nog net aan prematuur. Zijn geboortegewicht was 2425 gram en hij is 45 cm. Hij is Dinsdag 12-02 geboren en mocht Zaterdag 16-02 al mee naar huis omdat hij het zo geweldig deed. Thuis doet hij het ook super , het is een heerlijk rustig kindje. Zal hier geregeld eens komen spieken en hoop dat ik gezellig mee kan kletsen. groetjes
Hallo Beertje86 Gefeliciteerd met jullie zoon Damien Welkom en hoop dat je veel plezier heb en lekker met zijn alle kunnen babbelen.
Tsjee... onze zoon kwam nòg 2 weken eerder, maar was wel al groter èn zwaarder! :-k Wij moesten alleen wel - vooral vanwege geelzucht - 11 dagen in het ziekenhuis blijven... Fijn, dat ie het zo goed doet!
Volgens mij is het gewicht van Beertje86's kindje normaal voor die duur toch? Niet echt dysmatuur... @Beertje86 Welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen. De naam Damian heb ik ook nog aan gedacht
Hmmm... volgens mij wegen ze 'normaal' rond week 37 toch al tegen de 3kg hoor! :-k Mijn zus is iig 3 weken te vroeg geboren, maar woog zelfs al net òver de 3kg, terwijl ze ècht niet extreem groot was (48cm)... Ons zoontje was wel al een redelijk 'zwaargewicht' voor bijna 35 weken, maar van wat ik tot nu toe gelezen heb van andere prematuur-mama's, is rond de 2kg eerder het gewicht dat hoort bij week 34/35 dan bij week 37 hoor!
Ja volgens mij ook rond dat gewicht Jairo en Divano wogen ook rond de 2100 gram. en hun zijn met zijn 2en.
Hallo, Ik wil ook wel meekletsen! Onze dochter Esmee is geboren met 32 weken. Ze was toen 1895 gram, dus niet supermini, maar toch wel klein! Eerst week in Zwolle gelegen, beademing, CPAP, etc. Daarna naar streekziekenhuis. Met 37 weken is ze thuisgekomen. Ze deed het echt super, ze heeft zelfs nog geleerd aan de borst te drinken en tot op heden drinkt ze nog aan de borst (deels; ik ben aan het afbouwen). Inmiddels is ze bijna 6 maanden oud, en het gaat super. Ze is al 7,5 kg, mooie bolle wangetjes! Hoe gaat het met de ontwikkeling van jullie kleintjes? Merk je er echt wat aan? Ik vind het wel meevallen; tuurlijk is ze nog niet zover als andere kindjes van 6 maanden, maar ze komt best goed mee. Nog onder controle van kinderarts/fysio?
hey! welkom! vraagje.. wanneer heeft Esmee in Zwolle gelegen? en hoe lang? Mika heeft daar ook gelegen.. en is iets minder dan maandje jonger.. misschien kennen we elkaar
Hoihoi , Onze Damian is wat aan de kleine kant maar het valt heel erg mee allemaal. Als we de 40 weken vol hadden gemaakt zou hij volgens de groeigrafieken op ongeveer 3 kilo uitkomen. Op 7 Feb kregen we een groeiecho en toen was het 2101 gram. Best grappig dat verschil. Het gaat in ieder geval heel erg goed met hem , hij is in 2 dagen tijd 120 gram aangekomen! @Moon jeetje dat is indd erg zwaar voor die duur! @Iuno wat vervelend dat hij zo lang heeft moeten blijven zeg. We vonden die 5 dagen al verschrikkelijk en begon toch echt op te raken. Damian is ook heel erg geel geweest maar ze hebben hem 2x geprikt en tot 2x aan toe was het allemaal prima dus mocht hij mee. Zal binnenkort eens foto's in mijn album plaatsen , maar moet ze verkleinen dus moet ik even tijd voor maken. groetjes
5 dagen echt op? geloof me.. er zijn hier echt mama's wiens kindje veeel langer in het ziekenhuis heeft gelegen.. Mika heeft er 5 weken gelegen.. en geloof dat 10 weken hier ook niet vreemd is.. Je lijkt iedere dag kapot zijn.. en dat ben je ook.. maar je gáát maar door.. soort automatische piloot..
