Hallo, Dacht laat weer eens wat van me horen. Al een tijdje niks laten horen. Maar nog steeds erg druk met ons meisje.Ze loopt nu in 3 ziekenhuizen voor haar niertjes. Gelukkig blijft ze wel vrolijk en loopt de hele dag door vrolijk door het huis. Ze kan nu eindelijk ook op haar voeten lopen. Ze liep heel erg op der tenen maar sinds 3 dagen loopt ze echt goed op de hele voet. Ook hebben we haar aangemeld voor een verpleegkundig kinderdagverblijf. En dat is ook een hoop geregel met het PGB enzo. Hopelijk krijgen we het rond. @ Sintmaarten: Hier zijn wel evengoed veel kinderen geweest. Hier was het snoep bijna op. Gaan jullie nog naar de intocht van Sinterklaas dit weekend? Ik ga wel ben benieuwd wat ze ervan vind haha. @ terug lezen: Heb ik nu niet gedaan want het is erg veel en dan heb ik geen tijd om weer eens een berichtje achter te laten.
@ vragentopics... Snap best dat mensen zich soms dingen afvragen maar vind het wel erg brutaal en nieuwsgierig hoor! Adi, ik vind het HEEEEL lief dat jij vragen beantwoordt, weet niet of ik daar zo'n zin in zou hebben... Alsof je een kermisattractie bent of zo... Susan, ben benieuwd naar de reacties, je bent flink voor me aan het lobbiën! @ boekje, er wordt voor mij geïnformeerd naar de mogelijkheden met print on demand. Want het moet wel betaalbaar blijven en ik heb geen budget om in één keer duizend exemplaren te laten drukken. Hou jullie op de hoogte! @ Sint Maarten, Elea wat leuk dat dat zelfs bij jullie gedaan wordt, zo'n typisch Hollands feest! Ja, jullie hadden het vast wel droog.... en warm......... @ Adi/lopen als een pinguin, zo lief!!!! *smelt* Melisa, fijn dat de fysio tevreden was! Ja, ik loop ook constant te vergelijken hoor... Maar komt heus goed met alledrie! @ Jipper/blijven testen, pas je op? Volgens mij maak je na een tijdje geen HCG meer aan en dan zal de test negatief uitkomen, toch? Of heb ik het mis? @ Elea, ik herken dat wel hoor, in het begin vond ik het ook moeilijk om van Mischa te genieten. Na een hele dag in het gehuil stond ik dan jankend in de keuken als papa thuis kwam en nog voor hij zich had kunnen omkleden was ik de deur uit om boodschappen te doen en bij te tanken. Is gewoon slopend en frustrerend. Ik heb zelfs een keer met een kussen bij zijn hoofd gestaan omdat ik wilde dat hij eeeeeindelijk eens stopte met gillen, kun je nagaan hoe gek dat gehuil je kan maken, ook al weet je dat ze er niks aan kunnen doen. Fijn dat het zonnetje eindelijk doorbreekt. Het is zoooo fijn als ze vrolijk worden! Geniet er maar lekker van! @ Mary, fijn dat het goed is gegaan! Arme Thomas met zijn lampionnetje... Het stomt echt he, sjonge! Hier komen nooit kindjes aan de deur... We wonen in een flat, misschien daardoor, is misschien niet leuk of zo? Geen idee. Ik haal zelfs geen snoepjes in huis. Laatst voor het eerst in de drie jaar dat we hier wonen iemand met lootjes voor de Grote Clubactie aan de deur geweest. Was de zoon van onze gastouder toevallig, wel grappig. Maar verder dus niks. @ Ons Kleintje, ik snap waarom je je er zorgen om maakt, maar harde buiken HOEVEN geen kwaad te kunnen he! Ik had er bijvoorbeeld heel veel last van beide keren, en waarschijnlijk kwam dat gewoon doordat ik een heel gevoelige baarmoeder heb. Klopt ook wel, want ik heb nu al bijna 7 maanden last van mijn spiraal, als Mischa er tegenaan schopt doet het een dag pijn. Probeer een beetje te ontspannen ook al is dat lastig! Ik kreeg ook als ik me druk maakte namelijk heeeel erg last van harde buiken, o de paar minuten. Ze deden niets (ontsluiten of zo) maar zijn wel een teken dat stress en drukmaken niet goed zijn. @ DE drieling, dat lijkt me inderdaad ook echt niet leuk! Het zijn drie unieke kindjes, niet één drieling. Ach ja, mensen denken vaak helemaal niet na bij wat ze zeggen, daar kunnen wij allemaal wel van meepraten. @ Susan/snoepjes over, hahahaha! Wij houden ook niet van