Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey dat is super nieuws! En wat voor onderzoek doen ze aan mee?

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Nirture onderzoek. was voor kinderen onder de 28 wkn dacht ik. Ze krijgen dan de eerste dgn van de geboorte via een infuus constant glucose, ipv wanneer ze het echt nodig hebben. is een onderzoek wat in europa word gehouden, vanuit Engeland. Schijnt nu dat er een artikel word gescheven erover in een hoogstaand engels medisch tijdschift. toch wel stoer dat mijn meiden hebben meegedaan.

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

ons zoontje Milan is op 27-06-2008 met 34 weken en 1 dag geboren!
    we hebben het gelukkig nog een heel eind kunnen rekken want ik kreeg al weeën met 25 weken en 5 dagen, ik ben toen opgenmomen in het ziekenhuis, de rest van de zwangerschap mocht ik niks meer doen en met 31 weken werd ik weer opgenomen met weeën. ze zeiden toen dat ze de bevalling vanaf de 34 weken niet meer tegen zouden houden, dus dacht ons mannetje dan is het tijd! ;) hij ligt nu nog in het ziekenhuis, maar mag misschien dit weekend of begin volgende week naar huis! hij is van alles toeters en bellen af, maar moet nog even zelf goed leren drinken!

ik heb het nu dus nog heel druk, ben hele dagen in het ziekenhuis, maar ik zou graag met jullie mee kletsen, alleen zal ik op dit moment niet veel kunnen posten.

liefs rebbel

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    MJ, dat is wel stoer idd! krijg je dan zelf de resultaten ook te horen? Lijkt er in ieder geval op dat het bijn hen goed heeft uitgewerkt of niet?

Rebel, welkom! Wow dan hebben jullie het nog mooi lang kunnen rekken! Begon de weeen dan weer spontaan met 34 weken of zo? Of zat je aan de remmers en zijn ze met 34 weken gestopt?

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja krijg idd ook de resultaten. wat wel apart was, de kinderen werden in 2 groepen verdeeld via loting systeem, de 1 kreeg de glucose, en de ander niet. en akeesh was ingeloot en emani uitgeloot.

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Dank je!
    de weeen begonnen weer spontaan met 34 weken!
    we hebben gister middag ons mannetje mee naar huis mogen nemen! :D

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ Rebel
    Dat hebben jullie idd dan nog mooi lang tegen kunnen houden zeg! :thumup:
    Hoe groot en zwaar was jullie zoontje bij de geboorte?

Ons zoontje is met week 34+5 geboren en mocht ook na 10 dagen naar huis (hadden ze alleen de dag ervoor vergeten te zeggen ](*,) , dus had die dag geen vervoer, maar we (ik was al die tijd bij hem gebleven) mochten toen wel nog een extra nachtje blijven en zijn uiteindelijk dus na 11 dagen thuis gekomen. :) ).

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jayda ligt in het JKZ omdat ze een longontsteking heeft.
    Hup weer aan de monitot, zuurstof, pufjes, prednison en antibiotica!
    Pfffff ik dacht dat we NOOIT meer in het ZH zullen belanden en helemaal niet het 1e jaar!

Ik moet wel eerlijk zeggen, ik heb nu veel moeite mee en moet mezelf dwingen om niet te gillen of keihard te huilen.
    Alles van toen komt weer naar boven!

Ik laat het jullie weten als Jayda weer thuis is!

Liefs van Jufffie en Jayda

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hai ladies, tijdje weg geweest: was op vakantie naar Madeira en we hebben het heeeerlijk gehad! Alleen vliegen met een kleintje is wel erg zwaar.... ;) voor ons maar vooral voor hem!

@ rebbel: gefeliciteerd met je ukkie en zijn thuiskomst!

@ juffie: wat ontzettend balen... ik kan me zo goed voorstellen dat alles extra hard weer terugkomt als je kleintje weer naar het ziekenhuis moet... Hoe lang moet ze blijven denken ze?

@ mj: wij hebben aan een ander onderzoek meegedaan, maar dan kreeg je dus niet te horen in welke groep je kind zit (en weten ze zelf ook niet); dubbel blinde studie dus...

10. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    hallo,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen, mijn dochtertje Eva is met 35 w en 2 d geboren.

ik ben met 31 w en 3 dagen opgenomen geweest in het zh met gebroken vliezen(achteraf bleken ze al 2 weken eerder gebroken te zijn) ik kreeg dezelfde dag weeen en ben nqaar het sofia vervoerd met weeen remmers, die sloegen aan :) 2 dagen later ben ik weer vervoerd naar et ziekenhuis in Dirksland omdat zemet 32 weken de kindjes wel konden opvangen.

