Hihi dat zindelijk worden lijkt me nog een hele klus. Benoem wel steeds nu dat ze aan het poepen is, als ze staat te poepen (je ziet het heel duidelijk bij haar). Ik dacht dat dit maar een soort van begin moest zijn ofzo. Weet eigenlijk niet zo goed hoe je moet beginnen. Moet ook eerlijk zeggen dat we geen haast hebben hoor, ze is pas 1 1/2 dus ze mag er nog heel lang over doen. Vandaag precies 1 1/2 nu ik er over nadenk. Jeetje, wat is het hard gegaan!
@ ban Wij hadden b op die leeftijd al wel is op het potje. Kan je best is proberen. Bijv na het slaapje er even op zetten en kijken wat ze doet. Niet gaan dwingen ofzo want dan krijgen ze er een hekel aan.
vind ik ook.. wel leuk om zo ideeen op te doen voor als het bij ons zover is.. wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining. @moon ik schrik er toch wel van, 25 en dan al je laten helpen. ik vind het wel sneu voor je!
Haha dacht je dat ik ouder was? 8) Ah ja.. is niet anders.. heb er vrede mee meer smaakjes zijn er toch niet.
moon had idd ook gedacht dat je iets ouder was. 29 ofzo. Whhaaa moet do.middag voor het eerst werken. Dan moet Mylan dus voor het eggie naar de opvang. Gistermiddag als doorgesproken ed. Heeft even bij de gastouder op schoot gezeten vond alles wel best. Maar ja toen was ik nog in de buurt. Do. dus niet meer. Maar ben ook wel weer blij dat ik aan het werk kan. Zit al vanaf 9 juli thuis: eerst vak toen verlof.
Is het bij jullie trouwens ook zulk mooi weer? Ga zo maar even lekker lopen denk ik. Vanmorgen ook al even in de tuin geweest al het blad weg gehaald. In huis een beetje veranderd, plant weg gedaan, staat nu in de tuin (kamerplant) ben benieuwd of hij het overleeft vast niet.
Haha grappig.. Hier ook mooi weer.. ben net wezen wandelen met Wes. Moest nog de griepprik halen maar moest beetje haasten om daar om half 3 te zijn. Was langzamer dan ik dacht haha. Maar was er precies optijd en toen rustig terug gelopen.
Wij zijn relatief lat begonnen met zindelijkheidstraining.. Ik denk nu een maand of 7 a 8 geleden ofzo? Maar ik kom dus maar niet verder. Blijkbaar is hij er nog niet helemaal aan toe; hij is met alles laat, dus accepteren maar...
@ moon: ja das waar.... en in onze omgeving een paar 'snelle jelles', dus het valt dan extra op..... Maar goed, zoals ik al zei, ben het gewend,want Thomas is met alles heel erg laat en achter. Hij heeft nu trouwens weer een rare manen-tik Helemaal weg van de maan, wil continu kijken waar die is enzo etc etc. Toch wel bijzonder.... zucht. Laten we hopen dat het een fase is..
Hihi Mary, Mischa vindt de maan ook erg spannend! "Maam!" @zindelijkheidtraining, Moon al met 1,5 jaar op het potje? Heb er ook eentje aangeschaft, maar geloof echt niet dat het zin heeft om Mischa daar op te zetten en hij is bijna 23 mnd... No way dat hij dan gaat plassen, hahaha! Wel weet hij nu precies wat papa op de wc gaat doen. Als die daarheen gaat roept Mischa "papa poep!" We liggen dubbel steeds als hij dat zegt. Ik heb hem voor de grap steeds gezegd "nee, mama poept niet, PAPA poep!" En nu lijkt hij dat te geloven, hij zegt NOOIT mama poep... Hahahahaha!
Vandaag m'n broertje van Schiphol opgehaald, had hem al anderhalf jaar niet gezien en vandaag heeft heeft hij Fabiënne dan voor het eerst in het echt gezien. Heel raar, maar fijn dat hij nou eindelijk haar eens gezien heeft.
@Moon:We hebben niet eens een potje eigenlijk nog! Misschien een leuk cadeau voor in de schoen? Al zal dat moeilijk passen. We gaan het binnenkort gewoon proberen. Kan geen kwaad toch? En wordt het niets, dan zetten we hem gewoon nog ffies weg! @wandelen:Hier ook al zulk super mooi weer. Al begon het ineens erg mistig te worden. We zijn ook even heerlijk een eindje gaan wandelen. Gisteren was het laat in de middag heel mooi. Ben half 5 een heel groot stuk gaan fietsen met Zoey. De lucht had de mooiste kleurtjes. Ze keek haar oogjes uit, zo mooi vond ze het! @fabsie:Wat fijn dat je broer je meisje eindelijk kon zien. Waar woont hij? @sint: Jaja, vandaag voor het eerst echt met sint bezig geweest. Zoey heeft een pietenpop gekregen van me en ze wijst alles aan bij piet, ze knuffelt ermee, hij moet mee eten. Bij de bieb heb ik een sinterklaasboekje uitgezocht en die hebben we gelezen. Ze pikt het vrij snel op wonderbaarlijk. Als ik vraag waar de pieten zijn en waar sint is en waar het paard is, dan kan ze dat gelijk al aanwijzen. Leuk dat het allemaal een beetje aanslaat. De schoen is ook gezet. Ben benieuwd of Sinterklaas nog langskomt vanavond!
@ MvM: hier ook 'maam' 'maam jeg, maam agge (en dan iets wat wolken moet betekenen)' (maan weg, de maan is achter de wolken) en: 'a dnke sijn, isse maam' (als het donker is, dan is de maan er) en: 'mamma, mag maam kijken?' en: 'mamma, maam hiiii hog' (mamma, de maan is heel hoog) and so on oh ja, mamma laat ook geen tikkie keetjes (stinkie scheetjes), dat doet alleen pappa @ fabsie: dat moet een bijzonder moment geweest zijn! Waar woont hij? @ sint-gebeuren: hij heeft de eerste avond zijn schoentje mogen zetten en heeft een houten trein (ikea) gehad en speelt er als een gek mee! En allemaal perpernootjes en chocolade-dingen. Dat heb ik in een bakje gedaan en na het eten mag hij dan iets pakken. hij bewaakt dat bakje met zijn leven en laat het nooit helemaal uit zijn blikveld verdwijnen. Wel trouwens erg onrustig in de nachten, maar datw as al wel zo. Het hele december gebeuren (sint, verjaardag kerst) versterkt dat natuurlijk...
Vanmiddag een sint kadootje voor Mylan gekocht, de sleutelbos van Vtech. Krijgt van de rest van de fam. al genoeg dus van ons maar een dingetje. ook mag hij vant weekend zijn schoen zetten. We gaan een weekend naar landal met pake en beppe en mijn zwager met gezin. De meiden mogen hun schoen zetten zei mijn schoonmoeder en Mylan ook. Ben benieuwd wat ze in zijn slofje gaat doen......
Paste die trein wel in zijn schoen Mary? Vraag me altijd af wat er dan in de zak zit als er zulke dingen bij de schoen liggen. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. (niet verkeerd opvatten hoor)
straks ga ik hem even kijken. @fabsie, wat leuk dat je broer je dochter voor het eerst ziet. Geniet ervan! (of is hij inmiddels weer weg?) @marywoods OOOOOOOOgeweldig! super. lijkt me zooo leuk die ukkepukke-taal! @die houten trein van de ikea Hee das toevallig, mijn man heeft die toevallig vanochtend uit de verpakking gehaald en mn zoontje heeft er de hele dag mee gespeeld hihi