Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    *breekt in*

Lieve prematuurmama's,

Ik breek even in in jullie topic. Mijn eigen topic, over mijn te vroeg geboren neefje, is verdwenen in de crash van ZP. Ik laat jullie even weten hoe het gaat.

Mijn neefje weegt vandaag 1450 gram en hij is van de couveuse naar een verwarmd bedje gegaan! :) :) :) Hij heeft ook zijn MRI scan gehad, vanwege de 'Flaring' die hij heeft. Mijn zus heeft de uitslag gehad. De flaring is er nog steeds. Ze kunnen nu zien op welk gebied er evt. problemen kunnen komen. Er zullen mogelijk problemen voor hem komen op het gebied van de beenmotoriek (lopen/bewegen), maar dat is nog niet zeker. Verstandelijk lijkt alles in orde te zijn met hem. Hij wordt nu overgeplaatst naar een streekziekenhuis dat beter bereisbaar is voor mijn zus.
    Ik heb hem afgelopen woensdag weer gezien en ik zag dat hij inderdaad flink gegroeid is.
    Mijn zus heeft ook nog een zeldzame auto-immuun huidziekte gekregen, bovenop de HELLP en de keizersnede. Gelukkig is dat aan de beterende hand.

Groetjes,
    Aquilegia

*breekt weer uit*

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Sorry meiden dat ik nog niet gereageerd heb.
    Wilde het vanmorgen doen maar moest meedraaien op de psz.
    Wel leuk want B ging vandaag ook trakteren.
    Dus een hoop foto's gemaakt hihi.

W probeerd zelf te gaan zitten.. daar gaat m'n laatste baby.
    Ga volgende week denk ik de gyn bellen om me te laten helpen.

3. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Fleur: kan me voorstellen dat het een tegenslag is als de uitslag van de niertjes niet zo is als dat je had gehoopt. Is helemaal niet leuk als je kleine meisjes weer prikjes moet krijgen. Sterkte!

@ OK: fijn dat je sv weer naar huis mag. Die van mij (nou ja, stiefschoonvader eigenlijk) is gisteren opgenomen met een fikse longontsteking. Gaat lekker met die sv's...

@ Chantal: lijkt me heel heftig om een kindje met zuurstof thuis te hebben. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat je het na 14 weken zkh (en nog wat weken in het vooruitzicht) helemaal gehad hebt (dat had ik na 10 weken al...) en dat je je moppie gewoon mee naar huis wilt nemen. Dan maar met zuurstof. Sterkte.

@ Aquilegia: wat fijn dat je neefje naar het streekzkh wordt overgeplaatst. Dat is een goed teken!

@ Susan: is het gelukt met boeken voor je vakantie?

@ Sylvia: hoe heetten jouw dochters ook alweer? Volgens mij hadden ze supermooie namen. Maandag dus eindgesprek. Ik ben benieuwd of er nog iets nieuws qua reden van de vroeggeboorte uitkomt. Wat is ureaplasma eigenlijk?

@ ego: net met de meisjes naar het CB geweest en ze zijn echt supergoed gegroeid! Wegen nu 8665 (Merle) en 8750 (Linde) gram. En dat betekent dat ze bijna op de gemiddelde lijn zitten! Dat is echt voor het eerst sinds ze geboren zijn! Was wel verbaasd, want blijkbaar is iets boven de 9 kilo dus gemiddeld bij 18 maanden... Had echt gedacht dat het gemiddelde bij deze leeftijd rond de 10-11 kilo zou liggen. Maar blijkbaar niet dus. Nou ja, blijkbaar hebben al mijn 'bijvoedacties' dus geholpen. Nog even gevraagd of we opvolgmelk/Peutergroeimelk moeten blijven geven en dat hoefde wat hun betreft niet. Kan gewoon halfvolle melk geven en kon ook naar 2 flessen gaan (zaten nu nog op 3). Eerst mijn voorraad Peutergroeimelk maar opmaken en dan dus over op de gewone melk. Weet gewoon echt niet wat me overkomt dat het zo goed gaat met het gewicht!

Verder lopen ze nu allebei hele stukken los. Ook bij het CB waren ze heerlijk aan het stappen. 't Enige is dat ze op deze leeftijd 'eigenlijk' 3 woordjes moeten kunnen zeggen en dat doen ze nog niet. Maar dat komt vanzelf wel. Ben helemaal trots (kon ook wel even een opsteker gebruiken na de ductus-afspraak van afgelopen maandag...)!

