Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    thanx jipper! nee de eerste tijd gen visite hier hoor....ben zondag jarig en dan mogen alleen de ouders en mijn broers komen! verder wil ik niemand zien de komende tijd!

daarna lekker kraamfeest dat we iedereen in een keer hebben gehad!

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Prima idee! Dat hebben wij zelfs pas 2 maanden na hun thuiskomst gedaan. Natuurlijk tussendoor wel wat bezoek gehad, maar alleen mensen die heel dichtbij ons staan.

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,
    Ik lees veel mee hier! Wat een super nieuws. Ik wens jullie alvast heel veel geluk als Julian naar huis gaat. Geniet lekker van elkaar.

Liefs, Josie

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    thanx..

oe spannend morgen gelukkig krijgen we nog 15 uur na zorg thuis...dat is wel lekker....we zijn nog een beetje onzeker....maar hij doet het super en dat onzekere is er ook zo van af dat weet ik zeker...

zo ga ik snel slapen...( moet alleen even kolven ) en dan mag het snel morgen zijn hoor!

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Laat je, als je nog de puf hebt, vanavond even weten hoe de thuiskomst is geweest? Geniet ervan hoor!

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey jipper....tuurlijk...mijn half uurtje ontspanning neem ik lekker....

Hij is thuis heb hem om half 12 de voeding gegeven....nu ligt hij heerlijk in zijn bedje te pitten...mmmm wat een heerlijk kind...

de kraamzorg is benende aan het aan rommelen....

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heerlijk zeg! Geniet ervan hoor! Lekker dat je ook nog hulp hebt. Laat ze maar lekker voor je zorgen, dat heb je wel verdient! ;)

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey meiden,

Dat klinkt echt geweldig voor jullie allebei!
    Gefeliciteerd met het goede nieuws!
    Bouw er maar een feestje op ;)

9. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Dag mama's,

Even een tijdje niet geweest, maar gewoon druk met het heen en weer gaan naar het z'huis. Het breekt me soms ook echt op, maar ik slaap zo slecht. Het lukt gewoon niet.

Ons meisje mag nog niet naar huis, we wachten met smart tot ze alle flesjes zelf kan, maar zover is het nog niet. Ze ligt sinds van de week wel op de low care, en alleen nog de sonde, heerlijk.

Leuk nieuws is wel, dat ze momenteel in haar eigen bedje ligt!
    We hebben haar voor het weekend van 9 - 17 uur mee naar huis mogen nemen. Hele grote uitzondering, wat ze nooit doen, maar mijn liefste word dinsdag uitgezonden (vandaar ook het slechte slapen), dus zo kon hij toch nog van haar genieten thuis.
    Echt super van de artsen dat ze dit doen, wij hadden al door dat ze niet op tijd thuis zou zijn, en hadden ons er al bij neer gelegd. En toen kwamen ze dus met dit nieuws vrijdag!

Ze krijgt de voeding die ze niet op krijgt vannacht extra via de sonde.

Maar meiden gefeliciteerd met jullie mannetjes thuis! Zijn jullie lekker aan het genieten. Wij ervaren deze 2 dagen zo een rust, wat scheelt het eel boel dat je niet steeds heen en weer hoeft! We hebben er al lol om, omdat je normaal gesproken hoort dat als je baby geboren is het zo druk in eens is thuis. Nou dames wij zijn wel even een andere drukte gewend, dat thuis gewoon relaxed is.
    Vind dat we allemaal super trots op ens zelf mogen zijn! Ook al zitten we er allemaal wel (eens) doorheen.

Liefs

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

lynn: gefeliciteerd hoor! Geniet er maar lekker van!

Rijffel: Jeetje, dat is idd erg spannend. Hoe lang blijft je man weg? Wat fijn van het ziekenhuis dat jullie het weekend samen mogen zijn! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie Carice snel mee naar huis mogen nemen.

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw Rijffel, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie! Hoe lang moet je man weg en waar moet hij naartoe? Dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op zeg. Hopelijk heb je lieve familie en vrienden die je zullen steunen en helpen als jullie kleine meisje wél echt naar huis mag. Geniet maar extra van deze dag met z'n 3tjs. Wat een fantastisch gebaar van het ziekenhuis! Sterkte!

12. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Rijffel, wat een ontzettend moeilijke situatie zeg... Maar wel heeeeel fijn dat de verpleging zo meedenkend is! Dat maakt het dan natuurlijk weer heel bijzonder.

