ooh uk wat ontzettend zielig. hopelijk knapt hij snel op. sterkte joni, ik heb een 2-eige tweeling, dus ze hadden hun eigen placenta. na de 1e geboorte kreeg ik een zetpil met nog meer weeenremmers en dan heel stil blijven liggen. zo namen de weeen af, tot na 4 dgn. mary, wat leuk he dat staan. dat deed emani ook in een keer.. controle was in het VU goed, ze waren ontzettend tevreden en lopen mooi op schema. we hoeven pas over een jaar terug. we hebben nog wel controle over 2 wkn in het olvg, dan is het voorlopig even helemaal klaar. enna wat fijn dat hij uit de couv is, nu snel naar huis... voor de bv meiden, drink veel. is echt belangrijk. ik heb uiteindelijk 5 mnd bv gegeven, waarvan de laatste maand 1 flesje kv er tussen door. maar ook idd erg veel diepvries gehad. toen de meiden thuis kwamen ging de bv door de vermoeidheid en de drukte erg snel achteruit.. mary, hier met de kou waren ze ook lekker opgeknapt, nu met dit weer zijn ze alweer verkouden... maar ik heb goede hoop voor de lente, die mag van mij beginnen.
@uk: wat een vreselijk nieuws zeg. Gaat het nu al beter met Ferry? En met jou en je partner natuurlijk. Wat de bv betreft. Ook ik heb het zo lang volgehouden omdat ik het gevoel had dat dat het enige concrete was wat ik voor de jongens kon doen. Met name in het begin. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen al je aanwezigheid, je aanraking, je stem, dat is minstens zo belangrijk voor ze. Hou je taai hoor! Veel sterkte!
@ Jipper: Dank je wel hoor! Hij is gelukkig nu weer goed wakker. Hij was vanmorgen weer zichzelf, dat was erg prettig om te zien. Hij gaf luidkeels aan dat hij honger had en zat lekker te smakken Hij ligt nu weer even aanhet snorretje, want zijn saturatie daalde wel toen ze de punctie aan het doen waren. Er was gisteren ook bloed van het draintje in de hersenholte gekomen, maar dat wordt dan vanzelf weer opgelost door het lichaam. (hoop dat dat niet te lang duurt.) Het draineren gaat erg goed en het lijkt te werken, dus dat is erg fijn! En idd aan je stem en je geur hebben ze al heel veel, dat merken we ook aan hem. Hij reageert echt op ons. Als we binnen komen en we zeggen de verpleegkundigen gedag wordt hij gelijk wakker :d Ik vind jouw banner echt heel erg leuk! Echt gezellig ziet ie eruit. Hoe gaat het met jouw jongens? Vind het erg leuke namen Daan en Luuk Over bv: kolven gaat nu weer even minder door de stress Alleen nu zag ik dat uit mijn rechterborst een slijmerig dingetje kwam? Die borst was voorheen de actieve, maar nu komt er per keer nog maar 10 cc uit.
Ik kolf ze altijd goed leeg. Nou ja... de druppels blijven komen, maar wel ontzettend langzaam. Ze zeggen altijd niet langer als 10-15 minuten kolven, maar ik moet echt wel 20 minuten kolven voor een beetje resultaat. Ik heb nog geen rode plekken gespot, maar die borst is wel gevoeliger als die ander. Ik zal het goed in de gaten houden. Zit me net te bedenken dat ik vrijdag en zaterdag dus heel slecht heb gekolft, vrijdag maar 2 x en zaterdag 3 x. Zou ik daar gelijk iets aan over houden? Heb ook nog een vraagje over het toeschietreflex. Dat is toch het moment dat er een straaltje uitkomt? Dat heb ik bijna nooit, alleen als Ferry eraan hangt. En als je dat dan hebt, gaat het kolven dan sneller?
