Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij gingen 2 keer op een dag en de verpleging/ artsen vonden dat al erg veel! Er waren ook ouders die wel dagen oversloegen, vandaar. Als we gingen dan bleven we zo'n 2-3 uur per keer.

2. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Even korte reactie op de laatste vraag.

Wij gaan ook 3 keer per dag. Ik vind het ook erg moeilijk om minder te gaan.

Wel wissellen we af en toe zodat ik om de zoveel dagen een avond vroeg naar bed ga (met moeite)

Dat er ouders zijn die dagen overslaan kan ik helemaal niet begrijpen.

Reageer volgende ker weer wat langer.

Liefs

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Rijffel; Toen ze in het Sophia lagen en ik in het Ronald McDonaldhuis zat ging ik 3 per dag; 's morgens van 10-12 uur, 's middags ging ik even slapen en dan van 15-17 uur ongeveer, dan even eten in het ziekenhuis en dan nog van ongeveer 19-21 uur. Wij waren echte 'die-hards', de meeste andere ouders waren er niet zo lang/vaak. Maar daar moet je je niet aan meten. Doe wat goed voelt voor jullie en ga je niet afvragen wat anderen ervan denken of vinden!
    Toen ze later in Breda lagen was ik daar de hele dag. Want dat ziekenhuis is nog een uur reizen van onze woonplaats vandaan, dus dan ga je niet zomaar voor even.
    Niet helemaal eerlijk dus om antwoord te geven op je vraag. Onze situatie was heel anders.
    Wat de artsen en verpleegkundigen tegen je zeggen is helemaal waar; denk ook aan je eigen rust. Ik ben nog steeds moe, ookal slaap ik 's nachts goed. Neem dus de tijd, want als je kindjes straks thuis zijn heb je al je energie hard nodig. Neem dat maar van mij aan! ;)

Overigens zijn onze jongens eeneiig, maar ook heel verschillend. Niet qua uiterlijk (zie album), maar wel qua karakter.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hallo dames...ik mag me helaas ook hier melde....
    op 4 maart ben ik mama geworden van julian hij woog 2550 gram...en ik was 35w en 3 dagen....

nu moet ik ook gaan pendelen tussen huis en zhz..wel zwaar hoor heb net een ks gehad en nog geen moment gehad waarbij ik kon genieten....ik brul alleen maar.....

gelukkig gaat de borst voeding wel heel goed maar dit kost ook veel energie erbij....

ik lees morgen al jullie verhalen wel even en dan weet ik ook meer van jullie en lees ik vast dingen die herken..

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @lynn; Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van Julian. Hoe gaat het met hem? Ligt hij in een warmtebedje? En ademt hij helemaal zelf of krijgt hij hulp?
    Het zal niet altijd meevallen de komende tijd en huilen is goed, dat lucht op. Er zal ook nog wel een deel kraamtranen bij zitten misschien. Die hormonen ook... :rolleyes: Pas goed op jezelf en ren jezelf niet voorbij. Je hebt een zware operatie achter de rug en jullie zijn er nog niet, dus pak ook je rust zoveel mogelijk. Maar vooral; geniet van je kleintje! Hou je taai!

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    jipper thanx voor je lieve woorden....

Met julian gaat alles super...hij ademt zelf standig...slaapt goed...drink goed uit de borst en fles....hij heeft 1 dag in de coe gelegen en mocht er vrij snel onderuit....het enigste wat hij heeft gehad is geel zijn...net te veel dus hij heeft eergisteren onder de lamp gelegen...en gisteren waren de waardes al weer goed dys mocht hij eronderuit.....hij ligt nu alleen even op een warmte matrasje omdat hij anders weer een te groote overgang was...zo naakt naar aangekleed...

hij drinkt nu trouwens al 55ml....en hopelijk mag hij snel naar de doorgroei kamer...

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat klinkt allemaal heel fantastisch. Ik denk dat jullie je kleine mannetje snel mee naar huis zullen mogen nemen hoor!
    Is er trouwens een oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte?

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey,

de vroeg geboorte komt door mijn afwijking....ik heb 2 baarmoeders en de rek was eruit...

ik heb opzich goed nieuws....hij maakt het heel goed....en morgen hebben we dan ook een gezin gewen dag....de hele dag zijn julian de papa en ik bij elkaar in een soort woonkamer...en als er iets is mogen wij bellen....en als het verder goed is met de geelheid dan mag hij misschien vrijdag mee naar huis....joepie! dus nog even afwachten...

9. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Lynn, wat goed! Echt, onwijs tof voor je meis. Hier hebben ze ook zo'n rooming-in kamer. Moet nog even zien of we er ook gebruik van gaan maken straks, we hebben tenslotte al een kleintje rondlopen die dan weer naar een van de oma's moet.

