Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ angel4life: wat fijn dat het zo goed gaat! Oh het is zo fijn om je ukkie naar huis te mogen nemen! In het begin wil je alleen maar knuffelen! ;)

@ Iuno: gefeliciteerd met je zwangerschap! spannend, maar je moet er idd gewoon maar vanuit gaan dat het goed gaat (afdwingen die hap! ;))

@ josie: sterkte... ik duim voor je hoor! met hoeveel weken was jouw ukkie ook al weer geboren?

@ kimkliebisch: gaat de goede kant op dus?!

@ iniemienie: Trots zeker? ;) hihi Voor je het weet rent ze het hele huis door! ;) en dan moet jij er achteraan!

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    even een vraag. hoe laat gaan jullie kinderen naar bed?

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ mj: om 18u00 voeding en dan vaak om 19u30 naar bed, maar duurt soms wel even voordat hij echt in slaap valt. Omdat ie ook nog een voeding om 22u00 heeft badderen we dus laat (21u30), voeding en dan tukjes, hopelijk tot 6u00! ;)

4. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Thnx allemaal! :)

Lees hier een paar goede en een paar minde goede verhalen: wil hier over een weekje ALLEEN nog maar GOEDE verhalen zien, begrepen?! [-X :) En dan bedoel ik natuurlijk niet dat de andere verhalen niet opgeschreven mogen worden, maar dat er ALLEEN maar GOEDE verhalen te vertellen zijn. ;)

Maar het stomste is, dat ik ergens toch weer op een vroeggeboorte hoop, of e.o.a. (niet ernstige) afwijking... :-# :oops:
    Klinkt natuurlijk héél stom, maar denk dat dat komt, omdat ik dààr een beeld bij heb, dàt is immers een 'vertrouwd proces' voor mij, alles andere zal weer helemaal 'nieuw' zijn en dat maakt onzeker/nerveus, want het is dan wel de 2e, maar zal toch aanvoelen als de 1e, als je snapt wat ik bedoel...

5. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    @mj24: Nova gaat hier om 19.00 naar bed, soms om 19.30 maar goed ze is dan ook al 15 maanden (gecorrigeerd 12 maanden)

6. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jayda gaat om 19u in bad
    19.15 u flesje pap
    en om half 8 ligt ze echt in bed

Om 8 uur pluk ik dr weer eruit!

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hier ook om 7 uur naar bed.
    Om 10 uur nog een laatste fles en dan om half 7/7 uur wordt ie weer wakker...

8. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Patrick gaat om 18.00-18.15 naar bed en wordt er dan tussen 19.30 en 20.00 uitgehaald voor de laatste fles. Tussen 20.30 en 21.00 ligt hij dan in bed. De volgende ochtend haal ik hem tussen 7 en 7.15 uit bed. Vaak slaapt hij dan nog of hij is net wakker.

9. jessey

jessey Actief lid

18 sep 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Halllooo meiden beetje laat maar ik wil ook wel mee kletsen.

Ik ben jessey 24 jaar en 28/05/2007 bevallen van een tweeling Joey en Lindsey. Ik ben bevallen met een zwangerschap van 35 weken en 6 dagen. Er was al een afspraak gemaakt om in te leiden. Op 24 mei heb ik die afspraak gemaakt voor 12 juni want ik zag het niet meer zitten. ben 1.60 m en woog 110 kilo en me lichaam hield veel vocht vast. Als ik me eigen stootte en had een wondje ging het wondje niet emer dicht. Na 18 uur bezig te zijn geweest zijn ze geboren eerst joey en een half uur later lindsey. Waren echt heel erg klein. 2450 gram en 46 cm (joey) en 2150 gram en 43 cm (lindsey). Nu bijna een jaar later ben ik zo gelukkig.

Ze doen het heel goed. eten doen ze alles en vinden het lekker en groeien goed en zitten op de curve van een op tijd geboren kindje.

Het zijn me 1e 2 kindjes en ik zou het graag nog een keer doen, want het bevallen deed wel pijn maar achteraf was het best een makkie (niet lullig bedoelt maar je leest wel eens andere dingen) Alleen me placenta moest op de OK handmatig verwijderd worden. Maar dat vond ik toen niet erg want ik was gebroken en kon eindelijke slapen.

Alle meiden veel plezier met de kleintjes

xx jessey

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mj

19:30 ligt ze in bed.

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mj

19:30 ligt ze in bed.

12. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi Jessey! Welkom hier! Wat een verhaal joh! Hoe gaat het nu met je twee bloedjes?

Hier ligt Dean om 19.00u in bed. Hij slaapt door tot 7.00u 's ochtends.

Maat 68 is nu ein-de-lijk een feit! Hoeveel eten jullie kids nou? Dean eet 2 flessen van 220cc, 1x fruit, 1x groente, 1x pap. Hij weegt nu 7,2kg en is 66cm!

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier nog wel een avondfles om 22u00 en voorafgaand dus een badje... Thomas spuugt nog zo veel dat ik het ook niet zie zitten om al meer per fles te geven en dan naar 4 voedingen te gaan. Dus nog steeds 5 flessen van 170 a 180 cc en 1 x fruit (vloeibaar, ong 30cc)

14. luuus

luuus Niet meer actief

ik heb ff een vraagje fergie heeft een temperatuur van 38,5 en ze slaapt veel de hele dag ik heb zetpilletjes in huis van 60 mg moet ik die al geven of kan ik het nog ff aan kijken?

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    krijgt ze tandjes luus? misschien even huisartsenpost bellen. ik weet het niet?

16. luuus

luuus Niet meer actief

voor zover ik weet niet ga zo eens even goed kijken, komt dat al rond deze tijd dan d8 dat dat veel later pas kwam.. ze slaapt nu heb net de dokter gebeld en ik kijk het ff aan hoe dr temp is als ze vanacht de laatste fles heeft gehad thnx voor je reactie :D

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he luus hoe ging het vanacht?

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ luuus: alles ok met fergie? nog koorts> Zijn t tandjes of een verkoudheid/griepje?

moet ook ff mijn verhaal kwijt hoor..:
    Hier gisteravond ook naar de HA-post (misschien iets met de geboorte-datum van onze ukkies? ;) ) .... Blijkt Thomas een infectie van de bovenste luchtwegen te hebben incl keelontsteking. Echt heel zielig, want hij reutelt bij ademhalen en hoest als een zeehondje...
    Zegt die HA ook nog: hij heeft wel een groot hoofd he, heeft ie geen waterhoofd? En: hij kijkt mij niet aan, kijkt ie jullie wel aan en maakt ie goed contact? Kan ie wel goed omlaag kijken (Thomas kijkt graag naar lampen en die zijn nu eenmaal vaak hoog...)

Maar goed, waar die infectie vandaan kwam wist ie niet. Zou RS kunnen zijn zei hij, dus ik schrik me een hoedje, maar dat schijnt op deze leeftijd veel minder ernstig te zijn... Maar zou net zo goed influenza virus kunnen zijn. Nu is mijn vriend basisarts en toen kwam die HA met een heel verhaal dat bij RS er sprake is van opname, evt zuurstof en prednison (!). Dus ik zeg ho ho, is hier dan sprake van? Nee hoor, kijk het maar ff aan en als je het niet vertrouwd, dan moet je maar naar je eigen KA gaan... Dus zonder echt nieuwe info en zonder medicatie naar huis gegaan...

Lekker dan, ik helemaal bezorgd en in de stress de rest van de avond.
    Vandaag heeft ie de hele dag zowat geslapen... Ik krijg al de kriebels dat ik maandachtochtend moet werken, maar gelukkig passen mn ouders dan op.. Maar disndag zou ie naar het KDV moeten...
    Al met al ging ik er bezorgder weg dan ik er aan kwam...

19. luuus

luuus Niet meer actief

alles is weer goied met fergei vanochtend had ze gewoon weer 37.3 normaal heeft ze altijd rond de 37.1 dus weer netjes..:D denk dat het ff een griepje was ofzo thnx voor jullie reactie mj en marywoods

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat een rare ha is dat. emani is al een tijdje hoesterig, denk zelfs aan bronchitus (had mijn zusje vroeger ook) zelfs heeft ze er geen last van, maar heeft af en toe een flinke hoest bui en vind haar wat rauw ademen als ze op haar buik ligt. mijn ha is zelf moeder (haar kinderen zijn ook iets te vroeg geboren, dacht 33/35 wkn) en zegt dat het kan met die kleintjes en erover heen groeid. haar longen klinken schoon in iedergeval. ga mijn ka in juli wel even extra vragen. tot nu toe eet ze goed, is lekker wakker en alert en geen koorts. ha kunnen zo verschillen

Deel Deze Pagina