Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ ok

Op hyves staat over een meeting.
    Als je ook mee wilt kun je mij dan je naam+woonplaats pben?

@ hartogje

Ik had wel heel erg dat ik het jammer vond dat ik nooit de kraamtijd beleefd had.
    Maar goed.. je hebt het niet altijd voor het zeggen want nu heb ik het weer niet gehad haha.

2. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Heeft iemand dit hyves adres voor mij? Kan ik daar ook eens een kijkje nemen.

Mee naar de wc... Haha hier plassen we ook geregeld samen :p Mijn middelste op het potje ernaast en mijn oudste komt zich er dan ook nog even tegenaanbemoeien ;) Nu ze samen spelen heb ik wel echt duidelijk meer tijd voor mezelf en nu gaat de oudste ook nog naar school, dus dat scheelt ook.

@Hartogje, Nee niet zo'n last van dikke-buiken-heimwee. Ik vind kinderen krijgen erg bijzonder, maar ben niet echt een zwangerfan. Ben juist blij dat ik weer een beetje mijn eigen platte buik terugheb :) Maar het feit dat ik waarschijnlijk noot meer een kind zal krijgen vind ik dan wel weer heel raar. Beetje zonde of jammer ofzo ;) Want we maken juist van die leuke kids :D

Loppstoel; Goed van Levi zeg! Hij gaat als een speer :D Hier heb ik sinds gisteren een bouncer. Is net zoiets als dat loopstoeltje, alleen dan rolt hij niet, maar kan ze er in staan en springen. Bij de anderen nooit gehad, maar L yvia wil door de reflux alleen maar rechtop 'staan', dus zij vindt het geweldig. Ik doe haar er wel maar max. 10 minuten in, want het schijnt niet geweldig voor de heupjes te zijn.

Hier: Vanmorgen lekker wezen zwemmen met C élya en een cocktail gedronken aan de rand van het zwembad met een Nederlandse kennis. Wat heb ik toch weer een zwaar leven :p

Liefs Elea

3. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    Nou mijn verhaal:

Mijn dochtertje Emily is geboren met 28 weken en 4 dagen. Ze woog bij haar geboorte 1045 gram.
    Zondag werd ik wakker en ik ging naar beneden en zij tegen mijn man ik heb krampen in mijn buik. De krampen gingen weer weg en ze kwamen weer terug om de 5 min. We vertrouwden het niet, dus we hebben de vk gebeld. Die zij kom maar even langs op de praktijk. Ze ging voel en luisteren. Ik had last van harde buiken, het bleken weeën te zijn en ik had 1 cm ontsluiting. Ze vroeg heb je de afgelopen tijd stress gehad. Ik: Ja van me werk is moest mijn verlof en alles zelf regelen wilden ze niets doen en moest dagen van 10 uur werken.
    Nou we moesten naar het ziekenhuis en werd aan de ecg gelegd, ondertussen werden de weeën erger en erger. Nou de een na de andere arts kwam binnen, toen wisten we het, foute boel.
    De arts zei dat de ambulance onderweg is en dat ik met spoed naar het ziekenhuis in Leiden gebracht zou worden.
    Daar ben ik ook weer onderzocht, echo hartslag. De arts zei we gaan over een kwartier naar beneden we gaan het kind halen.
    Alles ging zo snel voor ik het wist was ik mama en mijn man vader.
    De eerste tien minuten ademde ze niet maar toen begon ze te huilen. Ze ademde zelfstandig maar na een tijd moest ze toch aan de beademing.
    Nou ze heeft natuurlijk een lange tijd in het ziekenhuis gelegen en net voor kerst mocht ze naar huis. Een heel mooi kerstcadeau!
    Ze is heel sterk en een vechter en nu al bijna 1 jaar oud, 1 november.

Met het Emily gaat alles super, een gezonde meis.

Nou ik ben na een tijd weer gaan werken, toen vond ik een andere betere baan. Maar opeens was ik plots in verwachting, onverwachts. Dus ik was overstuur op mijn werk en ze zeiden dat het allemaal goed zou komen. Maar toen werd ik ontslagen 3 dagen voordat mijn proeftijd afliep. Een aantal dagen na mijn ontslag kreeg ik een miskraam.
    Nou weer overeind krabbelen voor me kleine meid.
    Ik wilde weer gaan leren en werken en toen stortte ik helemaal in.
    Gister heb ik een telefonisch consult gehad en het gaat idd niet goed met me, moeilijk om toe te geven. Er moet best wel spoed achter alles gezet worden, want blijkbaar heb ik echt hulp nodig met alles.

