Ja echt een modelletje hè die meid van Sonya...prachtig! @juffie Ik kijk straks even online naar Jayda, even spieken hoe klein ze was
bedankt voor de complimenten....ja ik kan niet wachten op het voorjaar..eindelijk al die virussen en bacterien de deur uit!
juffie het vu geeft aan dat ze pas na 6 maanden vast voedsel hoeven. gecorrigeerd 6 maanden, dus maak je maar geen zorgen
Dan pas? Wat laat...hoewel, het kan natuurlijk geen kwaad ofzo... Ik ben nu al begonnen met rijstebloem, om de dag 1 flesje en dan 1 schepje ipv 2 á 3...
Thunder, jij bent dus heel erg vroeg. Ze adviseren rijstebloem ook pas vanaf 4 maanden. Wij zijn ook pas met 6mnd begonnen met vaste voeding. En ik jufffie ik zou dan ook je eigen gevoel eventjes volgen. Het is nog helemaal niet nodig! Sam gaf het ook zelf aan op een gegeven moment door te gaan smakken. En ze heeft nooit hoeven te kokhalzen. Lijkt me beetje overdreven om nu al te gaan pushen, terwijl het nog niet hoeft.
Nee idd pushen is helemaal verkeerd. Maar J.D maakt nu al de halve dag smakkende geluidjes... af en toe krijgt hij ook twee kleine lepeltjes sinasappelsap...vind hij heerlijk Het CB vond het prima dat ik met rijstebloem begon, maar dan 1x in de 2 dagen en maar 1 voeding. En de helft van de geadviseerde hoeveelheid. En dat gaat goed, zijn ontlasting gaat er zelfs beter van!
Hallo allemaal Sorry dat ik een tijdje niet geweest ben, ik ben echt helemaal kapot van het heen en weer reizen. Het bleef ook maar op en neer gaan, dus vond het best wel lastig om hier te komen. Gelukkig gaat het sinds zondag weer super. Ze had van het weekend een infectie maar die heeft ze weer overwonnen. Verder zit ze aan de Cpep met lange sprieten en dat gaat ook prima, en ze krijgt geen extra zuurstof meer. Ondertussen weegt ze 1440 gram, dus aankomen gaat ook redelijk. Wat ik me afvraag is of ons meisje nou ook een dysmatuur is. Ik las in Zwolle aan de muur verhalen van kindjes die later geboren waren en minder wogen, dus ik ben echt aan het twijfelen. Jamelia was 33 cm en 715 gram na 25.3 weken. Verder heb ik afgelopen week de 1e foto's van haar laten drukken. Vind het voor haar wel fijn voor later, heeft ze een mooi eigen fotoboekje. Van de week hebben we heel erg met haar gelachen. Ze zat steeds te "lachen" met haar mondje en geluidjes te maken, en natuurlijk de tong uit te steken. Vraag me af of ze dat bewust doet, aangezien ze zulke dingen alleen doet als wij haar aanraken. Bij de verzorgers doet ze het niet. Nou, ik kom binnenkort nog wel even langs hier, weet nu even niet zo goed wat ik verder moet vertellen. Er staat trouwens een nieuwe foto in het album Liefs
angel4life. volgens mij is ze een mooi gewicht akeesh was 800 gram met 25.5 weken en dat was perfect zeiden de doctoren
Dames, ik ben gestopt met vaste voeding en ik ga dr zeker niet pushen. Ze is mrgen pas 3 maanden oud (gecorrigeerd)...
@ thunder Ik gaf ook rijstebloem door de fles hoor alleen pas met 3 maanden dus 2 weekjes later dan jou. @ jufffie Je moet doen waar jij je lekker bij voelt. Britt is helemaaal wild van fruit en groenten. En ze reageerd er super op. @ all Wat mogen ze bij 4 flessen resten?
@Angel4life, Ik lees nu pas jouw berichtje. Wat een lief dik koppie krijgt Jamelia al! Zie je vaak bij die prematuurtjes, eerst hun koppie word lekker dik En wat een mooi gewicht al! Super!
Dank je wel allemaal. Ik heb eigenlijk weinig te vertellen over Jamelia, want het blijft allemaal hetzelfde nog. Ze zit nog aan de cpep, met borrelfles, weinig dipjes... alleen vlak voor het uitzuigen want dan zit er slijm... Voeding is nog 8 cc per uur, krijgt ze via de pomp omdat ze anders opgezet buikje heeft elke keer. En ze weegt nu 1490 gram. Meer is er eigenlijk niet te vertellen. Ja d;r koppie en d'r beentjes beginnen al lekker dik te worden. Mijn vriend zei al: ze heeft de wangentjes van de dwergen van sneeuwwitje haha... Dat hangt een beetje door alle plakkertjes en draadjes, heb even sneeuwwitje gekeken na de tijd en inderdaad, het lijkt er wel een beetje op.
hai meiden gister weer bij cb geweest. Emani is al 5070 gram en 55.5 cm en Akeesh al 4380 en 54.5 cm. Ze tilden de hoofdjes al keurig op. dus ben helemaal trots. Ben nu even de te kleine kleren uit de kast aan het opruimen. Ze hebben maatje 44 gehad en daar zwommen ze nog in. wat lijkt dat nu klein. en de maat 50 kan er ook al uit. xx van een hele trotse mama
@ mj24: fijn zeg! Ik ken dat gevoel. Vorige week donderdag waren we bij de kinderarts en die was heel tevreden! Thomas woog 4005 gram en was 52,5 cm, terwijl hij niet eens helemaal met gestrekte beentjes in de meetbak lag! Hier groeit ie al bijna maatje 50 uit; 44 had ik al opgeruimd! Dus nu kan hij aan de echte stoere jongetjes-kleren! 56 is nog wel te groot, en sommige 50/56 ook; hij zit er net zo'n beetje tussenin! Komende dinsdag moet ik naar het cb, dus ben benieuwd!
Jeetje wat groeien de kleintjes snel. De mijne is nu 5160 gram zwaar en past in maat 56. 62 is helaas nog te groot!
wow wat goed dat "onze " kleintjes het zo goed doen! applausje voor de "prematuur-baby's" en hun papa's en mama's! Mika zit nu ook in 62 en hikt soms tegen de 68 aan met broekjes.. verschilt nog al per merk vind ik hier nog mooi fotootje van ons knappe kereltje in zijn mooie outfit voor papa's verjaardag: hebben nog meer mama's mooie foto's om te showen?