@Chantal: jeetje zeg, dat is balen! Maar zoals je zelf al zegt, wel heel knap dat Hugo 4 uur lang met een neusbrilletje heeft gedaan! Ik ben hier ook een beetje aan het balen. Fabiënne is weer snotverkouden en begon afgelopen week weer flink te blaffen. Dus net met haar naar de dokter geweest, zit er weer slijm in d'r longen. Nu dus weer aan de Qvar. Tuurlijk fijn dat er zoiets bestaat en het haar helpt, maar baal wel enorm dat ze het nu weer nodig heeft. @Fietskar: handige uitvindingen!! Wij hebben er tijdens de vakantie eentje gehuurd en vond het echt supermakkelijk. Ook als het wat sputtert, kan je nog gerust met de fiets weg en je kan ook wat verder fietsen. Jammergenoeg hebben we nu nog geen plek voor een fietskar, maar straks in ons nieuwe huis als het goed is wel!
@ chantal: pffft ik zou woest zijn.... wel knap van je mannetje! @ ziek: seizoen is weer begonnen dus mijn moppie is ook weer ziek... waarschijnlijk 'gewoon' weer keelontsteking en grieperig. Pufjes (ventolin en/of flixotide) zijn we dit jaar nog niet mee begonnen. iedere keer denk ik dat ie weer beter is, omdat ie dan de ochtend zich prima voelt, maar in de middag stort ie dan in. Gisteren na zijn slaapje ineens de trap van boven tot onder (incl de muren en van die tapijt-maantjes die op de trap zitten) ondergekotst... en eergisteren ook al spugen na het slaapje. Koorts heeft ie al 2 dagen niet meer... Ga hem zo uit bed halen (heeft nauwelijks geslapen hoorde ik al..), dus hoop dat het spugen ons bespaard blijft vandaag.... Ik was en strijk me een ongeluk met een spugende peuter en een baby die ook steeds voeding terug geeft
@Mary; Ach nee toch, wat vervelend allemaal!! Hopelijk knapt hij snel weer op. Wat zul je je rot voelen nu. Maar je mannetje nog meer... Heel veel beterschap en sterkte!!
Heb Luuf en neusspray voor Mylan gehaald en zo'n neuszuigertje. Ben benieuwd of het opknapt. Mary: wat vervelend dat hij steeds spuugt na het slapen. En dat jij het dan kan opruimen natuurlijk Meeting in Qatar lijkt mij ook wel wat. Verder nog iemand opties?? Utrecht misschien een optie, ben ik zaterdag ook geweest met een groep van de NOD's bij de V&D hebben ze een grote stamtafel. Zat zaterdag een hele club met kids. Denk wel 15 vrouwen met babies dus dat past makkelijk. Dan kun je ook met de trein gaan (als je dat aandurft met kids)
@ luuf: de huid van thomas is vrij gevoelig en ik had het idee dat zijn borst er een beeteje rood van werd dus heb het weinig gebruikt. Halve ui naast het bedje zetten; stinkt als een bezetene maar helpt de boel wel een beetje 'open' te krijgen en otrivin baby neusspray, daar zweer ik bij Neuszuigertje: Thomas had lekkere 'grote' neusgaten dus dat was ideaal. Ik merk al bij mn dochter dat dat een stuk moeilijker gaat. Past dus nu gewoon voor geen kant @ spugen: vanmiddag (nog) niks gespuugd, dus ik denk dat ie nu echt aan het opkanppen is... Vanavond laatste spuug strijk wegwerken @ meeting.... Met ov is wel een gedoe natuurlijk aangezien ik dan eerst met de bus naar A'dam moet en daar de trein moet pakken met 2 kids.. Mensen met 2 kids: nemen jullie dan beide kids mee? Toch lijkt het me wel leuk...
Alles is goed gegaan! Vannacht goed gedaan aan de NPT. Vanmorgen van de NPT aan de neusbril ochtendflesje leeg gedronken en daarna terug aan de infant flow (ander kindje mocht van de infant flow af na enkele uren)!! Middagflesje ook leeg!! Volgens mij wordt het voor mij morgen zeuren tegen de arts dat hij langer aan de neusbril moet mogen!! Vandaag ook voor het eerst 3 flessen per dag. Eerste 2 flessen zin al leeg. Als hij vanavond maar een paar ml drinkt is het een nieuw record!! Voor alle mensen met verkouden kindjes. Heel veel beterschap!!
Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan vannacht en vandaag. Ik begrijp dat je graag wilt dat hij meer gaat oefenen, maar (en ik weet dat je dit niet wilt horen) je moet niet teveel van hem vragen. Het is echt belangrijk dat het rustig wordt opgebouwd, anders is hij straks zo moe dat hij een paar dagen niet kan oefenen en ben je dubbel teleurgesteld. Echt, geloof me, als hij het kunstje eenmaal doorheeft ligt hij zo 24 uur aan de neusbril. Nogmaals, ik snap dat je dit soort dingen niet wilt horen, want zeker de laatste weken zijn hels! Maar ik spreek uit ervaring... Hou je taai meis, je kunt het!! En je Kanjer ook!!
