Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Zal toch wel een aardig ritje geweest zijn dan... Vond je dat niet heel erg spannend?

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik was wonder boven wonder heel erg relaxed. Een soort overlevingsmodus ofzo?
    Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij waren we binnen 50 minuten in Rotterdam. We hebben met 160 km/uur over de weg gescheurd. M'n lief zat voorin, naast de chauffeur en die heeft het heel wat bewuster meegemaakt. :D Overigens werden we zelfs nog rechts (!) ingehaald door een of anderen idioot. De chauffeur heeft toen meteen de politie opgeroepen.

3. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja dat zal een spannend ritje zijn geweest voor je man! :) Toen Mischa die koortsstuip (is ie alweer hoor hahaha) had gehad moest hij ook met gillende sirenes en dat was allemaal binnen de bebouwde kom... Ik zat achterin maar vond het best heftig! Heel hard en zomaar over fietspaden en vluchtstroken. Welke idioot gaat nou een ambulance die 160 rijdt rechts inhalen?! :$ Terecht dat de chauffeur de politie opgeroepen heeft!! Dan spoor je toch echt niet...

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Zulke dingen moet je niet typen, da's onzin!!
    Binnen de bebouwde kom lijkt me helemaal super eng. Wij hoefden alleen maar rechtdoor over de snelweg. Pfff...ik zou geen ambulancechauffeur willen zijn hoor.

5. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    En door Rotterdam... Lijkt me ook geen pretje! :)

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou ja, zoals je merkt heb ik daar ook geen idee meer van...;) We zijn er gekomen zonder dat ik ben bevallen in de ambulance of dat er ongelukken gebeurt zijn, dus dat is het belangrijkste!! :D:D

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Iemand een tip tegen verkoudheid?
    Mylan is echt snot verkouden met de nadruk op snot.
    Je hoort hem in zijn bedje gewoon ademen via de babyfoon.
    Overal zit snot als hij niest.

8. adi

adi Niet meer actief

Jipper wat een verhaal zeg!

Ik ben ook met de ambulance naar MMC gebracht (45km verder), maar gelukkig niet met de gillende sirenes. Ik vond het echt vreselijk om op die kar te liggen, heb elke steentje onder de wagen en elke bocht keihard gevoeld. Was echt vreselijk.

En toen ging die broeder uitgebreid vertellen dat alles klaar staat mocht ik in de ambulance bevallen, en dat ie het best spannend zou vinden, een drieling ter wereld brengen :$. uuhhmm.. Kun je ook keizersnee doen? NEE, rij dan door idioot, ik mag niet natuurlijk bevallen!! (dit heb ik dus echt geroepen tegen de beste man, ik schaam me er nog steeds voor :))

9. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ambulance broeder zijn lijkt me op de snelweg niet zo erg maar door de bebouwde kom. Je moet er ook maar op vertrouwen dan iedereen voor je aan de kant gaat.

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Neusje druppelen met Otrivin neusdruppels, (voetjes) insmeren met Luuf en eventueel een rouwe ui naast zijn bedje. En wij geven hier bij verkoudheid meteen Nysikind van VSM. Moet je alleen even kijken of hij dat al mag. Sterkte en beterschap voor de kleine man!

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Neusdruppels en ui snap ik maar voetjes insmeren snap ik niet helemaal

Moet idd maar eens kijken wat hij al mag het is nu toch echt wel zielig aan het worden

12. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hahaha ja, wij hebben bijna een meisje van een jaar of 16 van de sokken gereden... Ze vergat even aan de kant te gaan door de schrik van de sirenes. Ze keek zo verbouwereerd en wist echt even niet wat ze moest doen, vond het wel een beetje sneu. :)

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    *proest* Je hebt groot gelijk dat je dat geroepen hebt!!! :D Daar zit je echt op te wachtenm, zulke verhalen. :$
    De verpleegkundige die bij mij in de ambulance zat vond het volgens mij ook spannender dan ik. Ze vroeg steeds: 'Voel je iets?' en ik: 'Mja, ik weet niet precies wat het is. Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik moet plassen.' Toen wilde ze een steek pakken, maar daar heb ik voor bedankt. Ik ga niet liggend in een rijdende ambulance op een po piesen. Dan hadden ze de ambulance daarna wel volledig mogen schoonmaken denk ik... ;)

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik snap het ook niet, maar het helpt wel!! :D:D Was een tip die ik hier ooit gelezen heb.

15. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik heb hier nisikind staan en heb even gekeken, staat niks bijzonders op en is gewoon voor kindjes vanaf 0 jaar. Wij grbtuiken ook rinikind neusspray, is bij neusverkoudheid en oorpijn. Ik hoop dat dat wat meer werking heeft dan gewone zoutoplossing, want daar heb je zo weinig aan vind ik, die ervaring had ik zelf althans toen ik zwanger was en het gebruikte...

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Aangezien ik hier de VSM-ambassadeur ben zou ik zeker gaan die producten!! ;):D

17. adi

adi Niet meer actief

yep van mij :D

Wij hebben die tip van onze huisarts gekregen, hij kon het ook niet verklaren, maar het werkt wel!

(dus voetjes insmeren en dan sokjes aantrekken)

18. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Waar helpt dat dan voor? Is de verkoudheid dan sneller weg of zo?

19. adi

adi Niet meer actief

Nee, beter doorademen. Dezelfde functie als een ui.

20. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Op de voetjes om beter door te kunnen ademen... Rare tip! :D

Deel Deze Pagina