@ mj: aan de ene kant misschien wel interessant, aan de andere kant krijg ik dan misschien alleen maar de zenuwen over wat er misschien nog allemaal mis kan gaan in Thomas'ontwikkeling. En dat terwijl ik echt het idee heb dat het allemaal wel op zn pootjes terecht gaat komen voor hem! Ga jij er heen? Mijn vriend werkt op de VU, dus misschien ga ik wel even kijken...
misschein ga ik toch ook wel; ff kijken wat mn 'collega' te zeggen heeft (tweede spreker is ook ontwikkelingspsycholoog).
hey meiden ik ben maar weinig hier maar lees wel al jullie verhalen. tamer is als prematur geboren maar nu is dat helemaal niet meer te zien. Ik ben zo trots op hem. HIj onthoud dingen zo snel en goed...soms een goed teken maar soms ook niet. Hij eet en drinkt als een normaal kind van 20 mnd, speelt en beweegt als een sporter. Echt hij rent soms zo snel dat ik ook sneller moet lopen. HIj zit ook geen moment stil. De hele dag loopt en rent hij de kamer rond, klimt de trap op en af. Hij pakt dingen ook heel snel op. HIj is gek op bumba, teletubbies, sesamstraat en een turks kinder programma. Ondanks dat ik hem bijna geen nl leert begrijpt hij het wel. bijv. bij het cb arts in januari vroeg de arts of hij blokjes wilde stapelen en hij deed het nog ook. Natuurlijk kan hij dat maar de arst vroeg het in het nl dus dat verbaasde me wel. En ik ben half nl dus heb ook een nl moeder en oma. Me oma komt regelmatig en praat dus gewoon nl tegen hem en begrijpt bijna alles goed. Mijn kleine knappe knul.. HIj is gek op kinderen en baby´s van alle leeftijden. zodra hij een kind ziet rent hij er naar toe om me te spelen. a.s. 30 maart moet tamer naar de kinderarts omdat tamer dus prematuur is geboren. We zijn een jaar geleden voor het laatst geweest omdat toen alles goed was. Nu denk ik ook wel...ben erg benieuwd wat de arts gaat zeggen.
hey hey, ik herinner mijn laatste zwangerschaps dagen nog als de dag van gister. mijn zoontje is nu inmiddels 9mnd en kern gezond gelukkig maar mijn laatste zwangerschaps week ging zo; de hele zwangerschap was het al een beetje geklooi (om het zo maar even te noemen) met de papa. hij wilde nog geen kind, wij hadden een knipperlicht relatie en toen werd ik zwanger. ik had het hem verteld en nee hij wilde geen kind...ik heb hemel en aarde bewogen tot aan 26 wkn zwangerschap ongeveer en ja daar kwam het verlossende woord: ja ik ga hem wel erkennen. nou oef dat was een last minder. toen begin ik vocht vast te houden. gewone verloskundige bezoeken..en alles was goed. vocht hoort nu eenmaal bij een gemiddelde zwangerschap en ja zij hebben er verstand van en ik ben weer naar huis gegaan, hartje klopte ook goed dus niks ernstigs..30 weken zwanger...ik had mijn 3D echo en alles zag er goed uit..op diezelfde dag ook een afspraak bij de verloskundige en ja ik had weer iets meer vocht maar het hartje klopte goed dus niks aan het handje en weer naar huis. het weekend naderde en ik was even uit huis..even tussen die 4 muren vandaan want werken deed ik niet en met school was ik gestopt (was toen 18jr) ik voelde mijn kindje niet echt meer schoppen maar draaien deed ie wel want het hoofdje zat elke keer ergens anders..maar niet meer schoppen? was toch niet echt goed. ik met 30w6d de verloskundige gebelt...urine monster afgenomen