Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Om even op Jamelia terug te komen, ze weegt nu 3790 gram en is 58 cm.

Gister was ze zowieso dipvrij want heb de saturatie niet onder de 96% zien komen.
    Helaas krijgt ze vandaag de 3e inentingen, en daar is ze de laatste keren nogal ziek van geweest, dus we zijn erg bang dat de 48 uur weer opnieuw ingaat.

Dat het personeel niet op 1 lijn zit wordt in meer punten duidelijk.
    Zo mocht ze van de een wel de prikjes hebben en van de ander niet, ook is er discussie over de voeding...
    En dan de saturatie, de een zegt onder de 80 is een dip, de ander zegt onder de 85 en weer een ander zegt onder de 90...
    We hebben donderdag een gesprek met de kinderarts, dus hopelijk krijgen we dan meer duidelijkheid.

Verder krijg ik morgen een sis-echo... Heeft iemand daar ervaring mee?
    Ik zie er best wel tegenop omdat mij is gezegd dat het nogal pijnlijk is.
    Ik kan sinds de bevalling sowieso niks meer hebben, dus ben nu al erg zenuwachtig omdat ik niet weet wat er verder gaat gebeuren.
    Heb wel even gegoogled, maar veel is er ook niet over te vinden.

Liefs

2. Niet meer actief

Heey meiden,

Ik wou jullie op deze mooie avond het fantastische nieuws ook even vertellen.

Jamelia mag maandag naar huis!
    Vandaag is de hele monitor incl. saturatiemeter eraf gehaald omdat alles goed ging.
    Ze had 1 dipje gehad maar die heeft de monitor niet geregisteerd dus werd gezien als storing gelukkig.
    Daarna gesprek gehad met de kinderarts en als morgen de thuiszorg en alles geregeld is mag ze maandag naar huis (anders wordt het dinsdag)

Ook had Jamelia vandaag haar 1e echte lachje... wat is dat schattig zeg :D
    Was het bij jullie trouwens ook dat ze pas 5 maand na de uitgerekende datum fruithapje mochten?
    Jamelia maakt al wel hap-bewegingen maar volgens de kinderarts is ze er nog niet klaar voor...

Fijne avond nog.

Liefs

p.s de echo die ik woensdag heb gehad was perfect. Niks afwijkends op te zien, dus volgens het ziekenhuis hebben wij gewoon "dikke pech" gehad.

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Fijn dat ze eindelijk naar huis mag! Geniet ervan!
    Wij mochten voor voedsel Patrick zijn echt leeftijd aanhouden. Dus met echt 5 maanden ben ik begonnen met fruit.

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wij zijn met 6 mnd begonnen met fruit, maar dat verschilt erg per kind.
    wat heb jij lang moeten wachten meid. maar eindelijk komt ze in haar eigen bedje slapen

5. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik ben met 4mnd begonnen met fruit en groente, met 3mnd met rijstebloem. Nu krijgt hij zijn fruit gewoon geprakt. Gaat allemaal goed!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ angel: fijn dat ze naar huis mag! Wij zijn net begonnen met fruit van een lepeltje en al een paar weken eerder met vloeibaar fruit uit de fles. Gaat goed, want hij smikkelt het allemaal op! ;)

7. Niet meer actief

Hallo Meiden

Ik wou even zeggen dat ons meisje nu thuis is.
    Het is voor haar even wennen aan de omgeving, maar ze is nog behoorlijk rustig.
    Ook vind ze de hond helemaal geweldig.
    Zal binnenkort even foto's plakken hier.

Liefs

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

angel eindelijk an 5 maanden wordt je geduld beloond!
    geniet van elkaar!

9. maddalena

maddalena Lid

7 mrt 2008
    45
    0
    0
    groningen
    ik was van mijn dochter 10 dec 2006 uitgerekend en ze is geboren op 18 november 2006 22 dagen te vroeg geboren

10. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    @ Angel: Oh wat fijn dat Jamelia thuis is zeg! Geniet er maar lekker van meid! Veel geluk, gezondheid en liefde met jullie prinses...

Veel liefs Shir

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ angel: geniet lekker van je meissie! ;)

12. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedemorgen

ik ben afgelopen maandag bevallen van een zoon hij is geboren met 26wen5dg

hij doet het nu wel ok hij heeft een infectie en zit nu aan de antibiotica en zijn bloedwaardes waren iets te hoog maar die zijn vannacht weer naar normaal dus hij heeft maar even insuline gehad

het is allemaal zo pril en ik moet heel erg er aan wennen dat me buik zo snel leeg is ik mis het zwanger zijn enorm

gr chaartje

13. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Allereerst, GEFELICITEERD met je zoontje!
    Hoop dat hij snel stabiliseert en dat er geen andere infecties/complicaties bij komen.

