Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik vroeg me af of er ook dames zijn die bezig zijn voor een 2e kindje na een prematuur. Wij zijn bezig met een 2e en zitten nu in de 2e ronde. Lijkt me leuk om een beetje ervaringen enzo te delen hierin met alles wat je tegen komt. Het is natuurlijk toch anders dan een zwangerschap na een op tijd geboren kindje. Vandaar dat ik hem hier plaats.

Groetjes

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hoi, wij zijn ook bezig voor een 2e kindje. We zitten nu in de 4e ronde. Ik had bij de eerste Hellp en ben bij 27+5 bevallen en wordt nu al goed in de gaten gehouden wat bloeddruk betreft. Heel prettig.

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo!
    Wat naar dat je hellp had.. Wel goed dat ze nu al je bloeddruk in de gaten houden!! Is de kans op herhaling groot bij hellp?

4. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wij zijn nog niet actief bezig, maar we denken er wel over na. Ik denk dat na de zomer de anticonceptie de deur uit gaat. Net als 2 jaar geleden. In maart 2009 ben ik 3 maanden te vroeg (met 27 weken) bevallen van een tweeling. Ik ben toen in de 1e ronde zwanger geraakt.
    Ik heb er alweer onwijs veel zin in! Maar natuurlijk vind ik het ook enorm spannend. Ik ben vorige week bij mijn gyn geweest om te praten over een volgende zwangerschap. Hij gaf aan dat ik niet meer door een verloskundige begeleid wordt, maar door een gyn. Ik krijg vanaf 16 weken medicatie die een vroeggeboorte moet voorkomen en vanaf week 24 wordt regelmatig mijn baarmoederhals gemeten. Het geeft mij wel een gerust gevoel dat er goed op mij gelet gaat worden. Hoewel het natuurlijk wel erg jammer is dat ik dus nooit weet hoe het is om "gewoon" naar de vk te gaan. (Mijn 1e zwangerschap ben ik ook steeds door een gyn gezien ivm tweeling.)

Omdat ik een zoon en een dochter heb, krijg ik constant (écht de héle tijd) te horen: dan ben je mooi in één keer klaar! En als ik dan vertel dat we nog een zwangerschapswens hebben, zeggen ze verschrikt: misschien wordt het wel weer een tweeling! Stiekem zou ik dat helemaal niet erg vinden...:D
    Maar die wil ik dan natuurlijk wel minstens 37 weken dragen!

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ik heb ook een tweeling, maar 2 meiden en mensen zeggen dat ook altijd tegen mij..
    wij zijn ook rustig bezig, maar heb pco en wil eigenlijk niet in de mmm weer, dus hoop op een cadeautje..
    vind vroeggeboorte wel erg eng, maar hoop dta mijne zo vroeg waren vanwege een tweeling..
    Brunette, vanwege die vroeggeboorte wil ik echt geen tweeling, veel te eng

6. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ja, het brengt wel extra risico met zich mee natuurlijk. Maar ik vind het wel echt heerlijk om tweelingmoeder te zijn. Ik ben spontaan zwanger geraakt van een twee-eiige tweeling, het zit niet in onze familie. De kans op nog een tweeling is wel erg klein volgens mij. Maar ik zou natuurlijk gelijk tekenen voor één op tijd geboren baby!;)