en ja hoor teveel eiwitten ik oest voor de zekerheid naar het ziekenhuis 13.30 daar aangekomen..half uur aan de ctg gehangen en toen kwam de dokter..het kindje bewoog niet veel maar sliep misschien wel dus ik moest een uurtje langer..dit uurtje werden 10 minuten (inmiddels was het alweer 14.30 wachten bij het lab en urine monsters ingeleverd nam ook aardig wat tijd in) en daar kwam de gyneacoloog..die rustig op mijn bed ging zitten en zei: dit kindje heeft het duidelijk nietmeer naar zijn zin en het is beter als we het gan halen'' nou ja als aanstaande moeder en als moeder wil je het beste voor je kindje dus daar zeg je volmondig ja op. zo gezegt zo gedaan..15uur is mijn zoontje geboren (met spoedkeizersnede) Mike 36,5 cm 1440 gram veel te vroeg dus...nou moet ik zeggen..dat wij samen fluitend door de ziekenhuis tijd zijn heen gekomen, mike heeft nooit problemen gehad. en 1x anti biotica uit voorzorg. ik mocht na 7 dgn naar huis. voor een keizersnede staat 6dgn ziekenhuis maar mijn bloeddruk was 196/125 en daarom moest ik nog een dagje ter observatie blijven. mike mocht met 36 weken zwangerschap naar huis. ik ben dus zelf een tienermoeder en nu heb je het programma op sbs6 over tienermoeders. als ik dat dan zo zie ben ik af en toe wel een beetje ''jaloers'' (jaloers is niet het goede woord maar hopelijk snappen jullie me) een gewone bevalling soms met papa, beschuit met muisjes en de lekkere zorg erna. bij mij was de papa er niet bij omdat het spoed was en ik al van de operatietafel af was toen hij binnenkwam (hij was gewoon aan het werk uiteraard) en daar baal ik wel een beetje van af en toe. het is toch een moment voor ons samen..maar het belangrijkste is natuurlijk dat ons zoontje het goed doet. hij is nu 9 mnd 67cm 9kg oorzaak spoedkeizersnede: bloedprop in de placenta in het vervolg .. volgende zwangerschappen blijf ik onder behandeling van gyneacoloog en wie weet bevalt ik ook nog eens zo ''romantisch''
Jeetje, best wel pittig verhaal. Sorry meiden, ben even tijdje niet meer geweest. Zo druk elke dag. Jamelia is ondertussen overgeplaatst naar Enschede. Ze weegt nu 2130 gram, ligt aan de low flow met 0.15 liter/minuut en dat gaat erg goed. Verder krijgt ze 8x per dag 35 ml voeding, en ze drinkt regelmatig haar flesje leeg. Ook hebben we haar al in bad mogen doen, vond ze heerlijk. Morgen krijgt ze haar 1e vaccinaties... Ben daar best wel beetje bang voor omdat ze hebben gezegd dat ze er erg ziek van kan worden. Verder ligt ze sinds zondag in een wiegje. Blij om te lezen dat het met jullie kindjes ook allemaal goed gaat. Ik zal proberen hier wat vaker langs te komen, maar kan niet beloven dat het 3x per dag is. Nieuwe foto's staan op hyves. Liefs
YES! Alles gaat goed met je meisje, super! Ik was al zo benieuwd hoe het nu met haar ging... En wat een mooi grietje, geweldig gewoon!
jeetje zeg dat gaat gelukkig goed! ik ken verder het verhaal eerlijk gezegt niet maar zoals ik het verhala nu lees komt er misschien eindelijk een einde aan je ziekenhuis tijd! lekker hoor! ik hoop het voor je, dat je lekker snel met de kleine meid naar huis kan. sterkte/succes nog even
hai angel4life. het eind komt inzicht. mijn meiden hebben helemaal geen last gehad van hun vaccinatie. nog even volhouden en dan is je meisje thuis.