Jipper, je had toch gelijk hoor, woensdag mogen ze mee naar huis! Ik ben er helemaal hyper van, en ik moet als de sodemieter muisjes gaan scoren. En nog wat boodschappen doen, en en en... De bedjes had ik 'toevallig' gisteren helemaal opgemaakt, en ook de geboorteaankondiging voor in de tuin heb ik gisteren af gemaakt. En net het goede nieuws te horen gekregen!

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Geweldig Spekkie! Wat duurt wachten dan lang hè? Heb je niet iemand die je even om boodschapjes kunt sturen?
    Geniet van het goede nieuws en straks van je kleintjes thuis!

14. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Ben hier tijdje niet geweest, was niet de bedoeling.. hoop weer mee te kletsen. :D

Rijffel, wat ontzettend moeilijk, je baby in't ziekenhuis en straks gaat je man weg, heb je alle zorgen en emoties alleen! Wel fijn dat jullie kindje evcen naar huis mocht zeg, dat is echt uitzonderlijk! Blijft hij lang weg?

Spekkie, gefeliciteerd dat jullie kindjes mee naar huis mogen! Je hebt een tweeling? Omdat je 'ze' typt.. Ben je wel een beetje uitgerust? Heb je een beetje hulp thuis? Je hebt recht op couveusenazorg he. Wel nemen hoor, ze is bij ons drie dagen geweest en dat was toch wel heel handig bij allerlei praktische dingen.

Hier gaat het goed. Madam begint wat meer te huilen ;s avonds (zie andere topic zuigbehoefte) maar slaapt tussendoor wel aardig door. :confused: We zijn blij.

15. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    ik weet niet of ik hier goed ben hoor..
    want onze baby is dysmatuur als ik goed heb gelezen..
    ik krijg volgende week een inleiding met 38 weken..
    het gewicht is nu 2200 gram veel te weinig...
    maar ik maak me zon zorgen...
    weten jullie hoelang het dan bijv de couveuse in moet met dit gewicht?
    en loop je dan tegen veel problemen aan zoals ademhaling,voeding?

groetjes evi

16. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Evi, ik denk dat je in veel van onze verhalen herkenning zult vinden ;)
    En over het verloop na de bevalling, dat is zo moeilijk te zeggen meis. Je hebt kleine kindjes die echt vechtertjes zijn, en grotere kindjes die het allemaal wat moeilijker af gaat. Als alles volgens het boekje gaat moeten de kindjes goed hun voedingen kunnen drinken (zonder dips op de monitor te laten zien) en een bepaalde periode geen incidenten op de meters laten zien. Dan wordt er elke keer een stapje afgebouwd en vallen er een hoop kabels en slangetjes weg. Maar ik denk dat ze het allemaal gaan bekijken als je kindje er eenmaal is... Het kan echt ontzettend snel gaan, voor je het weet zijn ze thuis! (Ook al lijkt de tijd op dat moment eindeloos te duren).

Birdie, ik heb idd een tweeling. Echt uitgerust was ik nou ook weer niet, maar ik kon (en kan) genoeg energie bijtanken overdag, dat scheelt een boel. Wij hebben trouwens geen nazorg laten komen. Eigenlijk ook geen spijt van gehad, we vonden ons ritme vrij snel en ook nu gaat het nog steeds prima. Reden dat we het niet hebben laten komen was omdat we eigenlijk genoeg 'vreemde' gezichten gezien hadden en lekker met ons gezinnetje wilden rommelen. De verpleging was super hoor, absoluut! Maar het voelde beter zo. :)

Hier alles prima! De eerste tijd zijn we prima door gekomen. Ze drinken goed, de voeding komt ook echt goed op gang alleen vanaf maandag sta ik er alleen voor, iek! Manlief moet weer aan het werk... Gelukkig komen mijn moeder en schoonmoeder regelmatig om even te helpen, maar toch, ik ben dadelijk toch degene die alle kids in het gareel moet houden en op school moet zien te krijgen. Nou ja, we zien wel hoor. Ik heb maar twee handen... Hopelijk wordt het weer iets beter zodat ik gewoon 'normaal' met de kindjes in de wagen over straat kan zonder elke keer kletsnat te worden.

