Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Patrick heeft ook nooit prematurenvoeding gehad. Ik wist toen niet eens dat het bestond. Hij deed het prima op gewone voeding. En eerst op de borstvoeding met fortifier.

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels met 34 weken bevallen van een prachtig jongetje van 1734 gram. De eerste twee dagen deed hij het prima, maar daarna is hij ernstig ziek geworden. Inmiddels is hij overgeplaatst naar de NICU in het WKZ in Utrecht en wonen wij in het Ronald Mcdonaldhuis. Hij heeft een NEC, een ernstige darmontsteking en het is ontzettend spannend of en hoe hij het zal redden.
    Duim maar voor hem.

Liefs, Josie

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Josie, allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Mijn duimen gaan heel hard voor je zoon en voor jullie draaien. Heel veel sterkte gewenst. En hopelijk kun je ons binnenkort beter nieuws brengen.

4. kimkliebisch

kimkliebisch Nieuw lid

29 apr 2008
    2
    0
    0
    juf
    oss
    Hallo allemaal,

Ik ben Kim kliebisch 26 jaar en op 1 april met 28w6d via een keizersnede mama geworden van Levi.

Ik liep voor de bevalling al drie weken rond met zwangerschapsvergiftiging en ik moest het rustig aan doen. Dus dat deden we. meerdere malen terug naar het ziekenhuis als ik klachten had en het laatste weekend van maart ben ik opgenomen in het ziekenhuis. de baby reageerde nauwelijks.
    Uiteindelijk hebben ze me 'smaandags naar het radboud te nijmegen overgeplaatst en 's nachts hebben ze levi gehaald. ik had het HELLP syndroom.
    Hij deed het erg netjes binnen 2 dagen was hij van de volledige beademing af. en had een wisselschema infant flow en low flow, volgende week zou hij naar de High care mogen, gisteren is er een longontsteking gecontateerd en nu ligt Levi weer aan de beademing.

Ik vind het fijn om met jullie over te praten en jullie verhalen en ervaringen te lezen.

Ik vind het allemaal erg spannend en ben ook erg onzeker over alles.

groetjes kim

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ josie: gefeliciteerd met jullie zoon! en we duimen hier allemaal met je mee... Heel veel sterkte en positieve gedrachtes toegewenst

@ kim: gefeliciteerd met Levi! Wat erg van doe longontsteking! We zijn allemaal onzeker (geweest), dus dat is heel normaal!

Geef jullie mannetjes maar een voorzichtig knuffeltje van mij!

6. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hallo Kim,

Heel veel sterkte met Levi! We duimen voor jullie en hopen dat hij zich gauw weer wat beter voelt.

Iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties voor de geboorte van onze lieverd. Hij lijkt vandaag wel iets beter, maar we durven het bijna nog niet geloven. Afwachten maar weer of hij dit zo volhoudt.

Liefs, Josie

7. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Josie en Kim,

Gefeliciteerd met jullie zoons en heel veel sterkte met alles!
    Het zal wel een zware tijd voor jullie zijn!

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Gister zijn we naar de neonatoloog geweest.
    Jayda weegt 6600 gram en is 63 cm lang! Ze zit nu op de lijn kwa gewicht net als haar leeftijdsgenoten (gecorrigeerd).
    Op 3 december kwam ze thuis met een egwicht van 2100 gram.
    Joepieeeeeeeeeeee ik ben zo trots op dr en we mogen 3 maanden wegblijven!
    We moeten wel elke keer naar de fysio voor de oefeningen en het zwemmen!
    Verder mag ze over een maand een beetje brood gaan proberen. Dan is ze gecorrigeerd 6 maanden oud (9 maanden oud). Ze mag nu gewoon doorgaan met fruit en groente. Helaas dmv allergieen mag ze geen vlees of vis eten. En ook geen melkproducten!
    Ze krijgt nu nog steeds neocate (hypo-allergene voeding per pot E70 wordt vergoed) en de arts denkt dat ze koemelkallergie heeft vandaar uitslag op dr gezicht!

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ juffie: he! ze gaat als een speer! Vanaf wanneer zijn jullie gaan bijvoeden?
    Ik moet vanmiddag naar de neo-prematuren-nazorg poli van de VU en ook voor een gehoortest.
    Hebben jullie ukkies die gehoortest ook gehad? En hadden ze daar last van? Zie er best wel tegenop, want ik geloof dat hij elektrodes op zn bolletje krijgt; zal ie leuk vinden... ;)
    En natuurlijk zijn de tijden weer onmogelijk met de voedingen..
    ben wel benieuwd wat hij zal wegen! Ik denk wel rond 5900 gr! Volgende week donderdag dan weer naar onze eigen kinderarts in het Boven IJ ziekenhuis en dan hebben we het doktersrondje weer even gehad... ;)

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Mary woods,

jayda is met 4,5 maand begonnen met risjtebloem en we kregen groen licht van de arts om te beginnen met bijvoeden Fruit en groente. We hebben ooke en lijst gehad van de dietiste wat wel en niet mag ivm allergieen.

helaas wilde Jayda er niks van hebben en ik ben echt begonnen met bijvoeden sinds 1,5 maand. Dus met 6 maanden!