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    AQUILEGIA: wat fijn dat het beter gaat met je neefje en je zus.
    MARGIT: we hebben geboekt voor 19 nov. op Landal park Sandur bij Emmen. Lekker luxe huisje
    MOON: dat is idd een hele stap als je "baby"peuter gaat worden.

Zag dat er bij de Wibra vanaf maandag weer babyweken zijn met een erg leuk plaid en natuurlijk andere leuke dingen
    Aanbiedingen

We hebben eindelijk een goede babyfoon. Die we laatst hadden gehaald bij de Babyplanet deed het ook niet dus vandaag weer terug gebracht. En bij de Prenatal een eigen merk babyfoon gehaald.
    Hoor nu zelfs de klok op zijn kamer tikken als hij op zijn hardst staat.

Mijn vriend is karten met zijn werk dus lekker de hele avond de tijd om te zpen.

5. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wat een super nieuws Margit! Ik vind 9 kilo idd ook best licht voor anderhalf, wist niet dat dat gemiddeld was eigenlijk. Ligt misschien ook aan de lengte? En over die woordjes: Mijn middelste dochter zei op die leeftijd ook nog geen woord. Die ging pas praten toen ze 2 werd en nu (3 maanden later) praat ze de oren van mijn hoofd :D Dus geniet nog even van de stilte ;)

Oh Moon, je laatste baby wordt een peuter meid... Ik heb gelukkig nog even, al gaat het wel erg hard ;)

Aquilegia, wat een heerlijk nieuws over je neefje! Fijn dat hij het zo goed doet en hopelijk valt het met de gevolgen van de Flaring uiteindelijk mee.

Fleur, ik hoop voor je dat het snel raak is!

Hier hebben we al weekend gevierd (het weekend is hier vrijdag en zaterdag) en zijn lekker naar de Souq geweest (soort Arabische markt). Ik heb mezelf verwend met een handtas (die had ik namelijk niet en volgens mijn man kon dat niet een vrouw die geen handtas bezit, haha :D) en 2 omslagdoeken. Was alleen L yvia's medicatie vergeten, dus die zette het in het restaurant lekker op een brullen, spuugde daarna de boel onder, mijn oudste was aan het stuiteren van blijdschap (we aten namelijk rijst en curry) en mijn andere dochter sloeg nog even een glas om, dus we waren gezellig aanwezig :D :p Het was in ieder geval weer erg leuk en nu is manlief nog even sporten en ik ga zo mijn mandje in.

Liefs Elea

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@suzan jij bent altijd bezig met aanbiedingen enzo, is dat je hobby of hebben jullie het thuis krap? beetje gekke vraag als ik het zelf teruglees maar weet hem niet anders te stellen;)

@Margit super het gewicht van je meiden, beterschap met je schoonvader!

mijn schoonvader moest toch nog blijven maar mag morgen op weekendverlof. het gaat wel goed met hem.

@moon Gaat toch wel snel he, dat ze geen baby meer zijn.

@fleur ik miste je al! (had nog niet gereageerd op het berichtje 2 hiervoor volgens mij) niet zulk goed nieuws betreft de uitslagen van de nieren. he bah zeg

@ elea hihi leuk verhaal over jullie etentje,
    doet me denken aan de eerste keer dat wij uit eten gingen (en uberhaupt met hem de stad in gingen, hij was toen 4 maanden) met mijn zoontje had hij ineens mega-diaree luiers, het lekte eruit zelfs. we probeerden hem op tafel te verschonen, die daarvan vies werd (ieuw). en daarbij ging ook nog ons drinken om, en kwamen daar wespen op af. best wel grappig achteraf:p

@Aquilegia sneu voor je zus dat ze nu een huidziekte heeft. fijn dat het goed gaat met je neefje,
    maar wat erg dat hij later last zal hebben van zijn been motoriek:(

7. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    ons kleintje,oh ok dan ga ik daar zo ook even kijken :)

margit, onze meisjes heten Nyna en Tess

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    OK: vind het gewoon een leuk om goedkoop dingen te scoren.
    (En het dan te delen met anderen.)
    We hebben het wel goed maar ik moet straks wel weer 3 dagen gaan werken anders redden we het niet.
    Helaas geen vast werk dus afwachten.
    Ja dan kun je beter nu wat bezuinigen voordat het straks te laat is.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik combineer ook altijd duurdere dingen, met van die leuke aanbiedingen. Zag slaapzakken voor 6 of 7 euro in die folder! Denk dat ik deze week dus maar even ga kijken.

