Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hallo allemaal!!

Moon, veel plezier morgen met het feestje van jullie princes!! Zal wel geweldig worden!

HIer: even geen puf om uitgebreid te schrijven. We zijn vandaag de hele dag op pad geweest, huizen bekeken. Hebben nu 2 huizen waar we een bod gaan uitbrengen, één nieuwbouwhuis, al opgeleverd. En één geweldig huis, alleen moet er ook heel veel gebeuren. Dus we zien waar we het beste uitkomen.
    Ook bij een paar keukenboeren geweest. Ik verander elk half uur mijn wensen over de keuken, zo kom ik er nooit uit :(.

Bij dat nieuwbouwhuis kan ik namelijk echt nog alles bepalen. Hoe groot de keuken wordt (dan komt de afscheiding van de woonkamer), hoe lang die muur moet zijn, welke vorm keuken enz. Ik kan helemaal niet omgaan met zoveel keus :( ;)

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@jipper, toevallig dat jij er ook aan dacht! Ik heb geen idee of hij het bloed nu nog in zich heeft..
    @moon alvast van harte met de verjaardag van B!!
    @hier, vandaag waren we alledrie thuis, hebben heerlijk genoten van het superlekkere weer! vanochtend zijn we eerst naar het park geweest daarna een patatje gegeten en Ons Kleintje zijn eerste frikandel:)
    smiddags zijn we tegelijk gaan slapen, toen ik wakker werd dacht ik dat het nacht was (verduisteringsgordijn);) en daarna in de achtertuin gespeeld en ramen gezeemd, zelf pizza gemaakt. Zojuist met man lief romantisch avondje op de bank.T was echt een leuke dag!

3. Chantal80

Chantal80 Actief lid

6 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag mijn uitgerekende datum en het duurt nog wel 2 maanden voordat Hugo naar huis mag....

Voel me een beetje rot dus

4. Ons Kleintje

kan ik me heel goed voorstellen! vooral rond de uitgerekende datum kreeg ik huilbuien om t minste geringste. Op een gegeven moment ben je het allemaal ZO ZAT!
    veel sterkte gewenst!
    Hoe weet je dat het nog 2 maanden gaat duren?

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @Moon: Joepie, alvast gefeliciteerd met B'tje. Wat gaat het hard! Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke dag. Heb eens gekeken op die site waar je foto's zo mooi kan bewerken en dat is trouwens heel makklijk inderdaad. Zelfs mij lukt het zo:D! Goeie tip hoor!

@Adi: Dit zal inderdaad wel even intensief zijn allemaal. Veel uitzoeken, opzoeken en regelen en dat met drie kindjes om je heen. Heel veel succes meid!

@hier: We hebben een eigen stoeltje gekocht voor Zoey en dat is me toch een succes. Ze klimt er heel de tijd in en uit en ze gaat echt als een klein boekenwurmpje boekjes zitten lezen in haar stoeltje. Echt zo schattig.

Ik was gister op een verjaardag en daar vroegen ze of Zoey chips mocht. Ik zei maar van niet, want ik vind het zo scherp chips. Ben bang dat dit niet goed gaat met eten en ik vind het gewoon ook niet zo gezond. Geven jullie de kleintjes al chips?

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    @ fotobewerkings site: heb ik even gemist. Mag ik een linkje??
    Altijd leuk om zelf te doen

@chips: wij hadden laatst een jongetje hier van 14 maand die kreeg gewoon chips van zijn ouders. Is waarschijnlijk niet voor niks te dik.
    Zelf zou ik het ook nog niet doen hoor,er zijn wel gezondere dingen.

@kleding: ben goed geslaagd gister: rokje,broek, shirt, leer achtig jasje, 2 leggings, sjaaltje en een tas voor naar de gastouder.
    Kunnen weer even vooruit dus.

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Oh vergeet ik Britt nog.
    Alvast gefeliciteerd meisje dat je maar lekker verwend mag worden.
    (gaat vast wel lukken)

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Chantal: sterkte, is ook een rotgevoel. Waarom nog 2 maand?

