@elea: Dank u wel.... Toen ik zwanger was van de oudste moesten mijn schoonbroers (tweeling geboren aan 32 weken) een werkstuk maken over de Romanov's. En toen ontdekte ik 2 prachtige namen gr
@elea van harte met het eerste half jaar van je dochter! Hier vanochtend samen met zoonlief pepernoten (zaten in onze schoenen in boterhamzakjes) als ontbijt gegeten, het was erg leuk! papa had een zakje zout en mijn zoontje nog een chocoladeletter.
Oh neeee!!!! Zoey klom net op de bank en dat kan ze eigenlijk al heel goed, maar nu ging het toch zo mis. Ze viel er af met haar hoofdje tegen de tafel aan. Nu heeft ze een enorme bult op d'r hoofdje. Kan wel janken!
oh wat zielig! heb je vallen en stoten gel in huis? van vsm.. en anders beetje koelen met een natte washand?
Banjabes, wat schrikken zeg!!! Edelwijsje, ik heb net je verhaal gelezen (na de bevalling), wat heftig zeg! Ik zat gewoon met tranen in mijn ogen te lezen dat hij zo'n terugval had gehad en de artsen jullie bijgeroepen hebben. OMG, wat voor angst moesten jullie toen hebben. Ik weet dat wij die eerste weken trilden bij elk telefoontje, ik stromde echt op de tel af en was elke keer opgelucht dat het de zkh niet is.. Hoe gaat het inmiddels met hem? Hebben jullie al kunnen buidelen? Kan ie al wat voeding verdragen? Wat zijn de vooruitzichten? Hier: we hebben net bezoek gehad van een mede zp-mama die nu zwanger is van een drieling. Ik vond het echt geweldig om ervaringen de delen, en haar verhalen over de zwangerschap te horen. Ik hoop zo dat ze het langer volhoudt dan ik. Maar ze is nu 23 weken en toen lag ik al plat, dus dat is een goed teken voor haar. En een heel raar gevoel voor mij, om die mooie enorme buik te zien Oh, en ze heeft een dochtertje van 20 maanden, dat wordt echt druk straks..
Nou, ik heb de bult gekoeld met een koud washandje en hij is nu al flink geslonken. Wel heel erg schrikken inderdaad!Gelukkig heeft ze weer praatjes voor 10 en is ze weer super gezellig en blij. Valt allemaal wel mee dus!
Nadat het de eerste nacht en dag zo slecht was, is het beter gegaan. Vorige week stond ie op gewone beademing maar enkele dagen geleden terug een klaplong gekregen. Hij is nu terug stabiel maar t was weer stapje terug natuurlijk. Ze geven hem idd al wat melkje via een buisje. Hij verdraagt het wel, alsook t verversen van zijn pamper en couveuse. we mogen hem uiteraard nog niet uitnemen dus buidelen en aan de borst drinken is iets voor veel later. De vooruitzichten?? De dokters gaan gewoon voor hem, omdat zijn longen doenbaar zijn en niet dramatisch. Het is een enorm vechtertje. Gr Edelweisje
@ edelweisje: fijn dat ie de voeding verdraagt. Hoop dat je snel kunt buidelen! @ adi: leuk zo'n contact door zp! Kan me wel voorstellen dat het fijn is om die heel speciefieke drieling-dingen uit te wisselen met elkaar @ bajabes: schrikken! Gelukkig valt het mee!
Omdat elea, nog wilde kijken of zei het prematuur kindje kon ontdekken zal ik het nog niet verklappen. Vanmorgen weer lekker gezwommen en straks naar de gastouder voor contract ed. Edelweisje: echt een vechtertje dus jullie mannetje. Banjabes: is de bult al verdwenen inmiddels?
@susan: Ja, bult is zo goed als weg gelukkig! Het gaat echt snel met lopen ineens. Ze loopt nu iedere keer een stapje of drie los. Wat gaat het snel! Hier dus een hele trotse mama!
