Hallo allemaal, Zoals jullie misschien wel hebben gelezen is mijn kleine mannetje ziek. Hij is sinds zaterdag aan de diarree, maar at nog wel goed. Nu sinds gisteren wil hij zijn flesjes niet meer. Die van 's ochtends vroeg na een lange nacht nog wel, maar de rest van de dag niet. Net heb ik er met moeite 100 cc in gekregen, terwijl hij anders flessen van 270 cc krijgt. Gisteren bij de ha geweest, Tymen is niet uitgedroogd en nog goed helder. Hij zag dus geen reden tot bezorgdheid. Ik geef voor de zekerheid wel ors.. Maar ik maak me wel bezorgd, zo ken ik mijn zoon niet. De diarree is zo goed als over, gelukkig. Maar hij is anders zo'n ontzettende eter. Elke keer als ik de fles aanbied dan begint hij wel, maar na een paar slokken begint hij met zijn hoofd te schudden en hard te huilen. Net of drinken hem pijn doet. Maar volgens de ha is er niets in zijn keel te zien.Ook zijn oren zijn in orde. Hij heeft ook geen koorts, ofzo. Op zich is hij ook best wel vrolijk maar hij is wel veel rustiger als anders. Het valt misschien ook allemaal wel mee, maar ik ben dan toch echt zo'n overbezorgde moeder. Erfenisje uit de ziekenhuistijd en zijn eerste weken. Het ging allemaal zo lekker, en dan krijg je dit. Ik weet dat het er bij hoort, maar toch. Nou ja, ik heb het nu even lekker van me af geschreven, voelt wel iets beter..
Hey Setteke, Wat rot dat Tymen ziek is . Ik kan me goed voorstellen dat je je enorm ongerust maakt, ik moet er niet aan denken! Toen Colin ontstoken oogjes had was ik al helemaal van de leg.... Ik denk inderdaad dat we dat overbezorgde over hebben gehouden vanwege de moeilijke start en dus de ziekenhuis periode. Je weet te veel en bent alert op alles, althans ik in ieder geval. Wel goed dat je bij de huisarts bent geweest, maar ik zal hem echt heel goed in de gaten houden, en afgaan op je eigen intuitie, die is bij ons moeders altijd erg goed. Hij heeft iig geen koorts en drinkt wel iets, al is het minder. Als wij niet lekker zijn eten we ook slechter, dus dat zal voor onze kids ook gelden denk ik... Waarschijnlijk valt het wel mee, en zit ie gewoon een paar daagjes niet lekker in zijn vel, als het echt verontrustend zou zijn zou de huisarts wel ingegrepen hebben toch? ORS geven voor de zekerheid is alleen maar goed denk ik, kan geen kwaad zeg ik maar zo. Nou meis, ik hoop dat je kleine man weer snel de oude is! En schrijf het lekker van je af, veel mensen zullen niet kunnen begrijpen dat wij ons over deze dingen vreselijk ongerust maken, hier zal iedereen zich er wel in herkennen denk ik Sterkte en hou ons op de hoogte, als je wat kwijt wil, weet je ons te vinden! HUG
Je hebt helemaal gelijk, we weten veel te veel. Bij elk mogelijk symptoompje denk ik al:"Hij zal toch niet uitdrogen" Gewoon doodsbenauwd om hem kwijt te raken. Net heb ik er weer 75 cc in gekregen. Ik bied hem nu maar wat vaker eten aan. Zo jammer, hij groeide zo lekker en nu voel ik gewoon dat hij afvalt. Hij voelt veel lichter aan. Het zal ook inderdaad wel weer overgaan, en iedereen is wel eens ziek, maar geloof me als ik zeg dat ik het liever zelf heb en dat mijn mannetje gezond is. Ben ook zo'n overbezorgde muts....