@Adi: oooow, moeilijke keuzes! Wij hebben donderdag een huis bekeken, een bod gedaan en sinds gisteren gekocht! Er hoeft zo op 't oog weinig te gebeuren en we kunnen er in januari in. Dus 1 maandje bij mijn ouders bivakeren.

Vandaag zijn we 2 jaar getrouwd. We zijn vanmiddag naar een wildpark geweest vlak over de grens. Erg leuk en Fabiënne vond het reuze interessant.

9. Chantal80

Chantal80 Actief lid

6 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij zit nog aan de infant flow. Ik hoopte op 1 maand, maar de dokter zei dat het nog wel 2 maanden kan duren.

Ik had zo lang naar deze dag uitgekeken..

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ ban

Suc6 met het bewerken haha.
    Ik gebruik het eigenlijk alleen maar om foto iets bij te snijden en m'n naam er op te zetten.
    Verder doe ik zwart wit enz via m'n camera.

Thnx meiden.
    Ze is giga verwend met allemaal dingen van LP, krasboekje, assepoester pop en voorleesboekje.
    Ze ligt nu al te slapen hihi.

11. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Britt alvast gefeliciteerd met je 3e verjaardag!!!! Fijn dat je zo geod verwend bent :)

Ik ben ook wel benieuwd naar het foto-bewerkingslinkje...

Balen Chantal :( Het is idd wel even slikken als die datum voorbij gaat en je ukkie mag nog niet mee. Dat is wel enorm verdrietig he. Dikke knuffel voor jou en je mannetje Hugo.

Hier: het huilen wordt alleen maar erger. Ze is ook nog eens verkouden, dus dat helpt ook niet natuurlijk. Ze huilt nu zelfs aan de borst. Het is echt; heel hard slikken - brullen - heel hard slikken - boeren/hikken - Slikken - huilen.... :'( Zo zielig... Ik word er wanhopig van...

Liefs Elea

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Deze is heel makkelijk.
    Je hebt ook nog wel andere dan kan je ook foto's in elkaar overbrengen maar die snap ik niet ;)
    http://picasa.softonic.nl/

13. Ons Kleintje

gewone chips bedoel je denk ik? Nee, andere chips ook nog niet trouwens.
    Laatst heeft hij een keertje patat gekregen, zonder zout. De dag erna had hij veel bloed in zijn ontlasting (geschaafd door niet goed gekauwde patat dacht ik), dus voor Ons Kleintje voorlopig geen patat meer.

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hier krijgen ze af en toe Pombeertjes of Nibbits. Gewone chips doen we niet, dat vind ik ook te scherp. Hoewel ze het best zouden kunnen denk ik.

Ik ga ook de fotolink eens bekijken.

15. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Gisteravond toen ik wilde gaan lezen en reageren waren we alweer uit de lucht... Dus nu maar even inhalen.

En terecht, harstikke goed van hem! Fijn dat hij steeds beter durft, dat zal wel een heleboel schelen denk ik.

@ uit eten, we gingen niet uit eten maar naar een heel gezellige tent (echt een tent, door de carnavalsvereniging georganiseerd) met Nick en Simon, de drie J's en een heleboel hele foute zangers... En heel veel bier, hahaha! Was wel weer een keertje leuk. Ik dacht dat ik redelijk rustig aan had gedaan maar toen we naar huis gingen raakte ik mijn vriend kwijt en liep ik daar opeens helemaal in mijn eentje, met alleen een fietssleutel, geen telefoon en geen huissleutels! Gelukkig zag ik opeens een paar bekenden fietsen, daar ben ik mee meegefietst en die hebben hem gebeld dat hij even de deur open moest doen. Erg, ik voelde me net een puber! :D

Ja ik heb een hekel aan bammetjes op tafel... Maar met kinderen ontkom je er niet aan en het is ook wel weer heeeeel erg leuk zoals ze samen bezig zijn.

