@ mj Kan daar ook niks over zeggen... Britt kwam met 7 thuis maar maakte er zelf 8 van.. alleen we probeerde het altijd te rekken zodat ze gewoon 7 bleef houden. @ mayke Ja ze mag maar 75 en dat is de max. Hij zei 150 ml op 1 kilo.
Hey meiden, Even mijn hart luchten hoor... Jesse-Dean heeft een infectie opgelopen, vandaar dat zijn saturatie zo laag was...hij krijgt nu dus wéér zuurstof en een infuusje met antibiotica. Hij heeft heel erg veel pijn, want hij krijst (geen hulen, echt krijsen met lange uithalen), en ik zie ook dat hij pijn heeft. Waar heeft hij dit aan verdient? Ik snap het niet! Ik wou dat ik zijn pijn kon overnemen... Hij mag geen bezoek meer, alleen ik...en ik kan hem niet aanraken, alleen tegen hem praten...sta echt machteloos,
Meid toch... ik word er stil van. Het ging zo goed de laatste dagen. Ik duim heel hard voor je en hoop dat het snel beter gaat!
@ thunder Wat balen meis! Britt had dat ook gekregen.. was een ziekenhuis bacterie die via de handen overgedragen werd. Hebben ze bloed op kweek gezet? Heel veel sterkte!
Ja ze hebben bloed afgenomen en op kweek gezet. Ik zei 3 dagen geleden al dat ik merkte dat hij niet lekker was, en er was ook al een thorax gemaakt. Heb vannacht een paar keer gebeld en hij sliep gelukkig wel. Maar zodra hij wakkeer wordt krijst hij weer, en zijn gezichtje was gisteren ook van pijn vertrokken, echt zo erg!
@thunder, ay zo zielig en nog zo klein. Ze kunnen al niet zo veel hebben die kleintjes. Hoop dat het snel over is.
thunder sterkte meis, maar komt vast goed hoor. ze zkrijgen zo snel een infectie, maardie kleintje krabbelen zo snel daarna weer op.
Ja ik weet het, vanochtend ging het al ietsje beter met hem. Hij zag gisteren nog blauwig/grijzig vaal, nu heeft hij zijn eigen kleurtje weer terug, bleekjes met roze wangetjes , zo ken ik hem weer! Hij huilt nog wel veel als hij wakker is, dus heb gewoon lekker lang naast hem gezeten, mocht hem wel weer aanraken maar nog niet buidelen, helaas. Beetje voor hem zingen, werd hij ook heel rustig van. Toen de kinderarts me belde gisteren over die infectie, was ik helemaal over m'n toeren! Hij is ook zo klein en kwetsbaar, en ik heb het idee dat ik hem elk moment kan verliezen, al weet ik dat dat echt niet zomaar gebeurt.
@ Thunder: Wat fijn dat het weer een klein beetje beter gaat met Jesse Dean. Wat een sterk ventje zeg! Die onzekerheid is herkenbaar, ik was ook elke dag weer bang dat ons ventje het niet zou redden. Maar het is nu een gezonde knul van 16 maanden! Ze zijn gewoon nog zo klein en kwetsbaar... maar aan je verhalen te lezen is het vooral een vechtertje! @ MJ24: Wat super dat je meiden thuis zijn! Nu kan het echte genieten gaan beginnen . Toen JJ thuis kwam zat hij (volgens het zh) op 7 voedingen... Nou thuis echt niet! Eenmaal thuis zat hij op 8 en soms zelfs 9 voedingen... Maar na een paar dagen had hij zijn ritme gevonden en zat hij wel op 7 voedingen. Wij hebben het JJ ook zoveel mogelijk zelf laten bepalen, dat vond ik voor mezelf een fijn idee. toen hij wat ouder werd, heb ik wel geprobeerd de voedingen wat te rekken. Succes! Groetjes Minke
@ thunder Fijn dat het wat beter gaat met hem. @ mj Hoe gaat ie? @ all Gisteren naar cb geweest haar eerst prikjes.. ze gaf geen kick. Ze boerde, plaste en liet de hele tijd windjes tijdens het bekijken van haar Tot nu toe heeft ze er geen last van *klop klop* Heb zo'n lijst gehad met wat ze eten moeten en ze zeiden daar ook dat ze erg laag zat met de voeding. 0-2 maanden is 75 tot 100 ml. En moest haar voor het slapen meer geven dan zou ze misschien door slapen tot 3 uur.. not om half 1 was ze er al weer en ze had inplaats van 70 90 gekregen en ging er met gemak in.. 8) Ik ga zo lekker shoppen en de kleine gaat gezellig opa lastig vallen hihi.
Moon, Patrick zit ook laag hoor. Hij krijgt nu 7 voedingen en moet op een dag minimaal 400c binnen krijgen. Dat betekent ongeveer 70cc per voeding. Ik zou, als ik jou was, het advies van het ziekehuis aanhouden. @all: Patrick komt vandaag, na meer dan drie maanden eindelijk naar huis! Leuk, maar ook heel spannend. We hebben geen recht meer op post-couveuse zorg. Echt belachelijk, kan na 3 maanden niet meer. We kopen zelf 3 uur in, ik heb toch teveel vragen om het zelf uit te zoeken.