@ banjabes wat een fijn gevoel he?!! En het gaat zo snel!! Dat ons meisje haar eerste stapjes deed was 3 oktober en ze loopt nu de hele dag door en valt bijna nooit meer. En heel stevig! Voordat je het weet rennen ze de kamer door haha.
Hi meiden, Ben er wel hoor.. lees wel mee. Was even met mezelf in strijd hihi. Kon de modifast wel poepen.. kwam m'n neus uit. En m'n buik is beetje opgezet dus M helemaal in de stress dat ik zwanger ben maar had wel beetje roze dus zal wel ongesteld zijn ofzo. En vandaag maar de stap genomen om het UMC te bellen voor het bespreken van het laten helpen. Al vind ik het toch wel heel wat hahaha.. maar ja precies wat de dokter zei: je diabetes gaat nooit weg en ze verbieden het niet voor niks om nog kinderen te krijgen. @ banjabes Schrikken he als ze vallen. B liep zaterdag tegen het aanrecht aan.. blauwe plek op der ooglid,voorhoofd en tussen der ogen in bij der neus @ edelweisje Welkom, gefeliciteerd en sterkte! Vervelend van de klaplong.
Typ ik een heel bericht, is alles weer weg.... grrrrr. @ moon; aan t lijnen (modifast is toch van dat afval spul?)? Hier ook weer begonnen. In ieder geval niet snoepen (hmmmm ) en 'smiddags geen brood maar crackers. 's Ochtends havermout met fruit en 's avonds eet ik gewoon. Kijken wat dat doet. gebeurt er niks of te weinig dan ga ik ook rigoreuzer te werk met South Beach; heb ik goede ervaringen mee! Misschien ben je wel verstopt van dat spul en zijn je darmen van slag? Je laten 'helpen' is idd best wel heftig! kan je man niet? Hier heeft Thomas vaochtend de hele ochtend zonder luier gelopen!!!! Hij geeft zelf alleen dus niet aan als/of hij moet, dus ik ben om de paar minuten aan t vragen of hij moet en krijg steevast 'nee' te horen Soms moest ie dan van mij op het potje en kwam er een plas. Eén keer gaf ie het aan en toen kwam er een mini-plasje van ene paar druppels maar volgens mij perste hij die er uit om een pepernoot te verdienen, hihi
@marywoods Leuk dat je Thomas leert op t potje te gaan, dus zo moet je dat aanpakken.. @moon heftig lijkt me dat om je te laten helpen, maar hebt geen andere keus...succes met de afspraak! @hier best wel moe, & veel te doen. ik probeer me rustig te houden.
@ mary M durft niet maar vind ook dat hij niet hoeft. Bedoel als hij dood zou gaan of mochten we scheiden (wat ik hoop dat nooit gebeurd.) Dan zal ik mocht ik dan ooit weer een man krijgen daar ook geen kinderen bij nemen. Dus kan ik net zo goed gaan. Gebruikte het al sinds 9 aug ofzo. Miss zetten m'n darmen nu wel uit omdat er weer vast voedsel in komt. Ben nu trouwens Sonja aan het doen hahaha. SB is m'n vriendin ook goed mee afgevallen. Weet je wat kan helpen? Een plas kaart maken.. bij elk plasje of poepje een stickertje en bij zoveel stickertjes iets lekkers of een klein kadootje. Wij deden dan een velletje stickers of bellenblaas. @ ok Moet pas eind december dus duurd nog wel even.. had liever sneller haha. Ben benieuwd wat ze zeggen want kon geen afspraak bij m'n eigen gyn daarvoor. Moest via een andere.. dus heb wel gevraagd of die dan wel mijn status krijgt. Heb weinig zin alles weer te vertellen. En daar staat ook zwart op wit dat ze me zouden helpen omdat ze eigenlijk niet doen als je nog maar 25 bent.
@ moon: oh ik heb wat af gestickerd Hij kan ook prima op commando plassen op het potje, maar geeft het dus niet zelf aan ... Dus nu maar af ent oe zonder luier en het hem maar laten voelen als het mis gaat, zodat hij het moment van bijna moeten plassen gaat aanvoelen. Nu dus alleen nog beloningen als hij zelf aangeeft dat hij moet