[quote="Uk80] Over bv: kolven gaat nu weer even minder door de stress Alleen nu zag ik dat uit mijn rechterborst een slijmerig dingetje kwam? Die borst was voorheen de actieve, maar nu komt er per keer nog maar 10 cc uit.[/quote] Zoals mj al schreef; hou in de gaten dat het geen borstonsteking wordt. Kolf je borsten goed leeg, masseer harde schijven er uit. Dat deed ik altijd tijdens het kolven, maar het kan ook onder een lekkere warme douche. Houd in de gaten dat je geen rode plekken of rode borsten krijgt en neem evt. af en toe je temperatuur op als je je niet zo lekker voelt (maar dat voel je je waarschijnlijk op dit moment sowieso niet. Probeer te genieten van je mannetje en maak je in de laatste plaats zorgen over je borstvoeding! Meer dan je best kun je niet doen! Bedankt trouwens voor je reactie op de namen van onze jongens. Wij vinden ze natuurlijk ook erg leuk, ondanks dat we tot de ontdekking kwamen dat het de populairste tweelingcombi voor jongens is...
hahahah jipper, ja he, veel tweeling jongens heten zo, wat ik al zei. ik ken er ook 2. maar wat maakt het uit. zijn toch jouw unieke boys. he meiden. de 1e stapjes van mijn meisje zijn inzicht. ze heeft al 1 stapje los op de creche gedaan. en bij mijn vriend 4 stapjes. ik keek natuurlijk weer net de andere kant op. heb ik weer. en dat terwijl ik haar altijd tussen 5 en 6 naast haar bed sta, altijd bij haar is. bij ziek zijn haar verzorgd, en ga zo door.... nee hoor, mijn eerste stapje komt nog wel. ben allang trots op haar
@mj; gefeliciteerd met de eerste stapjes! Hopelijk laat ze het ook snel aan jou zien. Ik ken het gevoel een beetje dat je iets niet als eerste ziet terwijl je er altijd voor je kindjes bent. Dat hadden wij met het eerste bewuste lachje. Dat deed Daan ook naar zijn papa. Maar dat heeft hij weer helemaal goed gemaakt, want nu lacht hij zelfs al als hij nog half slaapt en mij bij zijn bedje ziet staan. Dan smelt ik helemaal! @uk; hoe vaak kolf je dan normaal per dag? Niet regelmatig kolven kan er inderdaad voor zorgen dat je pijnlijke borsten krijgt, omdat ze dan regelmatig te vol raken. Ik probeerde altijd 5 keer per dag te kolven. Als je het vaker doet per dag hoef je waarschijnlijk ook niet zo lang te kolven. Kolf je trouwens 'dubbelzijdig'? Wat betreft de toeschietreflex. Mijn borsten schoten ook pas toe als ik een poosje aan het kolven was of als een van de jongens aan het zuigen was. Maar ik voelde het dan wel heel goed, dat kan soms best pijnlijk zijn. Heel af en toe had ik het ook zomaar plotseling. Bijvoorbeeld als ik moest geeuwen of kippenvel had. Heel typisch... Daarom droeg ik ook altijd zoogcompressen in m'n bh. Maareh...niet iedereen heeft een toeschietreflex volgens mij. En de ander dan weer heel extreem. Mijn schoonzusje bijvoorbeeld. Zij had tijdens de zwangerschap al dat haar borsten begonnen te stromen (niet lekken, echt stromen...!). Dan ben je ook niet blij hoor!
Heb wat info voor je opgezocht over de toeschietreflex: Toeschietreflex - Wikipedia http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... reflex.htm Vergat ook helemaal te vragen hoe het nu met Ferry gaat...
