Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Ow ja sorry je hebt een tweeling. Dan is voeden op verzoek niet echt een oplossing. Ik zal gewoon kijken wat ze willen van het fruit. Ik merkte bij Stijn dat hij van een potje fruit minder eet dan van vers fruit. Dan eet hij echt heel veel... :)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    We oefenen al een tijdje met een beetje fruit en ze zijn iedere keer boos als ik na een half potje stop omdat ik het wel genoeg vind, dus zo'n heel potje zal er ook wel ingaan... :confused: Ze hoeven het nog niet op te eten, dus we zien wel.
    Heb ook alvast een proefzakje van Nutrix klaargelegd, zodat we misschien vanavond voor het slapen eens een papfles kunnen proberen.

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Tis wat met die voeding zeg, lastig lijkt me wat ze nou wel of niet willen en hoe leer je ze dat en dat aan, sterkte ermee!

Ging vandaag buidelen met Anne, ipv een heerlijk relax uurtje zoals anders, is ze nu de hele tijd op zoek geweest! Natuurlijk hebben we'r een beetje geholpen, maar dat was nog lastig als je nog niet precies weet hoe pak je zo'n baby op en let op'r hoofdje enzo. Echt de hele tijd was ze er naar op zoek, ze heeft helemaal niet geslapen! En huilen als ze het niet kon vinden. was wel bijzonder, ik vond het raar en grappig tegelijk. hihi.

Daarna thuis gekolfd, ik dacht nu komt er toch een stroom op gang, want ze heeft eraan zitten sabbelen, maar het maakte geen zak uit, jammer...

Morgen mag ze uit de couveuse in zo'n warmwaterbakwieg. Stap vooruit, al houd ik wel rekening ermee dat het niet lukt, maar is weer een stapje vooruit. En badderen, voor het eerst mogen we het zelf doen.

Allemaal nieuwe dingen vandaag, ben doodop haha.

Hoe is het met Ferry?

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    birdie wat goed, maar waarom kolfde je niet gelijk erna?

jipper ik geef bambix, destijds 6mnd bambix als ontbijt. probeer altijd gelijk het schema zo te doen dat de overgang later makkelijk is. en pap vind ik een ontbijt ;). anders moet je straks weer de papfles wisselen over een paar weken.
    dat rijstbloem of zoiets heb ik eigenlijk nooit gegeven, weet niet waarom niet eigenlijk.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Birdie; Vervelend dat het daardoor toch niet meer op gang kwam. Maar wel geweldig natuurlijk dat Anne al echt aan het zoeken is. Wie weet, als ze straks echt een beetje gaat likken en sabbelen dat het dan wel op gang komt. Ik duim voor je!
    En wat het warmtebedje betreft. Dat zal best lukken hoor. Ook daarin kunnen ze lekker warm gehouden worden. Het bedje op een lekkere temp, warme kleertjes aan, komt allemaal goed! Het is echt zo fijn als ze daar in kan, dan kun je haar tenminste écht lekker aanraken. Maar misschien heb je dat ondertussen al gemerkt.
    En hoe ging het badderen? Heb je ervan genoten? Was ze er niet heel moe van?

@mj; Gisteren hebben we 's avonds voor het slapen een papfles gegeven (Nutrix rijstebloem) en ze hebben er heerlijk op geslapen. ;) Wat bedoel je eigenlijk met de papfles weer wisselen? Als ze 'echt' gaan ontbijten? Bedoel je dat?

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ik heb goed nieuws, want Ferry is vandaag thuis gekomen :whistle:
    We zijn heerlijk aan het genieten nu ;)

7. iep75

iep75 Lid

21 dec 2008
    35
    0
    0
    Uk, dat is goed nieuws! Geniet ervan! Heel veel plezier met dat kleine mannetje thuis!

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Uk! Gefeliciteer meid! Wat fijn zeg! Nu kan het grote genieten gaan beginnen. Hou je ons op de hoogte over hoe het gaat en hoe je het vindt?
    Geef je kleine mannetje nog maar eens een extra dikke knuffel!

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hallo mama's...
    Ik ben redelijk nieuw op dit onderdeel. Met 31 weken is onze dochter geboren met een keizersnede vanwege mijn zwangerschapsvergiftiging die te gevaarlijk werd (HELLP).
    Ze is pre-dysmatuur want bij de geboorte woog ze ook maar 940 gram.
    Inmiddels is ze omgerekend 34 weken en weegt ze 1205 gram. Vanaf de geboorte doen we iedere dag aan buidelen en sinds een dag of 4 probeert ze te drinken aan de borst. Echt drinken gaat nog niet, maar likken en sabbelen doet ze al wel. Soms hapt ze zelfs goed aan.
    Vandaag is haar coffeïne gestopt. Over 2 dagen is dat uit haar systeem en dan gaan ze 2 dagen 'schone lijst sparen' zoals ze dat noemen. Maar dat herkennen jullie vast wel!

