Prematuur mama's

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Toch wel? En welke dingen zijn dat? (kan ik alvast rekening mee houden hè :D)

2. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

@ ThunderAngel

Geef die klootzak een schop onder zn kont en laat hem je leven en die van je zoon niet verpesten...
    Je kan het wel zonder hem echt waar!

Hij heeft een kans gehad dus opzouten met die smerige handel!

Ik ben wel getrouwd en heb een hele lieve man maar hij is nooit thuis ivm internationale bedrijven wat ie runt.
    Ik sta er ook alleen voor en dat vind ik niet erg want ik heb ervoor gekozen en dit wist ik voordat ik met hem trouwde. En als hij thuis is dan is ie ook met Jayda bezig!
    Hij is nu voor 3 weken in het buitenland en ik moet rennen van her naar der oa ziekenhuiscontroles!
    We zijn supermama's! Echt waar!

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Op had opeens ook geen recht op couveusenazorg! Alleen omdat Jayda meer dan 3 maanden (en 1 week, dus net te laat) in het ziekenhuis heeft gelegen.
    Als ik dringende vragen had belde ik de afdeling neonatologie!
    Verder had ik Transmurale zorg. Een lieve ex-verpleegkundige op de neo, die klaar staat voor de ouders die met hun kind naar huis zijn gegaan. Je kan haar bellen of mailen en ze komt een keer bij je thuis om te kijken hoe het gaat!

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden ben ik ook weer even ...

Hier gaat alles goed. Op een verkoudheidje bij me zelf na. Maar ja das nie zo raar met dit weer.

Zag de twingirls thuis zijn! Super nu is het echte genieten begonnen.

Patrick is ook thuis als ik het goed begrijp? Ook heel fijn Natuurlijk.

Thunder, ik herken zoveel in jou ex... (behalve dat de mijne dan alleen een andere verslaving had)

Ook hij toonde geen intresse... En toen hij een keer mee was naar het ziekenhuis. Toen durfde hij zijn bloedeigen meisje niet eens aan te raken...

Ben blij dat alle contact met hem weg is.
    Het gaat ons goed af samen met haar zusjes komen er echt wel!

Wb de nazorg.

Danischa is thuis gekomen met 36.4 en ik had nog NET recht op couveuse zorg. 3 dagen dus.
    Was hier wel heel blij mee. Tuurlijk had ik alles al geleerd in het ziekenhuis. Helaas geen rooming inn, daar was geen plek voor in het ziekenhuis. Dus met de hulp was ik wel blij. Al was het alleen maar om er over te praten...

Uitgestelde zorg heb ik verder niet gehad. Na drie dagen stond ik er dus echt alleen voor.
    Reuze spannend. Ook al had ik natuurlijk al 2 kids..

Maar wel genieten :)

Hoop dat het verder met alle kindjes ook goed gaat!

Dan rest me nu alleen nog.....

Hele fijne Kerstdagen en een mooi en voorspoedig 2008 gewenst!

Liefs

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    he meiden

@thunder, hij heeft zijn kansen verspeeld! Geen aandacht aan schenken, meid, veel strekte.

ik heb een nacht in hetziekehuis gelegen voor naromming. Tamer mocht naar huis maar omdat hij aan de borst niet goed drinkt maar aan de fles willlen wilde we weten wat tamer op een dag dronk als hij alleen de borst kreeg. En dat ging goed en mocht de volgende dag naar huis.

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ malaika

Het is wel zo dat je tegen dingen aan loopt wat je niet echt weet.
    Wij konden het wel krijgen maar was helemaal mis gelopen tussen kraamzorg en de verzekering.
    Dus heb het allemaal zelf op moeten lossen.
    Maar is allemaal super gegaan :D
    Net zoals een tummy tub.. ik heb maar wat gedaan en ze tolde alle kanten op.. had echt zo iets van jeetje wat een rot ding om je kind in te doen. Maar we hebben het voor elkaar :D en ze vind het heerlijk.

