Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het potje bedoel je? is 24 uur houdbaar, dus als je het om 10.00 uur sochtends geeft, dan kun je het de volgende dag om 10.00 uur opnieuw aanbieden.
    zelf maken deed ik ook, best wel leuk om zelf te maken.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Had zo'n Danoontje achtig bakje kon je dus niet afsluiten.
    heb het maar weg gedaan.
    Had het toch gratis uit een of andere doos.

3. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    jipper, jij ook gefeliciteerd!! allemaal zwangeren hier ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Meiden, even ego spuien..

De vermoeidheid slaat hier berhoorlijk toe. Na alle ellende en drukte hebben we vannacht weer amper geslapen. Aldin was weer vreselijk aan het gillen urenlang, en was echt ontroostbaar. En ik was weer een niet leuke moeder, ik vind het vreselijk dat ik zooo moe ben dat ik dan boos op hem word.
    Maar ik had gewoon geen kracht meer, heb huilend met hem op schoot gezeten, en dat voelde hij ook weer aan, en werd nog onrustiger. Van papa wil die niks weten 's nachts, alleen ik mag hem troosten.

Vanavond heb ik weer een jankbui gehad, ik wilde ze in bad doen, en ze begonnen weer met zn drieeën te drammen en te jengelen. En toen ging hier het licht uit, heb midden in de kamer op grond zitten huilen van vermoeidheid. Ik trek het even gewoon niet meer.
    En het gaat maar door. Morgen een drukke dag met tig externe afspraken op het werk, moet weer 4 uur overwerken. Weekend weer alleen met de kids en 100 dingen telefonisch regelen, terwijl mijn man aan het klussen gaat. Waarschijnlijk weer slapeloze nachten..
    Ik heb gewoon het gevoel dat ik op ben, het is wel fijn om het nu even van me af te schrijven. Sorry voor dit geratel overigens, maar bij jullie kan ik het kwijt...

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Adi: kunnen ze niet een nachtje bij opa en oma slapen zodat jij even kan bijtanken?
    Wel om jezelf denken he.

6. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Oh Adi meid wat een gedoe! Die buien zijn vreselijk en dan drie jengelende kinderen tegelijk! En ook nog eens hard werken en een weekend alleen, ik kan me voorstellen dat je het dan even niet meer ziet zitten! Enne de niet leuke moeder.... Tsja, 's nachts moet er geslapen worden, ze zijn nu oud genoeg om dat een beetje te begrijpen vind ik dus ik vind het terecht. Als Mischa nu 's nachts zou gaan lopen klieren gaat papa erheen en zegt streng dat hij moet gaan slapen en daarmee basta! Tenzij hij verdrietig is natuurlijk, maar als ik dit zo lees heeft Aldin de ik ga lekker toch niet slapen fase... Ga je dan met hem op schoot zitten? Ik kan het niet goed beoordelen van een afstand natuurlijk, maar als ik dit zo lees zou ik hem dus in zijn soppie gaar laten koken denk ik... Het lijkt me inderdaad geen overbodige luxe om hulptroepen in te schakelen, maar is er wel iemand die kan? Anders had je dat misschien zelf ook al wel bedacht... Je kunt in elk geval hier spuien. En dan krijg je dus ongevraagd advies, hahaha! ;)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Arme Adi!
    wat sneu voor je!
    vannacht heeft mijn zoontje ook maar 4 uurtjes geslapen (hysterisch huilen en gillen ontroostbaar: Tandjes denk ik, maar ook in de war van de combisleeper die ik gekocht had), mijn man heeft m op een gegeven moment beneden laten spelen. Misschien het weer ofzo, of een bepaalde fase inderdaad? en ik heb er dan maar 1, kan me voorstellen dat het zo nu en dan loodzwaar voor je zal zijn!
    Sterkte meid,
    heb je iemand die voor je kan oppassen?

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hey Adi, wat rot meis. Maar zo begrijpelijk. Het is ook allemaal wel erg heftig. Alles wat jullie nu voor je kiezen krijgen. Het zijn natuurlijk ook wel 'leuke' dingen, maar het is gewoon teveel. En wat ik me kan herinneren is dat je een tijdje geleden ook niet zo lekker in je vel zat. Dat is natuurlijk niet vanzelf overgegaan, dus je emmertje loopt steeds verder vol. Pas goed op jezelf hoor en schakel de hulptroepen in. En als het echt niet meer gaat zou ik ook maar eens even een gesprekje voeren op je werk, want met 3 kleine kinderen, klussen, straks verhuizen en dan ook nog overwerken... Willen ze je graag overspannen thuis hebben? Denk het niet... Dus trek aan de bel!!