Zo een heel verhaal, miss ben ik iets vergeten maar dat schrijf ik dan later.

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    MvM: wat een mooi filmpje van Levi.

Hartogje: wat een verhaal goed dat je zelf hulp hebt gezocht.

Zpen: hier ook alleen als Mylan ligt te slapen. En stiekem als hij in de box ligt.

Meeting: ga eens even kijken op hyves. Lijkt me leuk ligt er wel aan waar.
    Misschien is Utrecht wat als we allemaal verspreid wonen.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hartogje, wat een verhaal meid! Pff en dan ook nog eens zo veel pech, bij beide banen zo veel onbegrip, dat helpt ook niet bepaald! Je zou dan haast gaan denken dat het aan jezelf ligt, wat natuurlijk gewoon niet zo is. Poeh, eerst een vroeggeboorte en dan nog een miskraam en zo alles bij elkaar, dat is niet niks! Helemaal niet raar dat je vast bent gelopen en wat hulp nodig hebt bij de verwerking. Gelukkig dat het met je meisje nu zo goed gaat. En fijn dat je wel een telefonisch consult hebt gehad, dat is al beter dan niets! Fijn dat ze eindelijk iets gaan ondernemen om je te helpen. Om voor goed voor je meisje te kunnen zorgen moet het wel goed met jou gaan. Heel veel succes met alles!

De link naar de hyves-pagina is: Prematuur mamas zwpagina - Hyves.nl

6. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    zo ben er weer even.. ben zooo druk sorry!!
    mijn meisjes zijn inmiddels overgeplaatst naar een ziekenhuis hier in de buurt.. dus wij zijn ook weer thuis.

alleen kregen we te horen dat N. een open ductus heeft en nu schrik ik daar weer heel erg van :(
    wie van jullie kindjes heeft dit ook gehad en wat waren de klachten en hoe is het verholpen? en als ze zijn geopereerd hoe oud waren ze toen?

7. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    ohja ik heb ook een andere naam ik was sylvia22

8. adi

adi Niet meer actief

Fijn dat ze overgeplaatst zijn en dat jullie eindelijk naar huis kunnen!

Mijn dochtertje heeft open ductus gehad. De voornaamste klacht bij haar was dat ze niet zonder CPAP kon en en dat extra zuurstof moest hebben. Daarnaast had zij ong. 2 weken langer dan haar broer en zus ondersteuning nodig bij het ademen (CPAP, en later cafeïne)

Bij haar is het gelukkig verholpen met medicijnen, en hoefde ze niet geopereerd te worden.

Hoe hebben ze het ontdekt bij N? Wat zijn de klachten? Zijn ze inmiddels gestart met de medicijnen?

Heel veel sterkte meid! Ik weet hoe vreselijk het is om het te horen, maar in de meeste gevallen kan het verholpen worden met medicijnen.

9. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    nee ze zijn al te laat met medicijnen, dus nu is het afwachten of het nog van zelf dichtgaat en anders moet ze geopereerd worden.
    haar klachten zijn nu: ruisje, sateratiedalingen en een snelle ademhaling. maar daar tegenover heeft ze een hele mooie bloeddruk en bouwt zij wel heel mooi haar CPAP af en zit ze nu zelfs aan een snorretje zonder zuurstof.. dus erg appart allemaal en op de 1e echo dachten de artsen zelfs dat hij dicht zat, maar nu lijkt hij op de echo toch open te zijn

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ syl

Fijn dat ze nu in de buurt zitten.
    Scheelt al een hoop he!
    He bah balen zeg, hier geen ervaring mee.

Knuffff

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jullie gaan weer als een razende...