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Spekkie; wat goed dat het al een beetje gewend is thuis! Lekker genieten met de kleintjes. Kan me voorstellen wat je zegt over de nazorg. Toch heb ik het heel fijn gevonden. Maar jullie hadden natuurlijk al ervaring met kleine kids, dat scheelt waarschijnlijk wel.
    Het komt vast wel goed als je man straks weer gaat werken. Zeker als je hulp kunt krijgen van de oma's. Sterkte!

@evi; Zoals Spekkie schrijft; we kunnen je niet vertellen hoe het jullie straks zal vergaan. Maar als je vragen hebt of je verhaal kwijt moet ben je hier natuurlijk altijd welkom! Sterkte hoor! Hou je ons op de hoogte?

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

@ Evi: elk kindje is verschillend, je weet niet hoe het gaat verlopen. Maar je kunt hier al je vragen stellen hoor. Bijv. over wat alles inhoudt enzo.
    Alvast heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt.

@ spekkie: Ik heb dan maar 1 kindje, maar het leek me van te voren zooo eng om alleen met Ferry te zijn na 3 maanden ziekenhuis. Haalde me van te voren allemaal doomscenario's in mijn hoofd. Maar op de dag zelf heb ik het helemaal niet eng gevonden! De dag vloog voorbij en heb ervan genoten :D
    Jij zult het wel veel drukker hebben met je 2 boys, en als het niet gaat kun je toch wel iemand bellen?

Ik ga trouwens als Ferry op bed ligt elke 5 á 10 minuten kijken. Deden jullie dat ook? En wordt dat vanzelf minder? Ik doe het ook als ik zelf naar bed ga. Dan ga ik weer kijken of hij niet gespuugd heeft en dan ga ik weer kijken of hij nog wel ademt.
    Ik ga ook kijken als ik hem hoor kreunen of hoesten.
    Als ik zelf wil gaan slapen dan stel ik voor mezelf een maximum in. Dat ik bij max 3 keer ga kijken. Tussendoor lees ik een boek.

Ferry heeft trouwens 2 x gehad dat hij in de box lag op een speentje te sabbelen dat hij wel heel erg relaxed werd. Ik hoorde hem om de zoveel tijd snuiven, dus toen ben ik weer op zijn ademhaling gaan letten. Dan bleef hij sabbelen en haalde iedere 9 seconden 3 x adem. 1 x heel diep (ja als je al 9 sec. niet geademd hebt) en dan 2 kleinere ademhalingen en dan wachtte hij weer 9 sec.
    Toen heb ik zijn speentje maar afgepakt. Vind het wel een beetje eng. Om deze reden krijgt Ferry zijn speentje ook niet in bed...

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik ging wel geregeld kijken, maar niet zo vaak. Had eigenlijk wel snel het vertrouwen dat het goed ging. Bovendien staat de babyfoon nog steeds naast ons bed... :rolleyes: Maar wel begrijpelijk dat je bezorgd bent hoor. Het is ook niet niets. Je hebt zoveel meegemaakt en de angst was heel reëel dat Ferry het misschien niet zou redden. Daarom zijn we, als prematuurmoeders, misschien wel iets meer of sneller bezorgd. Maar probeer het vertrouwen te krijgen hoor!

Dat van het ademhalen met speentje ken ik niet. Maar als kindjes netjes buikademhaling doen hoor je het in principe ook niet. Misschien moet je niet luisteren, maar even met je ogen dicht je hand op z'n buikje leggen terwijl hij zo ligt. Dan vóel je zijn ademhaling en merk je misschien dat hij meer en beter ademhaalt dan je denkt. Anders gewoon doen wat je denkt dat goed is en als je je echt zorgen maakt even overleggen met de KA.

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Het is een beetje lastig, want de KA die we 2 weken geleden hebben ontmoet heeft gezegd dat we beter bij de neuroloog konden gaan als dat we bij haar zouden blijven. Daar gaan we 9 april heen en dan zal ik het allemaal wel vertellen. (als ik het niet vergeet) Ik denk dat ik maar ga beginnen aan een lijstje, want ik heb zoveel afspraken met dokters enzo, ik vergeet het allemaal!
    Volgende keer zal ik ook voelen, maar hij lag in een slaapzakje en die heb ik open geritst om te kijken naar zijn buikje. En die zag ik niet op en neer gaan. En dan steeds na die 9 seconden een diepe snuif zeg maar. Het is nu denk ik een week geleden, maar het maakt je wel weer meer onzeker.
    In ieder geval bedankt! Je geeft altijd zulke duidelijke en geinteresseerde antwoorden, dat is erg fijn ;)

Deel Deze Pagina