Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Wat fijn dat Ferry nu op de kinderafdeling ligt.
    Ik wil je niet teleurstellen, maar Stijn is wel voor zijn 1ste geopereerd aan een liesbreuk. Het was nog niet echt nodig, maar de artsen hadden zoiets van nu is hij nog klein en weet hij er weinig van. Hij moest wel een nachtje blijven omdat hij nog geen 60 weken was.

Pfff afgelopen weekend op een verjaardag. Waren er mensen die een kindje hadden van iets meer dan een jaar. Die al liep als een kievit. Zegt de moeder nou met 8 maand liep ze al langs de tafel. Jaaaaaaaaaaaaaaaaa dat kan dacht ik, maar Stijn is bijna 2 maand te vroeg. Nou ja zegt ze dan blijft hij wel langer baby. Ik kon haar wel aanvliegen.

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wat kunnen mensen toch domme uitspraken doen! Daaruit blijkt maar weer dat ze zich totaal niet in je situatie kunnen inleven. Ik heb het trouwens opgegeven hoor. Tegen mensen die ons verhaal verder niet kennen, of mensen die we helemaal niet kennen, zeg ik gewoon dat de jongens nog maar 2 maanden zijn. Dan krijg ik plotseling te horen dat ze al zo groot zijn en dat ik er al zo goed uit zie! :) ;)

3. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    @ Jipper, wat het vervelende is is dat het gewoon familie betreft. En ze donders goed weten dat hij niet een volgroeide baby was. Maar ach tussen mij en mijn neef moest vroeger ook al geconcureerd worden. Alhoewel ik altijd lekker mijn eigen gang ging.
    Mensen die ons verhaal niet kennen laat ik meestal maar gewoon praten. Daar leg ik ook niets meer aan uit.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Joni: hoe oud was Stijn toen hij geopereerd werd aan het liesbreukje? Ze weten er inderdaad weinig van, maar vorige keer toen hij geopereerd was (17 januari) toen had hij wel een paar dagen last van de narcose... Heeft toen wel weer aan de beademing gelegen enzo... Nee, daar word ik niet vrolijk van ;)

Pfff wat jammer dat mensen zulke opmerkingen moeten maken he?

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    joni, wat een mensen heb je he.. onbegrijpelijk..
    ze kunnen mij echt boos maken..

meiden nog even kort. ik heb 27 feb een afspraak met de gyn, dan gaan ze kijken welke onderzoeken ik kan doen..
    vond het erg fijn. had de hoofd gyn gemaild en kreeg een erg lieve mail terug. toch fijn om gewoon als mens en niet als nummertje behandeld te worden.

mary, die gyn heet denk ik dr. van Hoorn

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oh Mj, wat spannend! Ben benieuwd hoor, ik hoop dat het allemaal meevalt. ;)

7. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Uk: Stijn was 5 maand (gecorrigeerd 3 maand). Hij heeft wel een nachtje moeten blijven ter observatie, want zoals de anesthesist zei vergeten premature kindjes nog wel eens te ademen als ze narcose hebben gehad. En dat wil je thuis niet mee maken.
    Maar ik heb ook wel weer gelezen dat sommige kinderen 3 dagen moesten blijven. Dus het is weer heel verschillend. Stijn is gewoon in Deventer geopereerd, dus niet in een academisch ziekenhuis.

Mj: zulke mensen maken me idd erg boos, vooral als je het verhaal kent. Op mensen die het neit weten word ik niet zo boos.

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Onze knul is ook geopereerd aan een liesbreukje, maar is NIET onder narcose geweest.
    Hij heeft een ruggeprik gehad, daar gaan baby's ook van slapen omdat ze dan helemaal stil liggen.
    Daardoor heeft hij dus geen kans gehad om te stoppen met ademhalen en was hij snel weer terug op zijn kamertje..

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Over de liesbreuk; wat ik vertelde is wat wij te horen kregen van de chirurg. Ik heb nooit beweerd dat het nooit gebeurt. Maar goed...

@mj; Spannend joh! Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Is misschien voor anderen hier ook wel interessant... ;)

@Uk; hoe doet Ferry het op de kinderafdeling?

