Emi was 2240 gram toen ze geboren werd. Kma is koemelkallergie. Ze heeft 2x 24 uur lichttherapie gehad. En inderdaad is het bij elk kindje anders. Gelukkig maar dat jullie krampen en zo bespaard is
Erg hè, als je zo'n klein hummeltje aan allemaal draadjes etc. onder zo'n lamp ziet liggen. Mika lag al in een warmtebedje i.p.v. een couveuse en had dus geen openingen meer voor je armen. Als hij onder de lamp lag, kon ik dus ècht alleen maar toekijken. Was vooral die 2 dagen intensieve therapie heel moeilijk, toen lag ie steeds 3 uur onder de lamp, dan 1 uurtje niet, dan weer 3 uur wel, dan weer 1 uurtje niet (verplichte pauze, kon ie gelijk ook drinken), etc... (hmmm... heeft toen dus wel meer dan 8 uur gehad, maar goed, het was iig véél ). Ja, ben ook erg blij dat wij nooit echt met krampjes te kampen gehad hebben! Hoever was je in de 34e week? Ik was 34 + 5 en Mika woog precies 400gr. meer dan Emi...
Zie net mijn typefout, ze woog 2440 gram. Ik was net op de kop af 34 weken. Hoewel ik het altijd naar vond om kindjes in couveuse te zien had ik er bij mijn meisje geen problemen mee. Denk soort zelfbescherming want de klap kwam later toch toen ik besefte wat er allemaal mis kan gan/zijn met een te vroeg geboren mensje. Bij de lamp, die gewoon boven de couveuse hing, mocht ze er met voeding en verschonen wel gewoon uit net als normaal zeg maar. Gelukkig vond ze het brilletje ook geen probleem.
Dan was ze dus 'maar' 200gr. lichter dan Mika. Mooi gewicht dus! Vond het op het moment zelf ook maar af en toe moeilijk (vooral de knots van een infuus aan/in zo'n klein wurmpie), maar als ik echt alleen maar kon kijken, wist ik gewoon niet zo goed wat ik er mee moest. Kwam misschien ook, omdat ik een bed in het ziekenhuis had gekregen zolang hij moest blijven en buiten bij hem zijn niets te doen had...
Weet niet hoe het bij ons was, ben zelf 'pas' na ca een week van de vrouwenafdeling (kraamafdeling werd net verbouwd ) ontslagen en kreeg toen dat bed op de 'moederkamer'. Heb daar dus uiteindelijk nog geen week gelegen. Kan zijn dat er er ook een limiet is, maar maakt daar niet zò heel veel uit, omdat er dan altijd nog een Ronald MacDonaldhuis vlakbij het ziekenhuis is, waar je kan blijven.
Ja dat was hier niet in de buurt maar gelukkig heeft het niet lang geduurd voordat ik haar lekekr kon ophalen
he meiden, vanmiddag controle gehad. meiden doen het super.arts was helemaal tevreden en ze mogen naar hun eerste fruithapje toe. Ze groeien zo goed dat ik nu ook de kalenderleeftijd voor eten mag aan houden. dus in tegenstelling van wat het andere zh zei. en met 6 maanden mag ik ook opvolgmelk gaan gebruiken. akeesh was zig flink aan het uitsloven. tilde haar hoofd helemaal omhoog met 1 arm helemaal gestrekt. had ze thuis nog nooit zo hoog gedaan. voor juffie. ik had gevraagd of het niet erg is dat ze zo weinig drinken. hij zei dat ze prima groeide en dat 150 ml een maatstaf is. de een drinkt gewoon meer dan ander en heeft meer nodig
@ mj: wat fijn zeg! wat wegen ze nu? Vorige keer bij de kinderarts (eind febr) sloofde mijn Thomas zich ook zo uit! Hij lachte al wel, maar nog niet zo vaak; zitten we bij de KA, zet ie z'n breedste, mooiste en liefste lach op! De KA zei: zo, lacht ie al? --> Nog bredere lach... hihi
wow mj, dat is goed nieuws! wil trouwens even twee filmpjes met jullie delen: http://www.youtube.com/watch?v=z_O1z133iqE http://www.youtube.com/watch?v=2io_-vNgqVY ben zó trots op onze knappe kerel!
gwendolyne, wat een leuke filmpjes. wat kan hij lekker eten zeg. hoe hij dat lepeltje vast pakt, zo lief mary woods. emani was 5 kilo en 550 gram. mooi gewicht he en akeesh 4750 uit mijn hoofd. ze zijn nu 57 rn 56 cm
Net bij CB geweest, hij is weer 100% goedgekeurd. Zag/ziet er erg goed uit. Is erg alert. Hij begon zelfs te schateren toen de arts aan zijn buikje zat. Hij kan dus niet goed tegen kietelen haha.. Dan voor de statistieken: Lengte: 66 cm Gewicht: 6390 Hoofdomtrek: 42,6 Zijn groeicurve "schiet" omhoog. Hij is echt bezig met de inhaalslag! Gewicht ging ook "meer" omhoog, maar niet zo erg als de lengte. Kreeg nog complimentje dat ik zo lang heb gewacht met vaste voeding We gaan de komende weken wel in een vaart van groente, naar fruit, naar yoghurt.. maar goed, alles in Mika's tempo. Hij geeft neem ik aan zelf wel aan als het hem teveel wordt.
Echt grappig om te zien hoe verschillend (ook) prematuurtjes zich ontwikkelen! Omdat wij wat moeite met voeden hadden, ben ik de eerste maanden elke week naar de KA geweest om te wegen en heb per maand zelf een lijstje bij gehouden met 'officieel' gewicht en wat ik thuis aan lengte mas. Mika is met 34+5 (dus relatief 'laat') geboren en had al een mooi geboortegewicht en lengte (2.640gr en 48cm), maar had met ca 5 maanden toch 'maar' 4.920gr en 61cm, één maand later waren dat 5.610gr en 62cm... Vorige maand (17 maanden), heb ik hem zelf gewogen (en gemeten) en kwam op ca 9.600gr en 76cm, hoofdomtrek 46cm (toevallig gemeten omdat ik voor een fietshelm wou kijken ). Heb es gekeken hoe hij in de curves zit (hanteren hier 5 curves) en volgens die curves zat hij toen zowel voor lengte als gewicht nèt op de ena onderste curve. Heb voor de gein es opgezocht voor welke leeftijd zijn gewicht en lengte eigenlijk gemiddeld zijn en kwam voor lengte op 12 maanden en voor gewicht zelfs op 11 maanden. Grappig om te zien dat dat idd klopt (lengte iig), want de meeste kinderen van ca 1 jaar passen idd in maatje 74-80...
een grote kop dus haha.. nee, Mika heeft idd een wat kleiner/smaller hoofd. Maar toch zat hij al in de onderste curve voor de 6 maanden..
he dames, fijne pasen gehad? kreeg met de post een uitnodiging van het VU ziekenhuis. woe 16 april is er een bijeenkomst met 2 lezingen over prematuren. en dan over de kleine handicaps die vaak niet echt opvallen en er toch zijn. En het onbegrip van je omgeving na een langere tijd. denk wel interessant info op couveuseouders.nl