Hallo iedereen, Ik ben heel lang niet op deze site geweest, maar de reden dat ik weer terug ben is: zit nu weer thuis, zit in een depressie, eigenlijk een heel verhaal. Ik zou graag willen weten of er misschien nog meer moeders zijn die dit overkomen is. Groetjes Sylvia
@hartogje ik ken wel een vader (via via) die het is overkomen na het zien van een docu over prematuren, nadat hij een maand daarvoor zelf een prematuur (26 weken) en dysmatuur kindje gekregen had, en zijn vrouw had helpp. sterkte met het overwinnen van je depressie! er schijnt veel onbegrip te zijn... @hier de wekker heel vaak gezet, om t uur+15 min. Maar gelukkig gaat alles prima! en dus geen klagen, maar zijn we juist in een vrolijk humeur! @eczeem, het trekt al helemaal weg. ik ben gisteren begonnen met 2 keer daags hormoonzalf. Hij krijgt ook een homeopatisch middeltje sinds juni 2010. we hebben dit via een klassiek homeopaat gekregen, het is van vsm. Hij sliep ineens heel slecht(juni 2010), en werd steeds eerder (klaar)wakker(5.00 uur of 4.00 en soms eerder), toen dachten we, laten we eens kijken of we hem kunnen helpen. Dat krijgt hij elke 2 weken, het is een korreltje dat helpt tegen: onrust, erge aanhankelijkheid, eczeem, hij poepte ook heel erg vaak. Sindsdien heeft hij dan 1 keer in de 2 weken een heel aanhankelijke en ietwat onrustige dag, en de 13 dagen erop is hij veel meer ontspannen en slaapt hij beter. De eczeem kwam op de 13de dag, dus het zou verband kunnen houden met de werking van het pilletje. Hij heeft namelijk sinds het eerste pilletje nooit meer eczeem gehad. Nu was het tussentijds ook wel beter weer. Ik heb wel al zijn nieuwe kleding in de was gedaan, en zal eerste dagen even uitkijken met spijkerbroekjes van de hema. Die had hij zondag namelijk aan. @jipper, waar zijn jullie geweest? lijkt me heerlijk zo even een weekendje weg. @elea Ja hier ( op de foto) ze je dat ze bijna dezelfde ogen heeft Ow ja jullie wonen helemaal niet in Nederland. Dan zal het daar wel heel veel bekijks zijn inderdaad. Blijven jullie daar voor altijd wonen? Ik had inderdaad al met dat loc.hoofd gebeld, en nu zou ik volgende week terugbellen (over iets anders) en ze zou het chloor-gedoe bespreken met de leidster, dus zouden we er dan ook op terugkomen wat er nu is afgesproken.
@ elea Wat een knapperds heb je! Oh dat lijkt me helemaal niks hihi. Vond het al vervelend als ze aan m'n buik zaten. Hier gaat alles goed hoor. Zit even in de meeleeshoek
Hallo allemaal! OK, phoe wat een rotdag., Wel fijn dat de eczeem nu wegtrekt. Welk middeltje gebruiken jullie? Elea, wat heb jij prachtige dochters? In welk land wonen jullie ook alweer? (helemaal vergeten). Want ik kan even niks bedenken bij een combinatie van Halloween en gesluierde vrouwen. Hartogje, wat heftig zeg... Ik ken jouw nick niet, dus weet ook niet precies wat jouw verhaal is, maar een depressie is vreselijk. Heb je nu ook hulp hiervoor? Heel veel sterkte meid! Jipper, een heerlijk weekend weg EN bijna vakantie..... ik ben jaloers
Wie heeft de zon gezien?? Ben hem hier kwijt. Wilde lekker wandelen en in de tuin aan de gang. Maar weg zonnetje.
we hebben van VSM arcenicum album, ja met rattengif Geneesmiddelbeschrijving | Enkelvoudige homeopathische geneesmiddelen als arnica montana, nux vomica en aconitum ik zal even een voor en na foto plaatsen, deze hebben we gemaakt om ze te laten zien aan de homeopaat, daar gaan we binnenkort weer heen. ik moet erbij zeggen dat we sinds gistermiddag begonnen zijn met smeren van hormoonzalf 2 keer daags. Op de eerste foto zonder zalf en zonder korreltje tweede foto na 2 keer zalf te hebben gesmeerd en na het korreltje. Of het nu aan het korreltje of de zalf ligt weten we dus niet.