Vanavond had papa een leuk idee... Hij liet Mischa Levi eten geven!! PASTA! Nou we hebben dubbel gelegen. Hij deed erg zijn best en Levi deed zijn mond wijd voor hem open, echt heel lief. Maar toen legde Levi zijn heeeele vieze pastahandje op Mischa's arm omdat die niet snel genoeg met de volgende hap kwam. Dat gezicht van Mischa, helemaal geshockeerd!! BAH! Riep hij. En Levi kreeg mooi niks meer, zelfs niet toen hij hard begon te brullen. :D We hebben het hele gebeuren zitten filmpen. Daarna heeft papa de jongens samen in bad gedaan en ben ik meer dan een half uur bezig geweest met poetsen, er zat werkelijk OVERAL pastaprut! Was een 8 maanden potje... JAKKES! Was leuk, maar eens en nooit meer. ;)

Jipper, ik ben nu wel erg benieuwd naar wat er zo heel niet leuk aan is...

Susan, lekker he nieuwe kleren kopen! Ik heb weer mijn oude maat dus heb laatst ook lekker gewinkeld. Was gewoon heel hard nodig. In mei 2008 raakte ik zwanger (in juli 2009 weer) en sindsdien had ik alleen maar heeeele grote dingen gekocht. ;) Vandaag heb ik een broek aan die drie maten te groot was... Heb ik maar een paar keer in de droger gegooid. De pijpen gaan nu wel, maar er moet een lang shirt over want bij de zakken en gulp zit hij heel raar. Maar ja, het geld groeit nou ook weer niet op mijn rug dus alles tegelijk nieuw dat gaat niet. Ik heb zelfs weer laarzen met hakken, dát heb ik lang niet gedragen! Ik heb ook een leer achtig jasje, donkerblauw. Je bent goed geslaagd zo te zien, leuk!

Moon, hoe was het feestje?! Oh, ik lees dat ze enorm verwend is. Leuk hoor!

Chantal, wat ontzettend balen zeg! Je leeft toch heel erg naar die dag toe omdat ze zeggen dat je van die datum uit moet gaan... Wat gaat de tijd dan langzaam he... Sterkte!

@Chips, dat mag Mischa van mij wel, eigenlijk mag hij alles. Hij komt toch bijna nooit ergens waar hij zulke dingen krijgt, de oma's zijn gezondheidsfreaks. ;) Dus heel af en toe vind ik niet erg. Thuis krijgt hij het nooit chips of snoep. Patat wel en gebakken aardappels. Wel zonder zout. We eten dat zelfs best vaak eigenlijk... Mischa is toch eerder mager dan dik, maar we moeten wel een beetje minderen voor hij het doorkrijgt, we kunnen dit moeilijk altijd blijven doen en straks is hij ouder en wil hij alleen nog patat. :D

Fabsie, gefeliciteerd! Het weer heeft jullie wel meegezeten he, was weer super vandaag!

Elea, wat sneu! Zou het kunnen dat de klachten door de medicijnen eerst erger worden? Of zou ze misschien gewoon een heel verstopt neusje hebben en daardoor slecht kunnen drinken omdat ze het benauwd heeft? Je omschrijving klinkt alsof haar koppie vol snot zit en ze zich daar in verslikt...

Nu eerst even een wasje ophangen en de nieuwe trip trapp kussentjes in de wasmachine doen en hopen dat de rode saus er nog uit gaat......

16. Ons Kleintje

@mamavanmischa Tranen in mn ogen van het lachen om Mischa die Levi voert, geweldig!

@nieuwe kleren. Ik ben nogsteeds zo`n 3 kilo (71 kilo weeg ik) zwaarder als voor mijn zwangerschap. en 6 kilo zwaarder als toen ik met de pil stopte:(
    Omdat niet meer goed afval op t moment heb ik donderdag een hele dure broek gekocht:) omdat ik er na een lijn-poging van mei 2010 nog altijd 3 kilo af heb.
    en hij staat super, ik voel me er weer helemaal sexy in:p
    maar ik zou heel graag mijn oude maat (65 kilo) weer willen hebben, misschien lukt dat nog..

