Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi ho

Ik kom net terug van de echo dopller meting.
    Het is ietsje verbetert en de groei is van 776 gram gegaan naar 971 gram.

Veel liefs Annika

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ annika: dat is best veel toch in 1 week? Laten ze je beebje nu zo lang mogelijk in je buik zitten? Krijg je weeenrememrs oid?

3. annika1985

ik heb verder geen weeen ofzo.

Veel liefs Annika

4. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Hoi hoi,

ik ben wel iets later als 37 weken bevallen ik was namelijk 37 weken en 2 dagen. Maar mijn meisie was wel een prematuurtje. Ze woog naemlijk 2200 gr en was 46 cm. Ze heeft een dikke maand in maatje 44/46 gezeten.

Inmiddels is ze 3 en half maand en weegt nu 6 kilo en is 59 cm. Dus heeft de schade goed ingehaald.

5. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Annika...hoe is het nu?

Susi ;)

6. annika1985

hoihoi

Het gaat hier wel redelijk.
    Vind het erg zwaar.
    Heb vrijdag ook een goed gesprek gehad met de gyn want de ene zegt die en dan de ander weer dat.
    Dus werd daar erg gestoord van en onrustig.
    Maandag heb ik weer doplers en een gesprek want ik trek het niet zo goed meer.
    De kleine voel ik nog amper en dat vind ik zeker gezien mijn voorgeschiedenis erg eng.

Vanmiddag mocht ik wel even met mijn man mee naar vrienden toe op de camping waar mijn dochter ook was.
    Maar was wel erg vermoeiend.

Veel liefs Annika

7. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    hoi allemaal,

Ben ik weer even, en met goed nieuws..... Rio mag volgende zaterdag naar huis! Ben zo blij! Het is zo een kanjer, vorige dinsdag heeft hij zelf zijn sonde eruit getrokken en heeft vanaf dat moment al zijn flessen gedronken. Gisteren zelfs 30 ml uit mijn borst. Maandag gaan ze nog een keer hb prikken omdat die laag was. Ik hoop dat hij er OF overheen is OF dat hij een transfusie moet, ik heb af en toe het idee dat hij nogal bleekjes is. Ben heel benieuwd. Verder krijgt hij volgende week nog een hersen echo en een oog onderzoek. Komende donderdag en vrijdag ga ik in-roomen met hem en dan lekker naar huis! Na 12,5 weken wel lekker (5 weken op de zwangere afdeling en 7,5 week op de couv). Kan niet wachten!

@susi: Ik zag ook tegen het consulatie bureau op, ben door hun zo onzeker geworden bij mijn dochter (geboren met 35 weken), gelukkig heeft mij kinderarts gezegd dat ik het eerste jaar bij haar loop ipv bij het cosultatie bureau, zij doet dan ook de prikken etc. Ben daar erg blij mee.

@annika: Spannend hoor, kan me goed voorstellen dat je nerveus bent. Ik zal een kaarsje voor je branden.

xxx Sara

8. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    hallo dames.ik ook goed nieuws onze kleine is eindelijk over geplaatst naar enschede en wij zitten weer heerlijk in ons eigen huisje :D
    ze weegt op het moment 1340 gram.

9. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Hier ook een prematuur-mama. Met 35 wk en 1 dg zijn mijn vliezen gebroken en met 35 wk en 2dg is onze zoon Shane geboren.
    Hij woog 2570 gram, op zich prima maar omdat hij te vroeg was moest hij in de couveuse. Daar heeft hij ruim 2 dagen in gelegen, daarna mocht hij al in een wiegje. Hij heeft een week aan de monitor gelegen en 9 dagen een sonde gehad. Nadat we de sonde eruit mochten halen ging het drinken super! Hij kreeg in het ziekenhuis 2 voedingen uit de borst en de rest (wel borstvoeding, gekolfd) uit de fles. Nadat hij 12 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen mocht hij met ons mee naar huis. Hij woog toen 2710 gram.
    Thuis wilde hij niet aan de borst drinken en inmiddels geven wij hem volledig de fles, maar gelukkig nog wel borstvoeding. Het kolven ben ik aan het afbouwen, dit brak mij op, ik was bekaf. Gelukkig heb ik in de tijd dat Shane in het ziekenhuis lag veel gekolfd en kunnen invriezen. Dus voorlopig zal hij nog borstvoeding krijgen.
    Dat ons mannetje goed groeit weten we ook zeker. Afgelopen donderdag was ik op het inloopspreekuur van het CB en heb hem gewogen, was erg nieuwsgierig. Hij was toen 8 dagen thuis en woog inmiddels al 3100 gram! De wijkverpleegkundige was erg tevreden!
    Thuis beginnen wij ook steeds meer in een ritme te komen, herkennen zijn huiltjes, etc. Inmiddels krijgt hij ook nog maar 7 voedingen i.p.v. 8. Gelukkig valt hij na een voeding lekker in slaap zodat wij ook nog lekker kunnen slapen.

