Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Goed nieuws Uk en Birdie, geniet ervan!

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Birdie: wat een geweldig nieuws voor jullie! :whistle:

3. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Wow, wat een goed nieuws allemaal! Super zeg!

Gisteren bij de kinderarts geweest en het bultje in haar lies is geen liesbreukje, maar waarschijnlijk een waterbreukje of een gezwollen lymfeklier. Eind februari hebben we een afspraak om er een echo van te maken. Het was iig niet heel erg zei hij.
    Ze woog gisteren 2600 gram! Das weer 300 gram in een week erbij :D De ferro mag gestopt worden en we hoeven pas over 3 maanden weer terug. Goed nieuws hè.

Fijn weekend!

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik zal niet meer 'klagen'. Wat een goed nieuws allemaal! Daar kunnen we weer even op teren hè?

@enna; een liesbreuk hoeft ook niet ernstig te zijn hoor. En een operatie is bij prematuren vaak niet nodig. Daan heeft ook een liesbreuk, er is naar gekeken door de chirurg, maar opereren doen ze in principe (als het niet ernstig is en er geen beknellingen zijn) toch niet voor het 1e jaar. Gelukkig trekt het al aardig weg. Dat kan namelijk, de breuk groeit langzaam dicht en er zakken geen ingewanden meer door.

5. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    ben je niet in de war met een navelbreuk? Noah heeft een navelbreuk en daar doen ze niets aan. De KA zei echter als hij een liesbreuk zou krijgen, ik onmiddelijk aan de bel moet trekken.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nee hoor, het is echt een liesbreuk (bij een navelbreuk zakken de ingewanden niet in de balzak hè? ;) Tenminste...dat mag ik hopen haha...). Een liesbreuk moet wel bekeken worden door een arts d.m.v. een echo, maar voor het eerste jaar doen ze er niets aan. Behalve als er een beknelling zit (de ingewanden bekneld raken). Dat is erg gevaarlijk en dan moet er direct worden ingegrepen.
    Het is landelijk besloten door anesthesisten en chirurgen dat kinderen onder de 1 in principe niet onder narcose gaan, tenzij het echt nodig is. Als het dan wel moet zal de operatie plaatsvinden in een academisch ziekenhuis.

7. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    @Jipper, dat is wel een geruststelling. Was best bang dat ze geopereerd moest worden. Maar de arts denkt dat het geen liesbreuk is. Dus we kijken het maar aan hè.

Enneh, "klagen " moet je wel doen hoor! Maak van ej hart geen moordkuil enzo. Want zo kunnen we elkaar toch weer steunen en het si vaak heel herkenbaar. Samen is toch minder erg dan alleen, ja toch!

Vannacht was Katie weer aan het nachtbraken. Van 1 tot 4 was ze wakker. Elke keer als ik haar terug in haar bedje legde begon ze te huilen en nam ik haar bij me dan viel ze in slaap. Heb haar uiteindelijk in de draagzak(van lodger) gedaan en ben op de bank gaan liggen. Hebben we samen nog ff een uurtje geslapen. Was de eerste keer in die draagzak voor haar en ze was gelijk vertrokken! Heb hem nu in de box gelegd met haar erin. Lekker warm en knus.

Ik wil haar vandaag overdag beneden houden en dan tussen de middag wel in haar bedje. Zou dat helpen zodat ze vannacht gaat slapen?

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    [quote="enna]Ik wil haar vandaag overdag beneden houden en dan tussen de middag wel in haar bedje. Zou dat helpen zodat ze vannacht gaat slapen?[/quote]

Hoe oud is ze nu?
    Wij waren er van overtuigd dat we consequent moesten zijn; spelen in de kinderwagen, box of wipstoel, slapen in bed. Maar ik vind het nu een verademing als ze lekker liggen te tukken in de box of de wipstoel. Dan heb ik tenminste weer even wat tijd voor andere dingen, want als ik ze overdag in hun bedje leg zijn ze om de haverklap wakker.
    's Nachts overigens geen enkel probleem, dan slapen ze prima, maar overdag willen ze niet in bed. Nou ja, dan maar niet hoor...
    Misschien kun je al wat meer met Katie gaan spelen. Dan is ze iets langer wakker en verbruikt ze wat meer energie. Slaapt ze 's nachts misschien beter. En wie weet; is haar eerste sprong 'aangebroken'?