Gefeliciteerd! Spannend hoor.. ik was er toen helemaal misselijk van Maar als ze er eenmaal zijn dan rol je er zo in.. Valt het mee sonde inbrengen? Geniet er van! Knuffel
Ik vind het ook raar dat je geen couveuse nazorg meer krijgt na 3 maanden, dan is Sam echt net op tijd thuis gekomen, scheelde maar 8 dagen. Moet wel zeggen dat ik een hoop heb geleerd in het ziekenhuis en zoveel uur als we kregen was wel beetje teveel van het goede, was nergens voor nodig. Maar voor je zelfvertrouwen is een beetje begeleiding wel weer fijn. Tunderangel, helaas infecties komen zo vaak voor bij die kleintjes. En het is idd echt niet leuk om mee te maken. Ik mocht Sam echter dan wel aanraken, alleen buidelen dat mocht niet. MJ, gefeliciteerd met de thuiskomst van jullie meiden! Groetjes Daphne
Moon, we hoeven geen sonde in te brengen. Ze hebben 'm er van de week uitgehaald en toen dronk hij in een keer goed. Hij heeft net al lekker z'n eerste fles thuis op. Tot nu toe gaat het goed thuis.
he meiden ik kreeg nog nazorg na dat tamer na 3 weken thuis kwam. Maar ik deed echt alles zelf. Ik wilde eigenlijk geen nazorg omdat ik alles zelf deed. In het ziekehuis deed ik dat al. Maar het moest van de vk in het zieekhuis anders kreeg ik tamer niet mee. Maar na 3 dagen zei ik tegen de kraamverzorgende dat ze naar huis mag want ik had eigenlijk niets aan haar. Zij vond het niet erg, ze kan dan makkelijker naar de volgende klant gaan.
Die nazorg zal wel prettig zijn, maar je leert die weken/maanden in het ziekenhuis al zó veel! En tegen de tijd dat je kindje naar huis gaat mag je ook inroomen (is dat ook in andere ziekenhuizen zo?) zodat je een beetje weet wat je thuis te wachten staat. Je bent dan dus 24u/pd bij je kindje, en slaapt daar ook, dus als hij/zij 's nachts wakker wordt en gaat huilen, kun je gelijk zien wat er aan de hand is (vieze luier, aandacht of honger). Ik zelf krijg tegen de tijd dat Jesse-Dean naar huis mag geen couveuse nazorg, maar wel uitgestelde kraamzorg. Maar ik vraag me af of dat nodig zal zijn, aangezien ik op de HC al zoveel leer en ook een paar dagen ga inroomen de week voor hij naar huis mag.
Tijdje geleden heeft de papa van J.D trouwens gebeld...had vernomen dat zijn zoon was geboren, was zo blij dat alles goed met mij & J.D ging, wou hem z.s.m zien! Ik was daar tot de bevalling echt tegen, maar J.D lijkt zo veel op zijn vader, en de bevalling en de periode erna heeft heel veel emoties bij mij losgemaakt, en ik ben daar kennelijk heel wat milder door geworden. Eerst met maatschappelijk werk overlegd wat zij vonden en zij vonden het geen probleem dat J.D's papa eens zou komen kijken. Dus ik hem gebeld en gisteren afgesproken om 11 uur. Maar om half 12 was meneer er nog niet, terwijl ik hem had gezegd door de telefoon: "Ik weet dat je je afspraken nooit op tijd nakomt, met zowel instanties als met je vrienden, maar kom nou 1x in je leven op tijd, niet voor mij maar voor je zoon!" Hij was 't helemaal met me eens en zou absoluut niet te laat komen, want hij was zo'n trotse vader en het had allemaal al veels te lang geduurd voor hij zijn zoon gezien had, zo zei hij! Om 12 uur nog geen teken van J.D's papa. Toen heb ik hem maar gebeld, nam er een vrouw op, die ik niet eens ken, maar toch wist te schreeuwen dat "die ex van je aan de telefoon is". Dus J.D's papa had snel de telefoon gepakt en zei "hoi, wat is er?" Op de achtergrond hoorde ik de vrouw die de telefoon opgenomen had schreeuwen dat ze "lagen te raggen" (LETTERLIJK!) en waarom ik hen stoorde. Ik zei tegen hem dat hij een afspraak had en of hij dat soms vergeten wat. Zijn reactie: "O, shit, was dat vandaag?" Ik heb woedend de telefoon erop gesmeten en nu ben ik echt helemaal klaar hiermee, ben zo ontzettend woedend! Wat ik eerder al dacht klopt: hij verdient zo'n lief mooi kindje als J.D absoluut niet! En ik ga hem nu ook geen tweede kans geven, want hij heeft het echt, echt, heeeel erg, HEEL ERG verspeeld! J.D kan beter geen papa hebben en wel een hele goede mama, dan zo'n vader. Hij claimde veranderd te zijn, maar ik merk er niets van. Als hij echt om zijn zoon gegeven had, was hij gewoon op tijd (en eigenlijk al veel eerder) bij het ziekenhuis geweest! Ben ontzettend kwaad, dit moest me gewoon even van het hart.