Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heb niet alles gelezen hoor, had er echt geen tijd voor vandaag. Drukke dag... :(

@postieve verhalen; Het lijkt mij ook dat het vooral een informatieve site moet worden. Gemaakt door ervaringsdeskundigen welliswaar, maar dat wil niet zeggen dat het alleen maar 'ervaringsverhalen' moeten worden. Dan wordt de site erg 'gekleurd' m.n. door emoties. En ik denk dat mensen die informatie zoeken over dit onderwerp zelf al in een emotionele rollercoaster zitten en niet zitten te wachten op de emoties van anderen.
    Natuurlijk zou het op den duur leuk zijn als er ook verhalen van prematuurouders op geplaatst worden. Maar dan moeten dat verhalen zijn die alle kanten toelichten. Dus ook de verhalen die niet goed zijn afgelopen.

Wat de zorgen over later betreft... Ik maak me daar eigenlijk geen zorgen over. Ten eerste; als het komt, dan komt het en kun je er niets tegen doen. Ten tweede; je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen dat een leer- of gedragsstoornis, zoals bijvoorbeeld ADHD, toe te schrijven is aan de vroeggeboorte.
    Net als Adi lees ik die sites dus ook niet.

2. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

Oh dat is zeker wel fijn. Hier dus niet zo, had ik ook wel een geruststelling gevonden ja. Vooral omdat ik ook nog de foto's mee naar huis kreeg en dan ga je natuurlijk toch ook zelf kijken en manlief ook... En een leek ziet er wellicht van alles in of juist niets, dus da's helemaal niet goed natuurlijk ;)

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Elea: wij kregen ook geen uitleg over de echo. Kregen ook geen foto's mee.
    Weten dus ook nog niks.
    Wij moeten 1 dec. weer terug.

Getver kijk ondertussen ruzie met de buren.
    Wat een vies huis!! 19 katten in een klein huisje bah

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik kijk de wedding, maar had ik al gezien, even overzappen naar `ruzie met de buren:)`

5. Ons Kleintje

afschuwelijk he suzan:$

6. adi

adi Niet meer actief

Ik kwam vandaag thuis van mijn werk, keek even door het raam naar binnen en zag 3 vrolijke kids met oma spelen en lachen op de grond. Ik loop vrolijk naar binnen, en het begint me een gegil van je weet-niet-wat, ik schrok echt! Ze begonnen ineens te jengelen, gillen, krijsen, huilen, een hele drama. Oppakken en troosten had geen zin. Nog nooit zo meegemeaakt. Volgens mijn schoonmoeder komt het omdat ze me zo hadden gemist, dat ze niet meer wisten hoe te reageren.

Na het eten heb ik hun kleertjes voor morgen klaargelegd en de bad voorbereid, en daarvoor heb ik elke keer 1 kindje mee naar boven genomen om mij te 'helpen'. En dan waren ze super vrolijk en lief. Ze genoten echt van die 1-op-1 aandacht. Ik merk dat ze dat echt nodig hebben soms. Klinkt dit herkerbaar? Ze zijn hier natuurlijk ook met zn drieeën, en zitten nu in de jaloerse fase..

Maar naast alle drama nog twee hele leuke anokdotes van vandaag :)
    Ik was met Diyana in hun kamer was aan het opruimen. Zij deed de onderste la van de kommode open en haalde badlakens eruit, deed de la dicht en ging de badlakens in de wasmand inladen. Echt leuk om te zien (wel jammer van de schone badlakens ;)). Op gegeven moment deed ze de la dicht en riep 'KJAAJ' (= klaar). Ik dacht echt, zegt ze dat nou? Dus ik die la weer open gedaan en de badlaken ingestopt. Doet zij de la dicht en zegt 'kjaaj' :) Geweldig!!!

Daarna ging even zitten om een stuk peperkoek te eten (door die gillende drama geen tijd gehad voor avondeten). Kruipt Aldin bij me op schoot en wil het proeven. Ze hebben nog nooit peperkoek gehad, maar hij mocht wel proeven. Nou, hij RUKTE die koek uit mijn handen en begon naar binnen te laaien. Alsof ie al dagen niks te eten had gehad :). En zo af en toe bood ie mij ook een stukje aan, hahahah.
    En mijn man riep vanaf de achtergrond 'HAPPEN JONGE HAPPEN' :) :)

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ja vies en ongezond.
    Dat een mens zo kan leven terwijl ze zelf weet dat het vies in haar huis is

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Tijd voor Oh Oh Cherso.
    Fijne avond dames

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    waar kan ik die hyves vinden dan? of is dat op de welbekende hyves pagina van ons?

