Ik ben wel niet echt jaloers ofzo, maar vind het ergens wel nog steeds 'gek' om op fora 'zwangerbanners' door te zien lopen, waar de mijne al 'uitgeteld' was. Vooral als ik banners zie die rond de duur van mijn vorige zwangerschap zijn. Dan denk ik altijd 'onvoorstelbaar dat ik toen de volgende dag al bevallen was', of 'gek idee dat ik toen al 2 dagen mama was'... Ben dus ook uiterst benieuwd hoe het deze keer allemaal gaat lopen en vooral hoe ik me zal voelen als ik deze keer de 34w5d zwanger voorbij ga... @ chaartje Klinkt goed, meid! Ons zoontje is ook zo'n sterk ventje. Hij heeft helemaal geen apparatuur nodig gehad (behalve de standaard monitor), maar wel een maagsonde. Die heeft hij gehad, totdat hij deze er na ca één week heel consequent zelf steeds uittrok , zodat het personeel het zo zat was, dat ze het maar eens zonder gingen proberen (wat heel goed ging ). Met 4 weken kon hij z'n hoofdje al omhoog houden als hij op z'n buik lag en met een maand of 3/4, kon hij zichzelf al aan m'n vingers omhoog trekken van liggen tot staan (en kon dan ook ca 1 min. blijven staan!). Zelfs de kinderarts was/is onder de indruk van hoe sterk hij in z'n armpjes en beentjes was/is.
@ mailaika: hier hetzelfde... wil het liefste meteen weer zwanger zijn om het nu echt helemaal te beleven. Ook de jaloezie herken ik. Natuurlijk gun je het anderen wel, maar het steekt toch dat het mij niet is gelukt... Kan het ook niet uitstaan als vrouwen klagen ana het einde van hun zwangerschap, want ik had het er graag voor over gehad! @ chaartje: wat goed dat ie het alleen met de flow kan zeg! Dat is pas een vechtertje! Thomas is geboren in de VU en heeft er maar 2 dagen gelegen (IC), daarna naar high care in het Boven IJ (4 weken)
Oh en trouwens..., wat vinden jullie van onderstaande link? http://www.nu.nl/news.jsp?n=1602630&c=151&rss
Vandaag is er bij Levi de bloeddruk lijn uit zijn naveltje gehaald hij heeft wel bloed armoede maar ja dat hebik nu ook dus krijgt hij wat bloed van mij Maar vandaag mocht hij bij het buidelen weer aan het snorretje en dat gaat super goed zelfs tijdens het verzorgen als hij helemaalvan de aparatuur af s doet hij het prima Hij volgt ook echt wat je doet en kijkt zodra hij kan nieuwsgierig rond hij heeft nu alleen dus zonnetherapie en nog 1 lijn en dan die infantflow hopelijk blijft het goed gaan De doktoren denken zelfs dat ik me vergist heb in de uitreken datum want hoe levi zich gedraagd lijkt hij eerder op een baby van 30 weken alleen maar beter toch En over dat zwanger zijn ja dat jaloers zijn heb ik ook heel erg zou ook nu weer zwanger willen zijn draag nu nog steeds me positie kleding en me buik is nog steeds bol en ik waggel ook nog steeds wil gewoon nog geen afscheid er van nemen en ik vind het reuze jammer dat me buik zo leeg is wat een zeur kous ben ik toch want ik heb toch een mooie zoon en toch vind ik het jammer
Wat een goed nieuws en wat is je zoon dapper zeg. Mn dochter is ook geboren met 26 wkn en ze heeft heel lang aan de beademing gelegen en daarna aan de zuurstof! Nee schat ej zeurt niet en ik herken heel goed wat je zegt. Met de tijd worden die gevoelens heftig. Echt waar!
Natuurlijk gun ik het anderen. Ik ben gisteren nog bij vrienden geweest die binnenkort een kleintje verwachten. Ik was daarna wel wat labiel, maar ik gun het hen heel erg. Zij had nu ook wel klachten en daar mag ook best over geklaagd worden, maar inderdaad het eindeloze gezever, gezeur en geklaag, daar kan ik niet goed tegen. Ik had het er allemaal voor over gehad (en ik had dan ook geklaagd hoor). Chaartje, wat een bikkeltje is het!