Ik vind het erg fijn om jullie ervaringen te lezen, zodat ik me ook beter kan voorbereiden op wat allemaal komen gaat.

Ik lees dus voorlopig even mee :)

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ uk: gefeliciteerd! geniet er van!

@ female: welkom!

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    female, gefeliciteerd.

uk, geniet ervan meid. heerlijk

12. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0

Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws!

Liefs, Josie

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik breek hier ff in...

Ik ben zo blij om te lezen dat Ferry eindelijk thuis is!
    Geniet ervan meid.

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Bedankt meiden, we zijn heel gelukkig!
    Natuurlijk blijf ik hier meeschrijven ;)

15. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Uk gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met hem zo thuis?

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ja het gaat prima hier hoor! Hij doet het eigenlijk heel erg goed. Alles wat de rest van de februaribeebjes nu ook doen. :D Hij kan trouwens al op zijn zij rollen... Zijn 10 dagen jongere nichtje nog niet en die was 4 weken te vroeg. Dus ik heb het idee dat hij het ene wel al doet volgens zijn echte leeftijd en het andere de gecorrigeerde leeftijd aan houdt.
    De nachten zijn even wennen hahaha ;)

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wow! Draait 'ie al op z'n zij?! Dat doen onze jongens nog niet hoor. Die kunnen net een beetje grijpen. Wat knap zeg!
    Fijn dat het ook zo goed gaat thuis. Geniet er maar lekker van, jullie hebben het verdiend!

18. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Hier en nieuwe mama!

11 dagen geleden bevallen van een prachtige dochter met 33 weken en 6 dagen.

De afgeleopen dagen zijn goed gegaan, en vandaag is onze meid uit de couveuse gegaan.

Ze heeft alleen nog een sonde en ligt nog aan de monitor, dus we zijn al een heel eind opgeschoten.

Ik heb even iets terug gelezen, en Birdie ik herken de problemen met borstvoeding. Ik kolf nu 7 ker per dag en heb wisselde resultaten van 30 to 50 ml per keer.
    Onze meid krijgt al 8x50 ml dus ik kan er helaas niet bijbenen, wat ik heel frustrerend vind.

Ze heeft al een paar keer aan de borst gedronken, en dan drinkt ze gewoon tot 36 ml uit 1 borst! ik snap er niks van.

Ik hoop zo dat het toch nog gaat komen. Echt stuwing heb ik ook nog niet ervaren.

Ik lees voorlopig even mee, voor iedereen met kindjes op de couveuse afdeling: Sterkte en we blijven trots en positief
    En voor iedreen met het kindje al thuis geniet ervan!

Liefs

19. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Rijffel: Welkom hier en gefeliciteerd! Fijn dat het nu zo goed gaat met jullie dochter.
    Heeft ze nog dipjes?
    Uit de borst halen ze meer als dat jij dat met een kolf kunt hoor. Dat is heel normaal ;) Ze weten precies hoe ze het moeten doen. Mooi toch?
    En je niet druk maken hoor, dat helpt de productie helemaal niet. Lekker vaak aanleggen en wie weet gaat het straks helemaal super. En zo niet, heeft ze toch hele belangrijke anti-stoffen meegekregen ;)

@ Jipper: Ja, hij deed het net weer! Van de ene zij op de andere zij :confused: Helaas heeft hij nu een duidelijke voorkeur naar rechts, want aan de linkerkant zit de drain en de eerste dagen na de operatie heeft hij alleen op de rechterzij gelegen... Ik probeer hem nu steeds op links te leggen als ik zie dat hij terug gedraaid is.

20. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

Ik word aanstaande dinsdag ingeleid, dan ben ik 36 weken en 2 dagen.
    Niet echt een prematuur meer neem ik aan, ze word geschat op 2 kg 700 en ik heb al 2 kuren longrijping gekregen, op 26 weken en op 32 weken.
    Zou het alsnog kunnen dat ze in de couveuse moet?
    En mensen zeggen mij dat ze toch nog een risicokind voor wiegedood is?
    Is dit waar, hebben jullie beebjes allemaal een test ondergaan of geeft de arts aan als dat nodig is?

Bedankt!

Grtjs

Deel Deze Pagina