Heb die banner er al vanaf het begin onder staan, hoor , maar hopen idd binnenkort weer zwanger te raken. Ons zoontje kwam met 34 + 5 en is nu 18 maanden. Aan hem merk je eigenlijk ook niets meer, behalve dat ie wat klein en licht is voor z'n leeftijd, maar volgens m'n moeder was ikzelf (2 weken te vroeg) op die leeftijd ook maar 'zo'n poppetje', dus kan het natuurlijk ook daar aan liggen... Verder is hij ook heel pienter, je hoeft hem vaak iets maar één keer voor te doen (met zijn handje(s) ) en dan kan hij het al! Ook hier wordt 2-talig opgevoed. Ikzelf spreek altijd nederlands met/tegen hem, net als mijn ouders (als ze er eens zijn, anders via telefoon of internet + webcam). Mijn man en zijn familie + buren etc. spreken oostenrijks met/tegen hem. Aangezien we meestal met z'n 2-tjes thuis zijn, hoort hij momenteel het meest nederlands (man maakt altijd lange dagen op z'n werk ) en de woordjes dìe hij zegt, zijn dan ook nederlands. Maar als er iemand hem iets in het duits vraagt/zegt, weet hij over het algemeen ook heel goed wat er van hem bedoeld wordt! Wij hebben overigens nooit iets gehoord van controle vanwege zijn prematuriteit... Hoe groot en zwaar was tamer bij de geboorte (staat vast al ergens, maar vind het zou gauw niet terug )? Misschien dat het ook daar mee te maken heeft (ons zoontje was relatief groot en zwaar)...
wat ik me afvraag..hoeven jullie allemala niet naar het ziekenhuis met de kleintjes? mike is geboren in mca alkmaar..maar doordat hij niet zelfstandig ademde en niet huilde etc etc (abgar score 4) moest hij naar het vu in a'dam. alleen nu heeft elk ziekenhuis de regel met premature..te controleren totdat ze 2 zijn...dacht ik..maar nu moet ik dus EN naar mca EN naar VU EN consultatie bureau..ik vind het een beetje overbodig als ik eerlijk ben tuurlijk moet ie goed in de gaten gehouden worden maar is dit niet een beetje overdreven? daar derbij heeft mike ook nog nooit wat gehad (gelukkig) en moeten we elke keer naar VU om te horen dat het goed gaat...10min bezigmet de dokter dus en een hele dag bezig en dan nog een overig vraagje...ik heb een banner geplaats alleen hij klopt niet ik heb ingevuld bij geboorte datum 25 juni 2007 en hij zegt dat ie 1jr en 3mnd is..hihi zn eerste verjaardag moet volgens mij berekening nog komen weet iemand dit?
Jeetje, wat heftig zeg! Maar wat doet jouw ventje het goed hé! Ons zoontje (34+5) is nu 18 maanden en weliswaar 10cm langer, maar maar 1/2kg zwaarder!
mijn zoontje groeide in het ziekenhuis al aardig in de grammen..soms met wel 50gr per dag en dat is zeker meerdere malen voorgekomen. daardoor mocht hij geukkig ook zo snel naar huis. en ja die grammen (nou ja inmiddels kilo's haha) komen er nu nog behoorlijk aan maar jou zoontje loopt al neem ik aan? mijne doet eigenlijk nog niks, loopt wel in de loopstoel maar ja niet in die maten nog dat ie de ''spekkies'' er al afloopt weet iemand van mijn banner? snif...hij klopt niet
Heb het ook geprobeerd, es kijken wat er bij mij uitkomt... Volgens mij klopt ie zo (voorbeeld bekeken)...
heyy wat raar ja die klopt inderdaad wel. heb je ''juni'' ingevuld of ''06'' ik snap er niks van :S nog eens proberen dan
Heb '06' ingevuld.. Maar anders kun je ook onderstaande copiëren: [ url=http://www.zwangerschapspagina.nl]www.zwangerschapspagina.nl/leeftijdbanner/leeftijd/19867/baby.png[/url] Moet je alleen de spatie aan het begin (tussen '[' en 'url') ff verwijderen in je onderschrift...
Hehe, kijk zo nog wel ff of het je is gelukt... Las net nog iets over 'loopstoeltje', wil je niet verontrustend, maar die schijnen hardstikke slecht te zijn voor de heupjes èn het leren lopen (ze 'hangen' er nl in en 'peddelen' dan met de voetjes over de grond)! Wil je toch erg graag zo'n loopstoeltje gebruiken, wordt aangeraden altijd maar eventjes (max half uurtje ofzo) en niet te vaak... Ons zoontje loopt 'pas' sinds 3 maanden los, daarvoor alleen aan 2 vingers. Maar met 9 maanden was hij ook zo'n 67cm (66cm), maar maar 6.800gr. Is dus gewoon een 'vlieggewichtje'. Is 't al gelukt?