Pff hou op schei uit... Bij mij lijkt het idd steeds erger te worden. Ik kan er ook niet zo goed tegen dat zwangere vrouwen zeuren iver het een en ander. Ik had het er ook graag voor over gehad. Had een geweldige zwangerschap! Nu heb ik wel een aantal vriendinnen die net zijn bevallen en ik heb ze gezegd dat ik best jaloers op ze was. dat luchtte best op toen ik dat had gezegd want ik vond het niks dat ze steeds zeurden over het een en ander. Nu is mijn beste vriendin 30 weken zwanger en die heeft vanaf het begin alleen maar geklaagd over vanalles en nog wat en daar was ik toch maar uit de buurt gebleven een tijdje.... Inmiddels gaat het nu wel goed met haar. Ik kon er gewoon weg niet tegen dat ze zat te klagen terwijl er zo weinig aan de hand was. Maar goed zo heeft ieder zijn eigen zwangerschap natuurlijk. Maar het blijft bij mij moeilijk als er weer iemand zwanger word in mijn buurt. Dan bekruipt me een erg jaloers gevoel. Ik wil dat niet maar het is er wel...... Inmiddels is Nova al 16 maanden maar dat gevoel gaat nog steeds niet weg.... Alleen maar voor een voldragen zwangerschap zou ik wel zwanger willen zijn! Zoals jullie lezen zit het me nog best allemaal dwars omdat Nova spontaan geboren was en ik verder zo'n goede zwangerschap heb gehad. Maar ach als ik mijn kleine meisje zie dan denk ik wel eens: Wat zeur je nou, wat heb je toch een geweldig lief kind!".....
Hehe, ik herken dat wel. Ons zoontje is wel niet heel erg te vroeg geboren, maar ook geheel onverwachts. Had altijd wel het gevoel dat de baby iets eerder zou komen, maar dacht daarbij eerder aan een weekje of 2, màx. 3, niet gelijk aan goed 5... (had trouwens ook een top zwangerschap, zonder noemenswaardige klachten (iig tot de laatste week) ). Vond het zò erg, dat ik mijn zoontje na de geboorte ('s avonds) maar een paar seconden (niet eens minuten!) bij me mocht hebben, daarna pas de volgende ochtend naar hem toe mocht en de 1e week nauwelijks contact met hem kon hebben (vooral vanwege de intensieve licht-therapie). Dat grote gemis, helemaal aan het begin, doet me nu, na 20 maanden, nog steeds zeer... Hoop zò dat het deze keer anders verloopt en ik m'n kindje niet weer gelijk na de geboorte zo lang moet 'afstaan'. Dan toch liever desnoods 2 weken overtijd lopen en idd gek worden van diverse klachten...!
biedereen heeft toch wel hetzelfde gevoel. ook wel fijn vind ik. ik zou ook alleen maar voor die 40 wkn zwanger willen zijn. het gevoel dat een baby lekker gelijk bij je word gelegd, de slingers, cadeautjes etc. en nogsteeds het onbegrip vind ik moeilijk, de opmerkingen van "ach je bent het nu vast allemaal vergeten nu het zo goed gaat" " dat vergeet je snel he die bevalling" . en "gelukkig voor jou was jij geen 40 wkn zwanger, dat is zo zwaar" . dan vreet ik mij nog steeds op. juffi hoe gaat het? chaartje, wat super. sterke vent. goed om te horen.
@ Mj24; Dank ej wel dat je naar mij vraagt! Gata goed alleen verkouden en Jayda ook! Ik kom straks ff kletsen met je! Hoest met je meiden?