@ thunder

Wat een l*llo!
    Lekker laten gaan die vent, je mannetje verdient veel beter.

@ jufffie

Jeetje dus komt heel veel op jou allemaal aan.

@ all

Fijne kerstdagen allemaal!

@

Draaien jullie ook al muziek voor de kleintjes?
    Hihi hier staat elke dag even kinderliedjes voor haar op.

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    moon ja speeldoosjes heerlijk vinden ze dat

thunder, wat een schoft. onbegrijpelijk dat soort kerels

ik had wel recht op thuiszorg, ze is 1 dag langs geweest, maar vond het niet echt nuttig. ze heeft de bedjes opgemaakt enzo. verder had ze niet veel te vertellen dus heb gezegd dat ze niet meer hoeft te komen.

met de meiden gaat het goed. gister zijn ze geprikt tegen rs virus. ook gewogen en in 5 dagen zo'n 200 gram gegroeid.
    met mij gaat het wel. elke keer als ik nmaar die moppies kijk smelt ik, maar ik ben wel dood en dood op. gister onacht vreselijk ziek geweest. leek wel voedselvergiftiging. vreselijke buikpijn en diaree en overgeven. heb niks meer in mijn maag nu.

wat betreft mannen. ik heb een erg lief vriendje, maar ben wel een beetje teleurgesteld, van mij mag hij echt wle behulpzamer zijn. heb het er best moeilijk mee

en wat betreft voeding. ik geef ze steeds een slokje meer. zit nu op ongeveer 7X 50 a 60 ml

8. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @ petra

ja van sommige mannen snap je toch echt helemaal niets! onbegrijpelijk, dat jouw ex zijn eigen dochter niet aan durfde te raken.

@ juffie

Jouw reactie geeft me kracht!
    Je bent idd een supermama, als ik het zo lees. Jij, je mooie meisje en je man komen er samen wel!

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hebben/hadden jullie kindjes ook dat ze je niet lang aan kijken?
    Ze kijkt heel even en dan draait ze de andere kant op.

10. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @moon

Ik heb in het magazine "Vroegertje" dat ik uit Utrecht meegekregen heb, gelezen dat dat vaker voor komt bij prematuren. Ik heb het magazine hier bij de hand, ik zal het stukje even letterlijk voor je overtypen.

"Vroeggeboren kinderen zijn sneller overpirkkeld. Ze kijken sneller en vaker weg, waardoor het soms moeilijk is contact te maken. Vat het niet persoonlijk op, het ligt echt niet aan jou! Het is voor je kindje gewoon nog te vermoeiend om je lang aan te kijken."

11. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @ all

J.D's "papa" heeft me net gebeld, hij had nu wél tijd om langs te komen. Nee, heb ik gezegd, heel consequent. Hij heeft een kans gehad en die heeft hij zo weggegooid.

Hij bood z'n excuses aan voor het gedrag van zijn vriendin, die alweer 20 weken zwanger van hem is! Haar gedrag zou aan haar zw. hormonen te wijten zijn! En oja, hij vermeldde er ook maar ff bij voor het gemak dat ook dit een jongen zou worden! En hij heeft al een zoontje van vier en een half bij een ex vriendin! En dus ook vader van Jesse-Dean, en nu wéér een op komst, dat maakte me allemaal nog veel kwaaier dan ik al was!

Ik heb hem toen afgekapt, toen begon hij eerst in de trant van: "ja maar het is ook mijn zoontje, ik hou van hem, hij lijkt zoveel op mij zag ik op de foto, alsjeblieft laat me hem zien en deel uitmaken van zijn leven, etc. etc. etc."