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @MvM; Wat onwijs grappig moet dat geweest zijn!! Mischa die Levi voert. Ik zie het helemaal voor me! :D Hier ziet het er overigens iedere avond uit alsof er een stel varkens aan tafel heeft gezeten, maar ik kan er niet echt mee zitten. De sopdoekjes zijn geduldig en de wasmachine ook... ;) En als ze 16 zijn zullen ze toch wel fatsoenlijk kunnen eten? ;)

Wat een tweeling hebben soms echt niet leuk maakt? Laat ik voorop stellen dat ik natuurlijk ontzettend gelukkig ben met onze lieve kanjers en het is druk, maar goed te doen. Het vervelende is alleen dat je echt dingen mist en sommige dingen niet (makkelijk) kunt doen. Ik kan bijvoorbeeld best jaloers zijn op moeders die ik gezellig een wandelingetje zie maken met hun peuter (en eventueel nog een kindje in de kinderwagen). Dat is hier dus gewoon niet te doen in je eentje. Als ik een wandelingetje wil maken moeten ze vastgesnoerd zitten in de kinderwagen. En laten ze dat nou net niet meer zo leuk vinden... ;) Zelf laten lopen is gewoon geen optie. Ze luisteren best goed hoor, maar dezelfde kant oplopen is gewoon niet leuk... ;) Even naar de winkels gaan? Alleen als ik er met de wandelwagen naar binnen kan. Boodschappen doen als je alleen bent? Geen denken aan! Hangt er een aan je benen? Volgt de ander natuurlijk ook. En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. Natuurlijk zet ik me daar overheen, want het is nou eenmaal zo. Maar soms baal ik er gewoon van.
    En het gaat niet eens om de 'hoeveelheid' kinderen (want met een 3e kindje erbij zal het nog drukker worden), maar om het feit dat ze precies op hetzelfde moment in dezelfde fase zitten. Tegen de tijd dat een eventueel 3e kindje gaat lopen heeft hij/zij 2 broers die een beetje kunnen helpen... ;):D Snap je wat ik bedoel?

@Elea; Wat rot dat je meisje nog steeds niet geholpen is met de medicijnen. Hopelijk knapt ze iets op als ze niet meer verkouden is en vinden jullie snel dé oplossing, zodat ze weer een blij, vrolijk en vooral gezond kindje wordt!

@Chantal; Begrijpelijk dat je het even zwaar hebt nu. Bedenk wel dat artsen een marge nemen hoor. Als Hugo plotseling met sprongen vooruit gaat ben je misschien over een maand 'al' wel thuis... Ik duim voor jullie!! Hou je taai meis!

@OnsKleintje; Lekker als je je zo goed voelt in je nieuwe kleren. En sja, na een zwangerschap zijn er volgens mij maar heel weinig vrouwen die hun oude figuur weer terugkrijgen. Dan maar iets zwaarder of 'uitgezakter' (is dat een woord? ;)), je hebt er wel iets moois voor teruggekregen! ;)

Zo, ik ga nog even een huisbezoekverslag uitwerken. De jongens zijn met opa en oma een stukje gaan wandelen, dus heb ik daar mooi even tijd voor. :D

18. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ons Kleintje, een goede broek kan wonderen doen he! Dan maar een maatje groter dan je eigenlijk zou willen. Als hij mooi zit voel je jezelf meteen 100 x aantrekkelijker.

@ figuur na zwangerschap, heel gek, ik zit wel op mijn oude gewicht, maar heb een heel ander lijf. Mijn kont is platter (vinden de mannen jammer ik ben er blij mee! :D), borsten groter en ik heb een klein buikje maar wel weer dunnere benen dan eerst. Best wel vreemd eigenlijk, het is gewoon helemaal anders verdeeld. En slapper he, overal. :)
    Mijn vriend zegt: dat is het verschil tussen het lijf van een meisje en een vrouw en zo is het maar net.