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38

Mijn dochter is in juni 2009 3 maanden te vroeg gekomen zonder aanwijsbare reden. Ook heb ik afgelopen april een gesprek gehad bij de gyn over een volgende keer. Ik krijg dan ook de progesteron en bhm metingen. En indien nodig een cerlage. Ook zou ik graag de ffn test willen. Deze schijnt in het AMC gedaan te worden. Ik wil ook naar het AMC voor de controle. Ik wil niet meer naar het streekziekenhuis. Ze hebben daar in ons geval alleen maar fouten gemaakt dus het vertrouwen daar is weg.
    In april is mijn menstruatie heel lang uitgebleven en toen begon het weer te kriebelen. Daardoor hebben we besloten om voor een 2e te gaan. Vind het wel erg spannend. Ik heb geen id hoe mijn cyclus is want ik houd niet bij hoeveel dagen die is. Dat ben ik nu pas net gaan doen. Na de bevalling is die wat onregelmatiger dan voor de zw van onze dochter. Maar wel elke 30 a 35 dagen dus ben benieuwd!! De vorige keer was het in 1 keer gelukt en kreeg toen een mk daarna was het weer in 1 keer gelukt en kregen we onze dochter. En we zitten nu in de 2e ronde. We zijn er alleen nog niet super veel mee bezig. We gaan er niet intiem doen als we geen zin hebben. Mocht het erg lang gaan duren zullen we er wel meer op gaan letten. Maar nu hebben we zoiets we doen gewoon waar we zin in hebben en zien het wel. Maar ik houd natuurlijk wel een klein beetje rekening met de ei-sprong.
    Ik vind het wel jammer dat ik nooit meer onbezogd zwanger zal zijn. Maar de gyn gaf me een goede kans op een langere zwanegrschap en stel dat ik de zw uitdraag en mag direct mijn kindje vasthouden en meenemen (kraamweek etc) zal alles goed maken.
    Erg spannend dus!!!

Liefs

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Lijkt me erg vervelend als mensen dat steeds zeggen!
    en idd minstens 37 weken!

9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wie weet komt je cadeautje wel!! Mijn nicht heeft dat ook volgens mij en die kon ook niet zo makkelijk een kindje krijgen.. De 1e met hulp en toen hij 1 was, was ze spontaan zwanger van de 2e.
    Ik hoop het voor je!!

10. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    lees ook eens het andere topic Fleur, van Mary.. zij is inmiddels al bijna 35 weken..

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Doe ik ook ik lees het hele forum van het onderdeel prematuur. Ik was alleen op zoek naar iemand die ook net als ik er nu mee bezig is zodat we een beetje ervaringen kunnen uitwisselen vandaar dit topic.

Liefs

12. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    dit soort topic's blijven leuk en zijn van harte welkom. ik loop mocht ik zwanger worden controle in het VU trouwens. heb minder goede ervaring met OLVG

13. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik hou ook altijd het hele prematuren-onderdeel bij :). Ik lees vooral mee, reageer zelf niet zo veel.
    Herken de kriebels helemaal. Er zijn de afgelopen maanden veel kindjes geboren in mijn omgeving en ik vind het zo fijn om te zien dat het steeds weer "gewoon" goed gaat. Baby gezond, moeder een fijne kraamweek etc. Dat wil ik ook een keer meemaken!

Ik heb mijn gyn gevraagd naar de FfN-test, maar ik krijg hem niet. Mijn ziekenhuis (Rijnstate in Arnhem) werkt er niet mee. Dat vind ik wel jammer, maar ben blij dat ik toch op een andere manier extra controle krijg.

Ik denk trouwens dat als wij er echt voor gaan, dat ik er dan wel veel mee bezig ben. Dat had ik de eerst keer ook, ik hield alles bij. Ik vind het heel knap dat mensen het een beetje los kunnen laten, maar ik zou dat niet kunnen. Als we er eenmaal voor gaan, dan stort ik me er helemaal op hihi :).

Vertellen jullie je omgeving dat je bezig bent om weer zwanger te worden?

14. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    alleen bepaalde mensen dit keer.. en ja ik heb dat stiekem ook hoor.. neem mij voor er niet mij bezig te zijn, maar let op elke symtoom

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb het aan 3 vriendinnen verteld verder aan niemand. Opzich is het geen geheim maar stel dat het deze keer niet zo makkelijk lukt als de andere dan gaan mensen misschien op een gegeven moment vragen stellen enzo. Daar zou ik dan geen zin in hebben.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Oke meiden, hier mijn geheimpje...
    Ik heb even getwijfeld of ik het zou blootgeven, want stel dat iemand mij hier herkend op het forum, ik zou niet willen dat iemand het nu al weet. Dus mocht iemand mij herkennen, ssssssssssssst

maar ik wil het graag met jullie delen
    (want wie weten beter dan jullie hoe het is om voor een tweede te gaan na een vroeggeboorte?)
    en dan lees ik dat Fleur ook al bezig is (@ Fleur, leuk dat je dit onderwerp hebt gestart!)