Hallo, ik heb me account weer actief gemaakt, en even mijn verhaal van me bevalling, Ik heb het verhaaltje van opgenomen in week 30 geschreven.. Voor sommige is dit dan miss even leuk om te lezen hoe het met mij verder ging Zoals jullie weten heb ik tot week 32 van mijn zwangerschap in het ziekenhuis gelegen. Ik mocht toen in de thuis monitoring. Elke dag een zuster op de stoep.. We waren wezen eten bij dennis zijn ouders en kwamen thuis tegen 6 uur.Ik ging naar de wc en ging op de bank liggen, toen merkte ik dat ik steeds scheuten vruchtwater verloor en had zoiets van hehe zou het nu beginnen? Dennis zei dat kan tog niet? ik hoopte van wel want was het beetje zat haha Ik heb het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat ik maar thuis moest blijven en op weeen wachten .. Nou ja das dus erg raar om erop te gaan wachten, ma goed ik heb me ouders gebeld en me zus, en den zijn zus en ouders en wat andere mensen die ik graag het wilde vertellen. De tikte door en er gebeurde niks... ik had zoiets van ik ga me tas inpakken want dat had ik nu wel vaak gedaan dus daar was ik zo mee klaar Dennis ging zijn brood smeren voor de volgende dag( ik zei nog doe maar niet ahah) tegen half 11 ging hij naar bed en ik zei ik kom ook zo, want ja dr kwam niks.. Toen ik in bed lag begon ik buikpijn te krijgen.. oke dacht ik ik ga fijn slapen. Ik moet steeds naar de wc en toen had ik zoiets van ik blijf er wel even uit, t begon nu wel zeer te doen, en moest gaan weg puffen (voorzover ik wist hoe)haha toen heb ik om 2 uur voor het eerst het ziekenhuis gebeld en gevraagd wat te doen, er werd me gezegd dat als ik het echt niet meer kon houden maar moest komen, maarja ik dacht ja dan zit ik daar de hele tijd dat vond ik niet wat! Dus ben ik maar gaan lezen, en tegen 5 uur werd het echt vet pijnlijk ik hing over de bank... dennis sliep door ja wat kon hij voor me doen.. Ik belde het ziekenhuis nadat ik onder de douche was geweest, (verkeerd idee) Ik zei ik wil komen.. ze zeiden oke kom maar dan. Ik heb den wakker gemaakt en gezegd dat ik naar het ziekenhuis wou, dus tegen half 7 zat ik in de auto weeen weg puffend.. Eenmaal op het ziekenhuis moest ik bij de verloskamers wachten Toen lag ik eenmaal op een bed en ze maakte een ctg band op me buik vast die de weeen kan meten, pfff t werd echt heftig.. dennis heeft zn ouders en mijn ouders gebeld omdat de arts zei dat ik al 7 cm had! Nou de zuster die ik in mijn tijd in het ziekenhuis had leren kennen had dienst Erg fijn vond ik Ze vonden het knap dat ik zo rustig was en zover al was, ik had eigenlijk nie eens het besef wat er aan de hand was Nou om 8 uur kwam er een gyn om te zeggen dat ze over een uur weer kwamen kijken of ik 10 cm had,Ik zei van ja dat heb ik nu al dat voel ik..ze ging op aandringen voelen en ja hoor het was zo! Nou toen was het met 6 mensen om me heen en allerbelangrijkste Mijn dennis die mij zo goed steunde om 9.02 zover onze zoon werd geboren Helemaal blij zeiden we hij heet dani goering Dani hebbe ze even bij mij gelegd en ging daarna met dennis en de kinderarts naar de neonatalogie.Hij was kerngezond! Eenmaal bijgekomen en onder de douche te zijn geweest hebben we gebeld en gehuild en beschuit gegeten samen! Ik ben met dennis naar dani wezen kijken en daarna ben ik naar boven gebracht waar ik mijn ouders en me zus en broer, en dennis zn ouders en zus op bezoek kreeg! Zo trots Op ons ventje ! 27-08-2008 om 9.02 geboren 1800 gram, en de lengte schat ik op 44 cm
Dani is 27-08-08 geboren en ik was uitgeteld 13-10-08 dus met 32,2 dagen. hihi toen ik hier al die verhalen typte in aug wist ik nog nie wat er zou staan te gebeuren... ja heb een mooie bevalling gehad ja , ahaha snel en echt niet het besef.. hij mocht met 2 weken al mee na huis
@ Jipper: bedankt voor je tips! Ik weet nu wat het inhoudt ;') zo'n spray gevraagd bij de huisarts en het ligt morgen bij de apotheek. Ik heb dus alleen zo'n tsr wanneer Ferry aangelegd is. Dat kan nu voorlopig niet dus dat schiet niet op. Op zich gaat het goed met Ferry. Zijn drain zit ws te diep en moet misschien weer geopereerd worden om hem iets omhoog te trekken. Nu komt er weer steeds bloed in zijn holtes. Maar het draineren op zich gaat heel goed, dus dat is positief! Met zijn longen gaat het ook heel goed. HIj heeft een chronische longziekte (BPD) opgelopen door de beademing en vroeggeboorte, maar zijn longen zien er erg goed uit dus hebben ze de medicatie gestopt. Meestal moeten kinderen tot een jaar of 16 medicatie slikken hiervoor en hij hoeft nu dus niets, zijn we erg blij mee! OP dit moment krijgt Ferry helemaal geen medicatie meer Alleen jammer dat hij voorlopig nog moet blijven in de VU. We moeten in ieder geval rekenen op nog een maand. Maar ja, we weten wel waar we aan toe zijn Hoe gaat het met jouw jongens? De namen vind ik erg leuk, maakt toch niet uit hoe vaak ze gegeven zijn? mamma chan: Jeetje, dat jij zo rustig was zeg! Ik was compleet in paniek en ontzettend angstig. Was echt bang dat ons kindje het niet zou halen. Maar na de bevalling had ik niet meer het besef dat ik net bevallen was, dus dat herken ik wel. Je zoontje is wel snel thuis gekomen he? Fijn hoor!