Heel herkenbaar en mee eens ik krijg ook vaak van die opmerkingen terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben.
goedemorgen dames en vandaag is het een goede morgen Levi heeft weer een prima nacht gehad hij mocht gisteren 6 to 8 uur snorren ( 2 sprietjes in zijn neus) En net kreeg ik weer te horen dat hij waarschijnlijk 8 tot 10 uur mag snorren ook vanwege dat hij door die infantflow zoveel snot in zijn neusje krijgt. Echt als zijn zijn neusje uitzuigen dikke vieze klodders zijn slijmvliezen zijn door die infantflow aangetast dus krijgt ie neusdruppeltjes ik vind het zo zielig maar de infant flow is het beste product dat er nu is om de longetjes open te houden Ik ben zo trots 10 dagen alweer en hij ademt nog steeds zelfstandig De infectie die hij heeft opgelopen komt door de lijntjes die hij in zijn navel had waar eerst de voeding, medicijnen en bloed doorheen gingen maar nu zijn ze uit zijn naveltje krijgt hij gericht antibiotica tegen de lijntjes infectie. HOERAAAA hij heeft dus nu een lekker kale navel maar wel een infuus in zijn handje voor de antibiotica met een spalkje het ziet er echt zo sneu uit ik ben zo gelukkig op dit moment ik kan wel huilen alweer maar ik durf het lot niet te tarten hetis zo eng en zo onwerkelijk alles zo goed gaat ben zo bang ook Ben zo blij wel dat jullie dit niet mee hoeven te maken want dit wens ik mijn ergste vijand niet eens toe. Levi krijgt nu 5.5 cc per uur en zodra hij begint aan te komen en een meer dan een kilo weegt gaan ze de voeding terug brengen naar 12 keer per dag. en zo bouwen ze het op En ook gisteren heb ik weer gehoord dat Levi qua ontwikkeling en hoe zich gedraagt een baby van 32 weken is maar een groei achterstand heeft ( waarschijnlijk door het verminderd vruchtwater denk ik ) Dus heb alleen maar goed nieuws gehoord en ik hoop dat het zo goed blijft gaan jullie duimpjes werken echt hou ze aub gekruist hoor @ ienieminie nee hoor begrijp precies hoe je je voelt mijn 1e 4 maanden waren dan wel een ramp ben 9 kilo afgevallen doordat ik niks eetbaars binnen hield maar de 5e maand ging net lekker en toen braken me vliezen bij 5 en een halve maand voel me soms echt zoooo beroofd en ik ben ook echt jaloers op die zwangere vrouwen om me heen groetjes Char
wat een kanjer is het. goed hoor. dan mag hij denk ik al snel naar een ander ziekenhuis toe, stapje dichter bij huis. emani had ook een infectie door de navellijn gehad. geniet maar weer lekker van hem vandaag, gaat allemaal vast goedkomen
Chaartje, heb vertrouwen in Levi. Hij is beresterk moet ik wel erbij zeggen! Mijn dochter is in totaal 4 weken beademd! knuffel
@ chaartje: wat een goed nieuws zeg! kan me voorstellen dat je bere-trots bent! Hier al weer de half-jaar-oud mijlpaal gepasseerd (dinsdag)! Werd er best een beetje emo van...
@ mj: heel snel! En dan ga ik me meteen ook weer zorgen maken of hij al wel alles kan wat ie (gecorrigeerd) zou moeten kunnen enzo... heel vermoeiend, ik weet het. Ik zit steeds echt op die mijlpalen te wachten.. Wanneer konden jouw ukkies een beetje omrollen en een beetje zitten enzo?
echt niet doen hoor komt allemaal vanzelf. akeesh kan nu een maand omrollen, gerorrigeerd was ze toen 4 mnd, maar emani doet het nogsteeds niet. en zitten, met ondersteuning, maar ze gaan echt nog lang niet zelf zitten. ik maak me echt daar niet druk om, ze gaan vanzelf heus wel alles doen. morgen moet ik wel met emani naar de fysio voor second opinion. cb raade dit aan, ze vonden haar stijf. Vu fysio vond haar helemaal niet stijf. Ik vind haar wel stijf af en toe, maar ook daar zie ik niks kwaad in.
Jayda rolt pas sinds een week! Dus dames geen paniek! Ze is nog steeds tandloos en ik hoop dat ze met haar 1e verjaardag kan zitten! Sinds een week eet ze ook 200 gram groente en 100 gram fruit. Ik ben toen ook overgegaan naar 3 flessen van 200cc. Sinds 3 dagen krijgt ze een beteej brood en daar stikt ze in!