Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Haha...thanx! :oops: Ik word er verlegen van... Vind het fijn als ik kan helpen.
    Ik heb net wat aan je teruggeschreven in het "jongenstopic'. We kunnen net zo goed gaan chatten haha... ;)

2. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Ben ik weer na een tijdje te zijn weg geweest.
    Erg veel gebeurd hier, dus mijn leventje stond even op zijn kop.

Mijn man is inmiddels vertrokkenvoor 4,5 maand. Gaat gelukkig goed met hem, maar hij mist zijn meisjes erg.

2 dagen na zijn vertrek mocht ik Carice mee naar huis nemen!
    Heerlijk en spannend. De eerste 3 dagen dronk ze toch nog wel moeizaam haar flesjes leeg, wat weer wat stress opleverde, maar gelukkig was ze met he wegen hartstikke aangekomen! Dus probeer nu wat relaxter te zijn met wat ze precies drinkt.

Ik zit erg met mijn borstvoeding. Ik Kolf fulltime, en deed Carice 2xper dag aan de borst. Maar nu heb ik er een Candidainfectie bij, waar ik al 3 weken voor behandeld word, zonder resultaat. Ws moet ik dus aan de pillen, en de info of je dan wel nog borstvoeding mag geven wisselt heel erg. Dat risico wil ik dus niet gan nemen. Dan zal ik 4 weken lang mijn moedermelk weg moeten gooien :(
    Mijn meisje doe ik nu dus ook niet meer aan de borst, omdat ze strraks toch 4 weken niet mag, en ik bang ben voor over en weer besmetten.

Nu wil ik het kolfen langzaam gaan afbouwen, in de hoop dat ik straks na die 4 weken mischien toch nog 2-3 x per dag moedermelk kan gaan geven (daar kan ik vrede in vinde) Ik wil zo graag dat ze moeder melk krijgt, maar 8x p/dag kolfen en weg gooien ga ik ben ik bang met alle stress die ik al heb niet trekken..

Wat een verhaal, maar ben heel nieuwschierig naar jullie mening, tips etc.

Evi: ik sluit me bij de antwoorden van de rest aan, mar kom idd zeker mee schrijven als je steun en antwoorden zoekt. Sterkt met alles.

Uk: ik keek ook de eerste dagen erg vaak :( maar ik heb mijn meisje nu in de kinderwagenbak (heb geen wieg) naast me liggen, en ondanks dat ik haar veel hoor, Slaap ik de uurtsjes dat ik kan slapen beter.
    Vooral het kijken of ze niet gespuugd heeft herken ik erg. Ze boert ook erg slecht dus daar ligt mijn "angst" ook.
    Ik hoop dat je snel wat rust er in kan vinden, maar zolang ij er niet aan onder door gaat, kijk dan gewoon regelmatig, er komt vanzelf een dag dat je hetwat meer los kan laten.
    Dat van de ademhaling ken ik niet, maar ik weet dat ik in het z'huis ook steeds daar oplette en ze zeiden idd dt je vaak niet ziet dat ze ademen. Doen a terme kindjes ook.
    En maak zeker een lijstje! want zo balen als je straks geweest bent en achteraf denkt ... :evil: dat had ik ook nog willen vragen.

Spekkie: goed te lezen dat je mannetjes goed groeien, Dat "iek "gevopel kan ik me zeker voorstellen. Maar moet vast en zeker allemaal goed komen, hopelijk vind je snel je draai. Ik duim voor je voor beter weer :)

Birdie: ook goed te lezen dat het goed gaat. En nu al aardig aan het doorslepen, super hoor. hoe gaat het bij jou trouwens nu met de borstvoeding, is dat al meer op gang gekomen?

Hoop dat ik niemnad vergeten ben in het lange verhaal :D

Tot schrijfs.

Liefs

3. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    bedankt voor jullie lieve reacties..
    hier een beetje mijn verhaal..
    ik heb een tja nog al zware zwangerschap kan ik wel zeggen..
    vanaf maand 4 al bekkeninstabiliteit veel op bed liggen,op krukken lopen.

gehele zwangerschap overgeven zon 8x per dag vanaf maand 3..
    daardoor vocht te kort gehad...hiervoor voor paar dagen infuus.
    nu met medicatie zon 1a 2 x per dag overgeven daarom heb ik geen weerstand meer..

vanaf januari volledig thuis ...
    ziekenhuisopname in januari door longontsteking 8 dgn zkh.
    antibiotica infuuus gehad.
    longontsteking niet weg toen heb ik in januari en februari helaas prednison gekregen..toen werd het pas minder.

weer opname kans op zwangerschaps vergiftiging..7 dgn zkh.
    hoge leverwaarde en hoge eiwit waarde.
    dat is nu nog steeds zo maar wordt elke week gecheckt het bloed en urine.
    februari weer opname voor groeistop kindje...
    nu groeit het wel weer maar veeeel te weinig.
    vandaar de inleiding volgende week donderdag..omdat ik op ben van alles...
    en de waardes van lever en nieren waren ook verslechtert ...

vraag is hier iemand die is ingeleid met 38 weken met gel zonder ontsluiting want de baarmoedermond is nog niet rijp.
    vraag me af hoelang dat duurt.

x evi

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    :confused: zo zeg.. niet echt een rose wolk van een zwangerschap..
    Sterkte met de bevalling straks

Deel Deze Pagina