Hier hebben we vandaag een gesprek gehad met de kinderarts, en hij is super lovend over onze mannetjes! Met een beetje geluk mag Bran morgen uit de couveuse, en dan is het eigenlijk wachten tot ze allebei goed eten, goed groeien en de temp goed houden. Maar dat laatste zit al een heel eind goed.

De verwachting is dat ze tussen de 36 en 37 weken mee mogen. Volgende week woensdag zouden ze al 36 weken zijn, dus het schiet op! Vooralsnog neem ik het wel van dag tot dag... maar stiekum zijn we natuurlijk ook al een beetje blij :D

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @lynn en Spekkie; Dat klinkt allemaal heel veelbelovend! Ik zou de beschuit met muisjes alvast maar in huis gaan halen hoor!

11. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ja, ik moet nog gaan opschieten denk ik! :) Ik moet ook nog het een en ander opruimen en schoonmaken voor de thuiskomst :confused: En de kaartjes eindelijk eens gaan bestellen. En en en...

Bran begint over zijn dipje heen te komen, yay! Hij is weer goed wakker, flink pittig en heeft inmiddels alweer 20 ml aan de borst gedronken. Dus ik ga zometeen lekker happy slapen. :D

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    spekkie hoe weet jij hoeveel hun uit jou borst dirnken?

13. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Door te wegen. Even met alle stekkers en kabels en kleertjes aan op de weegschaal, aanleggen en na het drinken weer wegen. Het verschil in gewicht is het aantal ml's dat ze gedronken hebben.
    Ik ga dat thuis denk ik een tijdje voort zetten met een gehuurde babyweegschaal, tot ik ook zelf het vertrouwen in de bv en hun drinkgedrag heb...

Zo, effe gauw eten en dan ben ik weer naar het zh! :)

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ow okeej....bij mijn doen ze dat niet omdat ze vinden dat het niet accuraat genoeg is....ze denken juist dat ze meer drinken dan dat wij denken...dus hij word maar 1 x per dag gewogen....maar goed ik denkn dat elk ziekenhuis het weer anderdoet

15. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ja joh, dat kan zo per ziekenhuis verschillen... Ik vind het op zich wel fijn om iets van een richtlijn te hebben op deze manier. Als ze dadelijk allebei goed stevig doordrinken geloof ik het ook wel. Sowieso mogen ze thuis drinken wat ze willen, dus als het de ene keer wat minder is, melden ze zich wel wat eerder.

En hier goed nieuws: ze zijn van de monitor af en Bran is uit de couveuse! Dadelijk even badderen en dan mogen ze van de high-care af. Rest ons alleen nog de temperatuur en de voedingen goed leren drinken, dus ik ben benieuwd.

Goh, wat gaat het dan opeens hard zeg...

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou, plan maar een schoonmaak- en boodschappenmiddag of ochtend, want die boys van jou zijn bijna thuis! Fantastisch! Gefeliciteerd hoor!

17. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Thanks Jipper! Oh we zijn zo blij... we hebben ze net verhuisd, ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen op hun nieuwe kamertje :D

De fysio is ook geweest voor een check van beide heren, ook die was positief. En wat ontzettend fijn om mijn kereltjes nu te kunnen knuffelen zonder al die slangetjes. Wat vliegt de tijd opeens dan zeg. We hebben er alweer anderhalve week ziekenhuisritjes op zitten, wat wen je daar snel aan.

18. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Oh Lynn, ik las in het april-topic dat Julian morgen mee naar huis mag? Super zeg! Gefeliciteerd meis. Wat ontzettend fijn dat het nu allemaal zo goed gaat \:D/

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ja wij zijn super blij...op dit moment ben ik ook lekker bij hem....hij ligt heerlijk te slapen en ben echt aan het genieten van de geluidjes die hij maakt....morgen kan bij ons thuis de vlag uit!eindelijk!

spekkie...bij jou gaat het nu ook vlug! super dat ze van de highcare af zijn.....en snel de laatste dingen gaan regelen dan zijn ze zo bij jullie thuis!

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik ben zo blij voor jullie! Het gevoel komt bij mij ook weer helemaal boven. Het zal wel onwerkelijk zijn als jullie straks met jullie kleintjes thuis komen, maar wat wordt het genieten!
    Nog een tip; neem eerst de tijd om zelf te wennen en laat niet teveel (of misschien wel helemaal niet) visite komen de eerste weken. Maar misschien hadden jullie dat zelf al wel bedacht...! ;)

En nu lekker feesten! :D

Deel Deze Pagina