Hier druk met feestvoorbereidingen. Ik ben maandag jarig en vanavond komen onze vrienden al op bezoek. Het meeste staat al voorbereid en zelfs gesneden klaar :) Kan ik dadelijk nog even lekker in bad.

Volgende week (25 okt) heb ik afgesproken met 5 andere tweelingmama's. Super leuk. Dat is opgestart door het cb, maar nu hebben we gewoon bij 1 van de moeders afgesproken (vorige keren ook met mannen gedaan, nu een keer alleen vrouwen ;)) erg leuk altijd. 2 andere tweelingen lagen tegelijk met ons op de couv unit. Schept toch een band hè. Heb ook nog steeds contact met de moeder die bij mij op de kamer lag en op dezelfde dag bevallen was van een prematuur. (33+1) kende haar al van vroeger, maar uit elkaar gegroeid en nu weer opnieuw contact.

Zo blijkt maar dat het hebben van een prematuur erg bijzonder is en dat we zo graag met elkaar daarover praten. Zelfde als in dit topic dus :D

10. Ons Kleintje

ben ik helemaal mee eens hoor. mn schoonzus is ook zo als jij, en komt met erg leuke schoentjes voor mijn zoontje van 10 euro die eerst 75 euro waren enzo.
    wij doen zelf ook altijd zuinig aan, hebben t niet heel breed. maar op deze manier redden we het prima!

11. Ons Kleintje

zucht!
    ik zit ergens mee in mijn hoofd. Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij! ik kwam gisteren mijn zoontje ophalen van het kdv, hing er een chloorlucht. Zoals ik al vertelde heb ik bewust het eerste jaar geen babyzwemmen gedaan omdat ik bang ben dat chloor slecht is voor zijn longen. Toen ik daarnaar vroeg bleek te leidster de vloer te hebben schoongemaakt met chloor toen de kindjes lagen te slapen. ze had wel gelucht door de ramen open te zetten. Toch vind ik dat chloor en kindjes niet samengaan. Nu heeft ze beloofd het niet weer te doen als Ons Kleintje er is. Super natuurlijk, maar t is toch ook niet goed voor de andere kindjes. Moet ik hier nog wat mee (tegen haar leidinggevende zeggen ofzo) of moet ik het zo laten?

12. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Heb ook op een kdv gewerkt, wij mochten alleen met water soppen en een beetje allesreiniger.
    De schoonmaakster deed vrijdags avonds met chloor ed. Zodat het maandag weg was als de kindjes weer kwamen.

Als ze toch weten van zijn luchtweg problemen dan zou je toch denken dat ze het niet doen als hij er is.
    Tis voor niemand goed idd. Beetje vreemd zou er wel iets van zeggen.
    Of laten vallen als de leiding gevende erbij is.

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ ok

Dat zou ik wel melden hoor.
    Vind dat beetje raar!

@ suus

Hihi zo ben ik ook hoor.
    Hebben het goed maar hou van aanbiedingen score :p
    Heb alles al voor sint en kerst.. hoop was zo wat voor de helft.
    Scheelt toch weer een hoop.

Sorry dat ik zo weinig ben maar even wat dingetjes aan m'n hoofd.
    Waar we het laatst op hyves over hadden.
    De juffen zien het nu toch ook wel.
    En sociaal is ze geen ster wat volgens hun toch ook met hoogbegaafdheid te maken heeft.
    Zit nu veel te malen in m'n hoofd.
    Ze stelde ook voor om met haar toekomstige school te gaan praten of ze al na de zomervakantie mag komen.

14. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Moon: Dat zou wel mooi zijn. Maar als ze sociaal minder is kan ze daar wel problemen mee krijgen als ze eerder heen gaat.
    Maar ja dat trekt ze misschien wel bij. Als ze het leren/spelen in groep 1 super vind komt dat vanzelf.