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    poeh meiden wat zijn de prematuren topics ineens gevuld! ;)
    Kan het niet bijhouden! ;)

Hoop dit weekend alles terug te kunnen lezen!

Voor nu: hoop dat het met alle kindjes en mamma's goed gaat!

Hier gaat het al een stuk beter! Dipje is wel weer enigzins voorbij gelukkig. Ben veel minder gespannen en geloof het of niet: volgens mij helpt dat sporten zelfs! ;) Ik dacht dat ik dan helemaal gesloopt zou zijn 's avonds, maar het geeft me serieus energie! Had ik niet gedacht.
    Thomas is nu weer (even?) beter, dus daar genieten we van. Hij klimt de hele dag overal op en wil alleen maar staan en schuifelt zelfs al een beetje de meubels langs! *glim*
    nu hij zich weer beter voelt is hij ook weer lekker kletserig!

@mj: spannend die afspraak! w.b. afspreken op donderdagen: ik heb op dagen dat ik niet werk geen auto...., en met Thomas in een buggy met het OV vanaf hier zie ik niet zitten (bus, tram etc)....
    Laat je weten hoe het was met dr van Hoorn? Als het bevalt ga ik die ook maar eens bellen tegen die tijd! ;)

@ irritante opmerkingen: tsja, sommige mensen snappen er gewoon niks van... Ik ga er maar vanuit dat |Thomas standaard met alles de laatste is, dan kan het altijd meevallen. En ik ben er bere-trots op dat hij allemaal kan wat hij nu kan, met zo'n rot-start!
    En je kunt ook zeggen: mijn kind kon, toen die van jou nog in je buik zat en van je placenta leefde, al een beetje kijken, misschien al een klein lachje, na een paar weken al een beetje uit ene flesje/borst drinken etc etc. Met dat soort dingen zijn onze kids weer eerder! ;)

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Precies! Mooi gesproken Mary! ;)
    Fijn dat het weer beter gaan met je ventje. Hopelijk blijft dat zo!

12. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Marywoods zo had ik het nog niet gezien. Maar het is mooi verwoord.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi hoi,

Ferry doet het super op de kinderafdeling hoor, alleen mama moet nog wennen :oops: Verpleging is een stuk minder opgeleid als op de NICU en ik vraag me soms wel eens af wat voor opleiding ze hebben gedaan..
    Maar goed, ik spreek heel duidelijk over wat ik wel en wat ik niet wil. Dat is blijkbaar nodig, maar daar moet ik wel mijn draai nog in vinden.

Vandaag heeft de chirurg naar zijn liesbreukje gekeken, maar hij wist niet of het een breukje of een hydra-nogwat ( :) ) was. Zijn baas zou vanmiddag nog een keertje naar hem kijken.

Het puncteren is nu stabiel, het blijft elke dag hetzelfde en dat is op zich goed. We/ ze hopen dat ze binnenkort een dagje kunnen overslaan en dat uitbreiden. Ze hadden het vandaag weer over een permanente drain en ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat nog niet nodig is. Zij ook nog niet hoor, maar ik word steeds een beetje bang als ze het daarover hebben...
    We gaan gewoon duimen dat het snel weer vanzelf gaat en dat ze niet meer hoeven te puncteren :D

Ons mannetje groeit als kool, hij woog vanmorgen alweer 3292 gram! Ben zo trots op hem, met zijn bolle wangen :D

Het is wel erg lekker dat ik 's avonds met Ferry op schoot daar tv kan kijken enzo. Het is al een stuk huiselijker ;)

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Een hydrocèle (wij noemen het een 'waterzak' haha...). Da's vocht in de balzak. Dat heeft Luuk dan weer... :( Gaat vanzelf weg. Heeft de arts nog gekeken?