@MvM; Wat een ontzettende leuk filmpje van Levi. Ik heb al even gereageerd op Hyves... ;)

@Hartogje; Ik wil heel graag weer zwanger worden, maar dat ik geen fijne zwangerschap, bevalling en kraamtijd heb gehad speelt daarin niet de hoofdrol. Wij hebben 'gewoon' nog een kinderwens. Toch kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. Het is allemaal zo anders gegaan dan je verwacht en gehoopt had. Ik denk dat dat gevoel moet slijten, net als de andere gevoelens waar je nu mee worstelt. Het is wel een verhaal meis. Goed dat je hulp hebt gezocht. Geef er wel aan toe, pas dan kun je het beste geholpen worden.

@Elea; Wat heb jij een rotleven zeg!! :p Ik wil ook wel aan het zwembad liggen met een cocktail. Helaas is het hier ondertussen zo koud dat 's morgens de ruiten van de auto al gekrabd moeten worden... :(

@Sylvia; Hier wel ervaring met open ductussen. De jongens hebben beiden medicatie gehad, maar dit hielp niet genoeg. Er is toen sprake geweest van een operatie (bij beiden), we hebben ook voorlichting gehad over wat de operatie inhoudt. Maar uiteindelijk is het (ook bij beiden... ;)) niet nodig geweest. De ductus is toch vanzelf dicht gegaan. Hopelijk zal dit bij jouw meiden ook het geval zijn. Wel heel fijn dat ze nu weer een stapje dichter bij huis zijn!!

@Meeting; Ook hierop heb ik al op Hyves gereageerd. Zoals ik daar al schreef is het voor mij praktisch niet echt te organiseren om met de jongens te komen (ik durf niet over de snelweg te rijden). Maar wie weet kunnen we toch iets bedenken... :D

@Meegaan naar de wc; Hier ook twee jongetjes die heel graag komen kijken als mama moet plassen, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Ook omdat, net als bij OK, de trap naast de wc is en de verleiding wel erg groot is om daar stiekem even op te klimmen als mama niet snel kan ingrijpen... ;) Toch schijnt het voor het zindelijkheidsproces wel goed te zijn, dus af en toe laat ik ze kijken... 8)

@ZP'en; Ik doe het tussendoor, als de jongens aan het spelen zijn of tv kijken. Dan glip ik even naar de werkkamer. Maar meestal staan ze na een paar minuten aan de deur te bonzen. Gelukkig slapen ze nog lekker overdag, dan heb ik ook even tijd. En anders 's avonds of, zoals nu, als ze nog niet thuis zijn.

Hier; Vinden jullie het ook zo koud? Ik heb het zo koud de hele dag! Nog 1 dagje werken en dan heb ik een week vakantie. Kijk er nog niet echt naar uit. Werkelijk iedereen is op vakantie of moet werken, dus leuke dingen doen zit er niet in én als klap op de vuurpijl gaan woensdag mijn verstandskiezen eruit. Heb wel hele lieve mensen kunnen charteren die op de jongens passen en mij ook nog eens willen brengen en halen van en naar de tandarts. Helaas heb ik niemand kunnen regelen om m'n handje vast te houden... ;):D

12. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Goed voor het zindelijkheidsproces om te kijken hoe mama plast..? Hmm nou die eer geef ik dan bij deze aan papa, hahaha :D Nee hoor, als ik zelfs dát momentje niet meer voor mezelf mag houden... ;)

@ koud: JAAAAA! Ik heb het vooral in bed koud... Heb allang het winterdekbed er op en een dikke pyama aan en de winter is nog lang niet begonnen, hoe moet dat nou straks... Overdag leef ik in mijn schapenwollen sloffen. Texelse Uggs zeg maar. :) Eigenlijk gaan ze alleen uit als ik naar bed ga. Hmm, misschien aanhouden als het nog kouder wordt, alleen jammer van die harde zool...

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ koud

Haha hier ook altijd koud.
    M bromt swinters altijd omdat ik dan m'n sokken aan wil houden in bed :p
    En om m'n sexy snoopy pyama hihi

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hahaha, ja ik krijg ook IEDERE avond commentaar op mijn leuke pipo pyamabroek. :D Ik kreeg zelfs laatst zijn pinpas mee "koop maar een mooie pyama voor jezelf..." Had alleen geen zin om de stad in te gaan en hier in t dorp was geen pyama-winkel open op maandag... Heb toen maar een broek en een paar truien voor Mischa gekocht, had hij nog nodig. :D

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#295 Ons Kleintje, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2010
    via esprit?:D leuk zeg dat je mag shoppen van je man!
    ik zag laatst dat rituals ook hele mooie huispakken verkoopt. ik wil wel zo`n mooie (prijzige $$$$) maar ben nog opzoek!
    Ik draag savonds ook de snoopy pyamas van de kruidvat of een van hunkemuller 2006 daaroverheen een badjas en mn sloffen aan, Heerlijk!