Ik heb hier nog 4 weken gelegen met iedere dag een andere gyn aan me bed met een ander beleid :cry: hier heb ik overigens nu nog last van, er waren er 3 die allemaal hun eigen ding deden, van de een mopest ik volledig plat en moest in bed op de po, de ander mocht ikop de postoel, en weer een ander mocht ik 3 x per dsag een half uur in de rolstoel naar buiten, snappen jullie het nog ik nog steeds niet :(

Ik heb haar nog tot 35 w binnen kunnen houden, toen werdt er verteld als zeniet was gegroeid ze werdt gehaald de dag dat zij werdt geboren had ik in de ochtend een groeiecho gehad en er werdt gezegd als zij het aangeeft dan gaan we het halen, en eva was niet gegroeid.

in de avond gaf zij aan dat ze het niet leuk meer vond en is geboren met een keizersnede, omdat ze het niet veilig vonden dat ze met een natuurlijke bevalling werdt geboren.

Inmiddels is Eva 8 weken en ze heeft haar gewicht verdubbelt.
    Ze lacht al echt en ze kanhaar hoofd op houden en ze volgt al met haar ogen, terwijl er werdt gezegd dat dat nog wel even kan duren.

Mag ik meekletsen meiden

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ erannick

Gefeliciteerd met je dochtertje!
    Jeetje, had je die 2 weken zeker niet veel vruchtwater verloren...?
    Maar wat hebben ze dan nog lang gewacht met de bevalling zeg! :confused:

Bij mij waren eind van de ochtend m'n vliezen gebroken (verloor steeds kleine beetjes vruchtwater, totdat de vk ging voelen, toen kwam het er met sloten uit. :confused: ) en het allereerste wat de gyn. mij zei, toen ik eenmaal aan de CTG lag, was dat als ik 's middags geen weeën zou krijgen, ik zou worden ingeleid en als de weeën dan 's avonds nòg zouden zijn begonnen, zou het een keizersnee worden, diezelfde avond nog...

Uiteindelijk is die avond ons zoontje - gelukkig! - spontaan geboren, met week 34+5. Hij moest wel gelijk weg, omdat ze doodsbang waren dat hij een infectie zou hebben opgelopen, doordat er 11 uur tussen het breken van de vliezen en de geboorte had gezeten (wat niet het geval bleek)...

Vandaar dat ik het zo gek vind dat ze jou nog zolang hebben laten doorlopen...

Maar fijn dat uiteindelijk alles is goedgekomen bij jullie! :thumup:

@ juffie
    Balen meid. :cry: Weet hoe je je voelt. Ons zoontje is met 10 maanden geopereerd, in hetzelfde ziekenhuis als waar we 2 dagen na de geboorte naar waren overgeplaatst. We moesten toen een week daar blijven... *knuf*

12. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

a nee he juffie...helaasw had chedella dat bij ons ook na 7 maanden.
    gelukkig was ze na 5 dagen er al bovenop..ze zijn nu ook een stuk sterker om er tegen aan te vechten..
    maar het is zeker weer een hele klap..
    zag alles ook weer voorbij komen. vond het overigs toen ook moeilijker dan na de geboorte..
    nu beseffen ze het meer als je de kamer uit wilt lopen..
    ik duim voor jullie...dikke knuffel

13. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    erannick, tuurlijk mag je meekletsen! welkom!

juffie.. heeeeele dikke knuf voor jullie! kan me voorstellen dat alles weer naar boven komt!

14. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Juffie, sterkte voor jou en beterschap voor Jay. Geef haar maar een dikke knuffel van me.

15. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Hoi dames!

A.s. maandag zal ons zoontje gehaald worden via keizersnede i.v.m. zwangerschapsvergiftiging hij zal dan 34 weken zijn.

Hopelijk zal alles goed verlopen ik lig nu reeds een week in het ziekenhuis en ben blij dat we nog een weekje kunnen wachten hebben want elke dag is een gewonnen dag niet waar?!

hopelijk tot babbels

grtjs
    Sigrid

16. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Succes maandag!

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ erranick: welkom!
    @ sigrid: succes morgen!

18. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    bedankt dames!

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ik had zomaar eens een vraagje. Een kennisje van mij heeft een prematuurtje gekregen. Inmiddels is de kleine man 2 jaar en 4 maanden oud, maar hij spreekt nog geen woord. Zijn moeder gooit het erop dat hij als prematuurtje ter wereld is gekomen, maar het lijkt mij toch stug dat de kleine dan met dik twee jaar nog niet één woord spreekt. Nu zijn jullie ervaringsdeskundig, dus ik denk... ik vraag het eens aan jullie ;).

Wat denken jullie? Ik wil graag geloven in het gevoel van de moeder. Zij kent haar kind immers het beste! Maar stiekem maak ik me toch wel zorgen om de kleine man.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
    Josien

20. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

mmmm is inderdaad erg raar..hier is ons meisje 14 maanden praat al ruim 6 woorden!
    papa, mama, hebben, kijken, nee, dag dag, oma,,
    en ze was een echte prematuur...28 weken geboren.
    ik denk dat die kleine wel in de gaten wordt gehouden en dat ze met hem moeten oefene toch.....

Deel Deze Pagina