Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
  2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Al bijna een week niets van Annika gelezen...

Hoop dat alles goed is met haar en beebje (liefst nog in buik)... 8-[

EDIT: ff gezocht en lees in een ander topic dat beebje nog in haar buik zit en het verder goed gaat! :thumup: :D

3. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Hey meiden hoe gaat het hier. Ik zie al dat er een tijdje niets is geplaatst. Alles goed met iedereen

xxx van hier

4. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    hallo allemaal daar ben ik weer heb weer een week in het ziekenhuis gelegen en weer het zelfde verhaal had weer weeen en weer hebben ze het kunnen remmen
    mocht vandaag weer naar huis dus allemaal weer afwachten als het nu weer begint gaan ze niet meer remmen

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi dames,

hier ook een mama van een prematuurtje...

zal me even voorstellen:

ben 29 jaar, werk als verpleegkundige en ben bijna 3 jaar geleden bevallen van onze zoon Luka die kwam na een zwangerschap van 32 weken, en was toen 1 kilo en 35 cm (had 5 weken groeiachterstand).
    inmiddels kriebelt het weer, maar mijn man is een beetje angstig voor een 2e zwangerschap.

groetjes,

Mirian

Ps. de reden dat Luka te vroeg was, is dat de navelstreng doorbloeding slecht was, bijna geen vruchtwater en hoge bloeddruk van mij!

6. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

ik ga voortaan ook maar posten hier, mijn meisje (7 weken te vroeg) ligt nog in het ziekenhuis nu, maar mocht gelukkig meteen door naar special care, ipv intensive of high dependance (sorry, weet niet hoe dat in nederland heet, de minst ernstige variant in ieder geval) en mag zoals het er nu naar uit ziet waarschijnlijk donderdag naar huis!

wel erg herkenbaar van Iuno, heb ook bijna geen bezoek gehad :(
    toen ze werd geboren was er toevallig een vriend vanuit nederland hier op vakantie, en mijn vader is nu hier, maar buiten hen en mijn partner heb ik niemand gezien..
    ook zo fijn, omdat we met verhuizing zaten durfde niemand kaarten te sturen omdat we ons nieuwe adres nog niet wisten en geen risico wilde nemen met het oude..
    dus is erg eenzaam geweest de laatste weken, maar ben sinds vandaag weer thuis, en hopelijk eind deze week met zn 3en :)

7. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Lieve mama's,

Ik meldt mij hier ook.

Zondag 31 augustus kreeg ik last van harde buiken en pijn in mijn rug. Omdat deze harde buiken zeer regelmatig kwamen heb ik de vk gebeld. Deze heeft mij direct doorgestuurd naar het ziekenhuis bij mij in de buurt. Toen ik daar aankwam bleek dat ik al 1 cm ontsluiting had. Ik heb direct weeënremmers gekregen en een spuit voor longrijping. Zij hebben een ambulance gebeld en ik ben meteen naar het UMCG in Groningen vervoerd omdat ze daar een afdeling voor prematuurtjes hebben. Dara bleek dat ik inmiddels al 5 cm ontsluiting had en ben ik meteen naar de verloskamers gebracht (was toen 28 wkn en 2 dgn) Het was heel belangrijk dat de baby nog 48 uur zou blijven zitten om de longrijping zijn werk te laten doen. Tevens is het dat de baby erg klein was volgens de curve. Al met al heb ik het t/m donderdag volgehouden en heb al die dagen vol in de weeën gezeten en ben met 28 wkn en 6 dgn bevallen van een zoon genaamd Noah Levi. Hij woog bij de geboorte 1055 gram.

Toe na de bevalling bleek dat de placenta niet los wilde laten, ben ik naar de OK gebracht. Hier heb ik nog eens 2 liter bloed verloren waar bij ik bijna een bloedtransfusie nodig had.

Noah maakt het gelukkig goed. Hij is een klein, maar pittig kereltje en ademde na 1 dag al zelf. Als hij zo door blijft gaan, maar hij eind deze week zelfs van de ic af en naar een ander ziekenhuis naar de high care afdeling. Het blijft echter een lange weg. Hij zal nog veel moeten groeien en een infectie ligt altijd op de loer!

Laten we voor onze kindjes onze vingers gekruisd houden!

8. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Hallo allemaal,

Ondertussen is mijn zoontje alweer 2,5 maand, maar wil me toch aansluiten bij deze mama's.
    13 juni 2008 had ik vroeg in de ochtend bloedverlies. Direct de verloskundige gebeld en die stuurde me door naar het ziekenhuis voor onderzoekjes. Daar bleek dat ik al 3 cm ontsluiting had. Ik werd gelijk aan de CTG gelegd en als ze maar 1 harde buik zouden aantreffen moest ik aan de weeenremmers. En idd ik had kennelijk al harde buiken. Ik had er zelf helemaal niets van gemerkt. :( Ook gelijk een prikje voor de longrijping en ik kreeg volledige bedrust voorgeschreven. Ik heb 2,5 dag aan de weeenremmers gelegen en toen mocht ik eraf en mocht ik weer wat mobiliseren. De maandag ging prima, had ' s avonds wel wat buikpijn, maar het waren geen harde buiken.
    Dinsdagochtend weer bloedverlies, maar dit keer geen weeenremmers (was toen 32+5). Had toen 4,5 cm onsluiting. Gelijk naar de verloskamer gebracht. De verpleging en de verloskundige hadden niet verwacht dat het die dag zou gaan gebeuren omdat ik er kennelijk erg relaxed bij lag. Ik had al wel een keer op het belletje gedrukt omdat de weeen nu wel heel snel kwamen, maar ze vonden het op dat moment niet nodig om mij verder te bekijken. Ze waren namelijk druk met een andere bevalling. :( Een uur later kwamen ze een keer kijken en ik mocht direct gaan persen (al ontsluiting van 10 cm in 4 uurtjes tijd). Onze kleine had gelukkig direct een goede start en hoefde niet aan het zuurstof. Hij heeft uiteindelijk 4 weken op de couveuse afdeling gelegen. Eerst High care en toen medium care. Nu is hij alweer 1,5 maand thuis en het gaat uitstekend met hem :D

9. minke

minke Actief lid

Hallo,

wat veel nieuwe prematuurmama's erbij zeg...