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Hopelijk gaat de borstvoeding/het kolven nu als een speer! Jullie moeten wel wat doormaken met jullie kleine ventje zeg. Hopelijk komt het allemaal snel goed. Weet je of hij er iets aan over gaat houden of worden daar geen uitspraken over gedaan? Wonen jullie trouwens dichtbij het ziekenhuis? Of heb je iedere dag nog flinke reistijd? Sterkte in ieder geval! Onze jongens hebben ook BPD, maar dat is eigenlijk bijna te verwaarlozen (mag ik niet zeggen van de fysio). Als kinderen met 36 weken nog extra zuurstof krijgen noem je het BPD, onze jongens mochten met 36 weken en een paar dagen van de zuurstof, dus ze hebben officieel ook BPD. Gelukkig geen medicijnen daarvoor. Ze krijgen alleen nog ferrofumaraat voor hun HB. Maar dat vinden ze heerlijk, makkelijk als zoethoudertje haha... Verder gaat het hardstikke goed met ze. We kregen vandaag vragenlijsten van het Sophia die we in moeten vullen voor de policontrole van volgende week en we konden alleen maar positieve dingen melden. Echt super! Ben benieuwd wat ze zeggen volgende week. @mamma chan; wat een verhaal zeg. Fijn dat alles nu zo goed gaat.
@ mj: wauw de eerste stapjes! Beide meiden? En helemaal los? wanneer liepen ze langs de tafel bij jou? Hier wel al optrekken tot staan, maar daar blijft het vooralsnog bij. Maar hij wil wel volgens mij, maar durft nog niet zo goed!
Mj: sorry, ik had er helemaal over heen gelezen Wat gaaf dat de eerste stapjes in zicht zijn! Heb je het al gezien? Jipper: Ik woon in Haarlem en Vu is in Amsterdam, dus het valt wel mee, maar Ferry lag natuurlijk 10 dagen in Haarlem en dat ziekenhuis ligt praktisch naast ons huis. We gingen er dan ook lopend naartoe Maar ja, niets aan te doen. Ben blij te horen dat het goed met Daan en Luuk gaat! Dat is toch het belangrijkste. Ben benieuwd hoe ze in het Sophia vinden hoe ze het doen Marywoods: jouw mannetje is alweer ruim een jaar thuis. Hoe gaat het nu met hem?
Ik heb er geen idee van hoe ver Haarlem van Amsterdam is haha... Kom helemaal niet uit die buurt. Maar gelukkig dat de reistijd meevalt, hoewel je natuurlijk het liefst zou hebben dat hij in Haarlem in het ziekenhuis lag, of nog mooier; lekker bij jullie thuis was...! Hopelijk gaat dat snel gebeuren. Even iets heel anders. Zijn er hier meiden die dit herkennen: ik ben net moeder geworden, maar ik lijk wel een puber, zoveel puistjes heb ik steeds. Het is echt niet normaal! Soms voel ik me er gewoon niet lekker van, zeker rond m'n menstruatie. Vroeger had ik het ook wel, maar nu is het wel heel extreem. Zou dat nog door de hormonen komen?
jipper dat kan idd van de hormonen komen. en de stress natuurlijk mary, alleen akeesh doet poging tot stappen, eigenlijk is ze overal sneller mee. emani ging staan/kruipen en een paar dagen later wandelen langs de tafel. was eind oktober, dus zij was 1jaar en 1 maand. akeesh was ook al een stuk eerder hiermee Uk, je houd je kranig meid. sterk hoor. hoop dat hij snel opknapt.
@ uk: hou vol hoor! Ja idd al ruim een jaar thuis! Hij doet het hardstikke goed, hoewel hij motorisch geen vlotte is (maar dat was ik zelf ook niet ) en vaak ziek/ kwakkelig is. Maar het is een heel vrolijk jongetje, dus het is hier altijd gezellig! @ mj: en nu dr maar achteraan hollen! Of zijn ze niet zo 'stout'?