10. adi

adi Niet meer actief

Ik weet niet of MvM je uitgenodigd heeft?

11. Ons Kleintje

@Adi OO wat leuk om te lezen allemaal die anekdotes (positieve en `minder positieve in grote mensen ogen`

dat van dat huilen en gillen bij thuiskomt, dat heet emotionele ontlading. Omdat het kind veel indrukken heeft opgedaan en zich dan bij mama ontlaadt omdat die veilig is. Dat heeft ons Kleintje zo nu en dan ook als ik hem ophaal uit het KDV. Je schoonmoeder had het dus goed;)

ik denk dat ze inderdaad ook 1 op 1 aandacht nodig hebben. Groepsaandacht is anders dan individueel. Vind het wel leuk dat je ze jou laat meehelpen, dat is echt goed voor hun eigenwaarde!

@oh oh cherso, dat heb ik toevallig ook gezien:p jammer dat het alweer is afgelopen.

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    snap t ook ff niet; een nieuwe/andere hyves?

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0

14. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mary: je kunt ook zelf een vel papier met hokjes maken en dan iedere dag een kruisje zetten of sticker erop plakken.

Kreeg net een mailtje voor mijn eerste invalklus op vrijdag 26 nov!!
    Mylan gaat as. dinsdag proefdraaien bij de gastouder als ik naar de kapper ga. Maar 2 uurtjes dus.
    En dan 26 nov. meteen de hele dag van half 8 tot half 5.....
    Heb wel weer zin om te gaan werken maar om hem weg te brengen wat minder.

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    snap ik ;) , maar leek me leuker om een mooie variant op zn kamer te hangen van Sesamstraat, kabouter plop, piet piraat of weet ik veel wie ;)

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb nog nooit een echte 'kinderkalender' gezien, maar je hebt wel leuke familieplanners. Misschien dat je daar iets mee kunt? Daar zou je alle activiteiten die eraan komen op in kunnen vullen en dan kun je Thomas kruisjes laten zetten of stickers kunnen laten plakken op de dagen die geweest zijn.
    Zal eens kijken of ik een voorbeeld kan vinden.

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
  18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh ja das inderdaad wel leuk! Ik ga eens op jacht ;)

19. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Oh dat lijkt me inderdaad een hele onderneming zo met de bus. Alles goed gegaan?

Gisteren met buurvrouw naar ziekenhuis geweest, ze had vlokjes in de urine en dacht dat het vruchtwater was (ze is 38wk). Best raar hoor, om dan weer op de verlosafdeling te zijn. En ook best raar dat het bij haar gewoon 'mag'. Maar er was nog niks bij haar aan de hand, dus weer naar huis. Ga er daardoor toch weer even meer aan denken. Verlang dan zelf ook ineens weer naar een zwangerschap en dan vooral om 'm te voldragen natuurlijk. Maar we wachten nog even. Wel raar allemaal, lastig uitleggen.

20. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Fabsie, heel herkenbaar hoor! Mijn vriendin beviel een half jaar later dan ik (van Mischa) en behalve dat ik een heeeeeel klein beetje jaloers op haar was vond ik het ook wel heerlijk om het van dichtbij (al woont ze een uur rijden van ons vandaan, ik werd constant op de hoogte gehouden en kreeg overal sms-jes over) mee te maken, ze liep 2 weken over tijd. :) Maar het is wel raar inderdaad. Ik vond het ook heeeeel raar bij mijn tweede zwangerschap, alle controles in die kamer waar de arts-assistent tegen me had gezegd dat hij me niet ziek vond overkomen, twee dagen voordat mijn vliezen braken... Het haalt gewoon herinneringen en gemengde gevoelens naar boven, niets vreemds aan. Wel goed voor de verwerking denk ik hoor!

Oja, ook zo gek, ik kreeg in dezelfde kamer te horen dat ze me "morgen ochtend" gingen inleiden als waar mijn vliezen braken!

Deel Deze Pagina