Jipper, ja kan me voorstellen dat dat niet leuk is en af en toe erg ingewikkeld ja. Maar ik laat Mischa ook absoluut niet los lopen! Die rent zo onder een auto als ik één seconde niet oplet. Dus ook hier iedereen vastgebonden in de wagen. Maar als ik bv met de auto weg ga kan ik Mischa wel even op de grond zetten en Levi eerst in de auto zetten, dat is met twee hele kleine kindjes wel heel lastig denk ik. Boodschappen met de jongens lukt wel, dan ga ik lopen met de wagen en koop ik alleen wat onder in het mandje kan. Winkelen doe ik of samen met een vriendin en de twee kids, of als papa thuis is, dan neem ik maar één kind mee. En met Mischa ben ik een keer een rondje hier in het wijkje gaan lopen zodat hij even kon (loop)fietsen. Dat was wel leuk. Ook toen weer Levi thuis bij papa gelaten.

Maar kan me het wel voorstellen dat het niet alleen maar leuk is. Laatst je wie-wat-waar dat de kinderwagen een lekke band had, toen kon je meteen nergens meer heen. Dat probleem heb ik niet, als het moet gaat Levi in de draagzak en Mischa in de kleine buggy en kan ik alsnog weg, dat gaat bij jullie wat lastig. :)

Lekker dat je even vrij hebt. Het is ook mooi weer om te wandelen! Onze boys zijn ook met opa en oma mee, maar dan voor de hele dag. Vaste prik op maandag. Dus ik zou moeten werken ipv op zp rond te hangen! ;)

19. adi

adi Niet meer actief

Hier precies hetzelfde hoor, je bent zo ontzettend minder mobiel. Onze kids hebben van hun oom voor de verjaardag zo'n fiets met duwstand gekregen. Wij hebben hem amper gebruikt, want wat moet ik met andere twee dan?
    En ik heb het gevoel dat mijn kindjes later gaan lopen omdat ik ze minder kan stimuleren hierin. Mijn buurvrouw liep constant met haar zoontje over de straat toen hij aan één hand liep, en dat ziet er zo geweldig uit, ik zou dat ook willen. Maar dat gaat gewoon niet met drie.

Chantal, wat balen dat Hugo nog twee maanden moet blijven.Wat Jipper zegt, het kan natuurlijk anders lopen. Ons hebben ze ook gezegd dat de kindjes 2 maanden zeker zouden blijven, en uiteindelijk waren het 5,5 weken. Ik duim met jullie mee, laat jullie kleine man sterk worden en goed groeien!

MvM, wat een verhaal, dat jullie het aandurven met het eten geven :D door Misha.

Hier: wij hebben een bod uitgebracht op het nieuwbouw huis! Ik zit me gewoon op te vreten hier op het werk, ik wil het weten!!!!

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat bedoel ik dus ook precies. Nu is het hier dan ook weer makkelijker dan bij jullie, want met 3 kindjes van dezelfde leeftijd zijn sommige dingen gewoon écht niet te doen, lijkt me.
    Maar ach, er komt vast ook weer een dag een dag dat we zelfs hiervan de voordelen of de lol kunnen zien... ;);)

Ooooo!! Spannend!! Denk je dat je vandaag al reactie zult krijgen? Dat zou wel geweldig zijn. Wel meteen iets laten weten hè? Sterkte!!

@MvM; Ik vind het wel gezellig op maandag dat er dan meer mama's zijn die tijd hebben om te forummen. Je bent toch een vrouw? Jij lijkt me iemand die heel goed kan multitasken. Dus klets maar gezellig mee vandaag hoor! ;) (lk ben ook aan het werken en forummen/hyven tegelijk!)

Deel Deze Pagina