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Jaaa dat was het! Ze hadden nog niet gekeken, maar dat zouden ze tussen 17-18 uur doen, dus dat hoor ik vanavond. En waterzak vind ik echt een goede naam hoor! Ik vond deze week zijn balzakje al groot worden en heb het ook een paar keer tegen mijn man gezegd, maar die dacht dat het hoorde... Ben benieuwd ;)

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja de verpleging op de nicu en de kinderafdeling is een wereld van verschil. emani had daar gelegen met het rs virus kon gelukkig alles zelf doen. maar dat is neit te vergelijken met elkaar

17. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    UK, fijn dat Ferry het zo goed doet! Ik weet alleen niet wat je met puncteren bedoelt? Waar is dat voor? Hoop dat hij geen permanente drain nodig heeft, heb je al wat gehoord van de arts?

Onze Anne doet het ook goed op de couveuseafdeling van het nieuwe ziekenhuis. Ik heb niet de indruk dat de verpleegkundigen minder weten dan op de nicu.

Ze hadden bijv. een veel betere methode om je kind op te tillen dan op de nicu, haha. Op de nicu moesten we een hand onder het achterwerk zeg maar en een hand onder de schouders/hoofdje. Hier op deze afdeling zeiden ze twee handen onder de okseltjes en dan ondersteun je als vanzelf het hoofdje, de beentje hebben geen ondersteuning nodig. Werkt veel beter! :D Op die manier kijkt ze ook naar je en heb je oogcontact.

18. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Wat is het stil hier? Hoe is het met iedereen?

Ik had ergens een bericht gezet over het kolven maar ik kan het niet meer vinden, haha. Vandaag had ik afspraak met de lk en ze adviseerde vandaag iedere keer om de drie uur een half uur (!) te kolven op de snelle stand zeg maar. Morgen zie ik 'r weer en dan evalueren. :(
    Ze zei me ook vannacht om een keer te kolven, pffff, moet maar, ik wil graag dat het op gang komt, beter dan wat er nu steeds uit komt, dus het moet maar. Denken jullie aan me om drie uur, haha.

19. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi hoi,

ik ben dit weekend het hele weekend bij Ferry gebleven. Het was heerlijk!

Birdie: Het puncteren is bij Ferry nodig omdat hij toen hij een week of 3 oud was een hersenbloedinkje heeft gehad. Dat bloed is in zijn afvoerkanaaltje van hersenvocht blijven zitten en heeft de boel verstopt. Het aanmaken van vocht in zijn hoofdje gaat gewoon door dus dan zouden de vochtkamers (ventrikels) te groot worden en druk op zijn hersenen geven. Daarom halen ze met een naaldje in een drain die in zijn hoofd zit vocht uit zijn ventrikels.
    Dat bloed moet vanzelf oplossen, dan kan het draintje er weer uit. Als het uiteindelijk niet vanzelf oplost krijgt hij een permanente drain. Dat hopen we niet ;)

Ik ben sinds dinsdag gaan afbouwen met kolven. Ik was er zo klaar mee, er kwam steeds minder en Ferry ging natuurlijk steeds meer drinken. Hij had ook spruw gekregen. Het afbouwen was in 2 dagen al gebeurd! Nu komt er alleen onder de douche nog wel eens een druppel of 2 uit.
    Ik ben wel heel trots op mezelf dat ik het toch nog heb volgehouden 9 weken lang!

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Uk; Je mag zeker trots zijn! Dat heb je Ferry toch maar mooi ook nog even mee kunnen geven!
    Lekker dat je een heel weekend bij hem hebt kunnen zijn. Hopelijk heb je er van kunnen genieten. Was je alleen of was je man/vriend er ook bij? Het is toch fijn als je dat soort dingen kunt delen hè?
    Is er nog wat duidelijk geworden over het eventuele liesbreukje? En wat zijn nu verder de vooruitzichten?

@Birdie; Ik kan je niet beloven dat ik aan je denk om 3 uur vanacht. Hoop dat ik dan lekker lig te slapen, want een uur later moet ik er uit om de boys te gaan voeden... ;)
    Hopelijk werkt het kolven 's nachts. Dan doe je het in ieder geval niet voor niets. Maar, zoals ik al zoveel vaker heb gezegd, lukt het niet dan lukt het niet. Je kunt niet meer doen dan je best! Sterkte!

Deel Deze Pagina