Ik snap je helemaal! Natuurlijk heb je het 10x liever zelf, het is ook zo moeilijk omdat hij gewoonweg niet kan zeggen wat hij voelt, het is gissen en daar wordt je volgens mij heel onzeker van. Ik zal dan echt gaan denken, ja maar stel dat en wat als.... terwijl je als je er straks op terug kijkt denkt pfffft wat een muts ben ik toch hihi dat heb ik echt vaak. Gevoel he, dat kun je niet uitzetten, en dat neemt het in deze situaties helemaal over van je verstand pffft best moeilijk! Ik zou hem ook vaker eten aanbieden, haalt ie misschien toch ietsje van de schade in...en geeft jou misschien een iets geruster gevoel. Beter over bezorgd en op tijd dan andersom, dan maar een muts haha.
setteke, mijn meisje doet dit al een tijdje; mooi aan de fles beginnen, 40cc drinken en dan fles wegduwen,hard schreeuwen en dan dwong ik haar dan minstens 100cc te drinken.. Nu al een paar keer naar de kinderarts geweest, ze heeft een beetje lzst van het zuur, maar is wss niet de reden waarom ze niet meer drinkt..nu hebben we onder controle van de kinderarts besloten haar gewoon te geven tot ze niet meer wilt (zonder te dwingen) soms drinkt ze maar 60cc.. en er minstens 4 uur tussen de voedingen zijn, ook al had ze een mindere voeding... is wel moeilijk hoor je kindje laten honger lijden, maar het werkt wel; na drie dagen drinkt ze "al" 110cc per flesje (normaal moet ze 165cc).. Naar het schijnt begon ze een degout te krijgen van haar flesje omdat ik steeds dwong.. Ik zeg nu niet dat jij dit ook moet doen hoor, maar als ik jou was zou ik dit niet te lang laten aanslepen (dwingen om te eten), ik heb dit veel te lang gedaan en zie nu de gevolgen veel succes
@ mamavanalexi: Zo doet Tymen dus nu ook. Het lijkt net of het drinken hem pijn doet. Ik dacht dat het nog de naweeën waren van het ziekzijn. Is dit bij jouw dochtertje ineens begonnen? En hoe oud was ze toen? Weten ze ook hoe het kan dat ze niet wil drinken? Ik houd dit zeker in mijn achterhoofd. Bedankt voor je reactie!
mijn meisje heeft dat gehad- bij overschakeling van flesjes 135cc naar 165cc, ze was altijd al een traag drinkertje-al van de geboorte, maar toen liep het helemaal fout... bijna een maand aan het sukkelen... Hopelijk komt alles vlug goed en zijn het inderdaad naweeen van het ziek zijn! dokter denkt dat ze gewoon op het moment geen honger meer heeft, en bij forcering heeft ze de voeding erna ook weer geen grote honger heeft..en zo is het een viziueze cirkel...
Het lijkt er idd op dat Tymen ons een beetje voor de gek houdt... Hij is niet ziek meer, maar eten gaat slecht. Het gekke is dat hij de eerste fles wel wil en bijna leeg drinkt, dan de twee middelste flessen drinkt hij slecht, hooguit de helft, en de laatste fles met nutrix gaat er zomaar in! Misschien is hij toe aan drie flessen, maar dat vind ik wel erg vroeg (van 5 naar 4 flessen was hij ook al zo vroeg, drie maanden! ). Nou ja, ik maak er nu niet zo'n groot punt meer van, en dwing hem niet tot eten. Maar als hij dan eerder honger krijgt is het ook jammer, dan kan hij wat diksap krijgen,maar geen voeding. Zo moet hij het dan maar weer leren. En dat gaat vast wel lukken, want hij eet al steeds weer wat meer! Groetjes, Setteke...
Even een update, nadat ik Tymen 1 keer had laten hongeren tussen twee flessen, was het klaar! Hij heeft ons inderdaad een beetje voor de gek gehouden, geloof ik. Nu vliegen de flessen er weer in. Ook de diarree is weer over, heb nu mijn eigen ventje weer terug! Gelukkig maar, want zaterdag gaan we met vakantie!
ben blij dat Thijmen weer beter drinkt! wou dat het ook zo vlug ging met mijn meisje, wij moeten straks terug naar de kinderarts; hopelijk vinden ze iets zodat mijn meisje ook weer 'gewoon' kan drinken...