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai enna, ik was ook heel strikt. slapen in bed en spelen in de box..

meiden wat een goed nieuws.

birdie hopelijk is er ene ziekenhuis in de buurt.

uk, wat goed van ferry, van meid. en wat een koppie. is dat je I amsterdam cape wat hij omheeft?
    Wie zijn je favo zusters in het VU eigenlijk en welke arts is je aanspreekpunt?

10. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi,

Ik plak even wat ik ook bij feb mama's heb gepost:

Ik ben zo boos! Vrijdag zijn we ook bij de gyn geweest en daar kreeg ik de uitslag van het onderzoek naar de placenta. Het blijkt dat er een acute ontsteking in zat, waarschijnlijk heb ik een blaasontsteking doorgemaakt en de bacterien daarvan zijn gaan inwerken op de baarmoedermond en de vliezen.
    Ik heb de hele zwangerschap al veel last gehad van harde buiken en buikpijn. Ik heb tig keer mijn urine naar de huisarts gebracht en steeds was het niks volgens hun. ja wat leucocieten in de urine, maar ze hebben het nooit op kweek laten zetten in het ziekenhuis. Het weekend voor mijn bevalling had ik weer een blaasontsteking en heb toen zo'n thuistest gekocht en daaruit bleek dat ook. Maandags mijn urine weggebracht en toen was het schoon volgens hun. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet in het weekend naar de huisartsenpost ben gegaan! Wieweet was het met antibiotica goed overgegaan en had Katie nog een paar weken blijven zitten.

Een volgende zwangerschap blijf ik onder controle bij de gyn en houden ze me goed in de gaten. Ik heb 30% kans dat het weer mis gaat en ik moet dan sowieso in het ziekenhuis bevallen. 70% kans dus dat het goed gaat En voor een volgende keer kom ik echt beter voor mezelf en mijn kindje op. Dat heb ik nu wel geleerd hoor.

Wou het toch ook even hier kwijt.
    groetjes, lisanne

11. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    he jakkes wat erg zeg om daarachter te komen! Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven.

Noah spuugt nog steeds en is doordat ik hem nu minder voeding geef, logisch, afgevallen. Zo'n 80 gram. Kan dit geen kwaad voor zo'n kleintje?

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Misschien heb ik het gemist en heb je het al verteld, maar ben je Noah minder voeding gaan geven omdat hij spuugt? Weet je zeker dat het aan de hoeveelheid voeding ligt dat hij moet spugen? Onze jongens spuugden ook regelmatig, daarom hebben we johannesbroodpitmeel (Nutriton) aan de voeding toegevoegd. Daardoor wordt het dikker en spugen ze minder. Het proberen waard? En anders contact opnemen met CB of HA?!

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @enna; sorry, vergat het bijna! Wat kan ik me voorstellen dat je boos bent zeg! Ga je dit nog terugkoppelen naar je HA? Want het is toch heel vreemd dat je urine daar steeds schoon was, terwijl je overduidelijk een blaasontsteking had? Ik denk dat je dit wel even een plekje moet gaan geven. Sterkte hoor!

14. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Ja, ik ben wel van plan om contact op te nemen met de huisarts. Nou kan mijn eigen huisarts er niks aan doen, die was er steeds niet. Maar ik ga het wel met hem over hebben, kan hij het met die andere arts verder bespreken.
    Ik snap ook niet waarom het zo gegaan is. Waarom mijn urine de ene dag thuis wel fout test en dan bij hun schoon is.
    Ben benieuwd wat de arts daarop weet te vertellen.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Inderdaad! Het is maar vreemd allemaal. Suc6!