Ik zou het doen. Kun je haar evt. nog laten zitten mocht het toch niet werken aan het eind van het schooljaar. Heb je het in elk geval geprobeerd

15. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Mmmm... Ons U. Schoonmaken met chloor terwijl de kinderen er zijn... Ik weet niet wat de protocollen zijn, maar als je ukkie er last van heeft lijkt het me goed dat je het extra hebt aangegeven. Ik zou het zo laten, maar als het nog eens gebeurt idd wel aangeven aan de leidinggevende. Of als je toch eens met de leidinggevende spreekt nog eens duidelijk aangeven dat hij daar echt niet tegen kan en of dit nog eens extra duidelijk aan het personeel kan worden doorgegeven?

16. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Volgens mij mag er in gebouwen waar kinderen zijn überhaupt niet met chloor schoongemaakt worden, ook niet op vrijdagmiddag... Zou daar nog eens op doorvragen wat hun beleid is.

Op ons schoolgebouw (waar ik werk) (zit ook een psz en kdv in) mag nergens chloor gebruikt worden... nooit...

17. Ons Kleintje

@ chloor, ik moet morgen nog bellen met het locatiehoofd. ik denk dat ik toch even ga vragen wat het protocol is. daarnaast zit ik sinds kort in de ouderraad, maar dat is pas in december dat we elkaar weer spreken..
    Bedankt voor het meedenken.

18. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Heeft een van jullie kindjes ook een spreid broekje oid gehad?
    Mylan moet 1 nov. voor de heupjes echo.
    Maar op het buro geven ze steeds aan dat hij heel stijf is in de heupjes.
    En zijn ze erg benieuwd of hij ook een broekje moet.

Zit nu te denken wat de nadelen zijn van die broekjes mbt. kleding, kinderwagen, mc, ed.
    Moeten ze die broekjes 24 uur aan of alleen overdag??

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @ mila, Nee ben niet zo heel erg bang dat het weer te vroeg komt. Ik word de volgende keer goed in de gaten gehouden & er is geen oorzaak gevonden dus de kans is groter dat ik het uitdraag dan dat het weer zo extreem vroeg geboren word. En mocht het wel gebeuren dan gaan we er weer voor. Mijn dochter heeft er buiten haar niertjes om niks "aan overgehouden". Ook in de couv naast de premature probleempjes geen tegenslagen gehad.

@ "hoop voor je dat het snel raak is" Hoop ik ook!!! Heb alleen deze maand mijn ei verkeerd berekend zat er 1 dag naast..

@ Chloor: ik zou daar zeker wat van zeggen tegen de leidinggevende. Vind het erg raar dat ze dat gebruiken.

@ goedkoop shoppen vind ik ook altijd erg leuk. En waarom zou je veel meer betalen als je voor minder ook hele leuke dingen ziet.
    Mijn dochter heeft ook regelmatig een shirt van zeeman aan. De dingen daar zijn vaak best leuk.

@ hier; Gesprek gehad met de arts. De urine was wel goed deze keer (vorige keer teveel calcium & eiwit erin) de nieren zijn goed ontwikkeld maar de nefrocalcinose is niet weg... Dus verder gaan met medicatie en elke 2 weken bloed prikken. Ze krijgt kalium (teveel of te weinig kalium in het bloed is gevaarlijk dus moet goed gecontroleerd worden). De medicatie is preventief. En naar het VU naar de nefroloog om te kijken of die een oplossing weten. En de onderzoeken die ze nu gehad heeft krijgt ze in januari weer omdat er in de gaten gehouden moet worden of de nieren niet beschadigen door de nefrocalcinose (wat vaak gebeurd). Omdat ze zo overstuur raakte de vorige keer word ze dan opgenomen en word overal de tijd voor genomen, de beste mensen erbij gehaald en een pedagoog om haar te helpen.
    Verder maakt ze grote sprongen ineens!!! Ze kan ook ineens zelf gaan zitten als ze op de grond ligt!!! HOERA!! En vandaag probeerde ze te gaan staan zonder op te trekken. Ook word het speelgoed met meer meteen door het huis gegooit maar doet ze ermee wat de bedoeling ervan is!!

Liefs

20. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @ spreidbroekje;
    Het kindje van mijn nichtje heeft er ook 1 maar die heeft hem volgens mij de hele dag aan..

Deel Deze Pagina