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh adi, wat rot voor je... Ik vind t al druk met twee... kan me zo goed voorstellen dat je er af en toe doorheen zit...
    Kun je met je werk geen afspraken maken dat je voorlopig niet overwerkt? En je man is dit weekend niet thuis? Vanwege werk? Kun je je moeder of een vriendin of de oppas niet vragen om ff bij te springen? Heb ik wel eens gedaan hoor: gewoon de oppas bellen en vragen of ze een handje wil helpen; misschien ongebruikelijk aangezien een oppas meestal komt als je er zelf niet bent, maar het is wel heerlijk!
    Dat geen leuke moeder zijn op van die 'piek'/stress momenten herken ik wel....

10. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    Adi, wat rot meid! kun je idd niet even een oppas regelen voor een nachtje, dan kun je even bijtanken.

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    WEEKKEENNDDD!!!
    En koud dat het gaat worden!!

Hebben jullie al sneeuw gehad
    Hier zeer plaatstelijk helaas niet bij ons in de buurt.
    Rest van de stad wel.

12. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nog geen sneeuw zien vallen. Gisteren in de parkeergarage in Gouda wel auto's zien staan met sneeuw/ijs op dak en motorkap... Ik heb een nieuwe fiets met twee zitjes en wil zo graag gaan testen, maar vind het zielig voor de jongens om ze met deze kou op de fiets te zetten. Jammer!

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    He Adi, wat heftig voor je op dit moment zeg! Alles is al gezegd door de andere meiden, dus wil je gewoon even een virtuele knuffel geven en je sterkte wensen!

Mag ik dan nog even trotse mama zijn? Fabiënne was vandaag lief aan het spelen en ik zat op de bank en ineens zat ze voor m'n neus. Was ze dus zomaar naar me toe 'gekropen'. En even later was ik aan het koken en voelde ik ineens gekriebel aan m'n benen, was ze dus weer naar me toegehobbeld. Ze zit op d'r bipsje en dan met d'r handjes voor haar beentjes en dan zet ze met een beentje af. Een erg grappig gezicht, maar ben zo trots dat ze zich nou zelf veprlaatsen kan! Moet alleen nog wel even wennen, want toen ze dus ineens achter me zat..... arme vingertjes van Fabiënne OEPS!

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hahaha Fabsie, een billenschuivertje, leuk!! :D Levi doet ook verwoedde pogingen om te kruipen, probeert nu om zijn benen onder zijn lijf te krijgen maar het valt nog niet mee. Leuk he! Ach arme vingertjes... Ik heb Mischa laatst omver gelopen, knalde zo in de hoek tegen de boekenkast... Oeps, even niet gezien/gehoord... Zielig! (kan gebeuren...)

Misschien een belletje omhangen.... :D

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    gniffel.... zie d'r al gaan met een koebel hoor ;)

16. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik dacht meer aan een kattebelletje, zo eentje om de vogeltjes te waarschuwen. ;)

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    oww ;)

18. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    MvM ja fietsen met dit weer lijkt me niet echt fijn.
    Heb van de week toevallig babymalloits gehaald voor Mylan voor het geval dat.
    Maar als het weer zo blijft kan hij die sneller aan dan gedacht.

Kruipende kindjes met belletjes om, zie het al voor me.
    Samen met de kat op vogel jacht. (onze kat heeft nl. zo´n belletje om)

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ susan: geen vlok gezien.... staan we dan met onze snowboots en sleetje ;)

@ fabsie: leuk dat ze zich nu kan verplaatsen!! en dan op dr billetjes; grappig! Hier is Thomas hard aan t oefenen met springen (is motorisch nog erg moeilijk voor hem) en roept dan 'ping ping ping!!' ;)

@ MvM; brrr frisjes hoor, nu op de fiets. Nu Elin nog zo klein is, zit dat er sowieso niet in. Wel jammer want je wereldje wordt dan wel erg snel klein (we hebben 'maar' 1 auto en die heeft mn mannetje mee naar zn werk) omdat je alleen met de k-wagen weg kan

20. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hai meiden,

Hier vanmorgen echt een letterlijke 'shock' gehad.

Ik was wortels aan het koken in de babycook, maar had er iets teveel water ingedaan. Wij hebben naast het stopcontact een aan/uit knopje zitten, dus die wilde ik uitzetten zodat ik de stekker eruit kon trekken en toen vloog ik dus ineens door de kamer heen :$ Mijn pols voelde alsof iemand er me ineens met een knuppel op sloeg. Ik kon helemaal niet meer praten en ging zelfs kwijlen :( Na een poosje ging het weer, toen ik naar mijn pols keek bleek daar een enorme blauwe plek/kneuzing en zwelling te zitten en mijn pols is ontveld, alsof ik een schaafwond heb. Heel bizar. Het doet erg veel zeer, maar denk dat ik nog behoorlijk veel geluk heb gehad dat het er direct bij mijn pols weer is uitgekomen. Pffff... Was wel even schrikken hoor! E line moest er ook gewoon even heel hard van huilen... :(

Liefs Elea

Deel Deze Pagina