Mijn zoontje was 'maar' 5 weken te vroeg en hoewel ik op zich wel blij was dat die 'lastige buik' :) weer weg was, miste ik hem toen af en toe toch ook wel weer... Het is gewoon dat je zwangerschap zò onverwachts al voorbij is, dat je hoofd daar moeite heeft aan te wennen...
    Maar is dus heel normaal, hoor! Als je hier wat verder terug leest, kun je zien dat (bijna) iedereen daar last van heeft (gehad), vooral de dames die al heel vroeg zijn bevallen.

Wens jullie heel veel geluk met elkaar en hoop dat je zoontje niet al te lang in het ziekenhuis hoeft te blijven. *kus*
    Enne... vergeet ondanks alles niet nu al van je ventje te genieten hè! Ook prematuurtjes leven maar één keer hun eerste extra bijzondere weken en worden ook (veel te) snel groot... ;)

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hoera! Fantastisch meid!
    En vind de hond haar net zo geweldig? ;)

Wij hebben ook een hond en die 2 gaan super met elkaar!
    Wel een tip (vooral voor honden met lange vacht): baby's maken hun vuistje vaak nog niet open bij het aaien, waardoor ze algauw aan de vacht trekken. Ik heb mijn zoontje geleerd de hond te 'kriebelen' (hand afwisselend open en dicht doen) en hij heeft zo eigenlijk nooit aan de vacht getrokken. :D

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ chaartje: gefeliciteerd met je zoon Levi! mooie naam hoor!
    Het zwanger zijn missen had ik ook heel erg (ben zelf met 31 weken en 5 dagen bevallen), dus dat is idd heel normaal.
    Probeer lekker te genieten van je mannetje en absorbeer alle leuke momenten! Ik hoop dat alles snel goed zal gaan met hem en dat je hem snel mee naar huis mag nemen.
    Knuffel!

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    chaartje gefeliciteerd met je zoon. welk ziekenhuis ligt hij? hij heeft een mooie lengte en mooi gewicht maar jammer genoeg horen infecties erbij. Ik wens je komende tijd veel sterkte, maar ook veel plezier met hem. geniet van het buidelen en je kan hieraltijd vragen stellen. mijn meiden zijn met 25.5 en 26.2 dgn geboren.
    en over het zwanger zijn missen herken ik. zo ineens geen buik meer hebben. mis het nu nog steeds. is nooit echt goed afgesloten voor mij.
    Wat was de reden van je vroege bevalling?

17. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

angel..je dappere meisje is thuis...geniet van elkaar!

18. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Dank je voor de felicitaties

Levi Ligt in het Vu in Amsterdam
    hij maakt het naar omstandigheden wel ok
    vannacht had hij wel een paar incidentjes maar dat kwam omdat zijn neusje even moest worden uit gezogen en toen ging het wel weer

hij ademt nog steeds zelfstandig maar zit wel aan de infant flow ( zo een snorkel) die houden zijn longetjes open
    Maar voor de rest doet hij het helemaal zelf geen extra zuurstof en dat al vanaf het moment dat hij geboren is

hij is heel erg pittig erg actief en ook heel sterk zeg want hij trekt steeds maar de snorkel van zijn neus en de meter van zijn voetje wurmpt ie er ook steeds af en alle stickertjes op zijn lichaam
    hahah

vandaag gaan ze bloed afnemen om te kijkjen hoe het met de infectie zit
    maarh eb er zelf wel een goed gevoel over dat hij het goed maakt en het goed bestrijd

Ja ik hoop dat hij snel en goed stabiel wordt en daarna naar huis mag

19. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Chaartje79, gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Ik herken wel wat je vertelt over het missen van je buik. Bijna 9 maanden geleden ben ik bevallen met 27 weken en 5 dagen en ik mis het zwanger zijn nog elke dag. Het liefst zou ik nu meteen weer zwanger willen zijn, maar dat is niet verstandig. Ik heb ook nog moeite met het zien van zwangeren die langer zwanger zijn dan ik ooit ben geweest. Dat doet pijn en maakt me ook jaloers.
    Hopelijk knapt je zoontje snel op zodat hij lekker kan gaan groeien. Sterkte!

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    chaartje, dat klinkt als een erg sterk ventje. goed hoor. Mijn meiden hebben ook in het VU gelegen en ik vind het fantastisch daar.

Malaika ik heb het ook, wil het liefst nu zwanger zijn. terwijl ik eigenlijk altijd heb gezegd dat ik maar 2 kinderen wil. maar wil het goed doen, wil een echte kraamtijd ervaren met alles erop en eraan. stom eigenlijk. jaloers ben ik niet op andere, kan wel erg slecht tegen gezeur hoe zwaar het is om hoogzwanger te zijn. (zal wel zwaar zijn, maar toch)

Deel Deze Pagina