Van harte welkom en van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes! Tegelijk ook heel veel sterkte en geluk voor de komende (zware) tijd!

Groetjes Minke

10. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Hier even een update: Weet niet wat het laatste is wat je meegekregen hebt, maar Noah ligt nog aan de low flow (lichte ondersteuning bij ademen) Heeft nog wel dipjes, maar dit is normaal bij zijn leeftijd omdat zijn zenuwstelsel nog niet rijp is. Zijn voeding via de maagsonde wordt nog steeds opgevoerd, waardoor hij hopelijk binnenkort zonder infuus kan. Het infuus verliest ie regelmatig omdat zij adertjes zo klein zijn. Het kost hem veel energie als ze telkens (en dit lukt soms pas na 4x) een nieuw infuus moeten prikken. Omdat zijn armpje bij het infuus rood was, hebben ze uit voorzorg antibiotica gegeven. Vandaag krijgen we de uitslag of hij een infectie heeft, maar omdat hij verder niet ziek oogt, denken ze dat hij dit niet heeft. Het verloren gewicht is ie alweer aan het bijkomen. Vorige week maandag woog hij 945 gram en afgelopen vrijdag woog ie 995 gram.

Zo weer even een update.

11. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    @ spotlight: heel veel sterkte toegewenst de komende tijd!

ook even een update van mila hier, ze is sinds vrijdag thuis, en alles wat ze niet gehuild heeft in het ziekenhuis is ze nu aan het inhalen....
    midwife van special care is net langs geweest, en alles is goed, komt volgende week weer terug.

12. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    In ieder geval fantastisch dat ze thuis is! Vind je het ook eng?

13. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    de eerste dag wel, nu voelt het al heel normaal! al moet ik zeggen, toen ze van het ziekenhuis kwamen, hadden wij allebei echt het gevoel dat we getest werden of we het wel goed gedaan hadden en zoniet ze mee terug genomen zou worden.. maar blijkbaar zijn we geslaagd, want ze is er nog steeds :D

vandaag dus een week thuis, en kan me nu al niet meer voorstellen hoe het zonder haar is. en wat heerlijk om samen boodschappen te kunnen doen, en haar overal mee anaar toe te kunnen nemen! (behalve naar de bieb om te internetten, maar papa is vrij vandaag :)

14. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    vandaag is mijn uitgerekende datum!

en eerlijk is eerlijk, met het gewicht wat ze nu is, ben ik helemaal niet zo rouwig dat ze 7 weken te vroeg was... dat was lang niet zon gemakkelijke bevalling geweest..

15. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    hahahaha, elk nadeel heb zijn voordeel.

Noah heeft gisteren zijn eerste flesje gehad. Erg spannend natuurlijk, zeker omdat ze zich al snelle kunnen verslikken. Hij heeft alle 30 ml zonder moeite binnen een kwartier opgedronken. Hij weegt nu 1625 gram en groeit als kool. Ben erg trots op mijn mannetje!

16. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    oh spotlight dat drinken... reselijk vond ik het in het begin. Elke keer weer verslikken, brady's blauw aanlopen, vond het zo naar. Gisteren was ik hem aan het voeden en toen dacht ik aan het begin, nu drinkt hij zo goed, ik had in het begin iets van dat gaat een drama blijven maar gelukkig niet.

xxx

17. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Daar was ik dus ook bang voor Sara, maar hij doorstaat het goed. Al zijn waardes blijven prima tijdens het voeden en hij neemt zelf keurig pauze om even goed door te ademen. Hij heeft gisteren zelfs 2 x de fles gehad: 1x 's ochtends en 1x voor de nacht. Ook vanochtend heeft hij weer goed gedronken. eigenlijk zijn ze er een beetje verbaads over omdat hij nu 34 weken en 1 dag is. Eigenlijk zouden we al tevreden moeten zijn als hij een paar ml zou drinken. Hij groeit verder ook enorm en woog vandaag alweer 1670!

18. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    @spotligtht: ik zat net je webblog te lezen van Noah. Wat doet hij het geweldig zeg! Echt goed om te lezen. Suc6 ermee!

19. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Dank je Joni!

20. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hallo allemaal,

ben bevallen op 18-10-08 van een hele mooie dochter genaamd ,Esmee ! 3210 gram en 51 cm ..
    zat net op de grens van prematuur.. ik was op het moment dat ze geboren is , 37 en 1 dag.. gelukkig 1 dag verder want anders mocht mijn verloskundige niet mijn bevalling doen in het ziekenhuis.. heb overigens een super bevalling gehad, zo ik iedereen willen wensen , heb in totaal met de vliezen breken en de bevalling 22 uur over gedaan , de weeen werden heviger rond 00.30 uur en onze kleine meid is geboren om 03.39 uur .. dus heb er heel snel over gedaan , en gelukkig ook een natuurlijke bevalling , ze was er gewoon zat van , ze wou er uit ! hahaha..
    het is echt een mooie meid, helemaal verliefd !

Deel Deze Pagina