Ik bleef bij mijn eerdere standpunt en mijn hart klopte in mijn keel van woede. Ik heb hem toen rustig uitgelegd dat hij het kon vergeten, dat hij het dit keer al zijn kansen verspeeld had (dat had hij al bij mij hoor).
    Toen begon meneer te dreigen dat hij er een rechtszaak van zou maken, en dat hij Moskovich persoonlijk kende (yeah right!) en die op mij af zou sturen. Nou, even afwachten dan maar ;)

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @moon

het klopt dat vroeggeboortes dit doen. Tamer deed het ook in het begin. Ze raken overgeprikkeld.

Sommige baby´s kunnen er slecht tegen om overgeprikkeld te zijn. Laat ze lekker met rust, hou hun handje vast, niet te veel kusjes geven en dergelijk. Veel prikkels in de omgeving kunnen ze nog niet verwerken.

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ thunder

Jeetje.. wil ie een heel elftal ofzo?!
    Haha hij probeer je gewoon beetje bang te maken.
    Zal wel meer bluf zijn.

@all

Okay thnx... m'n ouders was het ook al opgevallen.

14. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Kennelijk wil hij inderdaad een elftal! Ik ben er echt kwaad om want ik wist niet eens dat hij een nieuwe vriendin had, laat staat dat ze zwanger was van hem! Zijn tweede zoontje was dus nog niet geboren of de derde was al ruimschoots verwekt. Wat ben je dan voor een klootzak?!

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja echt belachelijk... maar jij vind vast over een tijdje een goede papa voor de kleine.

16. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi meisie
    laat je niet bang maken door die hufter!
    Want zolang hij hem niet erkent heeft en jij de voledige voogdij heb over jou prachtig manneke heeft hij letterlijk geen poot om op te staan!
    Had die zijn eigen maar eerder moeten bedenken dat die vader is/was!

17. mama2801

Ik wil me trouwens ook even voorstellen
    ik ben moeder van 2 pramtuure kindjes
    ik heb 1 dochter van nu bijna 6 zij is geboren met 33.1 weken en heeft 7 weken in het zh gelegen door onder ander van een streptokocke c bacterie
    en ik heb een zoon van nu 14 maand hij is geboren met 33.6 weken en hij was er 1 van een 2 ling maar zijn broertje of zusje is in het prille begin van de zwangerschap helaas afgestoten
    Onze zoon heeft 9 weken in het ziekenhuis gelegen met ook allerlei heftige complicaties net zoals zijn zus maar gelukkig hebben ze het allebei gered en zei het nu 2 vrolijke kids

18. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    @all

Vandaag weer zo iets verdrietigs...een kindje op de HC had een virus (geen RS ving ik op) en had steeds last van apneu's enzo... nu is hij overgebracht naar Utrecht...zo triest! Zag de familie huilen en het ging helemaal niet goed, en toen ik weer in de lift stond moest ik zelf ook huilen. Vind het zo erg voor dat kindje, z'n ouders en overige familie :cry:

19. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    vreselijk he thunder angel. ik heb dat ook zo vaak gezien en kon er ook niet zo goed tegen. er was in het vu ook zo'n kamertje waar mensen heen werden geleid als het heel slecht ging. yak, al die huilende familie leden op de gang.

mama 2801 welkom.

20. mama2801

hoi dames
    het lijkt mij verschrikkelijk als je ziet en hoort er een kindje over geplaats moet worden!
    Bij onze zoon was er ook bijna sprake van ze wilden nog 1 dag aan kijken en gelukkig ging het toen langzaam weer wat beter met onze smurf.
    we hebben wel heel vaak het gespreks kamertje vqn de kinder arts van binnen gezien, dat was niet fijn! we gingen met een verscheurd hart elke keer naar buiten, dan waren we na het gesprek toch elke keer onbewust afscheid aan het nemen tot zover je dat kan maar we wilden ook niet de hoop op geven en dat heeft onze smurf gevoeld denk ik want hij ging ineens heel hard vechten!
    en nu is het een lekkere boef van 14 maanden bijna alweer zucht wat gaat de tijd toch hard als je ze eenmaal veilig en gezond thuis hebt

Deel Deze Pagina