@chantal Getverderrie zeg wat er gebeurde, dat het apparaat stopte, je moet er niet aan denken! Gelukkig heeft Hugo het goed gedaan.. ik zou heel pissig zijn! @jipper, cool een fietskar! en handig dat je hem als kinderwagen kunt gebruiken!
muur in het trapgat had ik meteen gedaan, maar daarna moest Elin de fles want die was al 5 kwartier later dn ze eigenlijk moest Dus zat Thomas met schone kleertjes aan op de bank te huilen mn baby in de box te huilen van de honger en ik als een gek de muur in het trapgat schrobben De treden heb ik in eerste instantie gelaten en ben ik Elin gaan voeden. Lstig hoor 2 kindjes echt wennen. Gelukkig stonden toen net mn ouders op de stoep Dus mn moeder heeft toen de rest van de trap en de overloop schoongemaakt en ik de kleding van hem en mij daarna uitgewassen en in de machine gegooid
Oh ja Mary, dat zijn van die momenten... Alles komt ALTIJD precies tegelijk! Hier ook vandaag.. Ze slapen altijd tegelijk maar vandaag niet. Toen het tijd was voor Levi's fles (en dat vond hij zelf ook, hij krijste alles bij elkaar terwijl hij net een boterham op had...) werd natuurlijk ook precies Mischa wakker met een poepbroek. Dat geregeld, Levi drie tellen de fles in z'n mond, staat de postbode voor het raam met een pakje. Dan komt er even stoom uit mijn oren hoor, hahaha! Ik probeer altijd maar drie keer heeeeeel diep te zuchten en dan gaat het wel weer maar soms heb je van die dagen....! Oja, en dat pakje had papa besteld. Ik bestel om precies deze reden namelijk zelden meer iets over internet. Altijd worden de jongens door de postbode wakker gebeld, of ze slapen eindelijk een beetje 's ochtends zodat ik ook een beetje bij kan slapen of zo... En dan gaat de bel en moet ik met mijn haar in de klit en in mijn pyjama naar de deur.
@Jipper Ik weet het, maar het zat al in de verwachting dat ze het deze week gaan ophogen naar 2 * 3 uur. Meer zal ze ook niet verhogen, maar dat is toch van 4 naar 6 uur. En ze flesje is vandaag ook leeg gegaan!
Ja dat zie je dan altijd. Ik kan dan ook koken pff. Gisteren was Britt zo vervelend was echt blij toen ze op bed lag. Wessel begint nu natuurlijk met praten en probeerd telkens te gaan zitten. Dus ga je daar ook wat meer aandacht aan besteden. Volgens M is het beetje aandacht van haar. @ chantal Goed zeg helemaal leeg gedronken!
Ja, dat merk ik ook wel hoor! Levi begint door de kamer te rollen. Dacht dat hij ging tijgeren, maar hij vindt het makkelijker om gewoon continue om te rollen net zo lang tot hij is waar hij komen wil. Maar anyways, hij wil ook steeds meer aandacht en ik merk nu dat Mischa, die nooit jaloers heeft gedaan, daar toch wel een klein beetje moeite mee heeft en een beetje gaat lopen klieren om aandacht af en toe. Lastig he!
We komen net terug van de kinderarts. Ze is tevreden over de groei en ontwikkeling van de kids. Nieuwste cijfertjes: M: 9,2kg en 76cm D: 10kg en 77,5cm A: 9kg en 77cm We hebben het uitgebreid over Melisa gehad. Bij haar is laatst een cycste in een bot in het voorhoofd geconstateerd. Volgens de radioloog en de HA niks bijzonders, maar de KA gaat het helemaal uitgebreid uitzoeken en met de chirurg bespreken. Daarna gaat ze de foto's opsturen naar MMC, om hun oordeel te vragen en te kijken of zij Melisa ook willen onderzoeken. Ze zoekt er zelf niks achter, maar wil het gewoon precies weten hoe en wat het is. Ik vind het wel doodeng, maar ga ervan uit dat er niks aan de hand is (zeg ik heel moedig ) Daarnaast ga ik met haar binnenkort weer naar de fysio, omdat ze 'achterloopt' op de andere twee. Ze stapt wel goed aan het handje, maar staat niet los en zet geen stapjes los. Daarnaast valt ze best veel. KA vond dit helemaal niet zorgwekkend, maar ik mag een afspraak maken voor mijn eigen geruststelling. Dus, van ene kant gerustgesteld, ze groeien goed en het gaat goed. Alleen nu de uitslagen van Melisa afwachten... ik kan op internet ook niks vinden, misschien beter ook..
Wat spannend zeg! Snap dat je je er toch zorgen om maakt. Het is toch je kleine meisje! Wel top van de kinderarts dat ze het toch allemaal uit gaat zoeken voor de zekerheid.
Hier een neus zuigertje van de etos wil dus ook voor geen meter. Tuitje is volgens mij veelste klein maar hij vindt het ook niks. Neusspray en Luuf gaat goed. Hopen dat hij snel op knapt. * Chantal: hopen dat het zo goed bijlft gaan met Hugo, sterk mannetje hoor. * Aandacht: lijkt me lastig om je aandacht over 2 te verdelen maar went ook wel weer denk ik. Mylan krijgt eindelijk weer haartjes op zijn koppie zag er zo kaal uit van boven. Alleen zijn deze haartjes wel iets blonder heb ik het idee. Nou ja we wachten af.
Oh bah Adi, dat zijn geen leuke berichten. Maar hopen dat het inderdaad niets ernstigs is. Mischa valt nog steeds erg veel... Hopelijk is dat bij Melisa ook niet bijzonder.