Met 9 maanden ga ik beginnen met brood!

Mijn schema zit er nu zo uit!

8.00 fles 200 + pap nutrix
    10.30 fruit
    12.30 fles 200
    14.00 Een klein beetje bambix met appel of banaan erdoor heen
    16.00 flesje 200
    18.00 groente
    19.30 fles 200 plus pap nutrix

nutrix is 4 schepjes in zn fles dus niet zo dik
    bambix heel wienig 2 eetlepels
    Fruit zo'n 7 theelepels
    groete ook
    Melk laat altijd wel wat staan hoor

11. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Gehoortest;

Heet Jayda gehad toen ze 2 maanden oud was en ze lag toen nog in het ZH. Ze was in een keer geslaagd!
    Ik was e rniet bij en dat vond ik jammer. jayda lag wel de hele tijd te slapen!

12. luuus

luuus Niet meer actief

@ marywoods
    die gehoortest hoef je je niet zo druk om te maken wij zijn met fergie 2 weken teruggeweest en mochten daar de fles geven zodat ze lekker aan het slapen was.. als de kindjes rustig zijn gaat die test sneller.. ik d8 ook het zal wel een heel gebeuren zijn maar ze waren binnen 5 min klaar en fergje heeft er niet eens wat van gemerkt.. dus het viel reuze mee allemaal

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ luuus: bedoel je de fles geven tijdens die test? Want we hebben de afspraak staan om 13u45, terwijl we normaal om 14u00 de fles geven.
    Nu hadden we bedacht datw e wat eerder gingen naar de VU om om 13u20 ofzo vast wat te geven, zodat ie niet met bere-honger die test hoeft te doen...

14. luuus

luuus Niet meer actief

nee voor de test zou ik wel doen hoor dr voor al wat geven als ze rustig zijn is die test sneller gedaan

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    gehoortest is mislukt... Thomas lag heel zoet en heel stil bij pappa op schoot en bewoog helemaal niet; zei die muts die de test deed dat ie te veel bewoog en dat dat ruis opleverde in de test.
    Nu heb ik de kinderarts van de neo-prematuren poli(waar we toch ook een afspraak mee hadden) gevraagd of het wel echt nodig was...
    Dat gaat ze navragen (gek dat ze het zelf niet weet) en dan worden we terug gebeld...

De gehoortest van het CB was immers prima!

Toen nog wachten in de wachtkamer bij prematuren poli en daarna nog bij fysio, terwijl we steeds het gevoel hebben er niets aan te hebben en als een nummer aan de lopende band weg worden gebonjourd...! En als ik vragen heb over ontlasting, spugen of voeding oid, dan verwijzen ze naar de eigen kinderarts (in het Boven IJ ziekenhuis)... Dus echt weer een middag voor niks mn ukkie vermoeid...

16. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Hey hallo allemaal..

Eergisteren is onze zoon na 10 weken en 1 dag thuis gekomen..
    Ik zou toen eigenlijk 37,1 week zwanger zijn..

Hij doet het super goed.. 6 pond is hij inmiddels alweer.
    hij drinkt al zijn flesjes keurig en huilt alleen als hij honger heeft ( ik klop even af want je zult het net zien dat het vanaf vanavond dan anders is)

Ik heb gelijk de nodige afspraken gekregen voor controle onderzoeken waaronder de gehoortest..
    Hij is hiervoor 3 keer gezakt.. maar horen kan hij wel want als er iets valt dan schrikt hij zich rot..

17. carin71

carin71 Lid

30 apr 2008
    9
    0
    0
    hallo,

even voorstellen. Ik ben Carin en 12 nov 2007 is mijn dochtertje Lysinka op 36 weken met een keizersnee geboren. Ze had toen een gewicht van 1770 gram. Alles was verder prima in orde en ze deed het erg goed, dus was na weekjes lekker thuis. Volgend weekend wordt ze al weer een half jaar en ze doet het nog steeds erg goed. :D
    Vind het leuk om mee te kletsen met andere mama's

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ mariebel: wat fijn dat hij eindelijk thuis is! Nu genieten hoor!

@ carin: welkom! mijn ukkie is op 10 dec 2007 met 31 weken en 5 dagen geboren met een gewicht van 1820 en 40 cm. Eergisteren was ie al weer 5800 gr en 60 cm!

19. carin71

carin71 Lid

30 apr 2008
    9
    0
    0
    @ marywoods: Grappig....Lysinka was eigenlijk 10 dec uitgerekend ;) Wel fijn dat ze het goed doen he en goed groeien. Lysinka was vorige week 59 cm bij een gewicht van 5800 ook.

1 ding vind ik wel gek, ze zouden minder moeten gaan slapen naar mate ze ouder worden, maar Lysinka slaapt nu ineens veeeel meer.

20. luuus

luuus Niet meer actief

fergie is ook 10 dec geboren ze was 1170 gr en nu alweer 5100..:D gaat harrddd

Deel Deze Pagina