OK: dat is al een hele verbetering. Jammer dat je nu niet weet aan welk middeltje het nu ligt dat het beter is geworden.
ja he? Baal ik ook wel van, het was toevallig de dag waarop hij het korreltje in moest nemen. Ik gebruik namelijk liever geen hormoonzalf, dat maakt de huid heel dun.
@ ok Wat een verschil! Britt heeft ook heel lang eczeem op der wangen en oren gehad. Lijkt wel beetje op dat van jullie kleine. Kregen ook hormoonzalf.. maar als het weg was stopte ik snel weer en deed ik er bepathen op.
@moon, ja een kuur van 5 dagen vind ik ook wel wat lang, als je zo snel ziet dat het overgaat. Als het weg is stop ik er ook gewoon mee. we hebben ook vaseline lanette creme gekregen, dat is voor hierna.
Hier hebben we ook veel last van die rode plekken. Ik smeer alleen hormoonzalf als het echt heel erg wordt, anders smeren we op advies van onze huisarts en cb vaseline van daro. Werkt ook erg fijn. @hartogje: ken je nick ook niet, maar heel veel sterkte zeg! Ik hoop voor je dat je hier snel weer uit kan komen. Heb je al hulp gezocht bij je ha of zo???
Zenuwslopend, dat hypothekengebeuren. Vandaag hadden we een adviseur thuis en 't wordt allemaal wel spannend. @OK: dat is al wel een hele verbetering zo op de foto's te zien. @eczeem: Fabiënne heeft er ook op en af veel last van. Afgelopen februari was het op zijn hoogtepunt. Toen had ze een hele ketting van ronde open / natte eczeemplekken. Toen had ze ook een heeeele slechte weerstand, omdat ze op dat moment het RS virus had en direct daarna het rhinovirus. Ze belandde toen ook in het ziekenhuis en er is toen ook meteen een dermatoloog ingeschakeld. Nu is het een hele tijd goed gegaan en nu zien we steeds hier en daar plekjes. Wij hebben ook hormoonzalf, maar smeer het inderdaad alleen als het erg rood is. Daarna gaan we altijd over op cetamacrogol. Ik schrik toch altijd weer als ik nieuwe plekken zie, want wil niet weer dat ze zulke open plekken krijgt als in februari. @Elea: wat een knappe kids heb je zeg! Leuke outfits hebben ze ook! Ik zal ook even een foto spammen: Bekijk bijlage 102104
Oh ja, we zijn gisteren naar het cb geweest en de jonge dame is wat betreft lengte en gewicht BOVEN het gemiddelde van haar leeftijdsgenootjes. Toch wel apart, want eerst was ze altijd klein, klein, klein. Ze is nu echt een dikzakje van 10,4 kg en ze is 79cm lang.
Fabsie: ze heeft gewoon een lekkere inhaalsprint gehouden. Hier vandaag naar het cb geweest voor de BMR prik. Meteen ook laten wegen. RQ is nu 9,8kg en komt volgens mij eindelijk boven de -1 lijn. RM was 11kg. Hij zit nu zelfs net boven de 0-lijn. Ben erg trots op mijn jongens
@ Ok, wat een verschil wel fijn dat het nu al zoveel minder is. @ Fabsie, leuke foto. En jeemig ik ben jaloers op dat gewicht dat was mijn dikkopje met zijn 7,5 maand controle al . @ Angelbaby, kijk jouw kindjes gaan ook lekker met hun gewicht mooi. @ Elea, wat een mooie foto's van je meiden, en die kleertjes zijn ook lief.
Mijn mannetje weer in zijn bedje gelegt benieuwd hoelang hij het gaat volhouden, vanmorgen maar een uurtje nl. Weer mooie foto's voorbij zien komen. En wat een mooie gewichten, dat gaat hier nog heel lang duren. Onze eerste mijlpijl is hier bijna de 5 kilo! met bijna 3 maand. Nog een paar daagjes wat gaat dat snel zeg.