Welkom neetje! Hehe, ik vond 11 dagen ook al héél lang en zwaar, maar dat viel helemaal in het niet toen ik steeds vaker las dat kindjes van zijn ZSW of later idd vaak 5 of meer weken in het ziekenhuis moesten blijven. Toen vielen die 11 daagjes dat Mika moest blijven opeens - achteraf gezien - toch wel hardstikke mee ! @ beertje: gewicht is ook niet doorslaggevend hoor ! Belangrijkste is hoe zo'n kindje het doet. Er zijn baby's die later geboren zijn (ZSW 37 of later) met rond de 3kg of zelfs en tòch 5 weken of langer moeten blijven, terwijl andere, hele vroege/kleine prematuurtjes met krap 1kg al naar huis mogen...!
Inderdaad, 5 dagen is niet veel. Ik snap dat het vervelend is, maar wij hebben 3 maanden en 4 dagen de rit naar het ziekenhuis moeten maken. En wij hebben niet geklaagd, dus eerlijk gezegd vind ik dat je na 5 dagen zeker niet mag klagen.
Ik ken toch ècht mensen (op een ander forum), waarvan het kindje met 1.100 of 1.200gr naar huis mochten hoor!
in het ziekenhuis waar Thomas lag werden er een aantal criteria aangehouden om naar huis te mogen: gewicht, zelf flessen goed leeg kunnen drinken, geen saturatiedalingen meer, zelf redelijk temp kunnen vasthouden en termijn. Ze hielden dus niet echt een standaard gewicht aan, maar namen al die dingen samen en maakten dan de beslissing. Onder de 36 weken sturen ze eigenlijk geen kindjes naar huis. Thomas was net geen 2500 gr en 36 weken en 2 dagen toen hij naar huis mocht na 4,5 week in het ziekenhuis gelegen te hebben. Dat was redelijk vroeg, want wij hadden gerekend op de uitgerekende datum (6 febr), wat dus op ruim 8 weken ziekenhuis was neergekomen. Toch vonden wij 4,5 week ook zwaar, maar kan me voorstellen dat dit irritatie opwekt bij mensen die hun kindje nog veel langer moesten missen...
Hoi meiden Alle nieuwe mama's welkom Ik lees over gewichten van 1 kilo tot 1200 gram naar huis mogen? Lijkt me wel erg extreem .. Zet hier ook mijn vraagtekens bij. Moet wel zeggen dat Danischa ook geen 2 kilo woog voor ze naar huis ging. 1756gram woog ze bij ontslag. Maar Danischa was volgens kinderartsen te goed om nog langer op de afdeling te blijven. Ook dit was erg uitzonderlijk. De meeste kindje moeten echt wel 2 kilo of meer wegen, en dan de dingen zoals goed drinken temp goed houden geen dipjes meer hebben en goed groeien eer ze naar huis mogen. Daarom lijkt me 1 kilo echt niet kloppen
@ beertje Hihi ja ze was erg zwaar. Ik heb diabetes en had veel vruchtwater dus ze had veel te snoepen 8) Britt heeft 7 weken er in gelegen. 1 kilo? Lijkt me sterk hoor. Straks komt meisje waar ik mee op de kamer lag en gelijk mee bevallen was. Dat kindje mocht echt niet naar huis voor hij 2 kilo was. En die was 4 weken ouder kwa duur dan britt
Hallo ff vraag, Jairo en Divano zijn bijna 3 weken oud. Hebben jullie al een redelijk schema met voeden. Ze drinken nu gemiddeld tussen 60 en 90 ml en ze krijgen tussen de 3 en 4uur als ik om de 3uur geef drinken ze bijna niks. 23.30uur krijgen ze laatste fles en dan laat ik ze liggen totdat ze zelf komen en dat is meestal rond 3 a 4uur in de nacht en en dan weer om 8uur maar vanmorgen kwamen ze al om 7uur dus soms is het een beetje ontregeld en dan pas ik de tijden zelf aan. Maar de kleine mannen doen he verder super. volgende week 1e bezoek aan consultatie en morgen gehoortest. Keanu reageert ook nog steeds super op zijn broertjes. en met hoeveel weken gingen jullie kindjes de nacht doorslapen?