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    enna, wat naar allemaal. dat is wel heel frustrerend, maar neem het jezelf niet kwalijk. ik heb mij ook naar huis laten sturen de nacht voordat akeesh was geboren, had al zware weeen maar de arts zei dat het zwangerschapskwaaltjes waren. zat om 4 uur 's nachts in het ziekenhuis. heb mij toen naar huis laten sturen ook al voelde het niet goed. 9 uur later had ik een kind.. ze had zo in de wcpot geboren konden worden.

Artsen maken fouten en wij leggen ons vertrouwen in hun handen.

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey meiden!

@ Jipper: fijn om te lezen dat ze in het eerste jaar niets doen aan een liesbreukje (tenzij noodzakelijk natuurlijk). Dat is best een opluchting voor mij, want anders zou Ferry al snel weer geopereerd moeten worden en dat vind ik toch wel erg heftig!

@ MJ: Mijn favoriete verpleegkundigen zijn (heb er wel een aantal :D ): Mechelien, Annemieke, Martine en Sanne. Ik heb er wel meer hoor, maar bij deze voelde wij ons helemaal op ons gemak en die vertrouwden we ook alles toe. En welke arts ons aanspreekpunt was weet ik niet. We hebben ze allemaal wel eens gehad...
    En ja, dat is zijn I Amsterdam cape :D Vind het zo'n ontzettend leuk ding!

@ Enna: Kan me voorstellen dat je boos bent hoor! Ik heb ook zo'n situatie met de vk die mij niet geloofde en me 4 x heeft afgewimpeld met dat ik me teveel zorgen maakte :(
    Maar neem het jezelf niet kwalijk hoor! Knap van je dat je contact met de huisarts gaat opnemen. Ik ben zelf nog hard bezig om wat assertiever te worden in dat soort zaken.

@ Spotlight: ben je met Noah al langs de huisarts geweest? Of anders even de kinderarts bellen? Beter het zekere voor het onzekere nemen ;)

Ferry ligt sinds gisterenmiddag op de kinderafdeling van het VU! Er is een plekje vrijgekomen en hij heeft nu een kamer voor zich alleen!
    Geweldig nieuws dus, maar het is wel weer wennen hoor. Ik ga ook proberen om goed aan te geven wat ik prettig vind en wat niet, want ik merk dat ik me anders weer veel te veel zorgen maak.

18. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Heb de KA vrijdag gebeld en op zijn advies geef ik hem nu minder voeding omdat de KA denkt dat hij een buikgriep heeft. Noah krijgt al Omneo en dat is al verdikt. Toch bedankt voor het meedenken!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @spotlight; het was me niet duidelijk dat hij waarschijnlijk buikgriep heeft. Dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Hopelijk knapt hij snel weer op. Beterschap!

20. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo allemaal,

@Enna, wat raar dat zo'n thuistest positief aangeeft en bij de ha niet, je zou toch denken dat die geavanceerdere testen hebben. Je had toch ook niet kunnen weten dat het echt een blaasonst. was en dat dat de placenta zo zou kunnen schaden. Ik hoop dat je het wat los kunt laten. Tijd kun je niet terugdraaien. Maar ik zou het wel opnemen met je huisarts. Ben benieuwd wat hij erover zegt. Je mag best boos op hem/haar zijn. Het is toch een kleine moeite om even een kweek te zetten. Dan weet je het vaak zeker.
    Hoe gaat het eigenlijk met je kindje?

Jullie kindjes liggen er een paar van in de VU dus? Zijn er hier ook die hun kindjes hebben gelegen of nog liggen in het WKZ in Utrecht? Daar ligt ons kindje nog. Ze is nog niet overgeplaatst, het andere zh ligt nog vol. Maar het kan wel elk moment gebeuren.

Deel Deze Pagina