Het is in het begin even schrikken geweest toen hij zich zo vroeg aankondigde maar als we nu zien hoe goed hij het doet... We zijn echt supertrots op onze kanjer en genieten volop van hem!

10. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Ho hoi,

Ik ben zelf niet de mama van een kleintje dat te vroeg is geboren, maar mijn broertje en schoonzusje zijn sinds afgelopen vrijdag wel de trotse ouders van hun dochtertje Djamila. Zij is met 37+1 geboren dmv een keizersnee, woog 2235 en ong 44cm.
    Mn nichtje doet het in principe zo goed, natuurlijk is ze wat afgevallen de eerste dagen en krijgt ze de voeding deels via de sonde, omdat ze zelf niet goed wil drinken, maar elke dat ze weer drinkt uit het flesje gaat het beter (hoewel mn schoonzusje het nog wel moeilijk vind, als Djamila de rest via sonde krijgt).

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Vond het gewoon 'apart', omdat ik op de neo natuurlijk contact had met andere moeders van prematuurtjes en daar hadden eigenlijk niet alleen de echt kleintjes, maar ook vooral die met 35w geboren waren aan de beademing/extra zuurstof gelegen en hier de meeste toch ook wel....

Maar zal idd wel vooral met geluk samenhangen, dus geluk dat de longetjes het toevallig al heel goed deden.

@ Sara
    Toppie meid! :thumup:

@ annika
    Spannend...! Hoop dat jullie het goed zullen kunnen rekken. [-o<

@ sopje
    Gefeliciteerd met je meisje!
    Als je na 37 weken bent bevallen, maar van een heel klein kindje, is dat een dysmatuurtje, geen prematuurtje - hoewel in de meeste opzichten prematuurtjes en dysmatuurtjes 'overeenkomen' (dus je bent hier wel 'juist' in dit topic, hoor). ;)

12. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0

Hihihihi dank je dat ik er toch tussen mag. Ik wist niet dat je dat Dysmatuurtjes noemde. Het woord kende ik helemaal niet :oops:

13. annika1985

ey lieve dames.

Ik heb leuk nieuwtje.
    Ik ben weer thuis voor zolang het duurt.
    Er waren bij de doplers geen eranderingen en de kleine maakt het erg goed.

Moet nu iedere maandag en donderdag op controle.

Veel liefs Annika

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ Sopje
    Weer wat geleerd! ;) :D
    Voor de volledigheid: als je kindje dus zowel vòòr 37w is geboren èn te klein is voor de zwangerschapsduur, spreek je dus van een dysmatuur prematuurtje. :)

Overigens schijnt het veel 'lastiger' te zijn om een dysmatuur kindje te hebben, dan een prematuur kindje, in het op zicht dat veel mensen uit de omgeving wèl (enigszins) begrip op kunnen brengen voor de evt. problematiek bij een prematuurtje, maar niet voor de vaak min of meer dezelfde problematiek bij dysmatuurtjes, want in het laatste geval is het kindje is immers wel 'uitgedragen' (wat bij dysmatuurtjes dus qua zwangerschapsduur wel klopt, maar niet qua ontwikkeling van het kindje - het is niet voor niets te klein/licht).

@ Annika
    Fijn dat het zo goed gaat met de kleine! :thumup:

15. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik moet even een nieuwtje kwijt! Ons zoontje is nu bijna 4 maanden en mag nu soms overdag naar huis. 's Nachts gaat hij nog terug naar het ziekenhuis. Nog niet helemaal thuis maar in ieder geval zijn we overdag een "normaal" gezinnetje. Ben er erg blij mee!

Succes met alle kindjes!

Liefs, Josie

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ josie: wat fijn! Van die constructie had ik nog nooit gehoord, maar hij heeft ook wel erg lang in het ziekenhuis gelegen!

@ annika: binnenhouden hoor! Gaat boven verwachting dan toch?

@ alle meiden die hun uk (bijna) naar huis mogen nemen: joepie!

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    annika, zie je nu pas. ken je nog van het clomid topic. gaat goed meid. hou vol!

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ an

Dikke knuffel en spreek je wel weer op msn ;)

19. annika1985

ey mj24 en moon oude bekende :D

Hoe is het met jullie en de kids?

Hier is het weer spannend.
    Mag morgen weer voor de doplers.

Veel liefs Annika

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0