Hier komt ie::D
    Wij hebben vanaf juni ook de pil de deur uitgegooid. Het is nu de tweede ronde en vandaag moet ik ongesteld worden, nou ja dat denk ik. Vorige keer toen ik stopte met de pil had ik megalange cyclussen van 60 dagen, maar vorige maand was het 4 weken en 1 dag dus ik ga nu uit van ongeveer hetzelfde. Alleen mijn ouders, schoonouders en 2 beste vriendinnen weten het.
    Op dit moment vind ik het vooral heel leuk om te gaan voor een tweede, omdat ik gewoon weer dat `Ik wil zwanger zijn` gevoel heb. Heerlijk vond ik het zwanger zijn, zo`n mooie buik met een baby erin, zo bijzonder!
    Eenmaal zwanger zal het wel wat moeilijker worden, emotioneel gezien.
    Die berichten van Marywoods en Maja doen me erg goed, die zijn nu alweer zo ver in hun zwangerschap, dat kunnen wij ook!(hopelijk)

Wanneer ik zwanger zou zijn dan kom ik onder controle bij het ziekenhuis, voor checks op zwangerschapssuiker en voor controle van de baarmoedermond. Ik heb hier laatst een gesprek over gehad met de gyneacoloog en advies gekregen, heb ik in een ander topic geschreven. voor ons 5% dat het kindje eerder of gelijk wordt geboren als Ons Kleintje, en 80% dat het atherm wordt geboren. Dat is wel positief vind ik (nu) zelf.

@Brunette wat is een FNFtest? beetje lullige opmerking van die mensen over dat je nu al klaar bent, weten zij veel wat jij graag wilt.
    @M28, O dat wist ik niet dat je PCO hebt, wat rot voor je! Ik begrijp wel dat je niet door de molen wilt. ik hoop voor jou op een cadeautje!

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38

Wat spannend zeg!!! Op deze site kan je zien wat die test is Rapid fFN.
    Bij jou ook geen aanwijsbare reden gevonden? Hier ook niet. Mijn gyn was ook erg positef. Maar denk idd dat het emotioneel soms best zwaar zou zijn. Zou echt leuk voor je zijn als je nu zwanger bent!!! Zou ook leuk zijn als we allebei zwanger zouden zijn haha. Kunnen we een beetje dingen uitwisselen van ervaringen enzo.
    Laat je het weten als je gaat testen enzo?

Liefs

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoi meiden, ook hier is de grote knoop doorgehakt...!! Ik heb vorige week mijn laatste pil geslikt. Nu wachten we een cyclus of 2 af en dan gaan we voor het 'echie'...

Onze jongens zijn bijna 2 jaar geleden geboren met 26,1 weken. Er is geen aanwijsbare reden gevonden en ik ga er vanuit dat dit 'gewoon' het risico is van een tweelingzwangerschap.
    Toch zou ik het heel fijn vinden om met jullie mijn ervaringen te delen, want ondanks mijn vrij nuchtere kijk op de geboorte van de jongens zal het straks, mocht het weer raak zijn, toch best spannend worden.

19. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    spannend meiden.. leuk topic dit ;)

20. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Dat is bij iedereen anders, ik heb een redelijke kans op complicaties, maar heb wel groen licht gekregen van de gyn.

Wat gaaf dat het hier al zo druk is! Ik vind ons allemaal erg dapper dat we het ondanks alles toch weer aandurven. Ik hoop dat we allemaal snel een mooie positieve test in handen mogen houden.

Deel Deze Pagina