@ hartogje Ik ken je ook niet.. had ook in je berichten gekeken maar stonden er maar 4.. had je eerst een andere naam? Heel veel sterkte! @ ok Britt had soms een oor dat was mega groot en dik van het eczeem.. ze zag er dan echt niet uit. @ fabs Echt een schatje!!!
Haha Adi, nee is ook een rare combi eigenlijk Ik woon in Qatar, dat is in het Midden-Oosten. Maar er is hier een grote Expatgemeente, vandaar het Halloween-feest Fabs, wat een mooi meiske is Fabiënne zeg! Over mooie ogen gesproken... Wat sneu dat eczeem zeg O.K. Gelukkig helpt de zalf wel... Vandaag naar de arts geweest en hij wilde toch nu de Motilium in combinatie met nieuwe medicatie geven. Voor haar was het beste om Omeprazole te gaan geven. (Losec dus). Tsja makkelijker gezegd dan gedaan, de apotheek bleek dit dus niet te hebben. Het zou gemaakt moeten worden, maar dat kon ook niet. Dus toen maar Zantac voorgeschreven gekregen (moest wel eerst terug naar de arts, weer een half uur wachten ), dat moest eerst nog gemaakt worden daar, want ze hadden het niet in vloeistofvorm (ook dat duurde een half uur...) bleek dat die vloeistof instabiel was, dus maar 1 week houdbaar. Dat betekent dat ik dan iedere week terug moet naar de apotheek in het ziekenhuis om nieuwe te laten maken Ben toen maar van ellende alle apotheken hier langsgegaan en uiteindelijk had er hier 1 apotheek Losec mups 20 mg. Die kan ik dan zelf oplossen en daar een deel van geven. Pfffff.... Ik was voor 9-en vertrokken en na 12.00 u. thuis... L yvia was helemaal kapot. Nu maar hopen dat het goed gaat werken en ik niet toch nog aan de Zantac moet, want iedere week terug voor een recept en het laten maken van de Zantac... zie ik niet echt naar uit eerlijk gezegd! Verder gaat alles goed met de kleine meid. Weer lekker gegroeid, nu 5,3 kilo! Liefs Elea
@Elea; Jeetje, wat een gedoe zeg... Maar toch fijn dat je uiteindelijk iets gevonden hebt. Nu maar hopen dat het helpt. Ik duim voor jullie!! @Eczeem; Hier een jongetje wat heel veel last heeft (gehad) van eczeem. Hij werd zelfs in zijn ontwikkeling geremd door dat verrekte eczeem. We zijn toen uiteindelijk bij een homeopatisch arts geweest. Die heeft ons helemaal uitgehoord (je moet echt alles vertellen, van zwangerschap tot nu). Daarop heeft ze een medicijn gebaseerd. Het bijzondere was dat ze ook Daan moest hebben gezien voordat ze een medicijn voor Luuk kon vaststellen. Dat had te maken met hun eeneiige tweeling zijn (vraag me niet hoe dat ook alweer zat). En wat het nog bijzonderder maakte. Ze kregen beiden precies het tegenovergestelde medicijn. Maar het belangrijkste!! Binnen no time was de eczeem een stuk minder en ook nu heeft hij er niet meer zoveel last van als toen. Hormooncreme hebben we echt niet gesmeerd. Die troep smeer ik niet. Het is symptoombestrijding, terwijl een homeopaat naar de oorzaak kijkt en die probeert op te lossen. We smeren overigens ook met Vaseline Cetomacrogolcreme (alleen op recept verkrijgbaar), we baden in badolie (Balneum extra vettende badolie) en soms met zout water. Ik was alleen met hypoallergene middelen en we zijn zo voorzichtig mogelijk met andere cosmetische producten. Helaas heeft de eczeem nu plaats gemaakt voor waterwratjes. Dat zijn ook rotdingen zeg... En daar kun je helaas helemaal niets aan doen... @Fabs; Mooi meisje hoor!! @Hartogje; Heel veel sterkte. Heb je iemand in je omgeving waar je mee kunt praten? Of ben je al eens langs de HA geweest om hulp te vragen? Hier moet je niet mee blijven lopen hoor. Sterkte!! @Angel; Hoe was je verjaardag?