@Daan04 die is vannacht bevallen van een jongentje Levi (naamgenootje van mamavanmischas kindje), ik volgde haar topic `wie helpt mij erdoorheen` ze lag al vanaf week 20 plat en is nu bevallen met 34 weken en 4 dagen. ik heb tegen haar gezegd dat ze hier welkom is.

@mila/sylvia wat rot zeg dat ze een open ductus heeft, ik heb geen ervaring met een open ductus op latere termijn.... Sterkte!! Fijn dat ze overgeplaatst zijn, en tegelijkertijd. niet zoals toen bij Adi brrrr.

@jipper, niet op de snelweg? dat lijkt me heel lastig! maar kan het me enigzins wel voorstellen hoor! en de trein is dat een optie? Nou ja wel zien het wel

@meetingpoint: ik ben laatst eens bij Binky geweest,Kinderparadijs Malkenschoten » Home een kinderboerderij en speelpark in 1, bij apeldoorn dus redelijk centraal gelegen voor iedereen.

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha dus zijn er wel meer.
    Hij zegt altijd: dat doen der niet veel zoals jou hoor.
    Je bent geen 10 meer :p

@ ok

Eerlijk gezegd ben ik ook geen held op de snelweg.
    Ligt er aan hoe ver het is haha.
    Maar ben 1x van omg utrecht naar friesland gereden en heb ik bijna ergens tegen op gereden toen het ging regenen.
    En sinds dien durf ik niet echt meer.
    Nu willen we volgend jaar naar Italie maar ga echt niet rijden.. hoe handig dat ook zou zijn ;)

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb last van angsten en paniek (je zou het een stoornis kunnen noemen, maar dat klinkt zo zwaar) en dit is er een gevolg van. Het gaat me niet eens om het autorijden opzich, maar meer het gevoel de controle te kunnen verliezen (en ook nog een irreële angst). Ik rijd helemaal niet graag auto, maar de snelweg vermijd ik al jaren. Als ik zelf moet rijden dan.
    De trein is wel een optie, maar niet met de jongens... ;)

@pyjama; Hier iemand die het liefst in een T-shirt van vriendlief slaapt. Ik kan absoluut niet slapen met een lange pyjamabroek aan, maar onder m'n dekbedje is het best behaaglijk... :D

18. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik wil wel rijden mits er iemand met mij mee rijd zodat ik niet en hoef te rijden en op de borden hoef te letten.
    Maar als de trein een goede verbinding heeft doe ik dat liever.
    (had ik ook al op hyves gezet)

Pyama: hier een hempje met een boxer de hele winter door ben echt een kacheltje in bed.
    Geloof dat Mylan dat van mij heeft want die is ook erg warm aangelegd. Papa daar in tegen is een echt kou kleum die slaap nu al in een longsleeve.

Morgen avond hier een kinder kleding party van www.Hipperdepipkids.nl heb er nu al zin aan.
    Leuke betaalbare kleertjes.

19. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik kan dus echt niet slapen in pyjama's Vind dat echt zo vervelend als je dan draait, dat je kleding om je heen draait :) Hier dus geen klachten over mijn nachttenue ;)

20. adi

adi Niet meer actief

Ik meld me ook bij hoor :D, ik heb de hele collectie van Kruidvat pyjama's :p, heerlijk die broeken.
    Ik heb ook nog een hele verzameling van sexy nachtjapons, maar die zijn de afgelopen 2 jaar niet meer de kast uit geweest.. erg he!

Rijden: ik heb totaal geen problemen met rijden, en zou best iemand mee willen nemen, maar wij hebben nog maar 2 zitplaatsen in ons auto. De hele achterbank is al vol met kinderstoelen.

Deel Deze Pagina