snoep! Lekker bewaren voor volgend jaar. @ Gastouder, lastig he... Ik heb de gok genomen een paar maanden geleden en ben gewoon begonnen. Ik werk voor mezelf en wist helemaal niet of ik na een tijd nog genoeg werk zou hebben om het te kunnen betalen, maar dat gaat allemaal prima. Wat betreft het aangeven, ik heb een heel hoog inkomen aangegeven, daar komen wij nooit aan. Dan krijg je wel vast een groot deel vergoed, maar hoef je straks niks terug te betalen en krijg je waarschijnlijk nog wat toe. Ik heb gewoon een paar bedragen geprobeerd en voor allemaal uitgerekend wat we dan kregen, dat onder elkaar gezet en een keuze gemaakt. @ Fleur, jeee arm meisje toch! Gelukkig blijft ze vrolijk... En wat knap dat ze ondanks alles gewoon vrolijk doorgaat met leren lopen, echt heel goed van haar! Wij willen wel naar de intocht gaan ja, lijkt me erg leuk voor Mischa en Levi nemen we gewoon lekker mee. Ik had net een lekkere opsteker. Ik liep met mijn ongewassen haar in een staart, door elkaar gewaaid door de storm, met dikke wallen onder mijn ogen (werd vanmorgen een beetje verkreukeld wakker en het trekt vandaag maar niet bij), met mijn nep-uggs en de dubbele wagen met twee kids en een zware boodschappentas van Albert Heijn, werd MISCHA hier in de straat door een knappe jonge stratenmaker nageroepen, dat hij zo'n mooie moeder had, hahaha! Mijn hele dag was meteen weer goed. Ik heb gisteren trouwens de hele avond niet op de laptop gekund, vriendje heeft een spel gedownload en zat nu op de laptop te gamen!! Is bijna 38!!!!!!!!!! Dat vind ik dus ECHT niet kunnen. Ik kreeg overal jeuk en het zweet stond me op mijn voorhoofd, allemaal ontwenningsverschijnselen. Wat moest ik nou doen?! Heb maar was opgehangen.... Pfff!!!!!!!!!
Woehoe MvM jouw dag is dus weer helemaal goed. Ga eerst maar voor 26 uur doorgeven het min. en dan kan je volgens mij altijd wisselen naar meer. inkomsten doorgeven. Hoger is dan idd beter. Denk dat ik dat dan ook maar ga doen. Kan beter terug krijgen dan bijbetalen. Boekje: lobbiën is iets wat ik dan wel weer leuk vind om te doen. Het maken daar in tegen kan ik helemaal niet.
@ MvM hihi, dat maakt je dag dan weer he? @ fleur: misschien spuit elf en heb ik dingen gemist, maar wat is er met haar niertjes dan? Wel goed dat je gaat kijken bij een verpleegkundig kinderdagverblijf!
Hihihi, ja mijn dag is goed. Ja wijzigen gaat heel erg makkelijk, gewoon met hetzelfde programma als waarmee je je aanmeldt. En het mag zo vaak als je wilt.
Dan wacht ik mijn jaaropgaaf 2010 af en vraag het dan aan. Kan tot 1 april over 2010. 2011 kan pas vanaf 15 nov. Straks het gastouder buro maar even bellen. Die zullen ook wel denken, heb je haar weer die weet ook niet wat ze wil....
Hahaha, nou dat gaat ze geen bal aan! De gastouder is het belangrijkste, die moet beschikbaar zijn. Trouwens, ik vind het heerlijk als ik soms even wat minder werk heb en de jongens gaan naar gastouder/opa en oma. Dan kan ik even heerlijk als een wervelwind door het huis, of gewoon eens een keer lekker een boekje lezen als ik dat wil, of tegenwoordig dus werken aan mijn eigen projecten. Zo lang je het kunt betalen, waarom niet?
Die is wel beschikbaar is een klein zelfstandig kdv. met 2 stagiares. Heb even uitgerekend kom op 50 euro zelfbetalen per maand ofzo. Nou dat moeten we toch wel kunnen missen per maand. Anders hebben we nog een bak snoep om van te leven de komende tijd.
Hahahahahah! Lekker! Goed voor de lijn ook, alleen maar snoep... Wij betalen ook maar 80 euro per maand zelf. Moet ik in principe 2 uurtjes per maand voor werken, om dat te kunnen betalen.... In 2011 heb ik een hoger bedrag met onze gastouder afgesproken. Het is zo weinig (we krijgen veel terug) en ik ben ZO blij met haar/hen (het hele gezin is zo lief)!
Zo lekker verdien jij 40 euro per uur!! Doe mij zo'n baan Nee gaat wel goedkomen. Zal zo eens even bellen kijken wat ze zeggen.
MvM, je ligt dus nog lekker in de markt Bij onze KDV waren ze laatst aan het verbouwen, en ik liep toen de deur uit MET mijn lege drielingwagen (had kids net afgezet). Stonden 3-4 jongens bij de deur (die klusjesmannen) te roken. Werd ik nog gevraagd om mee te gaan naar de kermis die avond!!!! Ik dacht echt: heef die jongen een plaat voor zijn kop of zo? Maar mijn dag was ook meteen goed
hoi! haha mvm ontwenningsverschijnselen!! ik kon gisteravond ook niet internetten omdat mn man iets zwaars aan het downloaden was. Toen internet het vanochtend nog niet deed heb ik m uit zijn bed gesleept (hij mag altijd uitslapen.. oneerlijk) Leukkk dat je werd nageroepen! (via je zoontje nogwel hihi) @suzan ik zou het gewoon doen, je krijgt als je een gemiddeld inkomen hebt, toch vrij veel terug van de belastingdienst. En dan kun je je kindje alvast laten wennen. Als je niet werkt heb je ook eens een dagje voor jezelf en kun je je kindje misschien later brengen en eerder ophalen, zodat je daarna alle tijd van de wereld voor elkaar hebt. Heerlijk toch? hier weer zo`n dag. even bijtanken, huis schoonmaken, even wat voor mezelf doen (zzp), dingen doen waar je anders niet aan toe komt, of aan het einde van de dag te moe voor bent. De kleine is lekker aan het spelen, gilt nu zelfs JA! JA! JA! als ik zijn kdv tas tevoorschijn haal.. Hier: gisteren naar de ikea geweest en spullen gekocht voor de nieuwe peuterkamer van Ons Kleintje. jaaah ik heb nesteldrang, best wel vroeg he? @harde buiken, mvm denk je dat het wel harde buiken waren?(ik bedoel, dat kan toch niet met 6 weken al) ik heb ze/dat gevoel niet meer gevoelt na woensdag.
@ OK: lekker nesteldrang, joepeie!!! lekker aan toegeven! @ harde buiken zo vroeg: geen idee of dat kan? Had je vorige zwangerschap ook veel harde buiken? Probeer voor de zekerheid lekker rustig aan te doen...
harde buiken kunnen dat niet je buikspieren zijn die (weer) oprekken. En al je ingewanden die ruimte maken Had het in het begin ook maar nooit gevraagd wat het was.
Hey, Ik kom hier ook even piepen. Ik ben bevallen van mijn zoontje na 31 w zwangerschap. T was een helse zwangerschap (zie mijn verhaal bij onderzoeken en echo's) gr. Edelweisje
soort opbollend gevoel rond mijn navel, maar kunnen ook mijn darmen zijn geweest... ik kreeg ze een paar keer per uur toen ik het druk had. Punt is dat ik vorige zwangerschap mijn harde buiken wel heb gehad, maar nooit gevoeld. ik kwam bijvoorbeeld bij de echoscopist voor een 3d echo en zij zei me dat ik harde buiken had, en ik voelde daar niets van. daarom ben ik wat onzeker over. ik had ook ontsluiting zonder ook maar iets te hebben gevoeld. -Buikspieren heb ik niet..
@ Ok: als je twijfelt misschien ff gyn bellen? @ edelweisje: welkom hier! Ik heb stukjes van je topic gelezen en begrijo dat je al lang plat lag! Pittig hoor! Hoe gaat het nu met je kindje?
@ marywoods: Dat gaat redelijk... hij deed het erg goed, gisteren een terugval. (klaplong) gelukkig nu terug stabiel. t is een enorm vechtertje zeggen de dokters, dus we hopen dat ie t gauw echt goed doet en aansterkt. Liefs Edelweisje
Ja dat is mijn uurtarief maar dat gaat natuurlijk niet rechtstreeks mijn eigen zak in. Gaat de belasting nog vanaf en natuurlijk heb ik ook wel eens zakelijke kosten en zo. Hihi Adi wat goed, mee naar de kermis?! En jij hebt toen natuurlijk ingestemd! Ons Kleintje, ja lekker vroeg, heerlijk toch?! Dan weet je maar zeker dat je er dit keer niks van mist! Heb ik ook gedaan bij mijn zw van Levi, lekker vroeg spulletjes kopen. Nee, met 6 wk heb je geen harde buiken lijkt me. Al had ik het al wel heel erg vroeg trouwens, maar weet niet meer hoe vroeg. Ik denk met een week of 16 of 18? En achteraf had ik toen een blaasontsteking, daar kun je ook heel erg harde buiken van krijgen en verder voel je er vaak niets van. Gewoon even een beetje in de gaten houden. Overigens hield ik de harde buiken ook toen de blaasontsteking weg was, tot het eind aan toe. Bij Levi gaven ze ook ontsluiting maar die deden pijn, en de "gewone" niet. Als vuistregel zou ik aanhouden: bij veel harde buiken rust nemen, op de bank gaan liggen als dat kan, of in bed. Gaan ze dan niet weg is er misschien iets aan de hand.